Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem jó, nem fognak világítani a számok.

Akkó' egy zseblámpát szigszalagoz a kormányburkolatra ami világítja ha kell :) Vagy ha nem, akkor a műanyaglapamire nyomtatva van az egész, letép- az átlátszó háttérre a számokat ráír, és akkor egy plexi-lap előtt fog kalimpálni a mutató. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkó' egy zseblámpát szigszalagoz a kormányburkolatra ami világítja ha kell :) Vagy ha nem, akkor a műanyaglapamire nyomtatva van az egész, letép- az átlátszó háttérre a számokat ráír, és akkor egy plexi-lap előtt fog kalimpálni a mutató. :)

Vagy csak oda kell jól figyelni mikor kezd el rotyogni a víz. :D

Link to comment
Megosztás:

Jelentem nem vált be az elvileg 110 fokos hőjelző gomba sem a kocsiban. Kb. 1 milliméterrel feljebb ment ugyan a mutató, de közel sem veri a 90-et. Uccsó lehetőségként hamar elszaladok egy bontóba hátha a komplett műszercsere változtat valamit a helyzeten.

Gyere ide, beteszük egy próbakörre a régi műszerem.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

van egy kis problémám..lehet hogy rájövök lassan hogy mibaja az én kicsi astrámnak..csak szeretném hogy megerősítené valaki hogy ez lenne az..:)

na szóval..amikor indítom hidegbe indul egyből..de amikor leálítom kb 10percre akkor már csak forgatja és nem indul ha beindul az is véletlenül kb..

na most vettem erőt magamon..én felnyitottam a motorháztetőt..megmozgattam a gyertyakábeleket..és lehúztam az erősítőnek a táp kábelt..na szóval..az lehet baj hogy szarul lenne összekötve az erősítő? vagy esetleg a kisebb fajta mozgatástól lett jó? nem tudom..egyszerűen nem megy..ha tudnátok segíteni megköszönném.. ezután már csak a szervíz marad..:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :)

Kérésem lenne sopron környékiektől!

Már régóta ciripel a motor a kocsimban, amire azt mondták hogy ez a hidrotőke ami Opel betegség, az autó megy hibátlanul nem is foglalkoztam nagyon vele.

Mostanában elég lassan akar kialudni a olajnyomás lámpa egy picit hangosabb is volt a ciripelés, megnéztem a nívópálcát az olaj a szint közepe alatt volt egy picivel. Gondoltam öntök rá egy keveset kb 1,5 decit öntöttem rá és másnaptól elkezdett folyni belőle az olaj alul a motor és a váltó között.

Már papírt tettem a kocsi alá mert tiszta olaj a beton alatta.

Szerintem már megérett egy motor generál 190 e km van benne igaz én 105 e km er vettem ki tudja mikor volt szétszedve.

Astea F 1,8 caravan

Tudna valaki Sopron környékén egy MEGBÍZHATÓ szerelőt fontos hogy megbízható legyen, mert halottam már két szererlőről hogy csúnya dolgokat csinálnak.

Sziasztok :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

van egy kis problémám..lehet hogy rájövök lassan hogy mibaja az én kicsi astrámnak..csak szeretném hogy megerősítené valaki hogy ez lenne az..:)

na szóval..amikor indítom hidegbe indul egyből..de amikor leálítom kb 10percre akkor már csak forgatja és nem indul ha beindul az is véletlenül kb..

na most vettem erőt magamon..én felnyitottam a motorháztetőt..megmozgattam a gyertyakábeleket..és lehúztam az erősítőnek a táp kábelt..na szóval..az lehet baj hogy szarul lenne összekötve az erősítő? vagy esetleg a kisebb fajta mozgatástól lett jó? nem tudom..egyszerűen nem megy..ha tudnátok segíteni megköszönném.. ezután már csak a szervíz marad..:)

Részemről nem értem mire akarsz rákérdezni! :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

van egy kis problémám..lehet hogy rájövök lassan hogy mibaja az én kicsi astrámnak..csak szeretném hogy megerősítené valaki hogy ez lenne az..:)

na szóval..amikor indítom hidegbe indul egyből..de amikor leálítom kb 10percre akkor már csak forgatja és nem indul ha beindul az is véletlenül kb..

na most vettem erőt magamon..én felnyitottam a motorháztetőt..megmozgattam a gyertyakábeleket..és lehúztam az erősítőnek a táp kábelt..na szóval..az lehet baj hogy szarul lenne összekötve az erősítő? vagy esetleg a kisebb fajta mozgatástól lett jó? nem tudom..egyszerűen nem megy..ha tudnátok segíteni megköszönném.. ezután már csak a szervíz marad..:)

Első körben én megnézném a motorhőmérséklet-jeladót (kétvezetékes!), az ellenállásértékei le voltak írva kicsit korábban, olvass vissza pár oldalt (itt, vagy az elektromosban). Mérj ellenállást a 2 lábán lehúzott csatival (álló motornál) hidegen is, meg üzemmelegen (mikor nem akar elindulni).

