Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Nemrég készült el az autóm (F astra caravan, c20xe került bele), nagyjából rendben van, egy dolgot leszámítva. Gázadásra megtorpan, majd ránt egy nagyont és csak aztán indul meg úgy rendesen. Ez szerintetek mitől lehet?

Köszönöm a segítséget előre is!

Szia,nekem is ez volt,most hoztam haza szerelőtől,az ecu teljesen el volt mászva,szinte egy adat sem volt jó benne.Most megy mint a rakéta a rángatás is megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! segítség!!

központi befecskendező-s problémám van: lazán átömlik rajta a benzin! Először új tömítés=semmi, másodszor használt-bontott befecskendező(első 4 szám egyezéssel) =szintén semmi! Mi lehet a baj? Keressek használható befecskendezőt (újonnan 30-60 e között) vagy más lehet a baj?

Garantált új befecskendezőt esetleg olcsóbban valahol?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! segítség!!

központi befecskendező-s problémám van: lazán átömlik rajta a benzin! Először új tömítés=semmi, másodszor használt-bontott befecskendező(első 4 szám egyezéssel) =szintén semmi! Mi lehet a baj? Keressek használható befecskendezőt (újonnan 30-60 e között) vagy más lehet a baj?

Garantált új befecskendezőt esetleg olcsóbban valahol?

Előre is köszi!

Úgy érted, hogy egyfolytában folyik a benya a pillangószelepre? Magából az injektorból folyik? Nekem is tömítés gondom volt, becsiptem az alsót, és engedte a benyát ha ment apumpa.

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne:tudja valaki milyen vastag a benzincső belső átmérője astra f -nél?

1.6 16V X16XEL.

Szerintem minden mocinál egységes, 8 miliméter.

Link to comment
Megosztás:

Na így egy éjszaka olvasgatás után arra jutottam, hogy a problémám teljesen megegyezik az 1042-es és az 1046os oldalon biviel által leírtakkal:

- inditáskor 2-3hengerrel indul, dadog amig az alapjárat be nem áll (ma még egyet "lőtt" is)

- gázadásra lassan reagál, de aztán beindul és megy mint az állat

- kevés gázra, ill stabil gázpedálra 1500 körül 2, 3 és 4-esben is iszonyatosan rángat, szinte már szégyen. viszont ha elveszem a gázt, vagy többet adok minden rendbejön (ez már szinte 2 éves probléma, csak eddig tűrtem)

Szivesen értenék a szóból én, ne essek biviel hibájába, s mindenkit lefárasszak; elmennék én az emlegetett WeSzi Autószervíz Kft-hez ha nem 600, hanem bár 150km-re lenne tőlem (bár elkeseredésemben akár meg is dupláznám).

Errefele a szerelők pl csak hallomásból ismerik az EGR-t, a lezárásról még rémálmaik sincsenek. "Ha nem ez akko az, úgyis régi volt már" alapon kicseréltetnek mindent az autón, újra.

Szóval a biviel-sztori végét nem találom, mit kezzek? Gyertyacsere megvolt, reggel lesz szűrőcsere + ijektortisztitó.

Ha kell, mi legyen a következő lépés?

Gondoltam bár magamnak válaszolok....

Azóta mentem 200km-t, szűrő+injektortisztító stb. Kicsit jobb, de ugyanúgy indul, 3 hengerrel csak hamarabb beáll a normális járat.

Ma még a check engine is kivillant, a motor meg ismét 2 vagy 3 hengerezett közbe és szarul ment. Leállitottam, 3 óra múlva ismét inditottam, tökéletesen indult ment stb.

Megpróbálok most a lambdának utánanézni, mostmár a saját fejem után keresem a hibát... Szerencsére van bontós haver, kérek egyet kölcsönbe.

Azért kösz... Szívesen fogadom ha valaki felismeri a problémát

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam bár magamnak válaszolok....

...

Az EGR lefalazás nem hátrány minden esetre. Szerintem van róla leírás a GYIK-ben. :wacko: Ha az alapján nem tudják megcsinálni, akkor ...

Talán még a gyertyahézag lehet nagy, van már gyertya gyárilag elég nagy hézaggal.

Ezek az egyszerűbbek. :( <_<

Link to comment
Megosztás:

Az EGR lefalazás nem hátrány minden esetre. Szerintem van róla leírás a GYIK-ben. ;) Ha az alapján nem tudják megcsinálni, akkor ...

Talán még a gyertyahézag lehet nagy, van már gyertya gyárilag elég nagy hézaggal.

Ezek az egyszerűbbek. ;) :(

Köszi....

