Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

PottR vagyok. Frissen regisztrált. :( Egy 1.6-os '94-es Opel Astra Sedan tulaja.

Az elmúlt egy, másfél hónapban elégg megszívtan az autóval.

Egy vizes autópályás hazautazást követően, leállítás előtt az autó úgy szólt mint egy dizel.Szerelő felhív, biztos csak bevizesedett a gyertyáknál, kitakarítás, 10km után, vízhőmérséklet az egekben, víz a kiegyenlítőtrtályban sehol.

Szerelő felhív, hozzad-vittem(vontattam), kinyomta a hengengerfej-tömítést.

De nem csak ennyi.Szeleprugók,hidrotőkék,szelepszárszimering ramaty állapotban.A szerelő a barátom és csak azért tájékoztatott, hogy ő összerakja nekem a motort, de lehet, hogy egy hónap múlva ezek miatt kell szétszedni.

Szóval megcsinálta.Kézzel felcsiszolta a szelepeket.Kicserélte a szeleprugókat, szelepszár szimeringeket és hidrotőkéket is.

Majd újra használatba vettem a gépet és kb. 5-600km után az autópályán elkezdett pislákolni az olajnyomásjelző lámpa.

Szerelő hív.Álljak oldalra és nézzem meg az olajat.Megtettem.Rendben volt.kb. 20km-ig nem is jelentkezett újra.De aztán megint és amikor már többször világított a lámpa, mint nem,akkor leálltam vele és elhúztuk az autót szerelésre.

Az olajszivattyút kellett kicserélni és mivel olajnyomás nélkül mentem egy kis ideig a hajtókar csapágyakat is ki kellett cserélni.Szerencsémre a főtengelyt nem.

Azóta az autó müködik, de hidegen nagyon csattog a motor és szerintem a teljesítménye sem a régi, pedig ha azt vesszük új a motor belseje, és egy kisebb motorgenerált kapott.

Szerintetek mi lehet a gond?

Mindezek mellett most vettem észre, hogy csal a kilométerórám.Autópályán a kilométertáblák segítségével rájöttem, hogy amikor óra szerint 140-nel haladok, valójában alig megyek 120-szal.

Szóval ennyi!

Lehet, hogy nem ide kellett volna... Ezért ne haragudjatok. De végülis a motorom volt rossz.

Üdv: Pott R

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

PottR vagyok. Frissen regisztrált. :( Egy 1.6-os '94-es Opel Astra Sedan tulaja.

Az elmúlt egy, másfél hónapban elégg megszívtan az autóval.

Egy vizes autópályás hazautazást követően, leállítás előtt az autó úgy szólt mint egy dizel.Szerelő felhív, biztos csak bevizesedett a gyertyáknál, kitakarítás, 10km után, vízhőmérséklet az egekben, víz a kiegyenlítőtrtályban sehol.

Szerelő felhív, hozzad-vittem(vontattam), kinyomta a hengengerfej-tömítést.

De nem csak ennyi.Szeleprugók,hidrotőkék,szelepszárszimering ramaty állapotban.A szerelő a barátom és csak azért tájékoztatott, hogy ő összerakja nekem a motort, de lehet, hogy egy hónap múlva ezek miatt kell szétszedni.

Szóval megcsinálta.Kézzel felcsiszolta a szelepeket.Kicserélte a szeleprugókat, szelepszár szimeringeket és hidrotőkéket is.

Majd újra használatba vettem a gépet és kb. 5-600km után az autópályán elkezdett pislákolni az olajnyomásjelző lámpa.

Szerelő hív.Álljak oldalra és nézzem meg az olajat.Megtettem.Rendben volt.kb. 20km-ig nem is jelentkezett újra.De aztán megint és amikor már többször világított a lámpa, mint nem,akkor leálltam vele és elhúztuk az autót szerelésre.

Az olajszivattyút kellett kicserélni és mivel olajnyomás nélkül mentem egy kis ideig a hajtókar csapágyakat is ki kellett cserélni.Szerencsémre a főtengelyt nem.

Azóta az autó müködik, de hidegen nagyon csattog a motor és szerintem a teljesítménye sem a régi, pedig ha azt vesszük új a motor belseje, és egy kisebb motorgenerált kapott.

Szerintetek mi lehet a gond?

