Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A motor teteje felé, a vezérműszíj felől az első henger hátulján lévő egyvezetékes jeladóról van szó, a motor szívócsövénél van. Nem tudom az ECU is ez alapján dolgozik-e, a műszerfalon lévő mutatóm kevesebbet mutat, mint kellene és ezt okoskodtuk ki hét elején, hogy ez az érzékelőt nézegessem meg, hátha koszos vagy nem érintkezik rendesen <_<

A szint rendben van, csak a folyadék összetételéről nincs infóm.

Az a műszeré. ;)

Hova?? :wacko: :(

Benzinkutakhoz, nem tudsz olvasni? ;) Itt palotán is ki szokták rakni. Shellnél még a segédek segítenek is. :o

Link to comment
Megosztás:

Hova?? ;) :o

A kutas bácsi mancsába, hogy aztán feliratozhassa vele nagyanyám Fiestájában a fél flakon hűtőfolyadék-4liter desztvíz kombót -37fokosra <_< :wacko: :( (tavaly ősszel eltört egy műanyag átvezető a tűzfalnál, és ellocsoltam vele a vizet. Aztán kicseréltük azt a vackot, én feltöltöttem azzal ami volt, mondván hogy amíg hazaér el lesz vele, aztán majd ha legközelebb megyek kap rendeset. Nagyim persze másnap elvitte megméretni, mert hogy készül a télre. Simán bemérték -37-re a desztiláltvizet ;) )

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést?

A jeladó víztérrel érintkező részét mosd le egy kis ecettel. Ez után tekinthető tisztítottnak.

Levegő nem ment be a rendszerbe amíg kint volt a jeladó, de ha teljesen profi akarsz lenni akkor kilazítod a kiegyenlítőtartályon a sapkát és elkezd kifolyni a hűtőfolyadék. Ekkor tekered a helyére a jeladót.

A hűtőfolyadék csere biztosan ráférne, fagytűrőképességétől függetlenül. Te csak azt tudod megmérni, hogy hány fokon kezd bekásásodni (majd később fagyni), de azt nem, hogy a benne lévő kémiai anyagok képesek-e még az elégséges kenésre és a korrózióvédelemre.

Cseréje egyszerű, a fagyálló (akár koncentrátum amit hígítani kell, akár készre kevert) pedig nem drága. Nem kell gyárit venned belőle. Így biztosan olyan lesz, amilyenre kevered, nem kell megmérni.

A fajsúlyváltozás elvén működő 500 forintos mérő is jó, tájékoztató jellegű értéket ad. A drágább az pontosabb, optikai elven működő, otthonra felesleges.

Link to comment
Megosztás:

A kutas bácsi mancsába, hogy aztán feliratozhassa vele nagyanyám Fiestájában a fél flakon hűtőfolyadék-4liter desztvíz kombót -37fokosra <_< :wacko: :( (tavaly ősszel eltört egy műanyag átvezető a tűzfalnál, és ellocsoltam vele a vizet. Aztán kicseréltük azt a vackot, én feltöltöttem azzal ami volt, mondván hogy amíg hazaér el lesz vele, aztán majd ha legközelebb megyek kap rendeset. Nagyim persze másnap elvitte megméretni, mert hogy készül a télre. Simán bemérték -37-re a desztiláltvizet ;) )

Na erről van szó... ezek az optikai elven mérők igen pontatlanok. Én fogok egy kis műanyag flakkert beletöltök fél decit a kiegyenlítőtartályból és be a -20fokos fagyasztóládába. Ez tuti módszer ;)

Link to comment
Megosztás:

A kutas bácsi mancsába, hogy aztán feliratozhassa vele nagyanyám Fiestájában a fél flakon hűtőfolyadék-4liter desztvíz kombót -37fokosra <_< :wacko: :( (tavaly ősszel eltört egy műanyag átvezető a tűzfalnál, és ellocsoltam vele a vizet. Aztán kicseréltük azt a vackot, én feltöltöttem azzal ami volt, mondván hogy amíg hazaér el lesz vele, aztán majd ha legközelebb megyek kap rendeset. Nagyim persze másnap elvitte megméretni, mert hogy készül a télre. Simán bemérték -37-re a desztiláltvizet ;) )

Na erről van szó... ezek az optikai elven mérők igen pontatlanok. Én fogok egy kis műanyag flakkert beletöltök fél decit a kiegyenlítőtartályból és be a -20fokos fagyasztóládába. Ez tuti módszer ;)

Sokan nem tudják leolvasni és ilyenkor csak belenéznek, hümmögnek, tekergetik és hasraütésből mondanak egy értéket. (Nem csak benzinkúton fordul ilyen elő.)

