Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok az egyik kolegámnak nagyon tetszett a válaszotok amit a corsám motorjáról írtatok és hát ő is opel tulajdono és kiváncsi lenne hogy mi avéleményetek az ő motorjáról ami egy 1.4se és egy karavánban van ha tudtok róla valamit irjatok

Köszi :)

erről mit is lehetne irni???

1400 cm3 8 szelep hengerenkénti befecskendezés.

talán az egyik legjobb, és mlegmegbizthatóbb opel motor, ami elég erős, és keveset fogyszt.

Nekem volt egy cégautóm, amibe 240.000 km volt, és semmi de semmi baja nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Az este elkezdtem matatni a kocsiban. Egész addig jutottam hogy szétkaptam a befecskendező berendezést. :) Akkor jobb ötletnek tűnt mint most. Végülis nem szedtem darabokra, csak leszedtem a szívósorról, meg kiszedtem a befecskendező szelepet. Miután visszaraktam az autó természetesen nem indult. Szétszedtem újból és a szívósor tele volt benzinnel. Kiszárítottam majd összeraktam de újból telenyomta. A gyertyákat is iszedtem és megtisztítottam.

Aztán lehúztam a szelepről a csatit, hogy elégesse a maradék benzint ami benne van. Pöfögött 2-t és leállt benzinhiányban. Amikor viszont újra rádugtam újra telenyomta.

Valakinek van valami ötlete? Én kifogytam.

Link to comment
Megosztás:

A probléma igen egyszerű volt. Rájönni annál nehezebb. A befecskendező szelepnél található egy alsó és egy felső tömítőgyűrű. Mivel szétszedésnél a szelep tulajdonképpen kiugrott az alsó gyűrű benne maradt a hüvelyében, így igazából csak találgatni tudtam hova való. Végülis a probléma az volt hogy az alsó tömítőgyűrűn volt egy kis sérülés. Ez pont elég volt arra hogy amikor ráadtam a gyújtást a szelephez érkező benzin szépen kicsorogjon mellette. A megoldást a gyűrű cseréje hozta. 2 autósboltban voltam, de ugyanolyat nem találtam. Az eredeti az viszonylag puha volt. Az kisebb vatsagabb és keményebb, nem vált be, a nagyobb vékonyabb keményebb viszont tökéletesen beillett. De azért így is nehéz volt berakni, a felső gyűrűt egy csavarhúzóval kellett igazgatnom.

Link to comment
Megosztás:

Háj !

Emberek egy kis segítség kéne. Változatosság kedvéért még mindíg és egyre jobban hidrótőke gondokkal küszködöm. :)

A kérdésem az hogy nemtud valamelyikőtök segíteni nekem abban,hogy kiszedjem a tőkéket és jó alapossan átmossam? Az igazat megvallva 1db tőke ami csattog azt kéne picit megsasolni mi is lehet vele.....

Akárhova akartam vinni az autót mindenhol 20-30rugó volt az hogy kitisztítsák a tőkéket.(Ez bazidrága sztem mert a végeredmény mindíg kétes) :| Vagy jó és akkor happy az ember vagy rossz marad és akkor gyüjtögethet jó sokáig míg megveszi mind a 16db tőkét........ :D

Link to comment
Megosztás:

Kérdezd meg az Újfalussy és Tsa szervizt (nem t'om fejből a számukat, a tudakozó biztos megmondja, a Bécsi úton vannak)

Gyanítom ott sem lesz sokkal olcsóbb, de az az összeg még mindig kedvező, ahhoz képest, hogy ha sokáig így közlekedsz vele, majd a csattogó tőke kikezdi és "megeszi" a vezérműtengelyt.

Sajnos egy sportos autó fenntartása költségekkel jár :D

Vegyél 1200-es Zsigát, abban nincs hidrotőke, otthon házilagosan, szinte minden megcsinálható rajta :)

Link to comment
Megosztás:

Van egy 1.6 16v 96-os astram Nemrégen irtam nektek hogy kigyuladt a motorhiba jezző sárga lámpa. Kicseréltem a lambda szondát és a szelep is le lett zárva. De a fogyasztásom nem akar visszaesni. Nézték müszerel is sde semmi okosat nem mondtak. Mi lehet a 10 L fogyasztás oka?? Nem nyomom neki nem is megyek vele gyorsan se. A gyergyák is fél évesek nincs bennük 10e Km sem. A választ köszi elöre is.

Nos nálam is megjelent ez ahiba, de szerencsére némi kiolvasás után közölték, hogy lambda-szonda csere, és minő csoda a csere után nem világít ajelzés és a fogyasztás is visszament 8,5-ről 6,5-re. (szonda: gyári 22e+munkadíj, össz 29e)

Link to comment
Megosztás:

Dark !

Ebben igazad van csak 30rugó a "semmiért" az sok....... Viszon egy próbát megérne.Ha lenne nyomatékkulcsom és állítottam volna be dupla vez.mű.tengelyes vezérlést akkor én is megcsinálnám egymagam :wink:

Ezen szerszám és a vezérlés állítás hiánya miatt némi segítségre lenne szükségem :oops:

Link to comment
Megosztás:

Dark !

Ebben igazad van csak 30rugó a "semmiért" az sok.......

De még mindig kevesebb mint 60-at adni egy vezérműtengelyért, + szerelés, +egyebek...