Egyébként egy motorkódot írj lécci (a motorszám első 6 karaktere).

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

van egy kis problémám..lehet hogy rájövök lassan hogy mibaja az én kicsi astrámnak..csak szeretném hogy megerősítené valaki hogy ez lenne az..:D

na szóval..amikor indítom hidegbe indul egyből..de amikor leálítom kb 10percre akkor már csak forgatja és nem indul ha beindul az is véletlenül kb..

na most vettem erőt magamon..én felnyitottam a motorháztetőt..megmozgattam a gyertyakábeleket..és lehúztam az erősítőnek a táp kábelt..na szóval..az lehet baj hogy szarul lenne összekötve az erősítő? vagy esetleg a kisebb fajta mozgatástól lett jó? nem tudom..egyszerűen nem megy..ha tudnátok segíteni megköszönném.. ezután már csak a szervíz marad..:D

Lehet akár kontakthiba is ahogy írtad, vegyél kontaktsprét húzd le a csatikat fújkáld be őket, és dugd vissza. Ha nem javul, akkor próbáld azt amit FPepe írt. De lehet akár elosztó-rotor is ha rotoros a gyujtásod.

Sziasztok! :)

Kérésem lenne sopron környékiektől!

Már régóta ciripel a motor a kocsimban, amire azt mondták hogy ez a hidrotőke ami Opel betegség, az autó megy hibátlanul nem is foglalkoztam nagyon vele.

Mostanában elég lassan akar kialudni a olajnyomás lámpa egy picit hangosabb is volt a ciripelés, megnéztem a nívópálcát az olaj a szint közepe alatt volt egy picivel. Gondoltam öntök rá egy keveset kb 1,5 decit öntöttem rá és másnaptól elkezdett folyni belőle az olaj alul a motor és a váltó között.

Már papírt tettem a kocsi alá mert tiszta olaj a beton alatta.

Szerintem már megérett egy motor generál 190 e km van benne igaz én 105 e km er vettem ki tudja mikor volt szétszedve.

Astea F 1,8 caravan

Tudna valaki Sopron környékén egy MEGBÍZHATÓ szerelőt fontos hogy megbízható legyen, mert halottam már két szererlőről hogy csúnya dolgokat csinálnak.

Sziasztok :D

Biztos, hogy a motor-váltó közül folyik az olaj? Amúgy akkor sem kell generálozni, pár ezer forintos szimeringet kell cserélni, csak kicsit szar hozzáférni. Na jó nagyon szar hozzáférni. :lol: A generálon akkor gondolkodnak, ha eszi az olajat, nem ha ereszti.

Más: Volt nálam Petya_1106 cseréltünk műszeregységet, ezzel amit beraktunk 100fokon indult a ventije, termosztátot nem tudtunk ellenőrizni, mert ugye meleg volt amúgy is a motor. Kérdezte, de nem tudtam a választ, mitől függ, hogy 100-ig, vagy 110-ig skálázot órával szerelték a kocsit, tudja valaki a választ? Amúgy a kartergáza tényleg eszméletlenül sok, nem is hittem volna, mintha a kipufot látnám. Mi lehet, kopott gyűrűk? :)

Link to comment
Megosztás:

...

Más: Volt nálam Petya_1106 cseréltünk műszeregységet, ezzel amit beraktunk 100fokon indult a ventije, termosztátot nem tudtunk ellenőrizni, mert ugye meleg volt amúgy is a motor. Kérdezte, de nem tudtam a választ, mitől függ, hogy 100-ig, vagy 110-ig skálázot órával szerelték a kocsit, tudja valaki a választ? Amúgy a kartergáza tényleg eszméletlenül sok, nem is hittem volna, mintha a kipufot látnám. Mi lehet, kopott gyűrűk? :)

Klímás verdákba volt 110 fokos műszer (EPC szerint), de enyémbe is 100 fokos van és ezzel gurult ki a gyártósorról valamint klímával ugye (ahogy Zolinak is). Feltételezem, hogy köze van ahhoz, hogy kétfokozatú ventillátor szabályzás esetén alkalmazzák. Persze klímafüggetlenül. Vagy tényleg cserélt műszeregysége van és nem belevaló.

