Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

jól gondolom,h termosztát cseréhez a vezérműszíjat is le kell szedni?

Én nem szedtem le, csak kitekertem a csavart a vez.műszíj tárcséából, és óvatosan lehúztam a tárcsát, úgy hogy a szíj ne lazuljon fel, ne tudjon lent elmászni. Aztán kitekertem az alsó burkolat két csavarját a HF-ből, és azt elhajlítva hozzá tudtam férni a termosztáthoz. Nem mondom, hogy a lgprofibb megoldás, de gyorsabb, mintha vezérlést kellene állítani. Azért persze összejelöltem fent a tárcsát, és a szíjat alkoholos filcel, és összerakás után párszor átforgattam kézzel, hogy allul-fellül jelen maradt-e.

298924.jpg

Link to comment
Megosztás:

igen igen, íme a diesel egy újabb jó tulajdonsága :rolleyes:

izzasztó termosztátcsere :D miért is? :D ÍME mire megengedtem az a 3 db csavart :lol: max csak a sorrenddel lehetett volna gondom...

érdekes, hogy benzinesnél milyen macerásra oldották meg :P

Holnap tervezem cserélni a céges Boxeren a termosztátot, mert Egerbe menet -14 fokban Pestre kezdett kiolvadni az első-oldalsó ablak. Amúgy gondolkodtam már hogy összeházasítók két termosztátcsonkot, és kihozom a vezérlés alól az enyémet. Végülis lehet alut heggeszteni nemigaz?

Link to comment
Megosztás:

Holnap tervezem cserélni a céges Boxeren a termosztátot, mert Egerbe menet -14 fokban Pestre kezdett kiolvadni az első-oldalsó ablak. Amúgy gondolkodtam már hogy összeházasítók két termosztátcsonkot, és kihozom a vezérlés alól az enyémet. Végülis lehet alut heggeszteni nemigaz?

Nem is rossz ötlet. Várom a fejleményeket, aztán alkotok én is :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Holnap tervezem cserélni a céges Boxeren a termosztátot, mert Egerbe menet -14 fokban Pestre kezdett kiolvadni az első-oldalsó ablak. Amúgy gondolkodtam már hogy összeházasítók két termosztátcsonkot, és kihozom a vezérlés alól az enyémet. Végülis lehet alut heggeszteni nemigaz?

csak el ne felejtsd szabadalmaztatni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

csak el ne felejtsd szabadalmaztatni :D

Most mér, igaz hogy elméletileg nem kell gyakran cserélni, nekem pölö egy év alatt 3X. Szerintem elszúrt dolog volt a vezérlés alá tenni a termosztátot, és nem mindegy, hogy a szíjjal kell mókolni, vagy két csavar mint a szerencséseknek. :rolleyes: Csak nem tudom, hogy változik-e valamit a nyitás, ha nem a HF-ben lesz a termosztát, hanem egy csőben tőle mondjuk 10 centire.

Link to comment
Megosztás:

Most mér, igaz hogy elméletileg nem kell gyakran cserélni, nekem pölö egy év alatt 3X. Szerintem elszúrt dolog volt a vezérlés alá tenni a termosztátot, és nem mindegy, hogy a szíjjal kell mókolni, vagy két csavar mint a szerencséseknek. :rolleyes: Csak nem tudom, hogy változik-e valamit a nyitás, ha nem a HF-ben lesz a termosztát, hanem egy csőben tőle mondjuk 10 centire.

teljesen igazad van! nem volt egy okos dolog ilyen nehezen hozzáférhető helyre tenni :P egyszerűen nem is értem :P

de hogy lesz-e baja? nézd csak meg a dieselnél.... ott sem a hengerfejben van :D de hátha elmondanák a többiek is a véleményüket a témában :D

de azért nekün sem olyan egyszerű s dolog mint gondolod.... nem 2 csavar van, hanem 3, és egy bilincs :D :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Asszem nagy hülyeséget csináltam! Kiakartam cserélni a hőjeladót a blokkban de mikor tekertem bele az újat beleszakadt felöntöttem vízzel nemeresztett de nem tudom hogy lehetne kiszedni belőle a töröttet ez most befolyásol valamit azonkívül hogy a mutató kivan feküdve?

Link to comment
Megosztás:

teljesen igazad van! nem volt egy okos dolog ilyen nehezen hozzáférhető helyre tenni :D egyszerűen nem is értem :D

de hogy lesz-e baja? nézd csak meg a dieselnél.... ott sem a hengerfejben van :D de hátha elmondanák a többiek is a véleményüket a témában :D

de azért nekün sem olyan egyszerű s dolog mint gondolod.... nem 2 csavar van, hanem 3, és egy bilincs :rolleyes: :P :lol:

Én nagyon leegyszerűsítettem a dolgot. Nem bántottam a bilincset, csak a csavarokat tekertem ki. Kb.felére csökkent a termosztát csere ideje. :P

Ja, és hűtőviz nem folyt ki több , max 1-2 deci.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Asszem nagy hülyeséget csináltam! Kiakartam cserélni a hőjeladót a blokkban de mikor tekertem bele az újat beleszakadt felöntöttem vízzel nemeresztett de nem tudom hogy lehetne kiszedni belőle a töröttet ez most befolyásol valamit azonkívül hogy a mutató kivan feküdve?

Az egy-, vagy a kétvezetékes jeladóról van szó?

