Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ez így ebben a formában nem teljesen igaz, csak azt lehet biztonsággal ki jelenteni, hogy ha nem fogja a mágnes akkor rozsdamentes.

Nagyon sok rozsdamentest fog a mágnes

bocsi a kanalat igen mert az csat 10/18 anyag 10%crom 18% nikkel de aki ilyenbe vágja a fejszét az nem ilyen anyagból csinálja néz körül rozsdamentes termékeknél

minimumW4101es vagy annál nagyobb ötvözésű anyagból pl:W 4303 ami már valamennyire saválló is mert nem összetévesztendő a rozsdamentes és a saválló. :)

Hidd el én olyan helyen melózok most ahol sokfajta van.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jó C16SE-t lehet csinálni belőle (100LE), még a dugattyúk is olyanok benne. Egy C16SE motorról kell a hengerfej az összes sallangjával, kábelköteggel, motorvezérlő computerrel, egy-két víz-és vákuumcső is más benne, meg kell egy nagynyomású (3bar) AC-pumpa. Előnye, hogy a motorszám nem változik, mert a blokk marad, viszont ettől még illegális, ha pl. műszakin észreveszik.

forintálisan és időben menyi ez?

Link to comment
Megosztás:

forintálisan és időben menyi ez?

Sztem 50-60e Ft-ból megúszható az alkatrész (de lehet kevesebb is), plusz rendberakni a bontott hegerfejet (síkolás, szelepszárszimmeringek cseréje, szelepek becsiszolása, vezérléshez új cuccok), a munkadíj meg szerelőfüggő. Az a legjobb, ha egy ilyen motorú kocsiból Te tudod kiszedni, ami kell, kompletten, mert egyesével elég macerás beszerezni a cuccokat, ráadásul látni kell az elrendezést. Bővebben Spzoli tud mesélni erről, Ő is épp ilyen átalakítást csinált, ha jól emléxem.

Link to comment
Megosztás:

forintálisan és időben menyi ez?

Hello!

Ha gondolod én is szívesen segítek, ha jól látom nem vagy túl messze. Én sk. csináltam meg ezt a "műtétet" egy c14 nz motoros opel B corsival, a két motor szinte u.a csak az 1.6-nak nagyobb a furata!

Az átalakítás egyébként igazi vadállatot varázsolt még az 1.4 mociból is (a saját 115 lovas vecimet meg tudtam volna vele "enni", nagyon király)!

Üdv: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ha gondolod én is szívesen segítek, ha jól látom nem vagy túl messze. Én sk. csináltam meg ezt a "műtétet" egy c14 nz motoros opel B corsival, a két motor szinte u.a csak az 1.6-nak nagyobb a furata!

Az átalakítás egyébként igazi vadállatot varázsolt még az 1.4 mociból is (a saját 115 lovas vecimet meg tudtam volna vele "enni", nagyon király)!

Üdv: Zoli

üdv még csak elmélet mert hideg van nyáron szeretek ilyet csinálni.köszi a segítség felajánlást. volt 120as skodrim vagy három motorral abol az egyikre ráfaragtam a favorit hengerfejet nem volt egyszerű kb fél év munkája de működött. a másik moci kb 1 percig forgott 9000 ezret utána hajtókar ki. nem ál mesze tőlem a mokolás. alaktrész meg megkérdem egy sráctol aki ilyeneket szokott bontani meg más német autot.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

egy problémával szeretnék hozzátok fordulni, hátha tudnátok segíteni!

nekem egy 92-es F-es Astrám van, és nemis olyan régen elindítottam és elkezdett durrogni valami a kipufogó körül és nemis nagyon akart felpörögni majd leis állt. egy darabig nemis akart indulni.

most rá 3 hétre körül belül elkezdett rángatni és leis állt többször, alig akart újra indulni. azóta is néha leáll és nagyon rángat :D

ha valakinek volt már ilyen és tudna esetleg segíteni légyszives írjon, előre is köszönöm!! :) üdv!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

egy problémával szeretnék hozzátok fordulni, hátha tudnátok segíteni!

nekem egy 92-es F-es Astrám van, és nemis olyan régen elindítottam és elkezdett durrogni valami a kipufogó körül és nemis nagyon akart felpörögni majd leis állt. egy darabig nemis akart indulni.

most rá 3 hétre körül belül elkezdett rángatni és leis állt többször, alig akart újra indulni. azóta is néha leáll és nagyon rángat :D

ha valakinek volt már ilyen és tudna esetleg segíteni légyszives írjon, előre is köszönöm!! :) üdv!

