Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Errehttp://pics.coldline.hu/pics/107117-20101015-cfBkiA.jpg

a gumi alkatrészre lennék kíváncsi hogy micsoda vmi állat megrágta és nem tudom megmutatni szerelőnek ezért a segítségeteket kérem ebben.

F astra 1,4 8V x14nz

Köszönettel:

Biggieboy

Hali!

Ez egy lefolyó cső. A szélvédő lefolyóitól, és pollenszűrőtől ezen keresztül folyik ki a lötty. (már ha nincs eldugulva) Semmi jelentőssége nincs hogy ilyen. Legalább nehezebben dugul el :D :)

Link to comment
Megosztás:

Munka után megnézem ha piros akkor fagyálló amugy már én is kóstoltam tényleg szar ize van..

Köszi

adam

Legegyszerűbb, ha elmész egy benzinkútra, ahol megmérik neked a fagyállóságát.

Mondjuk mínusz30 foknak :)

Meg lehetőleg az alumíniumot se korrodálja el, ezt is rá szokták írni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Errehttp://pics.coldline.hu/pics/107117-20101015-cfBkiA.jpg

a gumi alkatrészre lennék kíváncsi hogy micsoda vmi állat megrágta és nem tudom megmutatni szerelőnek ezért a segítségeteket kérem ebben.

F astra 1,4 8V x14nz

Köszönettel:

Biggieboy

Ennek a gumi kivezetőcsőnek a vége teljesen összelapul(na ha nem hiányozna). Egyirányú áramlást tesz lehetővé, azaz kifele engedi az esővizet, de befelé nem engedi a motortérben (adott esetben) keletkező szagokat (pl. fagyálló, benzin, kipufogógáz, olaj, stb.), mert ez közvetlenül a pollenszűrőn keresztül bejutna az utastérbe. Sokszor az ember nem is érzi, mert az orra hozzászokik bizonyos szagokhoz.

(Jelentősége inkább csak műszaki hiba esetén van, pl. ha a kipufogógáz szivárog a toroktömítésnél és az akadálytalanul bejutna az utastérbe, mert hiányzik, vagy nem zár ez a cső, és megy ezerrel a fűtőventi, esetleg náthás is vagy, akkor egyszer csak menet közben elálmosodik az ember és .... na be is fejezem a horror mesét :) )

Tehát adott esetben van jelentősége (igaz ritkán, de akkor fontos) ezért majd cseréld ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam fagyálló témában és most már végképp nincs ötletem,hogy milyet is vegyek bele. Értem én ezt arra,hogy zöld vagy piros? Minek kell a címkén szerepelnie,hogy nekem jó legyen? Előre is köszi a segítséget!

Színre színt, ha meg csak víz volt benne akkor bármilyet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Errehttp://pics.coldline.hu/pics/107117-20101015-cfBkiA.jpg

a gumi alkatrészre lennék kíváncsi hogy micsoda vmi állat megrágta és nem tudom megmutatni szerelőnek ezért a segítségeteket kérem ebben.

F astra 1,4 8V x14nz

Köszönettel:

Biggieboy

Leeresztőcső GM.: 90360181, kat.:104480

3400 pizmag újonan.

Célozz meg bontót az gazdaságosabb. Enyémet is megette a pofátlan :) vettem újat, rá 1hétre jártam bontóba,rákérdeztem hogyé mennyi? válasz 500Ft. Na faca mondom má megint több vot a bukszámba mint a lábamba :D .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C20XE motorral szerelt kedves,de nálam még csupán néhány hónapja dédelgetett járgányommal kapcsolatban lenne egy kérdésem:hidegindításkor-és csak akkor-hangosan csattogó hang tör elő a motortérből.

-Nem azonnal az indítás után,kb.20-30 mp. telhet el.

-Nyitott motortértetőnél füleltem és határozottan nem a hidrotőkéktől(tehát nem a szelepfedél irányából)jön a hang.

-Ha visszahűl a motor-tehát több órás állás utáni újabb indítás alkalmával-már nem hallható a jelenség.

-Néhány perces autózás után ahogy jött-egyik pillanatról a másikra-úgy meg is szűnik a zaj.

Tehát tapasztalt és segítőkész márkatársaimtól érdeklődöm nagy tisztelettel,hogy mi okozhatja a hangot és van-e gyógymód a csattogás megszüntetésére?

Próbáltam itt-ott körülnézni,olvasgatni-közben mondom:nem vagyok egy gyakorlott és tapasztalt fórumozó-ám ezzel a hibával nem találkoztam.Viszont találkoztam sok más okos és hasznos tanáccsal,leírással ami nagy tiszteletet érdemel!

Egy másik témával foglalkozó "oldalon" az egyik kedves vendég :) jól kiosztotta a válasszal(elérési úttal) segítségére sietőket.Amit eddig itt láttam az számomra egyértelművé tette,hogy bizony komoly munka,gyűjtés és tapasztalat áll a segítség mögött.Nagyon jól,érthetően vannak leírva,fotókkal illusztrálva a műszaki problémák és átalakítások.Tehát ha valaki "csak" egy elérési utat ad meg akkor a "Köszönöm és bocsánat én voltam a hülye!" minimum kijár neki egy-remélem-meggondolatlan kirohanás után! -Bocsi,ha OFF!

