Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Működni működik a rendszer, termosztát nyit, venti bekapcsol, azzal meg hogy mennyit mutat a mérő majd később elszórakozok.. ennyi <_<

Az egész kérdést azért vetettem fel, mert nem voltam biztos benne, hogy jó a hűtőrendszerem. De minden jel arra utal hogy jó, szóval megnyugodtam. Köszönöm a segítő hozzászólásokat :wacko:

Hát nincs mit. :(

Link to comment
Megosztás:

Én is...! Mármint küszködök ezzel a porblémával( ahogy mondaná Boborján)! Holnap cserélek egy két dolgot újra! :(

Sziasztok!

Újra itt vagyok, meggyógyitottam ma a kisautót, mindenkinek köszönöm a jótanácsot, reggel kidobta a gép a lambda szondát, délután kicseréltem, megy mint a safhauzen óra...!!!!!!!! :wacko: Ráadásként még beszereztem egy új levegö mennyiség méröt, azt is kicseréltem! Már csak az alapjárat ingadozik, de azt nem nehéz kitalálni hogy miért! Most jöttem haza, csapattam egyett egy 93-as generál utáni Ford Escort RS 2000-el! Hmmmmmm, nem találtam szavakat! Kibaszott erös motor egy igazán fos futómüvel! <_< Joccakát mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ma kíváncsiság képp levettem a lambda szondáról a vezetéket. Elvileg ilyenkor hibát kellene jelezni. Vagy nem jól tudom?? Mert nálam nem történt semmi.Ment az autó rendesen tovább és azóta sincs hiba jel....Ilyenkor mi van??

Meddig használtad lehúzva? Mert csak üzemmeleg motornál figyeli a lambdát így gondolom addig észre sem veszi a hiányát.

Link to comment
Megosztás:

Felmelegedett üzem melegre. Direkt melegítettem fel. Mentem vele kb 10km-t de előtte már az udvaron is járt kb 10 percet alapjáraton.

Az furi. <_<

Egy korzánál úgy volt, hogy mikor hosszabb ideig volt adagolva a gáz neki, akkor egy időután pilácsolt, hogy szegény a keverék (ezt utólag tudtuk meg ofkorsz, de már akkor is gyanakodtam a rángatásai miatt), de motorféknél meg kialudt és ezt játszotta. Tehát szerintem azonnal nem dogja ki a hibát, ha kidobja, akkor az Oxygen sensor - No change in voltage/open circuit, ami a 13-as hibakód elvileg, ha tényleg Multec MPi befecskendező rendszer van benne, ahogy én tudom.

Link to comment
Megosztás:

Az furi. <_<

Egy korzánál úgy volt, hogy mikor hosszabb ideig volt adagolva a gáz neki, akkor egy időután pilácsolt, hogy szegény a keverék (ezt utólag tudtuk meg ofkorsz, de már akkor is gyanakodtam a rángatásai miatt), de motorféknél meg kialudt és ezt játszotta. Tehát szerintem azonnal nem dogja ki a hibát, ha kidobja, akkor az Oxygen sensor - No change in voltage/open circuit, ami a 13-as hibakód elvileg, ha tényleg Multec MPi befecskendező rendszer van benne, ahogy én tudom.

Miből derül ki ha nem jó a szonda? Nem abból ha lehúzom és nem változik semmi? Mindenesetre most nem kísérletezek vele mert mennem kell melózni és nem szeretném ha valami gáz lenne út közben.

Link to comment
Megosztás:

Miből derül ki ha nem jó a szonda? Nem abból ha lehúzom és nem változik semmi? Mindenesetre most nem kísérletezek vele mert mennem kell melózni és nem szeretném ha valami gáz lenne út közben.

A legeslegjellemzőbb hiba már mikor elkezd dögleni, hogy váltás után gázadásra megtorpan, aztán erőre kap a motor. Mire annyira rossz, akkor már dobja a hibakódot is az ECU. Nálam jelenleg az előző verzió van még, de a Corsánál már nagyon durván megtorpant váltásokkor.

