Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ezért kell a jó öreg nyolcszelepes F-ekkel járni...

A sok kütyü tényleg nagyon nem jó. Múlt héten párom édesapjának besegítettem és egy A6-osban kellett mindenfélét cserélni. A pollenszűrőhöz le kellett bontani a fél műszerfalat a a kesztyűtartóval. Meg hogy egy Focuson is csak úgy lehet izzót cserélni, hogy kibontom a lámpát. Ilyenkor azért jó érzéssel tölt el, hogy mennyire egyszerű konstrukció van a birtokomban, amivel ha szerelni kell nincsen tökölődés.

focushoz nem kell lebontani :lol:

csak rá kell gyrni különféle mozdulatsorokkal nyakatekert testhelyzet illetve kéz megtekerésel kicserélhető :D

és a renaultok? le kell venni a kereket is esetenként :lol:

jobboldali helyzetjelzőnek azért nálunk is megvan a helye :lol:

Link to comment
Megosztás:

focushoz nem kell lebontani :lol:

csak rá kell gyrni különféle mozdulatsorokkal nyakatekert testhelyzet illetve kéz megtekerésel kicserélhető :D

és a renaultok? le kell venni a kereket is esetenként :lol:

jobboldali helyzetjelzőnek azért nálunk is megvan a helye :lol:

Új focus volt...és mivel a lámpa mögött fém merevítő van, bontani kell.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk átlagban 2-3 ezer kilométerenként 1 lityó bemegy . Mellékesen elég sz@rok ezek az új autók. Astra, Vectra, mind túlsúlyos és agyon kütyüzött az emisszió miatt. Ezek szerint nem sok sikerrel, mert az olajfogyasztás sem megy az emisszió javára.

Úristen, s mi lesz azzal a sok "elfogyasztott" olajjal? :D Azokba elkelne akkor egy-két lecsapató sorbakötve, nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

véleményem szerint ebben van egy kicsi marketing is, minnél kevesebb pénzbol akarják kihozni az uj autot és végul minnél drágábban el adni hogy jol járjon a sok német muki, meg a mostani trend szerint 5 évente uj autot kellene mindenkinek venni, (na de holl vagyunk mi ettol?) ugy hogy nem foglalkoznak azzal hogy 150000nél már papálja a 8litert cserétol cseréig, ilyenkor a német már rég el adta a kocsit és vett egy ujjat, mink meg ilyenkor vesszuk meg a némettol :D

Link to comment
Megosztás:

véleményem szerint ebben van egy kicsi marketing is, minnél kevesebb pénzbol akarják kihozni az uj autot és végul minnél drágábban el adni hogy jol járjon a sok német muki, meg a mostani trend szerint 5 évente uj autot kellene mindenkinek venni, (na de holl vagyunk mi ettol?) ugy hogy nem foglalkoznak azzal hogy 150000nél már papálja a 8litert cserétol cseréig, ilyenkor a német már rég el adta a kocsit és vett egy ujjat, mink meg ilyenkor vesszuk meg a némettol :D

Hát nem tudom, ott hány 15-éve Opel rohangál mint nálunk, hacsak nem olyan elvakult Opelesek mint mi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

attol függ melyik részét nézzük németorzságnak is

igaz faterom jópár ével ezelőtt volt kint, de elmondása szerint ott is szaladgáltak még szar kocsik, némeik szarabb állapotban mint egy itthon rossz állapotú.

Talán a volt NDK-ban láthatsz még 10 évesnél régebbit. Oldtimerek nem számítanak bele!

Ezért ajánlhatta fel (iparfellendítőtámogatásként) Angela Merkel, hogy minden német kap asszem 2 ezer eurót ha új autóra cseréli a 10 évesnél régebbi verdáját.... :D

Node igencsak más a kása mása Dániában! Ott egy 10 éves autó még újszerűnek mondható, és vigyáznak is rájuk!

Svédország dettó. Megbecsülik a régi dolgokat. Most nem akarok Nagybritanniával előhozakodni, mert az egy másik kategória.

Szóval nem mindenhol dobálják ám el a 3 éves autókat mint itt a főfaluban....

Pár éve megnéztem egy pár használtautó kereskedést Koppenhágában és ledöbbentem. Az én akkori 8 éves 1,4NZ-s Astrámmal egykorú vasak pont a duplájába kerültek mint itt nálunk. Jó tudom, ez kirívó példa, mert Dániában a legdrágább az autó egész Európában. De akkoris!

Link to comment
Megosztás:

Mert hamar kopnak a dugattyúk és a gyűrűk. 120-180e km-től elkezd nőni így az olajfogyasztás.

Nem egy félmillió km-es konstrukció :D

Amúgy újszerű állapotában addig az is rendes olajmennyiséget fogyaszt csak, mint a többi.

Ez nem valami jó hír.Akkor ezek szerint az 1.4-esek jobb minőségű dugattyút és gyűrűt kaptak.

Link to comment
Megosztás:

nem tudod?? nem csak drágábblesz akkor?

am most neekd milyen amocid?

volt egy 1.6os 8 szelepes és abbol lett egy 1.6os se?

mert ezt nemtom sajna...

c14nz c14se... most az se ugrik be hogy az 1.6osokbol hogy is van, de ott is van c16nz és c16se igaz???