Mindezek mellett most vettem észre, hogy csal a kilométerórám.Autópályán a kilométertáblák segítségével rájöttem, hogy amikor óra szerint 140-nel haladok, valójában alig megyek 120-szal.

Szóval ennyi!

Lehet, hogy nem ide kellett volna... Ezért ne haragudjatok. De végülis a motorom volt rossz.

Üdv: Pott R

Üdv a fórumon!

A km-óra csalása normális, azt lehúzhatod a hibalistáról ;)

A hidegen csattogás valószínűleg a hidrotőkék miatt van, gondolom megsínylették kicsit azok is az olajnyomás hiányát.

Milyen olajat használsz bele?

Írd le lécci a motorkódot a zöldkártyáról vagy a forgalmiból (pl. C16..., X16...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

PottR vagyok. Frissen regisztrált. :( Egy 1.6-os '94-es Opel Astra Sedan tulaja.

Az elmúlt egy, másfél hónapban elégg megszívtan az autóval.

Egy vizes autópályás hazautazást követően, leállítás előtt az autó úgy szólt mint egy dizel.Szerelő felhív, biztos csak bevizesedett a gyertyáknál, kitakarítás, 10km után, vízhőmérséklet az egekben, víz a kiegyenlítőtrtályban sehol.

Szerelő felhív, hozzad-vittem(vontattam), kinyomta a hengengerfej-tömítést.

De nem csak ennyi.Szeleprugók,hidrotőkék,szelepszárszimering ramaty állapotban.A szerelő a barátom és csak azért tájékoztatott, hogy ő összerakja nekem a motort, de lehet, hogy egy hónap múlva ezek miatt kell szétszedni.

Szóval megcsinálta.Kézzel felcsiszolta a szelepeket.Kicserélte a szeleprugókat, szelepszár szimeringeket és hidrotőkéket is.

Majd újra használatba vettem a gépet és kb. 5-600km után az autópályán elkezdett pislákolni az olajnyomásjelző lámpa.

Szerelő hív.Álljak oldalra és nézzem meg az olajat.Megtettem.Rendben volt.kb. 20km-ig nem is jelentkezett újra.De aztán megint és amikor már többször világított a lámpa, mint nem,akkor leálltam vele és elhúztuk az autót szerelésre.

Az olajszivattyút kellett kicserélni és mivel olajnyomás nélkül mentem egy kis ideig a hajtókar csapágyakat is ki kellett cserélni.Szerencsémre a főtengelyt nem.

Azóta az autó müködik, de hidegen nagyon csattog a motor és szerintem a teljesítménye sem a régi, pedig ha azt vesszük új a motor belseje, és egy kisebb motorgenerált kapott.

Szerintetek mi lehet a gond?

Mindezek mellett most vettem észre, hogy csal a kilométerórám.Autópályán a kilométertáblák segítségével rájöttem, hogy amikor óra szerint 140-nel haladok, valójában alig megyek 120-szal.

Szóval ennyi!

Lehet, hogy nem ide kellett volna... Ezért ne haragudjatok. De végülis a motorom volt rossz.

Üdv: Pott R

Vezérmütengely véletlen nem kopott meg a kisebb olajnyomás miatt???

Link to comment
Megosztás:

Ha a hajtókar csapágyakat cserélni kellett az olajhiány miatt, akkor ott van más probléma is ebből kifolyólag!

És csapágy cserénél mindig gépműhelyben kell bemarratni a csapágyfészkeket, méretre (túlméretes csapágyhoz).

Szal ezért zenél az a motor szerintem. Felesleges volt csurgatni bele a pénzt, motorcsere vagy teljes generál.

Az óra mindegyikben csal felfele, 6-10%-ot általában.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a fórumon!

A km-óra csalása normális, azt lehúzhatod a hibalistáról :(

A hidegen csattogás valószínűleg a hidrotőkék miatt van, gondolom megsínylették kicsit azok is az olajnyomás hiányát.

Milyen olajat használsz bele?

Írd le lécci a motorkódot a zöldkártyáról vagy a forgalmiból (pl. C16..., X16...)

Köszönöm a válaszokat!

A motorkód ha jól emlékszem C16NZ

De miből lehet ezt megtudni a papírok nélkül?Van valahol ilyen táblázat?

A szerelőm azt mondta a csattogásra, hogy valószínüleg hidegen a hideg olaj miatt van csattogás.

