Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Mi a különleges abban a metabondban? Úgy értem van-e valami plusz benne, valami adalék vagy mit tudom én mi, ami más "hagyományos" olajban nincs? Tud valamit amit más nem tud? Tényleg csak érdeklődésből kérdezem. Esetleg "egyszerűen csak" a minősége kiváló? :D

én azt tudom mondani, hogy az átlagostól jobb a minősége, benne van az a tudás amit az API kódok jelölnek rajta.

ha lehetne 5 litert 2 ezerből polcra tenni, szerinted akkor miért lenne 6-9 ezer ft évek óta bármelyik jobbnak mondott olaj?

tapasztalatok, azok amik igazolják a minőséget.

Link to comment
Megosztás:

Jó a minősége és elég jó adalékok is vannak hozzá. Pl kopáscsökkentő. Szerintem nem véletlenül ilyen sikeres, ellentétben a GM olajjal. :D

a GM olaj sikeresebb... de mégse jobb, csak régebben megvolt a minősége, és kevesen tudják, hogy nagyon hamisítják.

nálam jóval tapasztaltabb kollégák tudják azt is pl, hogy a GM 10W 40es olaj is jóminőségű, ha 60 literes hordóbol van leengedve, ami igazi GM olaj

a pacsmagolt kaka olajok, amik 5 literes kiszerelésbe vannak azok vannak hamisítva.

igazábol, nem is hamisításról van szó, hanem a csomagoláskor szart öntenek bele, nem felügyeli a GM a minőséget stb.

ezt mind itt írták a tapasztaltabb kollégák.

remélem jol emlékeztem :lol:

az adalékokat amit a metabond forgalamaz hozzátölthető bármilyen olajhoz.

Link to comment
Megosztás:

Jó a minősége és elég jó adalékok is vannak hozzá. Pl kopáscsökkentő. Szerintem nem véletlenül ilyen sikeres, ellentétben a GM olajjal. :lol:

én azt tudom mondani, hogy az átlagostól jobb a minősége, benne van az a tudás amit az API kódok jelölnek rajta.

ha lehetne 5 litert 2 ezerből polcra tenni, szerinted akkor miért lenne 6-9 ezer ft évek óta bármelyik jobbnak mondott olaj?

tapasztalatok, azok amik igazolják a minőséget.

Értem! Természetes, hogy a minőségnek megkérik az árát, nem is kételkedem ebben, csak egyszerű kiváncsiság volt a részemről. Tehát jók a vala való tapasztalatok.Vagyis bizonyiték, nem csak igéret!? :D Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor elmentem AGR vadászatra :lol: Majd lököm a fejleményeket !

Ja és köcönöm az eddigieket !

Kb 15 percig kellett nyüstölnöm mire elkezdte hozni a dadogós hibát, de a motor diagnosztika egyszer sem világított. Csak visszavittem a Bosch-hoz megnyugtatás végett.

Nos a végeredmény, hogy ki lett cserélve a gyújtótrafó, de még rosszabb lett az újjal. Ez kicsit megnyugtatott :lol: mégsem kell 50-60 ropit beleinvesztálni.

Aztán a scópos vizsgálatot követően mégis eljutottunk a kompresszió méréshez, ami után a szerelő eccerűen ledobta a láncot, mert hogy a 2-es henger gyertyája csupa brunya volt (úgy állítottam be hozzá, hogy monctam neki, hogy csúnya a színe ! ) eldobta a kezében lévő szerszámokat és motor generált javasolt. ;)

HF le, motor széthúz, és majd azt követően, hogy mit lát közli, hogy mennyibe kerül majd a mutatvány ! Első körben dugó, gyűrű cserét javasolt, amit 100 ropira saccolt, de halkan hozzátette, hogy lehet teljes generál kell . :lol:

Amúgy az 1-es hengerben 12bar, a 2-es hengerben 13bar nyomást mért sajnos a többit nem mérte (elszakadt a cérnája vagy az órájára nézett :D ) .

Csak hogy felvilágosuljak az baromi kevés??

Mondjuk fura, hogy a 2-es hengerben, amit a gyertyák alapján én is bibisnek tartottam nagyobb nyomás volt, mint az 1-es hengerben, ami a scópos mérések alapján is jól szuperált. :D

Link to comment
Megosztás:

Kb 15 percig kellett nyüstölnöm mire elkezdte hozni a dadogós hibát, de a motor diagnosztika egyszer sem világított. Csak visszavittem a Bosch-hoz megnyugtatás végett.

Nos a végeredmény, hogy ki lett cserélve a gyújtótrafó, de még rosszabb lett az újjal. Ez kicsit megnyugtatott :lol: mégsem kell 50-60 ropit beleinvesztálni.

