Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! olyan kérdésem lenne, hogy van egy 1994-es 1.6i X16SZ-es motorkodú opelom és motorvezérlőt akarok cserélni rajta, és kérdésem a következő lenne hogy van egy 1.8i opel vectra motorvezérlő és h az jó-e hozzá? Vagy valaki tudna -e nekem segíteni ebben hogy jó e hozzá, vagy elérhető áron tud-e valaki szerezni nekem. Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

hali!

pár hónapja futottam már itt pár kört egy kopogós x14xe-vel

volt hidrotőke csere ami úgymond felesleges volt, mert a hajtókarcsapágy kopogott....

hanem

azóta kb 2ezret futott a gép és ismét elkezdett zörögni

minden hideg indításkor kerepelnek a tőkék 0,5-2 percig utánna elhallgatnak, pár órás leállás után indítva nem zörögnek

ugyanolyan INA tőke lett beletéve mint volt benne, szintetikus Q8 5w40es olaj van most a gépben

evvel van valami teendő?? vagy hagyni kell a fenébe?

köszi!

Link to comment
Megosztás:

hali!

pár hónapja futottam már itt pár kört egy kopogós x14xe-vel

volt hidrotőke csere ami úgymond felesleges volt, mert a hajtókarcsapágy kopogott....

hanem

azóta kb 2ezret futott a gép és ismét elkezdett zörögni

minden hideg indításkor kerepelnek a tőkék 0,5-2 percig utánna elhallgatnak, pár órás leállás után indítva nem zörögnek

ugyanolyan INA tőke lett beletéve mint volt benne, szintetikus Q8 5w40es olaj van most a gépben

evvel van valami teendő?? vagy hagyni kell a fenébe?

köszi!

Véleményem szerint, amíg melegen nem csattog addig nem cserélném.

Link to comment
Megosztás:

minden hideg indításkor kerepelnek a tőkék 0,5-2 percig utánna elhallgatnak, pár órás leállás után indítva nem zörögnek

ugyanolyan INA tőke lett beletéve mint volt benne, szintetikus Q8 5w40es olaj van most a gépben

evvel van valami teendő?? vagy hagyni kell a fenébe?

köszi!

Azért nem mindegy, hogy 0,5 vagy 2perc. 0,5perc hidegen még sztem beleférhet, de ha 2percig csattog akkor az már szerintem nagyon gázos. Estleg cserélhetnél 10W40-re mert az illik a motorba. apropó milyen motorról is beszélünk??

Valamiért elejti az olajat állásban vagy nehezen tud felépülni induláskor az olajnyomás. Lehet nem a tökéknél kell keresni a hibát.

Link to comment
Megosztás:

hali!

pár hónapja futottam már itt pár kört egy kopogós x14xe-vel

volt hidrotőke csere ami úgymond felesleges volt, mert a hajtókarcsapágy kopogott....

hanem

azóta kb 2ezret futott a gép és ismét elkezdett zörögni

minden hideg indításkor kerepelnek a tőkék 0,5-2 percig utánna elhallgatnak, pár órás leállás után indítva nem zörögnek

ugyanolyan INA tőke lett beletéve mint volt benne, szintetikus Q8 5w40es olaj van most a gépben

evvel van valami teendő?? vagy hagyni kell a fenébe?

köszi!

Ez az 5w40 ez Adam1 mániája. Ezek öreg, sokat ment motorok, nem fél éves TSI-k. 10w40-nel sokkal jobban érezné magát :lol: (de van motor ami még a 15w40 is elkéri, bát tudom, a totálkáros olajdoki nem ezt mondta... ;) )

Hogy a tied milyen motor azt nem tudjuk :)

Link to comment
Megosztás:

hali!

pár hónapja futottam már itt pár kört egy kopogós x14xe-vel

volt hidrotőke csere ami úgymond felesleges volt, mert a hajtókarcsapágy kopogott....

hanem

azóta kb 2ezret futott a gép és ismét elkezdett zörögni

minden hideg indításkor kerepelnek a tőkék 0,5-2 percig utánna elhallgatnak, pár órás leállás után indítva nem zörögnek

ugyanolyan INA tőke lett beletéve mint volt benne, szintetikus Q8 5w40es olaj van most a gépben

evvel van valami teendő?? vagy hagyni kell a fenébe?

köszi!

Szépen meg lehet különböztetni, hogy a motor alsó, vagy felső része kopog. Azért remélem kinyomoztátok, hogy mi okozta a hajtókarcsapágyak halálát, nehogy ismétlődjön.

Meg kellene nézni, hogy pontosan hány másodpercig is kotyorásznak.

