Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

az a problémám hogy néha felpörög a fordulatszám, és leáll a kocsi, máskor erősebb fékezéskor áll meg

benzinszűrőt cseréltem, ha a tank tele van vagy félig akkor nincs probléma

ha negyed tank akkor jönnek a bajok

esetleg lehet hogy a tank koszos?

Nem valószínű, a pumpa mindíg a tank aljáról szívja a benyát, ha koszos lenne, már rég, beszívta volna, amúgy is van alatta egy előszűrő. De ezek nem kifejezetten pumpahibára utalnak, mert az vagy egyáltalán nem megy, és akkor ugye a moci sem, vagy akadozik, és akkor rángat a kocsi. Mondjuk egy üzemanyagnyomást lehetne méretni.

Link to comment
Megosztás:

hát amit kinéztem én is hogy veszek bele, meg kell nézzem hány vezetékes... de minden esetre kb 10ezer Ft-nak megfelelő árban van nálunk... NGK, persze ez a legolcsóbb

Amikor 3 hengerezik, akkor állítsd le és mozgasd át a gyertyakábeleket. Utána próbáld meg újból. Nagy valószínűséggel meg fog szűnni a jelenség. Esetleg megnézheted hogy a csatlakozás a gyertyára nem oxidos vagy rozsdás -e véletlenül.

Link to comment
Megosztás:

Amikor 3 hengerezik, akkor állítsd le és mozgasd át a gyertyakábeleket. Utána próbáld meg újból. Nagy valószínűséggel meg fog szűnni a jelenség. Esetleg megnézheted hogy a csatlakozás a gyertyára nem oxidos vagy rozsdás -e véletlenül.

A baj az, hogy maximum 10-15mp után helyrejön az indítás után, szépen beáll a motor. És csak akkor produkálja ha 3-4órát áll az autó. Ilyenkor oda szoktam lépni egyet a gáznak, és úgy hamarabb helyrejön a hangja. Csak ez hosszú távon biztos nem tesz jót... ezért vagyok ilyen nagy lázba :(

De... <_< a gyertya-gyertyakábel is viccelődhet hidegindításra? :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Amikor 3 hengerezik, akkor állítsd le és mozgasd át a gyertyakábeleket. Utána próbáld meg újból. Nagy valószínűséggel meg fog szűnni a jelenség. Esetleg megnézheted hogy a csatlakozás a gyertyára nem oxidos vagy rozsdás -e véletlenül.

Minek leállítani? Menet közben azonnal hallod az eredményt, meg úgy érdekesebb is. ;)

A baj az, hogy maximum 10-15mp után helyrejön az indítás után, szépen beáll a motor. És csak akkor produkálja ha 3-4órát áll az autó. Ilyenkor oda szoktam lépni egyet a gáznak, és úgy hamarabb helyrejön a hangja. Csak ez hosszú távon biztos nem tesz jót... ezért vagyok ilyen nagy lázba :(

De... <_< a gyertya-gyertyakábel is viccelődhet hidegindításra? :wacko:

A kábeleket ki is lehet mérni, 3-20kohm a hosszáról függöen.

Link to comment
Megosztás:

Szia, hol programozták át a computered , és mennyiért ?

Köszi

Szia,magánszerelőnél voltam és ő hívott valakit,laptopot rádugta az autóra és átírta a dolgokat.De nekem összetettebb volt a dolog,alacsony fordulaton nem volt nyomaték,olyan 4000 től kezdett el megindulni,illetve volt az említett rángatás is,a helyedben először megnézném a gyertyaákat,gyergyakábeleket,benzinszűrőt.Ezek is okozhatnak hasonló problémákat,illetve lamdaszonda,a szondát a megfelelő műszerrel ki tudják mérni hogy jó-e.

Link to comment
Megosztás:

Szia,magánszerelőnél voltam és ő hívott valakit,laptopot rádugta az autóra és átírta a dolgokat.De nekem összetettebb volt a dolog,alacsony fordulaton nem volt nyomaték,olyan 4000 től kezdett el megindulni,illetve volt az említett rángatás is,a helyedben először megnézném a gyertyaákat,gyergyakábeleket,benzinszűrőt.Ezek is okozhatnak hasonló problémákat,illetve lamdaszonda,a szondát a megfelelő műszerrel ki tudják mérni hogy jó-e.

Off: Ez mind szép hogy így leírtad, de az ár kimaradt...szerintem sokunkat érdekel az, hogy egy ilyen művelet mibe fáj...ha nem is pontos értéket írsz, de legalább valami nagyságrendet.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Off: Ez mind szép hogy így leírtad, de az ár kimaradt...szerintem sokunkat érdekel az, hogy egy ilyen művelet mibe fáj...ha nem is pontos értéket írsz, de legalább valami nagyságrendet.

Köszi!