Link to comment
Megosztás:

Látom már Zotya975 is felvetette a problémámat, azért én is kiváncsi lennék mások véleményére, hogy olyan esetben mikor a szivórésznél legfelül leveszem a karter csövet és kb azt tapasztalom mintha lenne egy második kipuffogóm olyan füst jön ki belőle, akkor elviekben lehet más eshetőség is azon kivűl hogy a motorom van rommá kopva? Főleg ha figyelembe vesszük, hogy jópár éve semmi nem volt kipucolva a motorban. Tehát érdemes ilyenkor valaminek még utána nézni(kipucolni) vagy elkönyvelhetem hogy ez ennyit tud. Úgytudom van még pár cső amin keresztül megy a kartergáz a motortérben, ha pl valamelyik el van dugulva a "szmötyitől" nem okozhat hasonló jelenséget? Olajfogyasztásban a füsthöz képest nem vettem észre akkora fogyást, persze azért eszi már ennyi idősen, de drasztikusnak nem mondanám. Hátul sem füstöl az autó a kipuffogónál és ereje is van a motornak.

Link to comment
Megosztás:

Látom már Zotya975 is felvetette a problémámat, azért én is kiváncsi lennék mások véleményére, hogy olyan esetben mikor a szivórésznél legfelül leveszem a karter csövet és kb azt tapasztalom mintha lenne egy második kipuffogóm olyan füst jön ki belőle, akkor elviekben lehet más eshetőség is azon kivűl hogy a motorom van rommá kopva? Főleg ha figyelembe vesszük, hogy jópár éve semmi nem volt kipucolva a motorban. Tehát érdemes ilyenkor valaminek még utána nézni(kipucolni) vagy elkönyvelhetem hogy ez ennyit tud. Úgytudom van még pár cső amin keresztül megy a kartergáz a motortérben, ha pl valamelyik el van dugulva a "szmötyitől" nem okozhat hasonló jelenséget? Olajfogyasztásban a füsthöz képest nem vettem észre akkora fogyást, persze azért eszi már ennyi idősen, de drasztikusnak nem mondanám. Hátul sem füstöl az autó a kipuffogónál és ereje is van a motornak.

Szelepszár szimmering is okozhat kartergázt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A pillangó szelepházba menő csövek közül,melyiket lehet leszedni (nem tudom melyikben mi áramlik)??

nem tudná vki pontosan leirni vagy illusztrálni?ki szeretném takarítani a járatokat meg a pillangó szelepet.(végre van időm)

csak hát nem értek hozzá.....MÉG :)

Link to comment
Megosztás:

Kompresszió méréssel valamelyiket ki lehet zárni?

Azzal csak a gyűrűk és a szelepek tömítettségét lehet. De az a motor állapotát megmutatja. De szerintem téged nagyon elkeserítene a mérés eredménye.

Ahol ekkora kartergáz van, ott tuti hogy a dugók már lötyögnek, a hajtókarcsapágyak kopottak, szoval, generál.

Link to comment
Megosztás:

Azért kiváncsi lennék rá. Még egy kérdés: milyen értéket kéne mérni a kompresszió mérésnél hogy azt lehessen mondani még tűrhető a motor állapota. Vagy ez nincs autó tipusokra külön megszabva?

Azzal csak a gyűrűk és a szelepek tömítettségét lehet. De az a motor állapotát megmutatja. De szerintem téged nagyon elkeserítene a mérés eredménye.

Ahol ekkora kartergáz van, ott tuti hogy a dugók már lötyögnek, a hajtókarcsapágyak kopottak, szoval, generál.

Link to comment
Megosztás:

Azért kiváncsi lennék rá. Még egy kérdés: milyen értéket kéne mérni a kompresszió mérésnél hogy azt lehessen mondani még tűrhető a motor állapota. Vagy ez nincs autó tipusokra külön megszabva?

A pontosság kedvéért ezzel a méréssel a sűrítési végnyomást tudják mérni. 9-9.5 alatt már elég gáz a motor állapota. Igazából inkább a résveszteség mérés lenne jobb, az hitelesebb képet ad a motor állapotáról.

Generál nem olcsó mulatság (már ha jól megcsinálják, nem csak gyűrűznek), annál már talán jobb (és olcsóbb) megoldás egy mortorcsere. A C16NZ helyett a teljesítmény alapján jó lehet az X16SZ vagy X16SZR is, az még G Astrákban is előfordult. Utána kéne járni, hogy az hivatalosan beépíthető-e C16NZ helyére.

Sajnálom, hogy a hőgomba nem vált be, ezzel megint megdőlt egy elméletem ezekről a fránya hőmérőkről. Még az lenne jó, ha egy jól működő 110-es osztású műszeregységgel rendelkező cartárs megnézné az egyvezetékes hőgombáján a számot, és az alapján szereznél egyet. Egyébként amit most vettél, annak mi a gyártója és a tipusszáma?