Link to comment
Megosztás:

nem tudod?? nem csak drágábblesz akkor?

am most neekd milyen amocid?

volt egy 1.6os 8 szelepes és abbol lett egy 1.6os se?

mert ezt nemtom sajna...

c14nz c14se... most az se ugrik be hogy az 1.6osokbol hogy is van, de ott is van c16nz és c16se igaz???

használd a válasz funkciót mert nem egyértelmű h kihez beszélsz.

most egy x16szr ből átalakított c16se van benne.

c16nz,se

x16sz,szr ezek mind 8szelepesek

opel-infos.de itt van jópár motor :D

forgalomba helyezni meg azért nem lehet svájcból mert nem úniós ország, és asszem csak az euro4 és jobbakat lehet...mindenesetre régebbi opeleket esélytelen

Link to comment
Megosztás:

nem tudod?? nem csak drágábblesz akkor?

am most neekd milyen amocid?

volt egy 1.6os 8 szelepes és abbol lett egy 1.6os se?

mert ezt nemtom sajna...

c14nz c14se... most az se ugrik be hogy az 1.6osokbol hogy is van, de ott is van c16nz és c16se igaz???

igen. ő speciel x16szr-ből csinált SE-t. :D

Link to comment
Megosztás:

használd a válasz funkciót mert nem egyértelmű h kihez beszélsz.

most egy x16szr ből átalakított c16se van benne.

c16nz,se

x16sz,szr ezek mind 8szelepesek

opel-infos.de itt van jópár motor :lol:

forgalomba helyezni meg azért nem lehet svájcból mert nem úniós ország, és asszem csak az euro4 és jobbakat lehet...mindenesetre régebbi opeleket esélytelen

bocsi néha kimarad a válasz

mindkettőt szoktam :D

akkor ezekközzül az összes amit felsoorltál, vagyis a 8 szelepesek hengerfeje csereszabatos?

nz sz szr ezek közzül mi a kölönbség?

Link to comment
Megosztás:

bocsi néha kimarad a válasz

mindkettőt szoktam :D

akkor ezekközzül az összes amit felsoorltál, vagyis a 8 szelepesek hengerfeje csereszabatos?

nz sz szr ezek közzül mi a kölönbség?

1. Stelle: Abgasnorm

A = Österreich

C = Euro 1

E = Euronorm

S = Schweden "A 10/11"

X = 96/69/EG, D3 / D4

Y = 98/69/EG, Euro 3

Z = 98/69/EG, Euro 4

keine oder durchgestrichen = keine Schadstoffklasse

2.- 3. Stelle: Motorgröße

x 0,1 = Hubraum in Litern

4. Stelle: Verdichtungsverhältnis

G = < 8,5 : 1

L = > 8,5 - 9,0 : 1

N = > 9,0 - 9,5 : 1

S = > 9,5 - 10,5 : 1

X = > 10,5 - 11,5 : 1

Y = >11,5 : 1

4. Stelle: D = Diesel

5./6. Stelle: Gemischsystem

E = Einzeleinspritzung

H = Direkteinspritzung

NG = Natural Gas (Erdgas)

V = Vergaser

Z = Zentraleinspritzung

darauffolgende Stellen: spezielle Ausführung (bei Bedarf)

F = Fahrzeuge für Behörden

H = hohe Leistung / Aufladung

I = Irmscher

J = angepasste Leistung

K = Komprexaufladung

L = niedrige Leistung / Aufladung

P = Kanalabschaltung "Twinport"

R = erhöhte Leistung

T = Turboaufladung

V = Volumenmodell

1 = Familie-I-Motor

2 = Familie-II-Motor

Link to comment
Megosztás:

bocsi néha kimarad a válasz

mindkettőt szoktam :D

akkor ezekközzül az összes amit felsoorltál, vagyis a 8 szelepesek hengerfeje csereszabatos?

nz sz szr ezek közzül mi a kölönbség?

annyit tudok, hogy sz 71 ló, szr 75 ló (R = növelt teljesítmény) és igen cserések a hf-ek SE-sítéshez, hiába tudja az S-es kompressziót. :lol:

Link to comment
Megosztás:

a csereszbatost ugy értettem, hogy ki lehet cserélni őket, szal nzre rámegy az sz sr se is.

zoli igen szép jó mi ez?

kompresszió értkeket olvastam szerintem, meg még nem tudom miket, de hogy ez mi micsoda é smelyik mocihoz, nekem ebből nem jön ki :D

Link to comment
Megosztás:

a csereszbatost ugy értettem, hogy ki lehet cserélni őket, szal nzre rámegy az sz sr se is.

zoli igen szép jó mi ez?

kompresszió értkeket olvastam szerintem, meg még nem tudom miket, de hogy ez mi micsoda é smelyik mocihoz, nekem ebből nem jön ki :D

Kipufogó határértékek

C = szabályozott katalizátor

E = Európai Szabvány

A = Ausztria

S = Svédország

Lökettérfogat

20 = 2.0 liter

L : Sürítési arány

G kisebb vagy = 8.5

L = 8.0 - 9.0

N = 9.0 - 9.5

S = 9.5 - 10.0

X = 10.0 - 11.5

Y = nagyobb vagy = 11.5

Keverékképzö rendszer

E = hengerenkénti befecskendezés

Z = központi befecskendezés

V = porlasztó

D = dízel

Kivitelezés

H = nagy teljesítmény

P = nagy teljesítményü verzió

T = turbófeltöltés

K = komplex-rendszer

R = megnövelt teljesítmény

J = lefojtott teljesítmény

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.