Az olajat amit használok azt ő rakja bele.MOL-os hordóból.

Link to comment
Megosztás:

Ha a hajtókar csapágyakat cserélni kellett az olajhiány miatt, akkor ott van más probléma is ebből kifolyólag!

És csapágy cserénél mindig gépműhelyben kell bemarratni a csapágyfészkeket, méretre (túlméretes csapágyhoz).

Szal ezért zenél az a motor szerintem. Felesleges volt csurgatni bele a pénzt, motorcsere vagy teljes generál.

Az óra mindegyikben csal felfele, 6-10%-ot általában.

Egy esetleges átnézéshez, hogy minden stimmel-e egy ilyen nagy szerelés után, ugyanúgy szét kell szedni a motort ,vagy van egyszerűbb és költséghatékonyabb megoldás is?

Link to comment
Megosztás:

Egy esetleges átnézéshez, hogy minden stimmel-e egy ilyen nagy szerelés után, ugyanúgy szét kell szedni a motort ,vagy van egyszerűbb és költséghatékonyabb megoldás is?

először is kérdezz már rá, mekkora csapágyak kerültek bele? mert van egy sejtésem, hogy gyári méret, nem túlméret.

akkor kapásból meg is van az ok, az hangoskodik.

MOL olaj nem éppen a jó minőségűek közé tartozik. Metabond, Castrol, Mobil1, esetleg Valvoline... :(

És mindenképpen 10W40-es.

Link to comment
Megosztás:

A szerelőm azt mondta a csattogásra, hogy valószínüleg hidegen a hideg olaj miatt van csattogás.

Az olajat amit használok azt ő rakja bele.MOL-os hordóból.

Mennyi olajat eszik most 1000km-en?

A mol-os szutykot felejtsd el!

Tessék venni jobb olajat,megérdemli a paripa!

Metabond,Mobil-1,de ne mol-t!

Link to comment
Megosztás:

Tápi vezérműszíj ugyan az mint az Nzbe is volt ugye???

Legjobb tudomásom szerint igen.

Miért, kértél rá engedélyt?

Mire is? Ez így jött ki a gyárból. Limited Edition. ;)

Amúgy is csak az udvarban használom a ház mögött. :(

De arra gondoltam, hogy ha veszek egy NZ motort (autóstul vagy nélküle az mindegy) és átépítem SE-re utána meg nézegetem a vitrinben, vagy brümmögtetem a garázsban azzal tuti hogy nem vétek senkinek. Tehát pusztán az átalakításba nem lehet belekötni.

Link to comment
Megosztás:

Legjobb tudomásom szerint igen.

Mire is? Ez így jött ki a gyárból. Limited Edition. :)

Amúgy is csak az udvarban használom a ház mögött. :(

De arra gondoltam, hogy ha veszek egy NZ motort (autóstul vagy nélküle az mindegy) és átépítem SE-re utána meg nézegetem a vitrinben, vagy brümmögtetem a garázsban azzal tuti hogy nem vétek senkinek. Tehát pusztán az átalakításba nem lehet belekötni.

De, vétesz. A szomszédok feljelenthetnek csendháborításért. :( ;)

Link to comment
Megosztás:

A km-óra csalása normális, azt lehúzhatod a hibalistáról ;)

Azt tudjuk, hogy csal az óra, de ilyen sokat ilyen (relative) alacsony sebességnél? Mert óra szerint 230-nál megérteném ha csak 200-al mész valójában, de 140-nél még 120 sincs az nekem kicsit soknak tűnik.

Milyen gumik vannak azon az autón? :(

Link to comment
Megosztás:

Azt tudjuk, hogy csal az óra, de ilyen sokat ilyen (relative) alacsony sebességnél? Mert óra szerint 230-nál megérteném ha csak 200-al mész valójában, de 140-nél még 120 sincs az nekem kicsit soknak tűnik.

Milyen gumik vannak azon az autón? ;)

Nekem már a 2. műszerfal van az autómban (fordszámmérősre csere miatt), de mindkettő olyan, hogy 120-at mutat, mikor 100-al megyek. A Caravané szintén hasonló nagyságrendben csal, pedig mind a ketten a gyári gumiméretet használjuk (175/70R13). Tudni kell mennyi az annyi és kész. :(

Link to comment
Megosztás:

Az az érdekes, hogy az enyém nagyjából százalékosan csal, tehát 50-nél még csak 10 körül, 100-nál már 20-at, de a Caraváné mindenhol kb. 20-at. Az enyémen segíthetne a rugó előfeszítése, vagy azon?