Link to comment
Megosztás:

Sokan nem tudják leolvasni és ilyenkor csak belenéznek, hümmögnek, tekergetik és hasraütésből mondanak egy értéket. (Nem csak benzinkúton fordul ilyen elő.)

Persze... Mérték már meg jól is, több helyen, csak az kevésbé marad meg emlékezetben mint az az ökör aki a majdnem tiszta desztvizet fagyállónak nézi :wacko: Akkor inkább mondta volna hogy "nemtom". Ennyi erővel ha nagyim így hagyja az autót, mert ő nem tudta hogy csak víz benne, akkor simán befagyott volna télen. Most nekem is cserés lesz, már megvan a fagyálló (kaptam ajándékba egy adagot dzsíemből <_< )

Link to comment
Megosztás:

Persze... Mérték már meg jól is, több helyen, csak az kevésbé marad meg emlékezetben mint az az ökör aki a majdnem tiszta desztvizet fagyállónak nézi :( Akkor inkább mondta volna hogy "nemtom". Ennyi erővel ha nagyim így hagyja az autót, mert ő nem tudta hogy csak víz benne, akkor simán befagyott volna télen. Most nekem is cserés lesz, már megvan a fagyálló (kaptam ajándékba egy adagot dzsíemből <_< )

Én tavaly ősszel vittem kútra méretni a Samarát.A srác letekerte az ablakmosó tartály tetejét (nem kamu).

Erre én éktelen vihogásban törtem ki, ;) mire odajött egy idősebb pasi és kivette a kezéből a mérőt és így szólt:

-Nem ablakmosót lét méééérünk EMBEEER! :o

Na itt feladtam. :wacko: Meg a srác is ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kiszereltem a hőmérséklet jeladót, fekete színben pompázott és olajos zsíros tapintású volt.. letakarítottam, most kiderül milyen lett. A feliratok alapján még a gyári, 19 éves érzékelő. Viszont hűtőfolyadék nem folyt ki a lyukon, csak egy halk szisszenés volt ahogy kicsavartam.. Kérdésem hogy visszarakáskor kell légteleníteni? Visszaolvasgattam de nem sikerült egyértelműen eldöntenem a technikáját, lenn az autószerelő ismerőst megkérdeztem azt mondta majd magától megoldja a kiegyenlítőtartály.. És eszembe jutott még egy dolog: mivel nem tudok semmit a hűtőfolyadék előéletéről, szeretném kimérni a fagyállóságát. Láttam neten 470 Ft-ért is tesztert meg 18.000-ért is. Melyik milyen és milyen elven működik? Az olcsóbb az eldobhatós, vagy többször használható? Autószerelő általában mennyiért végez bemérést?

Víznek pedig illett volna onnan kifolynia, ezért mutathat kevesebbet, mert nem érintkezik vízzel a jeladó. Próbáld meg még egyszer, csak tekerd le a kiegyenlítő tartály kupakját is. Ha már víz jön onnan, akkor tekerd vissza a jeladót :(

Hova?? <_< :wacko:

Nálunk is megmérik a kúton, ha kérem.

Link to comment
Megosztás:

Persze... Mérték már meg jól is, több helyen, csak az kevésbé marad meg emlékezetben mint az az ökör aki a majdnem tiszta desztvizet fagyállónak nézi :wacko: Akkor inkább mondta volna hogy "nemtom". Ennyi erővel ha nagyim így hagyja az autót, mert ő nem tudta hogy csak víz benne, akkor simán befagyott volna télen. Most nekem is cserés lesz, már megvan a fagyálló (kaptam ajándékba egy adagot dzsíemből <_< )