Még egyszer köszi Nektek az eddigi és ez utáni segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C20XE motorral szerelt kedves,de nálam még csupán néhány hónapja dédelgetett járgányommal kapcsolatban lenne egy kérdésem:hidegindításkor-és csak akkor-hangosan csattogó hang tör elő a motortérből.

-Nem azonnal az indítás után,kb.20-30 mp. telhet el.

-Nyitott motortértetőnél füleltem és határozottan nem a hidrotőkéktől(tehát nem a szelepfedél irányából)jön a hang.

-Ha visszahűl a motor-tehát több órás állás utáni újabb indítás alkalmával-már nem hallható a jelenség.

-Néhány perces autózás után ahogy jött-egyik pillanatról a másikra-úgy meg is szűnik a zaj.

Tehát tapasztalt és segítőkész márkatársaimtól érdeklődöm nagy tisztelettel,hogy mi okozhatja a hangot és van-e gyógymód a csattogás megszüntetésére?

Próbáltam itt-ott körülnézni,olvasgatni-közben mondom:nem vagyok egy gyakorlott és tapasztalt fórumozó-ám ezzel a hibával nem találkoztam.Viszont találkoztam sok más okos és hasznos tanáccsal,leírással ami nagy tiszteletet érdemel!

Egy másik témával foglalkozó "oldalon" az egyik kedves vendég :) jól kiosztotta a válasszal(elérési úttal) segítségére sietőket.Amit eddig itt láttam az számomra egyértelművé tette,hogy bizony komoly munka,gyűjtés és tapasztalat áll a segítség mögött.Nagyon jól,érthetően vannak leírva,fotókkal illusztrálva a műszaki problémák és átalakítások.Tehát ha valaki "csak" egy elérési utat ad meg akkor a "Köszönöm és bocsánat én voltam a hülye!" minimum kijár neki egy-remélem-meggondolatlan kirohanás után! -Bocsi,ha OFF!

Háááát nem akarok hülyeséget mondani , de szerintem a gyujtókábelek-és gyertyák gyenguszok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C20XE motorral szerelt kedves,de nálam még csupán néhány hónapja dédelgetett járgányommal kapcsolatban lenne egy kérdésem:hidegindításkor-és csak akkor-hangosan csattogó hang tör elő a motortérből.

-Nem azonnal az indítás után,kb.20-30 mp. telhet el.

-Nyitott motortértetőnél füleltem és határozottan nem a hidrotőkéktől(tehát nem a szelepfedél irányából)jön a hang.

-Ha visszahűl a motor-tehát több órás állás utáni újabb indítás alkalmával-már nem hallható a jelenség.

-Néhány perces autózás után ahogy jött-egyik pillanatról a másikra-úgy meg is szűnik a zaj.

Tehát tapasztalt és segítőkész márkatársaimtól érdeklődöm nagy tisztelettel,hogy mi okozhatja a hangot és van-e gyógymód a csattogás megszüntetésére?

Próbáltam itt-ott körülnézni,olvasgatni-közben mondom:nem vagyok egy gyakorlott és tapasztalt fórumozó-ám ezzel a hibával nem találkoztam.Viszont találkoztam sok más okos és hasznos tanáccsal,leírással ami nagy tiszteletet érdemel!

Egy másik témával foglalkozó "oldalon" az egyik kedves vendég :) jól kiosztotta a válasszal(elérési úttal) segítségére sietőket.Amit eddig itt láttam az számomra egyértelművé tette,hogy bizony komoly munka,gyűjtés és tapasztalat áll a segítség mögött.Nagyon jól,érthetően vannak leírva,fotókkal illusztrálva a műszaki problémák és átalakítások.Tehát ha valaki "csak" egy elérési utat ad meg akkor a "Köszönöm és bocsánat én voltam a hülye!" minimum kijár neki egy-remélem-meggondolatlan kirohanás után! -Bocsi,ha OFF!

Még egyszer köszi Nektek az eddigi és ez utáni segítséget!

Háááát nem akarok hülyeséget mondani , de szerintem a gyujtókábelek-és gyertyák gyenguszok.

Csak csatlakozni akarok az előttem szólóhoz. Nekem volt már ilyen jellegű bajom. Az AC Delco gyertyák csattogtak, mint a hidrotőkék...aztán a GM gyertyák már nem csattogtak utána... :D

Szerintem egy gyertyacserés próbát megér... <_< Az nem kerül olyan sokba...darabja van vagy 1400 HUF...

Meg gondolom, nincs is sejtésed mikor cserélhették benne... :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Csak csatlakozni akarok az előttem szólóhoz. Nekem volt már ilyen jellegű bajom. Az AC Delco gyertyák csattogtak, mint a hidrotőkék...aztán a GM gyertyák már nem csattogtak utána... :)

Szerintem egy gyertyacserés próbát megér... :D Az nem kerül olyan sokba...darabja van vagy 1400 HUF...

Meg gondolom, nincs is sejtésed mikor cserélhették benne... <_<

Sziasztok!