Egyébként minek neked nyomatékkulcs? A hengerfejet ehhez a művelethez tudmoásom szerint NEM kell levenni... Szelepfedél leugrik, motor vezérlési jeleit "0" pontra állítani, majd célszerszámmal rögzíted a szelepeket, és akár a vezérműtengely ki is szerelheted. De ha jól tudom erre sincs szükség, hanem van valami spec. célszerszám amivel a vez.műtengely alól ki lehet venni a hidrotőkét, aztán lehet kimosni (ehhez lehet hogy satuban össze kell nyomni). NA EZ a "semmiség" kerül 30-ba...

Ha viszont leveszed a hengerfejet, a hengerfej-, szívósor-, kipufogósor tömítés is igencsak közelít a 20-hoz, a félnapos munkáról nem is beszélve...

Szerintem vegyél Trabit, annak szelepei sincsennek és egy 3000 Ft-os Metró Áruházas szerszámkészlettel meg lehet generálozni... :) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1993-as évjáratú Astrám (C14NZ) egy igazi "credit car" szervizköltsége

már lassan meghaladja a vételárat :). Rengeteg szerelőt, szakszervizt

elfogyasztott, már lassan ott tartok, hogy SK fogom szervizelni.

Eladni nem akarom, mert úgy is visszahozzák inkább megcsinálom 8).

Remélem kapok extra ball-t :oops: !

Hibajelenség a következő (nem szokványos):

Reggeli első indítás vagy hosszabb várakozás után ha a levegő

hőmérséklete 16 Celsius alatt van beindul felpörög 1500-ig és hirtelen

leáll. Újraindításkor 3-4 próbálkozás után indul 500-700 fordulattal, 5 perc

után beáll az alapjárat 1100-ra, de indulni még nem lehet gázadásra azonnal leáll. Meg kell várni amíg a vízhőfok mutató elhagyja a kék sávot onnantól kezdve minden ok lehet indulni.

Cserélve lettek a következők (eredeti új opel gyári alkatrészek):

- MAP szenzor, AC pumpa, gyújtáselosztó komplett, gyújtáskábelek, gyertyák, motorhőmérséklet jeladó, bimetál a levegőbeömlőnél 2 vákumcső, szelepdekni tömítés stb. Ezenkívül pillangószelepház, alapjárati motor tisztítva, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, olaj cserélve.

Kaptam kölcsönbe egy másik B.C-t de sajnos ua. a helyzet.

Sajnos ez rendőrautó volt, ha tudtam volna nem veszem meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1993-as évjáratú Astrám (C14NZ) egy igazi "credit car" szervizköltsége

már lassan meghaladja a vételárat :). Rengeteg szerelőt, szakszervizt

elfogyasztott, már lassan ott tartok, hogy SK fogom szervizelni.

Eladni nem akarom, mert úgy is visszahozzák inkább megcsinálom 8).

Remélem kapok extra ball-t :oops: !

Hibajelenség a következő (nem szokványos):

Reggeli első indítás vagy hosszabb várakozás után ha a levegő

hőmérséklete 16 Celsius alatt van beindul felpörög 1500-ig és hirtelen

leáll. Újraindításkor 3-4 próbálkozás után indul 500-700 fordulattal, 5 perc

után beáll az alapjárat 1100-ra, de indulni még nem lehet gázadásra azonnal leáll. Meg kell várni amíg a vízhőfok mutató elhagyja a kék sávot onnantól kezdve minden ok lehet indulni.

Cserélve lettek a következők (eredeti új opel gyári alkatrészek):

- MAP szenzor, AC pumpa, gyújtáselosztó komplett, gyújtáskábelek, gyertyák, motorhőmérséklet jeladó, bimetál a levegőbeömlőnél 2 vákumcső, szelepdekni tömítés stb. Ezenkívül pillangószelepház, alapjárati motor tisztítva, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, olaj cserélve.

Kaptam kölcsönbe egy másik B.C-t de sajnos ua. a helyzet.

Sajnos ez rendőrautó volt, ha tudtam volna nem veszem meg.

piros szinü az autód???

Link to comment
Megosztás:

Fehér szinü, nyomozók használták. Csepelen vettem.

Érdekes extra a jobb oldali napellenző föllött POLICE feliratú

kistábla, gondolom parkolásnál használták. :) .

nekem akkor csinált ilyen felpörgöset majd leállósat mikor légtömegmérő szarakodott :!:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinált ilyet és az alapjárati moci harmadszori tisztítása után megszűnt!

Üdv.: Atommanó :smt102

de a C14NZ-be nincs légtömegmérő.

csak map szenzor.

amugy lerhet még olyan hiba is, hogy fals levegőt sziv valahol, és azért jár furcsán.

vagy computer hiba...

Link to comment
Megosztás:

de a C14NZ-be nincs légtömegmérő.

csak map szenzor.

amugy lerhet még olyan hiba is, hogy fals levegőt sziv valahol, és azért jár furcsán.

vagy computer hiba...

Boccs, de nem írtam, hogy cseréltem a levegőszürönél is a gumicsövet a harmonikás részen voltak repedések, sőt benzinnel végig ecseteltem mindent csak ennél a csőnél nőt meg a fordulat.

Link to comment
Megosztás:

Boccs, de nem írtam, hogy cseréltem a levegőszürönél is a gumicsövet a harmonikás részen voltak repedések, sőt benzinnel végig ecseteltem mindent csak ennél a csőnél nőt meg a fordulat.

akkor a csövet cseréld ki!

mert ott a port is beszivja a motor.

de inkább a befecsklendező alatt, és a szivosornál lévő tömités hibája is okoz ilyen hibát. az a gumicsö nem annyira.

próbáld meg féktisztitó sprével végigfujkálni a szivósor tömitést, az az igazi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.