Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A kopogásérzékelő nem szokott sűrűn elromlani.

De neki semmi köze az üzemanyag szabályzásához, csakis az előgyújtást befolyásolja. :P

Ha becsörög a motorod, inkább menj máshova tankolni :(

Vagy próbálj ki egyszer 98-as vagy 100-as benyát, amelyiket éppen találod.

Link to comment
Megosztás:

A kopogásérzékelő nem szokott sűrűn elromlani.

De neki semmi köze az üzemanyag szabályzásához, csakis az előgyújtást befolyásolja. :P

Ha becsörög a motorod, inkább menj máshova tankolni :(

Vagy próbálj ki egyszer 98-as vagy 100-as benyát, amelyiket éppen találod.

a motor nem csörög be, csak rángatózik.

a szervízlámpa sokszor kigyullad, kivillogtattam, kopogásérzékelő...

De akkor azt mondod, ez rángatást nem okozhat ?

Nem szabályozza a bejutó benzin/levegőmennyiséget ?

üdv

Link to comment
Megosztás:

az előgyújtást szabályozza, vagyis holtpont előtt mennyivel adja a gyertya a szikrát.

motorrángatás nem attol lehet

nekem viszot továbbra is fenn áll a problémám ha bemelegedik a moci, tehát nem az emelt fordulatszámon megy akkor annyira alacsony a fordulatszám, hogy picit remeg az egész kasztni, eztermészetes vagy mi baja lehet akkor?

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: le lehet-e valahogy "pudingosítani", hogy ne harapjon olyan jól a motor és cserébe kevesebbet hörpöljön a benzinből?

Meg lennék most a 80 paci nélkül is, nagypapásan kigurulni a munkabába. de ha kell könnyen vissza lehessen adni, kis szereléssel.

semmi ötlet? vagy ez teljsen elmeháborodott gondolat?

Link to comment
Megosztás:

semmi ötlet? vagy ez teljsen elmeháborodott gondolat?

A motor teljesítményét nagyon sok változó megfelelő hangolása adja olyanra amilyen. Ha ebből megváltoztatsz 1-2-t kitudja milyen hatások lesznek. Ha például a benzinnyomsászabályzót kisebb nyomásra állítod be, akkor ugye kevesebb benzint kap, de nagyobb lesz a hőterhelése a motornak. Sokkal jobban "kopnak" az alkatrészek. Az sem biztos hogy sikerülne csak 5-10-20 lóerőt elvenned, lehet hogy teljesen autózhatatlan lenne, és lehet hogy alig nyernél vele üzemanyagot. Megfelelően csak a motorvezérlő átírásával lehetne változtatni, az meg drága. Szerintem ha sokat használod így, akkor érdemes lehet elgondolkozni egy másik (kicsi, igénytelen, olcsó) autó vételén a mostani mellé vagy a mostani cseréjén.

Link to comment
Megosztás:

...Szerintem ha sokat használod így, akkor érdemes lehet elgondolkozni egy másik (kicsi, igénytelen, olcsó) autó vételén a mostani mellé vagy a mostani cseréjén.

Szerintem is, ilyen használatra gazdaságosabb egy kis köbcentis diesel, pl. 1.5d Corsa.

Egy kérdés a cartársakhoz: tud valaki mondani egy hatékony üzemanyagadalékot, ami a szelepekre rakódott szennyeződéseket segítene eltávolítani? Alapjáraton, főleg hidegen hallani a kipufogóból némi buffogó hangot, szerelő srác szerint valamelyik szelep nem zár rendesen. De szétszedni nincs kedvem emiatt a motort, ha nem muszáj...

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés a cartársakhoz: tud valaki mondani egy hatékony üzemanyagadalékot, ami a szelepekre rakódott szennyeződéseket segítene eltávolítani? Alapjáraton, főleg hidegen hallani a kipufogóból némi buffogó hangot, szerelő srác szerint valamelyik szelep nem zár rendesen. De szétszedni nincs kedvem emiatt a motort, ha nem muszáj...

Esetleg egy kiadós hajtás? :( Amúgy kutakon vannak valve cleaner cuccok. Bár én ezekben nem nagyon hiszek.

Link to comment
Megosztás:

és a felmelegedett mocimnál alacsonyra visszaeső fordulatszám amitől kicist remeg a kocsi?? valaki?

Jó lenne tudni mennyi az annyi, de ha tiszta a fojtószelepház és környéke akkor szerintem rendben van. Én is éreztem úgy régebben, hogy ha egy 100-as fordulat lenne még, akkor sokkal szebben járna. És nyilván azért csak meleg motornál csinálja, mert hidegre jobban dúsít. Bár ezen a vonalon elindulhatsz, hátha csak valamelyik érzékelőd (mondjuk vízhőmérsékletmérő) nincs a toppon.

Link to comment
Megosztás:

és a felmelegedett mocimnál alacsonyra visszaeső fordulatszám amitől kicist remeg a kocsi?? valaki?

Tudtommal az Astránl Tech műszerrel állítható az alapjárat, úgyis ott vagy az Opel szervízben, állítsd fentebb az alapjáratot hogy ne remegjen az autó...