Be lehet tenni a mélyhűtőbe egy kis pohárban, ha -18 fokon nem kásásodik, akkor szerintem nincs gáz. Most nekem is rá kell néznem, mert a kocckor sok víz elfolyt, és csak desztvizzel pótoltam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"Végre" felgyulladt a vissza jelzö lámpa az astrámon! Tudom, ennek sok ember nem örülne..., de én igen, legalább most már biztosra tudom, hogy valami nem jó! Szerintetek, ha egyszer felgyulladt a lámpa menet közben, a diagnosztikán kidobja a számító gép a hibát? Reggel megyek 9-re a szervízbe...! Az új szonda, és levegö mennyiség mérö már úton, holnap délelött megkapom! sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"Végre" felgyulladt a vissza jelzö lámpa az astrámon! Tudom, ennek sok ember nem örülne..., de én igen, legalább most már biztosra tudom, hogy valami nem jó! Szerintetek, ha egyszer felgyulladt a lámpa menet közben, a diagnosztikán kidobja a számító gép a hibát? Reggel megyek 9-re a szervízbe...! Az új szonda, és levegö mennyiség mérö már úton, holnap délelött megkapom! sziasztok!

Egyáltalán nem biztos, a rövid ideig fenálló hibák általában nem tárolódnak el. A multkor szereltünk egy időnként berángató/fulladó c14nz-t semmilyen hiba nem volt kiolvasható.

Link to comment
Megosztás:

Víznek pedig illett volna onnan kifolynia, ezért mutathat kevesebbet, mert nem érintkezik vízzel a jeladó. Próbáld meg még egyszer, csak tekerd le a kiegyenlítő tartály kupakját is. Ha már víz jön onnan, akkor tekerd vissza a jeladót :wacko:

Nálunk is megmérik a kúton, ha kérem.

Lementem megpróbálni megint és mostmár jött a víz rögtön ahogy kicsavartam.

Viszont még mindig ugyanannyi fokot mutat, tehát nem a hőérzékelő volt a ludas. Azért a tisztítás biztos nem ártott meg neki <_<

És a 110 fokig skálázott hőmérséklet mutatóból két féle beosztású létezik mint kiderült, és nekem pont a másik skála szerint mutatna 90 fokot. Lehet cserélték valamikor a műszeregységet..

Link to comment
Megosztás:

És végül mi volt a baja??

Még nem tudom, akkor gyakorlatilag a teljes gyujtásrendszert kicseréltük, egymás mellé lett állítva a kát autó, és addíg pakoltuk átt az alkatrészeket az enyémből, amíg meg nem szünt a hiba. Először gyujtásmodulra gyanakodtunk, az enyémmel jó is volt talán egy hétig. Aztán jött a hall-jeladó, átraktuk ez enyémet, megjavult. Beraktuk a gyanúsat az én kocsimba, az is rángatott. Na mondom akkor megvan a bűnös. Nem volt meg, mert pár nap után vett egy bontottat, azzal is jó volt egy ideig, aztán megint előjött a rángatás. Elvitte szerelőhöz, megcsinálta, onnan meg ment a kereskedésbe. Beszéltem már a sráccal, de nem tudta megmondani hogyan csinálták meg, mert nem Ő hozta haza a kocsit. Azt mondta majd megkérdezi, nagyon kíváncsí vagyok, mert sokan küzdenek itt a fórumon hasonló problámával.

Link to comment
Megosztás:

Még nem tudom, akkor gyakorlatilag a teljes gyujtásrendszert kicseréltük, egymás mellé lett állítva a kát autó, és addíg pakoltuk átt az alkatrészeket az enyémből, amíg meg nem szünt a hiba. Először gyujtásmodulra gyanakodtunk, az enyémmel jó is volt talán egy hétig. Aztán jött a hall-jeladó, átraktuk ez enyémet, megjavult. Beraktuk a gyanúsat az én kocsimba, az is rángatott. Na mondom akkor megvan a bűnös. Nem volt meg, mert pár nap után vett egy bontottat, azzal is jó volt egy ideig, aztán megint előjött a rángatás. Elvitte szerelőhöz, megcsinálta, onnan meg ment a kereskedésbe. Beszéltem már a sráccal, de nem tudta megmondani hogyan csinálták meg, mert nem Ő hozta haza a kocsit. Azt mondta majd megkérdezi, nagyon kíváncsí vagyok, mert sokan küzdenek itt a fórumon hasonló problámával.

Én is...! Mármint küszködök ezzel a porblémával( ahogy mondaná Boborján)! Holnap cserélek egy két dolgot újra! <_<

Link to comment
Megosztás:

Lementem megpróbálni megint és mostmár jött a víz rögtön ahogy kicsavartam.