Motorkódot írj légyszi, utána biztos könnyebben tud valaki segíteni. ;)

A durrogás lehet az el nem égett üzemanyagtól, ami utalhat pl. gyertyahibára, elosztó gondra, stb.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

egy problémával szeretnék hozzátok fordulni, hátha tudnátok segíteni!

nekem egy 92-es F-es Astrám van, és nemis olyan régen elindítottam és elkezdett durrogni valami a kipufogó körül és nemis nagyon akart felpörögni majd leis állt. egy darabig nemis akart indulni.

most rá 3 hétre körül belül elkezdett rángatni és leis állt többször, alig akart újra indulni. azóta is néha leáll és nagyon rángat ;)

ha valakinek volt már ilyen és tudna esetleg segíteni légyszives írjon, előre is köszönöm!! :D üdv!

A motorról is írjál valamit mert ez elég karcsú :) Dízel? Benzines? (gondolom benzines, de azon belül is van pár) aláírásba kitehetnéd a motorkódot, úgy könnyebben tudnak segíteni ;)

Link to comment
Megosztás:

A motorról is írjál valamit mert ez elég karcsú :) Dízel? Benzines? (gondolom benzines, de azon belül is van pár) aláírásba kitehetnéd a motorkódot, úgy könnyebben tudnak segíteni :P

igen benzines a kicsike :D

egy 1.4-es 82 lóerős kis szeliden ;) holnap kiírom a motorkódot is, előre is köszönöm segítségeteket, üdv! ;)

Link to comment
Megosztás:

igen benzines a kicsike :)

egy 1.4-es 82 lóerős kis szeliden ;) holnap kiírom a motorkódot is, előre is köszönöm segítségeteket, üdv! :D

Akkor C14SE a motorkód.

Mikor volt cserélve gyertya, benzinszűrő?

Okozhat gondot még a gyertyakábel is.

Indulásnak ennyi elég. ;)

Link to comment
Megosztás:

bocsi a kanalat igen mert az csat 10/18 anyag 10%crom 18% nikkel de aki ilyenbe vágja a fejszét az nem ilyen anyagból csinálja néz körül rozsdamentes termékeknél

minimumW4101es vagy annál nagyobb ötvözésű anyagból pl:W 4303 ami már valamennyire saválló is mert nem összetévesztendő a rozsdamentes és a saválló. :)

Hidd el én olyan helyen melózok most ahol sokfajta van.

Olyan 280 és 320 Euró között mozog az ára. Azért már csak valami minőséget adnak nem ...? :D

A honlapon "nemesacél"-nak hirdetik.

Link to comment
Megosztás:

Akkor C14SE a motorkód.

Mikor volt cserélve gyertya, benzinszűrő?

Okozhat gondot még a gyertyakábel is.

Indulásnak ennyi elég. ;)

gyertja kábel, gyertja, olaj, olajszürő, levegő szürő nemrég lettek cserélve.

viszont a benzin szürőt amióta nálam van nem cseréltem :) és kicsit mintha úgy tünt miközben fulladozik és rángat mint amikor egyszer kifogyot a benzinem :D

Link to comment
Megosztás:

gyertja kábel, gyertja, olaj, olajszürő, levegő szürő nemrég lettek cserélve.

viszont a benzin szürőt amióta nálam van nem cseréltem :) és kicsit mintha úgy tünt miközben fulladozik és rángat mint amikor egyszer kifogyot a benzinem :D

Akkor egy próbát megér a csere, és nem is nagy tétel. ;)

Gyertyakábel milyen került bele, és miért lett cserélve?

Link to comment
Megosztás:

gyertja kábel, gyertja, olaj, olajszürő, levegő szürő nemrég lettek cserélve.

viszont a benzin szürőt amióta nálam van nem cseréltem :) és kicsit mintha úgy tünt miközben fulladozik és rángat mint amikor egyszer kifogyot a benzinem :D

Akkor esélyes. A motornak az mindegy hogy miért nem kap benzint. ;) Azért mert nincs a tankban, vagy azért mert nem jön ki belőle, az ebből a szempontból mindegy, a vége ugyanaz: Nem kap naftát.