Link to comment
Megosztás:

igen igen, íme a diesel egy újabb jó tulajdonsága :rolleyes:

izzasztó termosztátcsere :D miért is? :D ÍME mire megengedtem az a 3 db csavart :lol: max csak a sorrenddel lehetett volna gondom...

érdekes, hogy benzinesnél milyen macerásra oldották meg :P

A 16 szelepeseknél már nem macerás...sőt :P

Link to comment
Megosztás:

Most mér, igaz hogy elméletileg nem kell gyakran cserélni, nekem pölö egy év alatt 3X. Szerintem elszúrt dolog volt a vezérlés alá tenni a termosztátot, és nem mindegy, hogy a szíjjal kell mókolni, vagy két csavar mint a szerencséseknek. :rolleyes: Csak nem tudom, hogy változik-e valamit a nyitás, ha nem a HF-ben lesz a termosztát, hanem egy csőben tőle mondjuk 10 centire.

Háj!

Némelyik Renaultban a felső hűtőcsőbe van belerakva, konkrétan a gumicsőbe éa egy bilincs fogja bele, ezt azerintem te is megcsinálhatod, a lényeg, hogy ki lecsen légtelenítve rendesen, ehez elég egy kis lyuk a termosztátra 2-3mm átmérő! Mondjuk azt meg nem értem miért van ennyi gondod a termosztátokkal, utoljára a magyar kisipari szarokkal volt gondom amiket wartburgokhoz gyártottak, de azok is kibírtak egy szezont, próbáltál már másmilyen gyártmányokat is pl.:facet behr trupart gates?

Link to comment
Megosztás:

Háj!

Némelyik Renaultban a felső hűtőcsőbe van belerakva, konkrétan a gumicsőbe éa egy bilincs fogja bele, ezt azerintem te is megcsinálhatod, a lényeg, hogy ki lecsen légtelenítve rendesen, ehez elég egy kis lyuk a termosztátra 2-3mm átmérő! Mondjuk azt meg nem értem miért van ennyi gondod a termosztátokkal, utoljára a magyar kisipari szarokkal volt gondom amiket wartburgokhoz gyártottak, de azok is kibírtak egy szezont, próbáltál már másmilyen gyártmányokat is pl.:facet behr trupart gates?

itt mindenki wartburggal kezdte :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

Egyvezetékes. Valószínűleg hülyeség de nem lehet ennek a tetejét visszaragasztani? csak 1 kis rugó vont benne. A hőre megváltozik benne a nyomás vagy ilyesmi?

Akkor nem okoz különösebb gondot, az csak a műszernek adja a jelet. Nem nyomásváltozással műxik, hanem az ellenállása változik a hőmérséklet függvényében. Megpróbálhatod visszaragasztani, ha szerencséd van, és érintkezik belül, akár még működhet is.

De hogy sikerült eltörni? Kép van róla?

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem okoz különösebb gondot, az csak a műszernek adja a jelet. Nem nyomásváltozással műxik, hanem az ellenállása változik a hőmérséklet függvényében. Megpróbálhatod visszaragasztani, ha szerencséd van, és érintkezik belül, akár még működhet is.

De hogy sikerült eltörni? Kép van róla?

Pont tökig beletekertem de nemeréztem h megszorult volna hát nyomtam még rajt kicsit és rotty csak a feje jött le a többi bennmaradt a blokkba nemtom mért tört el ilyen könnyen vadi új meg nem is úgy téptem mint az állat. Kiv vagyok jólesz-e ha megragasztom lohtájtal.

Link to comment
Megosztás:

Hát én azért nemnagyon ragasztgatnám ha kedves a motorom. Hanem keresnék egy szakit aki kiszedi kihajtóval.

és álltalában az oldószermentes ragasztók (amiket még a hő se old) ára is huzósab sokfele mint a szakbarbár munkadija.

Amugy a loctajon belül milyen ragasztóra gondoltál?

Link to comment
Megosztás:

Hát én azért nemnagyon ragasztgatnám ha kedves a motorom. Hanem keresnék egy szakit aki kiszedi kihajtóval.

és álltalában az oldószermentes ragasztók (amiket még a hő se old) ára is huzósab sokfele mint a szakbarbár munkadija.

Amugy a loctajon belül milyen ragasztóra gondoltál?

Nemtom mi a neve de nem fogta meg az ólcsófajta volt különbem. Esetleg valamilyen törtcsavarkihajtóval? Vagy valamilyen fémragasztóval ha beleragasztok a belsejébe valamilyen rossz csavarhúzót? Nem jut más eszembe egyenlőre ha nem muszáj nem fizetek érte mert válság van. :rolleyes: Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

igen igen, íme a diesel egy újabb jó tulajdonsága :rolleyes:

izzasztó termosztátcsere :P miért is? :D ÍME mire megengedtem az a 3 db csavart :lol: max csak a sorrenddel lehetett volna gondom...

érdekes, hogy benzinesnél milyen macerásra oldották meg :P

Csak a C14/16NZ és C14/16SE-nél gázos a csere! :D

Link to comment
Megosztás:

Nemtom mi a neve de nem fogta meg az ólcsófajta volt különbem. Esetleg valamilyen törtcsavarkihajtóval? Vagy valamilyen fémragasztóval ha beleragasztok a belsejébe valamilyen rossz csavarhúzót? Nem jut más eszembe egyenlőre ha nem muszáj nem fizetek érte mert válság van. :rolleyes: Köszönöm a segítséget!

Síkban tört el vagy kilóg valamennyi a blokkból?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.