Viszont még mindig ugyanannyi fokot mutat, tehát nem a hőérzékelő volt a ludas. Azért a tisztítás biztos nem ártott meg neki <_<

És a 110 fokig skálázott hőmérséklet mutatóból két féle beosztású létezik mint kiderült, és nekem pont a másik skála szerint mutatna 90 fokot. Lehet cserélték valamikor a műszeregységet..

Inkáb a gombát szerintem, mert a te órádhoz még a jó öreg fekete (ami neked valószinű fehér)szigetelőjü gomba való,de nem sürün rakosgatják be,mert 5ropi környékén mocorgott mikor még nekem is olyan órám és gombám volt, a botosok meg a minimális rendelhető db miatt nemigen hozatnak.Anyiért meg már adtak komplett műszercsoportot amibe a viz 100ig van és jól mutat a mezei :wacko: gombával is.

Link to comment
Megosztás:

Egyáltalán nem biztos, a rövid ideig fenálló hibák általában nem tárolódnak el. A multkor szereltünk egy időnként berángató/fulladó c14nz-t semmilyen hiba nem volt kiolvasható.

Most hazafele egy B Corsa C14SE Pech Engine lámpája sokszor felvillant, volt hogy 1 percnél tovább is világított. Úgy tudom vannak olyan eltárolt hibák, amiket amúgy nem jelez ki a lámpával, csak mikor "épp" a hiba van. Mindegy, megnézzük délelőtt mi a nyűgje, bár én lambdaszondára gyanakodnék, mert igencsak berángat váltás után gázadásra. Jobban mint az enyém.

Link to comment
Megosztás:

Inkáb a gombát szerintem, mert a te órádhoz még a jó öreg fekete (ami neked valószinű fehér)szigetelőjü gomba való,de nem sürün rakosgatják be,mert 5ropi környékén mocorgott mikor még nekem is olyan órám és gombám volt, a botosok meg a minimális rendelhető db miatt nemigen hozatnak.Anyiért meg már adtak komplett műszercsoportot amibe a viz 100ig van és jól mutat a mezei :wacko: gombával is.

Pontosan, nekem fehér a szigetelése. Most 3000 körül láttam gombát, de honnan tudom hogy az megint jó-e a műszeremhez vagy nem.. Alighanem egyelőre így marad, van fontosabb javítanivalóm is <_<

Link to comment
Megosztás:

Pontosan, nekem fehér a szigetelése. Most 3000 körül láttam gombát, de honnan tudom hogy az megint jó-e a műszeremhez vagy nem.. Alighanem egyelőre így marad, van fontosabb javítanivalóm is <_<

Szerintem kicsit túl van lihegve a dolog, a műszeregység vízhőfok kijelzője csak a vezetőt tájékoztatja, semmi jelentősége, hogy meddíg megy fel a mutató.A termosztát ellenőrzését már sokszor leírtuk, egy kis odafigyeléssel meg menet közben is látni a mutató mozgásáról, és nem arról meddíg megy fel, hogy kinyit-e a termosztát, vagy be sem záródik. Szerintem. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Inkáb a gombát szerintem, mert a te órádhoz még a jó öreg fekete (ami neked valószinű fehér)szigetelőjü gomba való,de nem sürün rakosgatják be,mert 5ropi környékén mocorgott mikor még nekem is olyan órám és gombám volt, a botosok meg a minimális rendelhető db miatt nemigen hozatnak.Anyiért meg már adtak komplett műszercsoportot amibe a viz 100ig van és jól mutat a mezei :) gombával is.

Nekem meg kék .... vagy az a mezei ???? <_< :wacko: :( ;) ;) :o

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kicsit túl van lihegve a dolog, a műszeregység vízhőfok kijelzője csak a vezetőt tájékoztatja, semmi jelentősége, hogy meddíg megy fel a mutató.A termosztát ellenőrzését már sokszor leírtuk, egy kis odafigyeléssel meg menet közben is látni a mutató mozgásáról, és nem arról meddíg megy fel, hogy kinyit-e a termosztát, vagy be sem záródik. Szerintem. :(

Működni működik a rendszer, termosztát nyit, venti bekapcsol, azzal meg hogy mennyit mutat a mérő majd később elszórakozok.. ennyi <_<

Az egész kérdést azért vetettem fel, mert nem voltam biztos benne, hogy jó a hűtőrendszerem. De minden jel arra utal hogy jó, szóval megnyugodtam. Köszönöm a segítő hozzászólásokat :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.