Link to comment
Megosztás:

A résveszteség mérést is csinálják sima autószerelő műhelyekben vagy ahhoz már komolyabb szervizt kell keresni?

A vizhőfok visszajelzésem tegnap óta ha minden igaz megjavult mióta kicseréltük Zotya975-tel a komplett műszeregységet 100-ig skálázottra. Azóta 94-95 fokon áll üzemin a hőfokom és valamivel 100 fok felett kapcsol a ventillátor. A gomba cikkszáma amit beleraktam tegnap ez: 13 42 569

A pontosság kedvéért ezzel a méréssel a sűrítési végnyomást tudják mérni. 9-9.5 alatt már elég gáz a motor állapota. Igazából inkább a résveszteség mérés lenne jobb, az hitelesebb képet ad a motor állapotáról.

Generál nem olcsó mulatság (már ha jól megcsinálják, nem csak gyűrűznek), annál már talán jobb (és olcsóbb) megoldás egy mortorcsere. A C16NZ helyett a teljesítmény alapján jó lehet az X16SZ vagy X16SZR is, az még G Astrákban is előfordult. Utána kéne járni, hogy az hivatalosan beépíthető-e C16NZ helyére.

Sajnálom, hogy a hőgomba nem vált be, ezzel megint megdőlt egy elméletem ezekről a fránya hőmérőkről. Még az lenne jó, ha egy jól működő 110-es osztású műszeregységgel rendelkező cartárs megnézné az egyvezetékes hőgombáján a számot, és az alapján szereznél egyet. Egyébként amit most vettél, annak mi a gyártója és a tipusszáma?

Link to comment
Megosztás:

A

Sajnálom, hogy a hőgomba nem vált be, ezzel megint megdőlt egy elméletem ezekről a fránya hőmérőkről. Még az lenne jó, ha egy jól működő 110-es osztású műszeregységgel rendelkező cartárs megnézné az egyvezetékes hőgombáján a számot, és az alapján szereznél egyet. Egyébként amit most vettél, annak mi a gyártója és a tipusszáma?

Nekem is a 110-es órám van, és nekem úgy működik, hogy az első vonásnál nyit a termosztát. Az első vonás és a 90-es vonás között kb félúton, kapcsol a ventillátor. Már egyszer cseréltem az egyvezetékes hőgombát, de semmi változás nem történt. Fűtésem rendbe van, már megszoktam, hogy így mutat a műszer.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A pillangó szelepházba menő csövek közül,melyiket lehet leszedni (nem tudom melyikben mi áramlik)??

nem tudná vki pontosan leirni vagy illusztrálni?ki szeretném takarítani a járatokat meg a pillangó szelepet.(végre van időm)

csak hát nem értek hozzá.....MÉG :)

338293.jpg

1-es, 2-es a benzint hozzák-viszik, most nem tudom melyik-melyik, az X-elt cső a kartergázt viszi be a pillangószelep alá, ez 99%-ban el van dugulva az injektornál, olyan 1mm-es lyuk van a pillangószelep alatt, csak vigyázz ne potyogjon befele trutyi. A többi vákumcső.

A résveszteség mérést is csinálják sima autószerelő műhelyekben vagy ahhoz már komolyabb szervizt kell keresni?

A vizhőfok visszajelzésem tegnap óta ha minden igaz megjavult mióta kicseréltük Zotya975-tel a komplett műszeregységet 100-ig skálázottra. Azóta 94-95 fokon áll üzemin a hőfokom és valamivel 100 fok felett kapcsol a ventillátor. A gomba cikkszáma amit beleraktam tegnap ez: 13 42 569

Az én személyes véleményem a motorgenerálról, hogy akkor már inkább motorcsere. Tudom, hogy nem lehet tudni az új motor mennyire kopott, de ha te veszed ki a kasztniból, azért lehet következtetni a futott kilóméterre.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes egy kép ez: Ami Neked "X"el van jelölve az az a cső ami a szelepfedélből jön legfelül? Mert nálam az a cső a képen látható "2"-es szám alatt van két vékonyabb cső abból nálam a baloldali helyére megy és nem a képen látható injektor háta mögé... Nálam van valami elkötve akkor?

http://kep.psharing.com/338293.jpg

1-es, 2-es a benzint hozzák-viszik, most nem tudom melyik-melyik, az X-elt cső a kartergázt viszi be a pillangószelep alá, ez 99%-ban el van dugulva az injektornál, olyan 1mm-es lyuk van a pillangószelep alatt, csak vigyázz ne potyogjon befele trutyi. A többi vákumcső.

Az én személyes véleményem a motorgenerálról, hogy akkor már inkább motorcsere. Tudom, hogy nem lehet tudni az új motor mennyire kopott, de ha te veszed ki a kasztniból, azért lehet következtetni a futott kilóméterre.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.