Link to comment
Megosztás:

A legeslegjellemzőbb hiba már mikor elkezd dögleni, hogy váltás után gázadásra megtorpan, aztán erőre kap a motor. Mire annyira rossz, akkor már dobja a hibakódot is az ECU. Nálam jelenleg az előző verzió van még, de a Corsánál már nagyon durván megtorpant váltásokkor.

Akkor jó sejtettem....nekem is a torpanás a jellemző. Tehát csere ha jól értem. ?

Link to comment
Megosztás:

Akkor jó sejtettem....nekem is a torpanás a jellemző. Tehát csere ha jól értem. ?

Először érdemes próbaképp egy kölcsön darabbal pl ismerőstől, bár a kivétele elég nehézkes és kényes. Ha nincs lezárva az EGR, akkor okozhat még az is torpanást. Ha viszont tényleg az halott, akkor csakis gyárit szabad venni. GM zacsiban legyen, hologrammos, meg satöbbi. Többen várásoltak már ITT szondát és bevált nekik. Az ára töredéke, mint pl a csergőben.

Link to comment
Megosztás:

Először érdemes próbaképp egy kölcsön darabbal pl ismerőstől, bár a kivétele elég nehézkes és kényes. Ha nincs lezárva az EGR, akkor okozhat még az is torpanást. Ha viszont tényleg az halott, akkor csakis gyárit szabad venni. GM zacsiban legyen, hologrammos, meg satöbbi. Többen várásoltak már ITT szondát és bevált nekik. Az ára töredéke, mint pl a csergőben.

Azért azt is hozzátenném, hogy diagnosztikai műszerrel megállíptható, ha szonda kajla <_<

Link to comment
Megosztás:

Azért azt is hozzátenném, hogy diagnosztikai műszerrel megállíptható, ha szonda kajla <_<

Környezetvédelmi vizsgán is kiderítik. Közben meg lehetne nézni, hogy a Tech2nek mit mond az ECU, hogy mennyi a lambda és ha a kettő érték nem passzol, akkor ott már gáz van, de szerintem elég, ha már 0,97 alá vagy 1,03 fölé megy a lambda érték egy környezetvédelmi vizsgán. Persze ezek pénzes műveletek, ha nincs az embernek ismerőse. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Környezetvédelmi vizsgán is kiderítik. Közben meg lehetne nézni, hogy a Tech2nek mit mond az ECU, hogy mennyi a lambda és ha a kettő érték nem passzol, akkor ott már gáz van, de szerintem elég, ha már 0,97 alá vagy 1,03 fölé megy a lambda érték egy környezetvédelmi vizsgán. Persze ezek pénzes műveletek, ha nincs az embernek ismerőse. <_<

Azt hiszem inkább veszek egyet. Ez kell nekem: http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=680

(Az EGR le van zárva, tehát ez nem lehet gond.)

Legalább új lesz benne. Kölcsönkérni nem tudok senkitől,mert vagy G Astra vagy Suzuki van az ismeretségben.Pénzes méregetés helyett is jobb ötlet egy csere.Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem inkább veszek egyet. Ez kell nekem: http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=680

Legalább új lesz benne. Kölcsönkérni nem tudok senkitől,mert vagy G Astra vagy Suzuki van az ismeretségben.Pénzes méregetés helyett is jobb ötlet egy csere.Szerintem.

Ha meg nem az a gond, akkor van egy új szondád :wacko:

Nekem mind1 hogyan költöd el a pénzed és mire <_<

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem inkább veszek egyet. Ez kell nekem: http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=680

(Az EGR le van zárva, tehát ez nem lehet gond.)

Legalább új lesz benne. Kölcsönkérni nem tudok senkitől,mert vagy G Astra vagy Suzuki van az ismeretségben.Pénzes méregetés helyett is jobb ötlet egy csere.Szerintem.