Aztán a scópos vizsgálatot követően mégis eljutottunk a kompresszió méréshez, ami után a szerelő eccerűen ledobta a láncot, mert hogy a 2-es henger gyertyája csupa brunya volt (úgy állítottam be hozzá, hogy monctam neki, hogy csúnya a színe ! ) eldobta a kezében lévő szerszámokat és motor generált javasolt. :D

HF le, motor széthúz, és majd azt követően, hogy mit lát közli, hogy mennyibe kerül majd a mutatvány ! Első körben dugó, gyűrű cserét javasolt, amit 100 ropira saccolt, de halkan hozzátette, hogy lehet teljes generál kell . :lol:

Amúgy az 1-es hengerben 12bar, a 2-es hengerben 13bar nyomást mért sajnos a többit nem mérte (elszakadt a cérnája vagy az órájára nézett :lol: ) .

Csak hogy felvilágosuljak az baromi kevés??

Mondjuk fura, hogy a 2-es hengerben, amit a gyertyák alapján én is bibisnek tartottam nagyobb nyomás volt, mint az 1-es hengerben, ami a scópos mérések alapján is jól szuperált. :D

ezek az értékek tök gyáriak

nem volt fél perce megmérni a többit is?

sztem akkor nézz más helyre is el...

nálunk alap volt hogy végigméregettük a 4et egyből.

semmiből se tart.

Link to comment
Megosztás:

a GM olaj sikeresebb... de mégse jobb, csak régebben megvolt a minősége, és kevesen tudják, hogy nagyon hamisítják.

nálam jóval tapasztaltabb kollégák tudják azt is pl, hogy a GM 10W 40es olaj is jóminőségű, ha 60 literes hordóbol van leengedve, ami igazi GM olaj

a pacsmagolt kaka olajok, amik 5 literes kiszerelésbe vannak azok vannak hamisítva.

igazábol, nem is hamisításról van szó, hanem a csomagoláskor szart öntenek bele, nem felügyeli a GM a minőséget stb.

ezt mind itt írták a tapasztaltabb kollégák.

remélem jol emlékeztem :lol:

az adalékokat amit a metabond forgalamaz hozzátölthető bármilyen olajhoz.

Én nem szeretném kétségbe vonni a hozzáértők véleményét, tapasztalatait, de mégis nehezen hihető el az én naiv(-nak tünő) gondolkodásommal, hogy egy gyártó miért tenne különbséget azonos termék minősége ellenőrzésének betartásában az miatt hogy más kiszerelésben árulja azt? Úgy képzelem el, hogy van egy bazi nagy tartály és azt csapolják az egyik soron 60l-es hordóba a másikon pedig pl.5l-es flakonba, hm? :D

Erre én is gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Én nem szeretném kétségbe vonni a hozzáértők véleményét, tapasztalatait, de mégis nehezen hihető el az én naiv(-nak tünő) gondolkodásommal, hogy egy gyártó miért tenne különbséget azonos termék minősége ellenőrzésének betartásában az miatt hogy más kiszerelésben árulja azt? Úgy képzelem el, hogy van egy bazi nagy tartály és azt csapolják az egyik soron 60l-es hordóba a másikon pedig pl.5l-es flakonba, hm? :D

Erre én is gondoltam.

tapasztaltabb kollégák elmondása szerint nem így van.

a csomagoló üzem nem is abbol az olajbol dolgozik.

ha megnézed mi van ráírva... :lol:

made in...

sztem a 60 litiys hordóra nem az lenne írva.

de én csak továbbítom amit ők mondtak.

egy a lényeg a metabonddal hosszú időre visszamenő jó tapasztalataim vannak, még a wartburgos időkből :lol:

közel 10 éve

Link to comment
Megosztás:

tapasztaltabb kollégák elmondása szerint nem így van.

a csomagoló üzem nem is abbol az olajbol dolgozik.

ha megnézed mi van ráírva... :lol:

made in...

sztem a 60 litiys hordóra nem az lenne írva.

de én csak továbbítom amit ők mondtak.

egy a lényeg a metabonddal hosszú időre visszamenő jó tapasztalataim vannak, még a wartburgos időkből :lol:

közel 10 éve

Aha, itt lehet a kutyus elhantolva! :D

Link to comment
Megosztás:

ezek az értékek tök gyáriak

nem volt fél perce megmérni a többit is?

sztem akkor nézz más helyre is el...

nálunk alap volt hogy végigméregettük a 4et egyből.

semmiből se tart.

Hát ennyit az alaposságról :D De betudom a péntek délutánnak, és annak, hogy csak elbaxott rám 1,5 órát az oly drága idejéből.

A beteg kórismerete: a túlzott olajfogyasztás 10-12ekm/ 6-6,5liter !! :lol: , és csak és kizárólag melegen gázadásnál (mondjuk városi közlekedésnél) dadogás, torpanás. Ez már alapos indok a moci felújításra?