Mind a kettőn :(

De valszeg a karaváné pontatlanabb maradna ;)

Link to comment
Megosztás:

Megjöttek a gyertyák a kocsihoz: NGK BPR6ES. Nem is tudtam, hogy a Franciáknál gyártják az NGK gyertyákat. Boschról hallottam, hogy ott készül. Rendeltem egyúttal fűnyíróhoz is NGK gyertyát, az meg Nagoya Japan feliratú.

Ui.: beraktam a gyertyákat, ezzel úgy tűnik sokkal simábban jár a motor, mint a Densoval, nem hallom a kipufogóból azt a buffogó hangot se, amit eddig. Lehet, hogy ez a gyertya való hozzá? :(

Link to comment
Megosztás:

mennyi volt és honnét rendelted??

aza buffogó hang nekem is megvan néha, de egy ideje nem is hallottam ;)

azt az utánállításos dolgot ho lehet megnézni?? bár nkem csak 10et csal, de lehet még annyit se mert kisebb a gumim :)

Innen rendeltem, és 650Ft volt darabja. Ha konkrétan kell valami tőle, meg tudom adni a mailcímét, így nem kell kivárnod, míg lejár a licit. Mindenféle NGK gyertyát tud szerezni, nézz utána, milyen az előírás a Tiédhez, nem ugyanaz, mint nekem, sztem BKR6EK kell. Egyébként egy OFF autómárka kereskedője :(

A dolog érdekessége, amit csak a beszerelésnél vettem észre, hogy a 4-ből 3 francia gyártmány, a 4. eredeti japán. Kinézetre semmi különbség, meglátjuk idővel milyenek lesznek.

Utánállítani elvileg úgy lehet, hogy leveszed a mutatót, és kicsit előrébb (a 220-as szám felé) teszed vissza, ezzel jobban elő lesz feszítve. Az enyémnek most más baja is van, mert egy meghatározott hőmérséklettartományban "darabosan" mozog a mutató. Nem hiszem, hogy a spirál miatt, mert a napi számláló és a BC is jól mutat, csak a mutató akadozik néha.

Link to comment
Megosztás:

Egyik ismi legózik vele, de nem tud rájönni a mikéntjére.

X16XEL, szaggat alacsony fordulattartományban.Korábban a 4. henger nem ment egyáltalán.Cserélték a gyertyákat, gyári gyertyakábel lett bele véve, ill. egy bontott trafó.Na azóta megy legalább fordulaton a 4. henger ish.

Hibakód nincs, AGR-t takarították, alapjáratit takarították.

5letek?

Link to comment
Megosztás:

Egyik ismi legózik vele, de nem tud rájönni a mikéntjére.

X16XEL, szaggat alacsony fordulattartományban.Korábban a 4. henger nem ment egyáltalán.Cserélték a gyertyákat, gyári gyertyakábel lett bele véve, ill. egy bontott trafó.Na azóta megy legalább fordulaton a 4. henger ish.

Hibakód nincs, AGR-t takarították, alapjáratit takarították.

5letek?

De üzemanyagot normálisan kap (AC és injektorok jók)?

Nálam előfordul néha hogy "felakad" az injektor.

De szerintem is esélyes a vezérlés...

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint a trafócsere valamelyest javított a problémán?

Még annyi javallatom lenne, ezt nemtom mondtam-e már, hogy kompressziót kéne

mérni a 4 hengerben. Ha az jó, akkor vezérlőcserét kéne megjátszani...

Nem tér el jelentősen, de az is inkább felfelé.Tehát abban a hengerben jobb a kompresszió mint a többiben.

Asszemtényleg javasolni fogom én is a másik vezérlő próbáját.CSak az lesz vele a gáz, hogy TECH2 mert az immobi esetleg nem fogja felismerni a dolgokat.

De üzemanyagot normálisan kap (AC és injektorok jók)?

Nálam előfordul néha hogy "felakad" az injektor.

De szerintem is esélyes a vezérlés...

Felcserélgették a spricc.fejeket, de nem változott a dolog.AC okés, szűrő nemrégen cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.