Árat azért nem írtam mert nekem baráti árban dolgoznak mert ismerős a szerelő :) de én úgy tudom hogy 10-15 ezer körül csinálják.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Van egy '94-es 1,6-os benzines F astrám, és elrohadt a légterelő lemez a motor oldalán (elején). Ez folytatódik ill. már nem egy gégecsővel a levegőszűrőhöz. Nos ennek a légterelő lemeznek rohadt el a csőcsatlakozása. A boltban 9-10 ezerért lehet venni. Ez egy kicsit drága nekem. Használtan meg azt mondták, hogy nincsen, mert mindenkinek szétrohad. Ha ezt kihagyom, ( leveszem a gégecsövet) akkor ez mit okoz? Illetve ennk hiánya a műszaki vizsgán számít, vagy nem? Vagy muszáj megvennem.

Üdvözlettel: b_zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Van egy '94-es 1,6-os benzines F astrám, és elrohadt a légterelő lemez a motor oldalán (elején). Ez folytatódik ill. már nem egy gégecsővel a levegőszűrőhöz. Nos ennek a légterelő lemeznek rohadt el a csőcsatlakozása. A boltban 9-10 ezerért lehet venni. Ez egy kicsit drága nekem. Használtan meg azt mondták, hogy nincsen, mert mindenkinek szétrohad. Ha ezt kihagyom, ( leveszem a gégecsövet) akkor ez mit okoz? Illetve ennk hiánya a műszaki vizsgán számít, vagy nem? Vagy muszáj megvennem.

Üdvözlettel: b_zoli

Műszakin egyáltalán nem foglalkoznak vele, sok jelentősége nincs, csak annyi, hogy a moci melegebb levegőt szív, de sokat nem számítt. Én is le akartam venni, hogy meghegesszem, mert kirohadt a csavar alatt és zörgött, erre beletört a blokkba az egyik csavarja. :) Ha nagyon zavar a hiánya csinálhatsz egyet lemezből, de ha így hagyod nem lesz semmi baja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 97-es 1.6-os (X16XEL) a jószágom,s különféle furcsa dolgokat tapasztalok.

Pl: 1-es padló 6000-nél váltás,majd megint padló,s felvillan a jó öreg sárga lámpa,utánna dadog a kocsi.

Mintha kihagyna egy henger. De már ezt nem először csinálta. Pedig direkt kímélem,mert ez nem a legjobb konstrukció. Persze néha kicsit megsarkantyúzom. :D

A 2. gond mikor előzök és taposom neki,mintha 3-4000 környékén akadozva gyorsulna. /kizárólag alsó fokozatokban (1-3.-ig)./

A 3. pedig hirtelen gáznál és ráengedem a kuplungot,megtorpan,majd utánna kezd húzni.

Nem tom mi lehet a baja... :)

Ötlet?

Köszi. Csabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 97-es 1.6-os (X16XEL) a jószágom,s különféle furcsa dolgokat tapasztalok.

Pl: 1-es padló 6000-nél váltás,majd megint padló,s felvillan a jó öreg sárga lámpa,utánna dadog a kocsi.

Mintha kihagyna egy henger. De már ezt nem először csinálta. Pedig direkt kímélem,mert ez nem a legjobb konstrukció. Persze néha kicsit megsarkantyúzom. :D

A 2. gond mikor előzök és taposom neki,mintha 3-4000 környékén akadozva gyorsulna. /kizárólag alsó fokozatokban (1-3.-ig)./

A 3. pedig hirtelen gáznál és ráengedem a kuplungot,megtorpan,majd utánna kezd húzni.

Nem tom mi lehet a baja... :)

Ötlet?

Köszi. Csabi

Lambdaszonda vagy EGR, de érdemes lenne kivillogtatni a hibát, ha még el van tárolva.

Link to comment
Megosztás:

Nem. A márkáját nem tom. De a kocsi eszi az olajat. Lehet kihatással rá?

Szelepszár-szimmering csere után 6dl/1000km.

Előtte 1L/1000km. Sajna. Ezt meg lehet szüntetni?

hali szerinted mi történik a 6000-es fordulaton ? az olajlehuzód már be van halva rengeteg olaj lehet az égéstérben az pedig nem segiti a normállis üzemet

meg kell gyürüzni biztos be vannak tapadva ilyenkor kilágyulnak és nem huzzák le az olajat és talán még erösebb is lessz a járgányod :)

Link to comment
Megosztás:

Minek leállítani? Menet közben azonnal hallod az eredményt, meg úgy érdekesebb is. :)

Na igen, ez megvolt. Előre készültem rá, levettem a műanyag fedelet a motorról, lám mi lesz... odab@asz!!! 12óra állás után pöccröff indul. persze előtte megmozgattam a gyertyakábelt mielőtt inditottam, én hülye. mindent vissza, mondom ez volt a baj. másnap reggel, ismét dadogva indul. sietnem kellett, nem szedtem le újra. egész nap, többszöri 1-2-3órás állás után is baszakodott 3hengerrel, (s büdös benzinszagú vagy milyen a füstje).