Ha a G astrában olyan motor van és olyan szonda, akkor jó az F Astrába is. <_< Gyártottak sok G Astrát még F Astrában használatos motorokkal is, pl a Te motortípusoddal, de az enyémmel is. :wacko: Szóval ha egyvezetékes van abban is, akkor valószínűleg jó az is, nem szélessávú, de ha már Y-os vagy Z-s motor van benne, akkor nem hiszem.

Link to comment
Megosztás:

HELLO APIPI!

nekem 1.4 16V-s astrám van 98-as, ha jól láttam neked 1.6 16V. nálam szintén zenész hogy lehúztam a lambdát (sívóra meleg mocinál) és semmi változás nem volt, alapjárat ugyanaz, menetközben ugyanaz, a fogyit nem tom hogy befolyásolja mert csak kb 3km-t mentem vele de abba minden volt (finom és dúrva gyorsitás, alacsony és magas fordulaton váltás) és semmi változás nem volt. ugyanugy ment + nem volt sárga lámpicsek. annyi a közös a kettönkébe hogy 16V-sek. talán másmilyen vezérlő van benne mint a 8szelepesekbe, és máshogy reagál a lehúzott lambdára. csak ezt akartam elmondani.

Tudd hogy nem vagy egyedül ezzel a "furcsa jelenséggel" <_<

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

Akadt kis probléma a hűtő rendszeremmel:(

Létezik az hogy akkora nyomás van a hűtő rendszerben hogy az szétnyom egy új vízhűtőt?

Egészséges az hogy üzemi hőmérsékleten ha letekerem a kiegyenlítő tartály sapkáját akkor kinyom vagy 1/2 liter vizet?

C14NZ

Köszönöm szépen

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

Akadt kis probléma a hűtő rendszeremmel:(

Létezik az hogy akkora nyomás van a hűtő rendszerben hogy az szétnyom egy új vízhűtőt?

Egészséges az hogy üzemi hőmérsékleten ha letekerem a kiegyenlítő tartály sapkáját akkor kinyom vagy 1/2 liter vizet?

C14NZ

Köszönöm szépen

Elméletileg nem. Vagy akkor nyomja szétt a hűtőt, ha hibás volt, vagy átszakadt valahol a HF-tömmítés, és beledolgozik a motor a vízkörbe, de ilyenkor a csövek szoktak szétdurrani, nem a hűtő. A kiegyenlítő tartály sapijában is van egy szelep tudtommal ami elengedi a túl nagy nyomást ( vagy csak befele enged ? <_< ) Ha letekered meleg motornál akkor is csa szissszeni szokott, bár ez nem túj jó ötlet, mert ha pont a zárt , nyomás alatt lévő rendszer miatt nem forr a víz, akkor leforrázhatod magad. Merre laksz?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

Akadt kis probléma a hűtő rendszeremmel:(

Létezik az hogy akkora nyomás van a hűtő rendszerben hogy az szétnyom egy új vízhűtőt?

Egészséges az hogy üzemi hőmérsékleten ha letekerem a kiegyenlítő tartály sapkáját akkor kinyom vagy 1/2 liter vizet?

C14NZ

Köszönöm szépen

Vegyél egy új sapkát a kiegyenlítő tartályra. Nekem is eldurrant egy hűtőm, és egy rakás csövem, mire kiderült hogy a sapin volt elhalva a szelep. (meg persze HF-es volt és úgy beledolgozott a vízbe hogy az új sapka is állandóan sípolt, de legalább nem ment szét a rendszer <_< )

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

Akadt kis probléma a hűtő rendszeremmel:(

Létezik az hogy akkora nyomás van a hűtő rendszerben hogy az szétnyom egy új vízhűtőt?

Egészséges az hogy üzemi hőmérsékleten ha letekerem a kiegyenlítő tartály sapkáját akkor kinyom vagy 1/2 liter vizet?

C14NZ

Köszönöm szépen

Erősen hengerfej gyanús mint ahogy előttem is írták. Na meg a sapkában is van igazság, de ez csak a hűtődet mentette volna meg ha jó lenne, de az alap probléma valoszínű a hf tömítés lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.