Link to comment
Megosztás:

Valaki nem tud valami táblázatról mely a különböző típusokba szerelt injektorok adatait tartalmazza? Elsősorban C14SE, X14XE, C16SE, X16XE, C20NE érdekelne.

Na táblázatom már van. Pl: Injektor

Viszont a beazonosítás nem megy. Ránéztem a sajátjaimra és a következő szám volt rajtuk: A 6144 1Z092023. Vagy valami hasonló. :(

Namármost C20XE-k NE-kre LET-ekre sokfelé lehet látni (akár itt is) a következő formátumú azonosítást: 0-280-150-744 (Ami alapján Bosch injektorokról van szó.) Hol leledzik ez a fajta azonosító?

Link to comment
Megosztás:

szevasztok,

az autómban gyakorlatilag 2 db benzinszűrő van ? X16XEL

egy ugye a jobb hátsó keréknél, 1 meg a ... ?

valahol a motortérben ?

annak van csereperiódusa ?

az nem okozhatja a dadogását az autónak ?

köszi és üdv

Szerintem nincs a motortérben a bengásnak,a dízelnek van a tűzfalon.

Link to comment
Megosztás:

Ma végeztem kisebb karbantartási műveleteket az autón, és pusztán kíváncsiságból kitekertem az egyik gyertyát a motorból. A behajló elektróda fehér színű, a porcelán teljesen tiszta, mintha új lenne (~15000km van a gyertyában, Denso). Emlékeim szerint őzbarnának kéne lennie, a fehér elektróda túl szegény keverékre utal. Ez egybevágna azzal, hogy hidegen haljamos rángatni a kocsi. Benzinszűrő ki lett cserélve csütörtökön. Lehet, hogy az injektort kéne tisztíttatni? Szerelő srác mondta, hogy arra a kútra, ahol én is tankolni szoktam sokan panaszkodtak már (Castrol) a benzin minősége miatt, legközelebb megpróbálok máshol tankolni, hátha valóban a benzin okozza a problémákat.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal az Astránl Tech műszerrel állítható az alapjárat, úgyis ott vagy az Opel szervízben, állítsd fentebb az alapjáratot hogy ne remegjen az autó...

sajnos rönő szervizbe vagyok:S

ott is vannak gépek, megkérsezem a héten hátha megoldható azokkal is

kösszi erről nem tudtam egyébként

Link to comment
Megosztás:

Ma végeztem kisebb karbantartási műveleteket az autón, és pusztán kíváncsiságból kitekertem az egyik gyertyát a motorból. A behajló elektróda fehér színű, a porcelán teljesen tiszta, mintha új lenne (~15000km van a gyertyában, Denso). Emlékeim szerint őzbarnának kéne lennie, a fehér elektróda túl szegény keverékre utal. Ez egybevágna azzal, hogy hidegen haljamos rángatni a kocsi. Benzinszűrő ki lett cserélve csütörtökön. Lehet, hogy az injektort kéne tisztíttatni? Szerelő srác mondta, hogy arra a kútra, ahol én is tankolni szoktam sokan panaszkodtak már (Castrol) a benzin minősége miatt, legközelebb megpróbálok máshol tankolni, hátha valóban a benzin okozza a problémákat.

Minimálfogyasztást így érsz el? :(

Link to comment
Megosztás:

Minimálfogyasztást így érsz el? :(

Öööö... ez nem szándékos dolog :P

Egyébként a kis fogyasztás nem hiszem, hogy ezen múlik, sőt rosszabb benyából (pl. vizes) többet is eszik, mint jobb minőségűből. A mennyiség itt is megvan (sőt, mostanában többet eszik, mint általában), csak egy része víz, ezért szegény a keverék...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Márkatársak!

Kérdésem a következő lenne, adott a masina (X14NZ, 78000 km) És van benne egy Bc, a Bc-n a bemelegedés után folyamatossan 78-82 fokos vizet ír, a mutató 90 környékén áll. Nem kevés ez egy kicsit? Ja és amikor kinyit a termosztát akkor nektek is olyan sokat zuhan a hőfok hirtelen (mutató szerint 96-ról 86 környékére)? Nem tul sok ez egy kicsit ilyen hirtelen ennyire visszahűlni?

Üdv: BB

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Márkatársak!

Kérdésem a következő lenne, adott a masina (X14NZ, 78000 km) És van benne egy Bc, a Bc-n a bemelegedés után folyamatossan 78-82 fokos vizet ír, a mutató 90 környékén áll. Nem kevés ez egy kicsit? Ja és amikor kinyit a termosztát akkor nektek is olyan sokat zuhan a hőfok hirtelen (mutató szerint 96-ról 86 környékére)? Nem tul sok ez egy kicsit ilyen hirtelen ennyire visszahűlni?

Üdv: BB

Nem hül vissza sokat. Nekem is ilyen, egyszerűen, mikor kinyit a tertmosztát, akkor a hűtőben levő hidegebb folyadék lehűti a motorban levőt.

A bc-hez nem tudok hozzászólni, nekem nincs (hál istennek) :( . Azt majd a többi cartárs leírja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.