Mondjuk rohadtul nem akarom gallyra vágni! Meddig lehet még járkálni vele? Nem gyilkolom, de mennem kell vele !

Tudom senki sem lát bele, biztosat csak a megbontást követően lehet tudni.

Link to comment
Megosztás:

Hát ennyit az alaposságról :D De betudom a péntek délutánnak, és annak, hogy csak elbaxott rám 1,5 órát az oly drága idejéből.

A beteg kórismerete: a túlzott olajfogyasztás 10-12ekm/ 6-6,5liter !! :lol: , és csak és kizárólag melegen gázadásnál (mondjuk városi közlekedésnél) dadogás, torpanás. Ez már alapos indok a moci felújításra?

Mondjuk rohadtul nem akarom gallyra vágni! Meddig lehet még járkálni vele? Nem gyilkolom, de mennem kell vele !

Tudom senki sem lát bele, biztosat csak a megbontást követően lehet tudni.

a 6 lityis olajfogyi magában is ok lehet a generálra... sajnos :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát ennyit az alaposságról :D De betudom a péntek délutánnak, és annak, hogy csak elbaxott rám 1,5 órát az oly drága idejéből.

A beteg kórismerete: a túlzott olajfogyasztás 10-12ekm/ 6-6,5liter !! :lol: , és csak és kizárólag melegen gázadásnál (mondjuk városi közlekedésnél) dadogás, torpanás. Ez már alapos indok a moci felújításra?

Mondjuk rohadtul nem akarom gallyra vágni! Meddig lehet még járkálni vele? Nem gyilkolom, de mennem kell vele !

Tudom senki sem lát bele, biztosat csak a megbontást követően lehet tudni.

Akkor ezek szerint nemcsak az x16xel olajzabáló.Mennyi km van a gépben? Szerintem gyorsításkor nincs meg a megfelelő keverékarány,kevés benzint kap vagy késve kapja.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint nemcsak az x16xel olajzabáló.Mennyi km van a gépben? Szerintem gyorsításkor nincs meg a megfelelő keverékarány,kevés benzint kap vagy késve kapja.

6 lityisnél... nem dús inkább.

mert gyanítom, hogy a gyertya is amiatt retkes.

Link to comment
Megosztás:

Én nem szeretném kétségbe vonni a hozzáértők véleményét, tapasztalatait, de mégis nehezen hihető el az én naiv(-nak tünő) gondolkodásommal, hogy egy gyártó miért tenne különbséget azonos termék minősége ellenőrzésének betartásában az miatt hogy más kiszerelésben árulja azt? Úgy képzelem el, hogy van egy bazi nagy tartály és azt csapolják az egyik soron 60l-es hordóba a másikon pedig pl.5l-es flakonba, hm? :D

Erre én is gondoltam.

Nem tudom de én is sok helyen olvastam már a neten hogy csak az a GM-olaj, ami hordós, nem az 5 literes flakonos, hiába az van ráírva.

Hát ennyit az alaposságról :lol: De betudom a péntek délutánnak, és annak, hogy csak elbaxott rám 1,5 órát az oly drága idejéből.

A beteg kórismerete: a túlzott olajfogyasztás 10-12ekm/ 6-6,5liter !! :lol: , és csak és kizárólag melegen gázadásnál (mondjuk városi közlekedésnél) dadogás, torpanás. Ez már alapos indok a moci felújításra?

Mondjuk rohadtul nem akarom gallyra vágni! Meddig lehet még járkálni vele? Nem gyilkolom, de mennem kell vele !

Tudom senki sem lát bele, biztosat csak a megbontást követően lehet tudni.

A multkor ezen vitáztunk fél napot, hogy a gyári adat 1000km/0.6Liter olajfogyás max. Tehát 10000km/6 Liter.

Link to comment
Megosztás:

207ekm mindez 12 év alatt.

Én nem tudom elképzelni hogy 200000km után nagygenerál kell a motornak. Ha nem volt gyilkolva. Enyémben 240000km van 14 év alatt, és nem állítom hogy pikk-pakk, de azárt megy rendesen, kiló 60 körül még vonszolja magát, olajat sem eszi, nem is csörömpöl, szóval nem tudom. 200.000km után tényleg ennyire oda lenne? És mindezt az olajfogyasztásból, meg a rángatás torpanásból szűrte le a szerelő? Ilyen alapon az enyém is rángat torpan, ha leesik a benzinszint 15 liter alá, valszeg a benzinpumpa környékén van a gond, de ha odavinném neki, akkor erre is azt mondaná, hogy motorgenerál?