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy próbát megér a csere, és nem is nagy tétel. ;)

Gyertyakábel milyen került bele, és miért lett cserélve?

akkor azt kifogom cserélni :)

gyertja kábelből azthiszem a gyári került bele (ismerősöm rendelte, aki autószerelő és ő is rakta fel). azért lett cserélve mert az egyiken volt egy parányi kis lyuk és félre szikrázott, és ahány féle kábel volt annyi féle amikor megvettem ;)

köszönöm szépen a segítségeteket!! :D

Link to comment
Megosztás:

akkor azt kifogom cserélni :D

gyertja kábelből azthiszem a gyári került bele (ismerősöm rendelte, aki autószerelő és ő is rakta fel). azért lett cserélve mert az egyiken volt egy parányi kis lyuk és félre szikrázott, és ahány féle kábel volt annyi féle amikor megvettem ;)

köszönöm szépen a segítségeteket!! ;)

Remélem a csere elég lesz. :P

A kábel, ha eredeti akkor OK. :) (a többivel nem voltak itt jó tapasztalatok)

Link to comment
Megosztás:

bocsi a kanalat igen mert az csat 10/18 anyag 10%crom 18% nikkel de aki ilyenbe vágja a fejszét az nem ilyen anyagból csinálja néz körül rozsdamentes termékeknél

minimumW4101es vagy annál nagyobb ötvözésű anyagból pl:W 4303 ami már valamennyire saválló is mert nem összetévesztendő a rozsdamentes és a saválló. :)

Hidd el én olyan helyen melózok most ahol sokfajta van.

Bocsi de én csak arra akartam utalni, hogy azért mert fogja a mágnes, még nem biztos, hogy krómozott vaslemez, hanem lehet polírozott rozsdamentes is :D

Szerinted csak kanalat készítenek 10/18 anyag 10%crom 18% nikke anyagból, vagy esetleg az ipar más területén is megtalálható???

Link to comment
Megosztás:

Bocsi de én csak arra akartam utalni, hogy azért mert fogja a mágnes, még nem biztos, hogy krómozott vaslemez, hanem lehet polírozott rozsdamentes is :)

Szerinted csak kanalat készítenek 10/18 anyag 10%crom 18% nikke anyagból, vagy esetleg az ipar más területén is megtalálható???

Nem, sok minden készül belőle használati tárgyak csak nehéz megtalálni őket mert sokmindent hívnak annak de mégsem az. Pár éve még foglalkoztam kipufogokkal és akkor láttam sokat meg szereltem is akkor jött a gazda csodálkozása amikor alakítani kellett rajta és a hegesztésnél elkezdett egy hétmulva rozsdásodni pedig némelyik nem 10ezer volt volt ami30-40 rugó.van még egy pár cucom ha valakit érdekel megakciozom ha kell készre csinálom.

http://kepfeltoltes.hu/view/100319/DSCI000...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100319/DSCI000...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100319/DSCI000...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100319/DSCI000...ltoltes.hu_.jpg

az enyém ilyen lett:

http://kepfeltoltes.hu/view/100319/DSCI000...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100319/3390430...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 94-es 1.4-es f astrám(60Le) van.Tudna nekem valaki segíteni abban,hogy miért eszik sokat(Kb.9.2-10L)?Lambdaszonda,alapjárati motor,hőgombák,légszűrő,gyergya,üzemanyagszűrő...ezek cseréje után is fennáll a jelenség.A szerelők sem tudják megmondani a sok fogyasztás okát.Én még a katalizátorra gyanakszom.Valaki tudna mondani egy jó ötletet erre?Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 94-es 1.4-es f astrám(60Le) van.Tudna nekem valaki segíteni abban,hogy miért eszik sokat(Kb.9.2-10L)?Lambdaszonda,alapjárati motor,hőgombák,légszűrő,gyergya,üzemanyagszűrő...ezek cseréje után is fennáll a jelenség.A szerelők sem tudják megmondani a sok fogyasztás okát.Én még a katalizátorra gyanakszom.Valaki tudna mondani egy jó ötletet erre?Köszönöm.

Rövid távon használod? :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyertyafehéredés lehet ezzel a típussal jár?! Nem tudom, 5-ből 4 szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele!