Igen, olvastam a az EGR lezárás leírását a GYIK-ben. Terveztem is már gyakorlatba ültetni csak nem gondoltam ilyen hamar.

Legfennebb én csinálom meg, apám géplakatosi segítségével, mert errefele a szerelők úgy beszélnek róla, mint normális ember az UFO-kkal való kapcsolatáról :wacko:

A gyertyahézag? Van erre spéci érték? vagy csak simán hajlítgassam közelebb a testelektródát? Vagy egyszerűen vegyek egy rend másikat? <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi....

Igen, olvastam a az EGR lezárás leírását a GYIK-ben. Terveztem is már gyakorlatba ültetni csak nem gondoltam ilyen hamar.

Legfennebb én csinálom meg, apám géplakatosi segítségével, mert errefele a szerelők úgy beszélnek róla, mint normális ember az UFO-kkal való kapcsolatáról :wacko:

A gyertyahézag? Van erre spéci érték? vagy csak simán hajlítgassam közelebb a testelektródát? Vagy egyszerűen vegyek egy rend másikat? <_<

A gyertyahézag 0,8 mm. ;) Erre érdemes állítani. :(

Itt sokan a gyári GM kétpólusú gyertyát ajánlják, csak vigyázni kell, ne legyen kínai. ;)

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam bár magamnak válaszolok....

Azóta mentem 200km-t, szűrő+injektortisztító stb. Kicsit jobb, de ugyanúgy indul, 3 hengerrel csak hamarabb beáll a normális járat.

Ma még a check engine is kivillant, a motor meg ismét 2 vagy 3 hengerezett közbe és szarul ment. Leállitottam, 3 óra múlva ismét inditottam, tökéletesen indult ment stb.

Megpróbálok most a lambdának utánanézni, mostmár a saját fejem után keresem a hibát... Szerencsére van bontós haver, kérek egyet kölcsönbe.

Azért kösz... Szívesen fogadom ha valaki felismeri a problémát

A lambda biztosan nem szól bele a hidegindítási gondokba. Amig hideg a motor nem is figyeli az ECU csak 70 vagy 75fok motorhőmérsékelt felett.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém nem fűtött de hallottam már én is fűtöttről. A fűtött lambdát azonnal figyeli? Nem kell ott is idő mire elkezd az alapján szabályozni?

A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy üzemmeleg állapotba kerüljön, mintegy 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez nem következik be, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel, és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő, kissé dús keveréket biztosítanak. Az üzemi hőmérséklet mielőbbi elérése érdekében a modernebb lambda-szondákat beépített fűtőszál melegíti. Ezeket a szondákat a vezetékeik számáról lehet megismerni: a három vezetékeseknél az egyik a szabályozó jel, a másik kettő a fűtést biztosítja; négy vezeték esetén a negyedik a fűtőszál által keltett esetleges zavaró jeleket vezeti el (árnyékolás). A gépkocsi elektromos vezérlőegysége ezáltal majdnem teljesen zavarmentes jelet kap.
Link to comment
Megosztás:

A gyertyahézag 0,8 mm. :wacko: Erre érdemes állítani. <_<

Itt sokan a gyári GM kétpólusú gyertyát ajánlják, csak vigyázni kell, ne legyen kínai. :(

Hát én pedig abban a reményben tettem bele a Bosch-t, hogy jobb lesz mint a GM ami benne volt. A szerelő meg akinél kiszedtem, úgy örült a huszonvalahányezret használt, egypólusú GM-nek (amit még a német kollega rakott bele), mint a majom a farkának.

a modernebb lambda-szondákat beépített fűtőszál melegíti. Ezeket a szondákat a vezetékeik számáról lehet megismerni: a három vezetékeseknél az egyik a szabályozó jel, a másik kettő a fűtést biztosítja; négy vezeték esetén a negyedik a fűtőszál által keltett esetleges zavaró jeleket vezeti el (árnyékolás). A gépkocsi elektromos vezérlőegysége ezáltal majdnem teljesen zavarmentes jelet kap.

Itt akkor én vagyok a hülye vagy lehet olyan is, hogy csak egyetlen egy szál megy a lambdára?

Link to comment
Megosztás:

Aha, a pumpát javítani nem lehet, ha rossz, akkor csere.

az a problémám hogy néha felpörög a fordulatszám, és leáll a kocsi, máskor erősebb fékezéskor áll meg

benzinszűrőt cseréltem, ha a tank tele van vagy félig akkor nincs probléma

ha negyed tank akkor jönnek a bajok

esetleg lehet hogy a tank koszos?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.