Link to comment
Megosztás:

Nyáron én is cseréltettem a hidrotőkéket, szelepszárszimeringet, szelepeket...na az eredmény az = a nullával, azaz kivágtam az ablakon x ezer forintot... jobb dízel megirigyelné a kotyogását a benzines kocsimnak. :lol: De már úgy vagyok hogy amíg meg nem áll alattam, nem nyúlok hozzá...a főiskolás költségvetésem nem szeretné :) Van benne most óra szerint 209.000 Km, de szerintem sokkal több van ebben a motorban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan kérdésem lenne, hogy van egy 1994-es 1.6i X16SZ-es motorkodú opelom és motorvezérlőt akarok cserélni rajta, és kérdésem a következő lenne hogy van egy 1.8i opel vectra motorvezérlő és h az jó-e hozzá? Vagy valaki tudna -e nekem segíteni ebben hogy jó e hozzá, vagy elérhető áron tud-e valaki szerezni nekem. Előre is köszönöm.

Még egy olyat akarok hogy lenne egy 1994-es opel Astra 1.6i X16-os motorvezérlő, hogy az esetleg jó e az 1.6i X16sz-es motorkodú Vectra A hoz. Mert ilyenhez sajnos eddig nem találtam sehol. előre is köszönöm. Üdv!

Ha azonos a motorkód (X16SZ), akkor jó a Vectráé is, más motorkódú vezérlőt meg se próbálj hozzá. Ha immosat sikerül szerezned, az immo tartozékait is át kell tenni.

Itt van egy, nem Te érdeklődtél utána?

Link to comment
Megosztás:

Nyáron én is cseréltettem a hidrotőkéket, szelepszárszimeringet, szelepeket...na az eredmény az = a nullával, azaz kivágtam az ablakon x ezer forintot... jobb dízel megirigyelné a kotyogását a benzines kocsimnak. :lol: De már úgy vagyok hogy amíg meg nem áll alattam, nem nyúlok hozzá...a főiskolás költségvetésem nem szeretné :) Van benne most óra szerint 209.000 Km, de szerintem sokkal több van ebben a motorban.

Ez lehet az olajpumpától kezdve az olajon át a lerakódott, beszűkült olajcsatornákig sok minden.

Link to comment
Megosztás:

C14Se-szelepméretek

C20NE pölö szívószelep.

Nem nagyon passzol, miért akarod cserélni? :lol:

Köszi, unixnál és lángnál se találtam a c20ne szelepméreteket.

Igazából nekem nem opelom van, hanem egy daewoo lanosom, aminek a motorja majdnem C14SE (1.5ösbe). Az autó 11éves és teljesen fel szeretném újítani, és persze tuningolni is (van egy donor motorom hozzá). És gondoltam nagyobb szelepeket kap (szívó 38mm, kipufogó 32mm), de 42mm szívó már tuti nem fér el, ugyanis összeérne a kipufogó szeleppel.

Link to comment
Megosztás:

Szépen meg lehet különböztetni, hogy a motor alsó, vagy felső része kopog. Azért remélem kinyomoztátok, hogy mi okozta a hajtókarcsapágyak halálát, nehogy ismétlődjön.

Meg kellene nézni, hogy pontosan hány másodpercig is kotyorásznak.

most megmértem kb 40 másodpercig volt hallható a kereplés, aztán elhalkult

hajtókarcsapágy halálát az okozta, hogy az előző gazdi nem cserélt olajat vagy 7-8 évig, majd amikor tettünk bele rendes olajat itt-ott felkapta a leülepedett sarat és eltömített pár furatot.....

a teknőben kb1 centis MEGKÖVESEDETT olajsár volt de a szelepfedélen szivattyúban mindenhol

az olajnyomás érzékelő furatát is fúrószárral kellett kitakarítani mert olyan kemény anyag volt benne hogy a csavarhúzó nem bírta......

motor x14xe de írtam a mai első hsz-ben

Link to comment
Megosztás:

most megmértem kb 40 másodpercig volt hallható a kereplés, aztán elhalkult

hajtókarcsapágy halálát az okozta, hogy az előző gazdi nem cserélt olajat vagy 7-8 évig, majd amikor tettünk bele rendes olajat itt-ott felkapta a leülepedett sarat és eltömített pár furatot.....

a teknőben kb1 centis MEGKÖVESEDETT olajsár volt de a szelepfedélen szivattyúban mindenhol

az olajnyomás érzékelő furatát is fúrószárral kellett kitakarítani mert olyan kemény anyag volt benne hogy a csavarhúzó nem bírta......

motor x14xe de írtam a mai első hsz-ben

Mondjuk egy olajnyomás mérést megérne a dolog, mert attól is töltődhet nehezen, hogy kicsi az olajnyomás.

Az olajcsere hiányától meg simán beájulhat a pumpa is, csak ugye ezt nem írtad eddig!

Továbbra ia tartom az álláspontom miszerint: ha melegen el hallgat -és megfelelő az olajnyomás- én nem foglalkoznék vele

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Van egy F-es Astrám (1,4es 60 lovas) 1x magasan marad az alapjárat 1x nem, közben gáz nélkül gyorsul az autó, valamikor váltás közbe visszaránt az autó és utána ha megkell állni lefullad(közben benzinszag van a kocsiban), várni kell kell 5-6percet mire talán elindul. Fogyasztás is megnőtt, 11-12litert simán megeszi.