Errefel ma reggel megint leszedem, nem nyúlok semmihez, az ablakon behajolva inditok: félpöcc-röff indul s megy mint a svájci óra. Ki fogok ettől készülni! Nem lehet esetleg a hőmérséklet jeladó?

Akinek még X16XEL motra van, és sport légszűrő, mondjon valamit legyen szíves, amikor indít ilyen sípoló/felbúgó hangon visít a motorba valami amíg be nem áll a kb 800ford/perc?

Nekem ez a hang 1 óra állás után is van, olyan is történt h elindult kb 5 másodpercig nem kapcsolt be ez az automata szivató vagy mi a franc, utána meg elkezdett sipolni fél percig. Nem lehet összefüggésbe a hidegen dadogással?

Link to comment
Megosztás:

Na igen, ez megvolt. Előre készültem rá, levettem a műanyag fedelet a motorról, lám mi lesz... odab@asz!!! 12óra állás után pöccröff indul. persze előtte megmozgattam a gyertyakábelt mielőtt inditottam, én hülye. mindent vissza, mondom ez volt a baj. másnap reggel, ismét dadogva indul. sietnem kellett, nem szedtem le újra. egész nap, többszöri 1-2-3órás állás után is baszakodott 3hengerrel, (s büdös benzinszagú vagy milyen a füstje).

Errefel ma reggel megint leszedem, nem nyúlok semmihez, az ablakon behajolva inditok: félpöcc-röff indul s megy mint a svájci óra. Ki fogok ettől készülni! Nem lehet esetleg a hőmérséklet jeladó?

Akinek még X16XEL motra van, és sport légszűrő, mondjon valamit legyen szíves, amikor indít ilyen sípoló/felbúgó hangon visít a motorba valami amíg be nem áll a kb 800ford/perc?

Nekem ez a hang 1 óra állás után is van, olyan is történt h elindult kb 5 másodpercig nem kapcsolt be ez az automata szivató vagy mi a franc, utána meg elkezdett sipolni fél percig. Nem lehet összefüggésbe a hidegen dadogással?

Az a sípoló hang csak a szekunder levegőkompresszor, ami a katalizátort hivatott védeni, hogy tiszta levegőt fúj bele a kipufogó gáz mellé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 97-es 1.6-os (X16XEL) a jószágom,s különféle furcsa dolgokat tapasztalok.

Pl: 1-es padló 6000-nél váltás,majd megint padló,s felvillan a jó öreg sárga lámpa,utánna dadog a kocsi.

Mintha kihagyna egy henger. De már ezt nem először csinálta. Pedig direkt kímélem,mert ez nem a legjobb konstrukció. Persze néha kicsit megsarkantyúzom. :D

A 2. gond mikor előzök és taposom neki,mintha 3-4000 környékén akadozva gyorsulna. /kizárólag alsó fokozatokban (1-3.-ig)./

A 3. pedig hirtelen gáznál és ráengedem a kuplungot,megtorpan,majd utánna kezd húzni.

Nem tom mi lehet a baja... :)

Ötlet?

Köszi. Csabi

Ennek mi értelme van? :D :D

Link to comment
Megosztás:

Na igen, ez megvolt. Előre készültem rá, levettem a műanyag fedelet a motorról, lám mi lesz... odab@asz!!! 12óra állás után pöccröff indul. persze előtte megmozgattam a gyertyakábelt mielőtt inditottam, én hülye. mindent vissza, mondom ez volt a baj. másnap reggel, ismét dadogva indul. sietnem kellett, nem szedtem le újra. egész nap, többszöri 1-2-3órás állás után is baszakodott 3hengerrel, (s büdös benzinszagú vagy milyen a füstje).

Errefel ma reggel megint leszedem, nem nyúlok semmihez, az ablakon behajolva inditok: félpöcc-röff indul s megy mint a svájci óra. Ki fogok ettől készülni! Nem lehet esetleg a hőmérséklet jeladó?

Akinek még X16XEL motra van, és sport légszűrő, mondjon valamit legyen szíves, amikor indít ilyen sípoló/felbúgó hangon visít a motorba valami amíg be nem áll a kb 800ford/perc?

Nekem ez a hang 1 óra állás után is van, olyan is történt h elindult kb 5 másodpercig nem kapcsolt be ez az automata szivató vagy mi a franc, utána meg elkezdett sipolni fél percig. Nem lehet összefüggésbe a hidegen dadogással?

Motorja. :D

Dobd ki. :)

Link to comment
Megosztás:

Motorja. :D

Dobd ki. :)

Góbé vagyok, bocs. Itt is élek. Gondolom mindenki értette miről beszélek, a tájszólásokról és abba, hogy ki mennyire beszél helyesen... de ebbe ne menjünk bele. Kösz, igyekszem tanulni. :D

Kidobni meg... nem tudom, egyedüli vélemény eddig. 3000km-enként mosom, olajozom, attól kutya baja nem lesz.

De ha megerősíti valaki, pl. aki használta is, azonnal lekapom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.