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudom elképzelni hogy 200000km után nagygenerál kell a motornak. Ha nem volt gyilkolva. Enyémben 240000km van 14 év alatt, és nem állítom hogy pikk-pakk, de azárt megy rendesen, kiló 60 körül még vonszolja magát, olajat sem eszi, nem is csörömpöl, szóval nem tudom. 200.000km után tényleg ennyire oda lenne? És mindezt az olajfogyasztásból, meg a rángatás torpanásból szűrte le a szerelő? Ilyen alapon az enyém is rángat torpan, ha leesik a benzinszint 15 liter alá, valszeg a benzinpumpa környékén van a gond, de ha odavinném neki, akkor erre is azt mondaná, hogy motorgenerál?

én ma néztem 3x is elértem a 160at, igaz nehezen vagyis inkább elfogoytt az egyenes és 5.be huzattam ki :lol: tehát 4be többet ment volna.

és az egy 16szelepes moci, amiről Gábor elmondása szerint tudjuk, hogy nem egy sok 100 ezres konstrukció, ezért lehelte ki a lelkét :D

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudom elképzelni hogy 200000km után nagygenerál kell a motornak. Ha nem volt gyilkolva. Enyémben 240000km van 14 év alatt, és nem állítom hogy pikk-pakk, de azárt megy rendesen, kiló 60 körül még vonszolja magát, olajat sem eszi, nem is csörömpöl, szóval nem tudom. 200.000km után tényleg ennyire oda lenne? És mindezt az olajfogyasztásból, meg a rángatás torpanásból szűrte le a szerelő? Ilyen alapon az enyém is rángat torpan, ha leesik a benzinszint 15 liter alá, valszeg a benzinpumpa környékén van a gond, de ha odavinném neki, akkor erre is azt mondaná, hogy motorgenerál?

Valamiből neki is meg kell élni. :lol: Amúgy enyém se új, de votl hajszolva (ismerve előző tulaj vezetési szokásait (mikor már az enyém volt és ő vezette, akkor is hajtotta :D )), de az is biztos, hogy neked az a 60 lóerő sem már 60, mint nekem a 75. :lol: Ha csinálnál motorgenerált, éreznéd, hogy erősebb lett. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valamiből neki is meg kell élni. :lol: Amúgy enyém se új, de votl hajszolva (ismerve előző tulaj vezetési szokásait (mikor már az enyém volt és ő vezette, akkor is hajtotta :D )), de az is biztos, hogy neked az a 60 lóerő sem már 60, mint nekem a 75. :lol: Ha csinálnál motorgenerált, éreznéd, hogy erősebb lett. :lol:

Persze egyértelmű, hogy a korral és a megtett kilóméterrel csökken a motorteljesítmény, de akkor sem szabadna ennyire odalennie a motornak 200 ezer után. Mert mi van akkor ha a 60-ból már csak 50 van? Ha más gond nincs akkor semmi. De én 500-ért vettem, most jó ha ér 400-at ugye válság van, nem tudom érdemes-e motorgenerálba gondolkodni , vagy autó, esetleg motorcsere. De azt a rángatást annyi minden okozhatja, és egyből motorgenerál. Az olajfogyás is érdekes dolog, ennyire szét lenne kopva, hogy megeszik 12000km-en 6 liter olajat? Akkor nem füstölne nagyon? Zöld kártyánál ez nem látszana?

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno a Skoda 120-on eltörött egy zéger az egyik dugattyú csapszegének a végén és kidörzsölte a hüvelyt. Ette is elég rendesen az olajat. Szelepeket állitottam, gyertyákat ellenőriztem, semmi. Gondoltam sok már benne a km és megéri még invesztálni a teljes motorfelújitásba...akkor derült ki...de még azzal a sérült motorral is megjártam Olaszországot mert akkor még ezt nem is sejtettük. :lol: Fiatal voltam és felelőtlen :lol: .

Túl nagy az az olajmennyiség. Meg kéne méretni minden henger kompresszióját. A Skodán nem mértem hanem a gyertyakábelek lehúzásával ellenőriztem, hogy melyik henger kiiktatásával mennyire változik a motor ereje/járása. Az eredményt igazolta is a később felfedezett vájat a hüvely falán. A gyertya egy szutyok volt, de azért gyújtott, néha ugyan csak 3 hengerrel indult, de melegen ment mind a négy. Csak az ereje veszett el amikor leért a dugattyú a vájathoz. Hálát adhatok Istennek hogy nem ment szét alattam, lett volna BUMM. Szóval én arra gyanakszom hogy Balfék kocsijában a sok olaj okozza a haldoklást..namost, az a kérdés honnan megy bele!? Lehet hogy nem váltak be azok a szelepszár-szimeringek vagy az aki csinálta hanyagul csinálta....nemtom...csak igy gondolkodtam a dolgon. :D

De ez csak ismét egy hozzánemértő véleménye! Ezt tessék figyelembe venni!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.