Válaszotokat előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Van egy F-es Astrám (1,4es 60 lovas) 1x magasan marad az alapjárat 1x nem, közben gáz nélkül gyorsul az autó, valamikor váltás közbe visszaránt az autó és utána ha megkell állni lefullad(közben benzinszag van a kocsiban), várni kell kell 5-6percet mire talán elindul. Fogyasztás is megnőtt, 11-12litert simán megeszi.

Válaszotokat előre is köszönöm

Lambdaszonda, alapjárati motor, de a benzinesek majd úgyis kijavítanak, nekem csak ezek jutottak eszembe :) Check Engine nem világít? :lol:

Jah és üdv itt. Látom most jöttél ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Van egy F-es Astrám (1,4es 60 lovas) 1x magasan marad az alapjárat 1x nem, közben gáz nélkül gyorsul az autó, valamikor váltás közbe visszaránt az autó és utána ha megkell állni lefullad(közben benzinszag van a kocsiban), várni kell kell 5-6percet mire talán elindul. Fogyasztás is megnőtt, 11-12litert simán megeszi.

Válaszotokat előre is köszönöm

Nézd meg, hogy működik-e a belső levegő keringetés, kapcsoló a középkonzolon. Gyanús, hogy lecsúszott a vákuumcsöve, és abból jön a benzinszag, ill. amiatt pörög fel időnként a motor. Ill. nézd át a motortérben is a vákuumcsöveket, nincs-e kirepedezve, eltörve valamelyik.

Link to comment
Megosztás:

Lambdaszonda, alapjárati motor, de a benzinesek majd úgyis kijavítanak, nekem csak ezek jutottak eszembe :) Check Engine nem világít? :lol:

Jah és üdv itt. Látom most jöttél ;)

check lámpa nem világit, 1x bevittem 1 szervizbe, csak rátették gépre, hiba nemvolt, ők se tudják mi a baja ;) mindjárt felgyujtom az egész kocsit:D

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg, hogy működik-e a belső levegő keringetés, kapcsoló a középkonzolon. Gyanús, hogy lecsúszott a vákuumcsöve, és abból jön a benzinszag, ill. amiatt pörög fel időnként a motor. Ill. nézd át a motortérben is a vákuumcsöveket, nincs-e kirepedezve, eltörve valamelyik.

belső levegő keringetés működik

Link to comment
Megosztás:

most megmértem kb 40 másodpercig volt hallható a kereplés, aztán elhalkult

hajtókarcsapágy halálát az okozta, hogy az előző gazdi nem cserélt olajat vagy 7-8 évig, majd amikor tettünk bele rendes olajat itt-ott felkapta a leülepedett sarat és eltömített pár furatot.....

a teknőben kb1 centis MEGKÖVESEDETT olajsár volt de a szelepfedélen szivattyúban mindenhol

az olajnyomás érzékelő furatát is fúrószárral kellett kitakarítani mert olyan kemény anyag volt benne hogy a csavarhúzó nem bírta......

motor x14xe de írtam a mai első hsz-ben

Na ez sokmindent megmagyaráz.

Mikor renberaktátok csak tőkék és szimering lett cserélve vagy rendesen ki is lett takarítva a hengerfej különösen az olaj járatok?

Ha nem lett minden alaposan kitakarítva akkor időnként bizony az elszabaduló olajsár darabok fognak ilyeneket produkálni.

Esetleg érdemes lenne egy tisztító átmosó adalékkal megjáratni, bár ez rizikós mert akár rosszul is elsülhet ha ettől mégtöbb lerakódás szabadul fel. Ezt szétszedett motorral kellett volna nagyon alaposan kitakarítani.

Viszont ami jó hír, hogy valoszínű nem tönkrement csak eldugult valami a tőkéknél. Olajnyomást azért elleőrizd.

Azért 7-8év olajcsere nélkül... ezt az autógyilkost! (bár nem tudom km mennyi ment bele)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Van egy F-es Astrám (1,4es 60 lovas) 1x magasan marad az alapjárat 1x nem, közben gáz nélkül gyorsul az autó, valamikor váltás közbe visszaránt az autó és utána ha megkell állni lefullad(közben benzinszag van a kocsiban), várni kell kell 5-6percet mire talán elindul. Fogyasztás is megnőtt, 11-12litert simán megeszi.

Válaszotokat előre is köszönöm

Szia!

Ahogy már FPepe is írta át kell nézni a vákuum csöveket (a tankszellőztető rendszert is) az alapjárat ingadozás miatt, de én még megvizslatnám a benzincsöveket is a motortérben, sőt a pollenszűrő előtt kifolyó vizet a motortérbe vezető gumicsövet, aminek el van vékonyítva a vége ék alakban. Ha ez nem zár jól visszafelé mert telement falevéllel (vagy esetleg hiányzik), akkor a fűtőmotor azonnal berántja az utastérbe a benzinszagot.

De mindezektől függetlenül szórakozhat a fojtószelep poti is (gáz nélküli gyorsítás), vagy akár a tankszellőztető is (plussz benzingőzt ad, mikor nem kellene).

A fogyasztásnövekedés miatt érdemes lenne megnézni a MAP vákuumvezetékét.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.