Lég, benzinszűrők nemrég voltak cserélve, gyertya is GM-re. A többit még nem tudom. jó vagy sem.Egyik ismerős azt mondta , megugrana a fogyasztás lambda problemnál. Benzin shell 95-ös. Évente vagyis nálam 2-szer injektortisztító.

Ja nem elhanyagolhatóan a 4. henger gyertyája fokozottabban kormozódik, 2-szer 3 hengerezett télen utánna lett gyertya csere, de azzal is.

Sziasztok, úgy néz ki, hogy jó a verda!

A nyárigumikat feltettem rá 1 hete, előtte beállítottam a szokott nyomást. Ezt ellenőriztem először. Egyforma volt minden keréken csak 2 tizeddel kevesebb, felfújtattam és visszatért az erő.

Megtankoltam Shelles benzinnel fele a sima 95, fele meg a kék 95-ös v-power vagy mi(drága az biztos).

Aztán tegnap beleugrott pár 100 km, hazaértünk kicseréltük a rotort és az elosztófedelet, még egyszer meghajtottam kb 10km-t, majd megnéztem a gyertyákat és tiszták voltak a 4.hengeré is. A színeik szürkés fehéres barnás, melyik milyen.

Ezek szerint ennyire kell neki a városon kívüli hajtás! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sok hozzászólást elolvastam, találtam is jónéhány hasonló gondot, mint ami az én Astrámon mutatkozik, de mégis kicsit más ez az eset.

2001-es Astra Caravan Classic, X14NZ motorral szerelve. A tipikusnak mondható alapjárati rendellenesség egyik érdekes formája tapasztalható az autón. Ez nem akar lefulladni (sőt, simán el lehet vele indulni gázadás nélkül, pusztán a kuplunggal óvatoskodva), a meleg motornál lévő ingadozás is inkább csak régen jelentkezett, és elég ritkán. A gondom az, hogy meleg motornál nem akar beállni a megfelelő fordulatszámra, hanem magasabban tartja (nem tudom, mennyin, mert nincs fordulatszámmérő). Ahhoz, hogy beálljon, teljesen meg kell állnom az autóval, nem elég az sem, ha üresben, bármilyen alacsony sebességgel gurulok. Megállás után 3-5 másodpercen belül beáll a helyes fordulatszám, és utána már úgy is marad, ameddig le nem állítom a motort.

Az alapjárati motort már számos alkalommal takarítottam, bár a pillangószelep potméteréhez még nem nyúltam, mert csak ma olvastam, hogy az is okozhat némi problémát.

Van valakinek hasonló tapasztalata, vagy ötlete arra, hogy mit kellene tennem? Bosszantó, hogy emiatt meg kell állni az úton.

A segítséget, ötleteket előre is köszönöm! tibbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sok hozzászólást elolvastam, találtam is jónéhány hasonló gondot, mint ami az én Astrámon mutatkozik, de mégis kicsit más ez az eset.

2001-es Astra Caravan Classic, X14NZ motorral szerelve. A tipikusnak mondható alapjárati rendellenesség egyik érdekes formája tapasztalható az autón. Ez nem akar lefulladni (sőt, simán el lehet vele indulni gázadás nélkül, pusztán a kuplunggal óvatoskodva), a meleg motornál lévő ingadozás is inkább csak régen jelentkezett, és elég ritkán. A gondom az, hogy meleg motornál nem akar beállni a megfelelő fordulatszámra, hanem magasabban tartja (nem tudom, mennyin, mert nincs fordulatszámmérő). Ahhoz, hogy beálljon, teljesen meg kell állnom az autóval, nem elég az sem, ha üresben, bármilyen alacsony sebességgel gurulok. Megállás után 3-5 másodpercen belül beáll a helyes fordulatszám, és utána már úgy is marad, ameddig le nem állítom a motort.

Az alapjárati motort már számos alkalommal takarítottam, bár a pillangószelep potméteréhez még nem nyúltam, mert csak ma olvastam, hogy az is okozhat némi problémát.

Van valakinek hasonló tapasztalata, vagy ötlete arra, hogy mit kellene tennem? Bosszantó, hogy emiatt meg kell állni az úton.

A segítséget, ötleteket előre is köszönöm! tibbi

Ha az autó mozog, akkor mindig kicsit magasabban tatja az alapjáratot :) Az normális. Azt jó lenne tudni hogy mennyire magas :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.