Mint említettem NEM a szelepfedél alól-környékéről jön a hang.

Én az injektor( vagy injektorok )-ra gyanakszom,de ezt nem akartam elöljáróban említeni.

A gyertyákat-az összes szűrővel,folyadékokkal együtt-magam cseréltem a vásárlás után.Jelenleg BOSCH adja az ívet.

Ami izgatja a fantáziámat az a befecskendezés.Nem ismerem a pontos működési metódust,de ha van a hidegüzemért felelős injektor én azt szívesen megnézném közelebbről-ha lehet.

Ha valaki tud egy "móricka"-ábránál színvonalasabb,jó műszaki szintű leírást én nagyon megköszönném,ha ezt megosztaná velem is(és ez vonatkozik a C20XE teljes egészére).

A válaszokat köszönöm.Helló.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint említettem NEM a szelepfedél alól-környékéről jön a hang.

Én az injektor( vagy injektorok )-ra gyanakszom,de ezt nem akartam elöljáróban említeni.

A gyertyákat-az összes szűrővel,folyadékokkal együtt-magam cseréltem a vásárlás után.Jelenleg BOSCH adja az ívet.

Ami izgatja a fantáziámat az a befecskendezés.Nem ismerem a pontos működési metódust,de ha van a hidegüzemért felelős injektor én azt szívesen megnézném közelebbről-ha lehet.

Ha valaki tud egy "móricka"-ábránál színvonalasabb,jó műszaki szintű leírást én nagyon megköszönném,ha ezt megosztaná velem is(és ez vonatkozik a C20XE teljes egészére).

A válaszokat köszönöm.Helló.

Hidegen nekem is csattog egy kicsit, pedig friss olaj van benne, és nincs széthajtva a motor. Nálam a hidrotőkék csattognak 100%. Nem azonnal kezdik, hanem indítás után egy fél-1perccel..néha visszajön a hang, néha elmegy, de csak hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok!

Most lettünk szert egy 9 éves G astrára, amiben 1.4-es 16 szelepes ECOtec motor van. Ha jól tudom ilyen F astrákba is van.

Kicseréltem benne az olajat Castrol C3 5W40-re mivel inkább városban használjuk rövid távokra. Eddig 10W40 volt benne, szervíz könyv alapján mást nem is látott.

A gond az hogy csattog tőle valami, ami olaj csere előtt nem csattogott, szerintem a hidrotőke a bűnös. Érdekes módon hidegen nem, hanem melegen csinálja. Mennyire gond szerintetek? Mit tehetek ellene? Annyira nem vészes, beülve, menetközben nem hallani. Csakhát azért mégiscsak zavar kicsit.

Közönöm a segítséget Üdv Tamás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint említettem NEM a szelepfedél alól-környékéről jön a hang.

Én az injektor( vagy injektorok )-ra gyanakszom,de ezt nem akartam elöljáróban említeni.

A gyertyákat-az összes szűrővel,folyadékokkal együtt-magam cseréltem a vásárlás után.Jelenleg BOSCH adja az ívet.

Ami izgatja a fantáziámat az a befecskendezés.Nem ismerem a pontos működési metódust,de ha van a hidegüzemért felelős injektor én azt szívesen megnézném közelebbről-ha lehet.

Ha valaki tud egy "móricka"-ábránál színvonalasabb,jó műszaki szintű leírást én nagyon megköszönném,ha ezt megosztaná velem is(és ez vonatkozik a C20XE teljes egészére).

A válaszokat köszönöm.Helló.

Csá nekem egy mazdán a gyertyakábel imitállt ilyen hangot ,mert az alapjáratot a vezérlőelektronika szabályozza előgyujtás stb és ez nem tetszik mindig a mocinak .

Amikor inditasz még nedves a moci ahogy kocsapodik a pára a motorháztetöröl ez okozhatja a gyertyakábelek áthúzását , de ezt a szabályozott alapjáratnál nehéz észrevenni

.

Link to comment
Megosztás:

Szia lehet h az uj olaj feloldott valami lerakodást a legjobb az lenne ha kitisztitanád a tőkét ,vagy esetleg megszünik magától ha egy kicsir megzavarod a gépet.

Szia!

Egy olyan kitisztíttatás miből áll és kb mit kóstál? Azóta 2x 3x gyorsítottam úgy, hogy végigforgattam 6000-ig de semmi változás. Mi van ha a következő oajcserénél visszatérek a 10W0 es olajra? Az nem megoldás? Vagy addig károsodik? csak mert most nincs sok $ :-(

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Egy olyan kitisztíttatás miből áll és kb mit kóstál? Azóta 2x 3x gyorsítottam úgy, hogy végigforgattam 6000-ig de semmi változás. Mi van ha a következő oajcserénél visszatérek a 10W0 es olajra? Az nem megoldás? Vagy addig károsodik? csak mert most nincs sok $ :-(

Az hogy megzavarod a gépet nem azt jelenti, hogy párszor padlózol, hanem mondjuk azt, hogy felmész a pályára és 100kilómétert lezavarsz mondjuk 150-el. Persze elméletben mert ugye létezik sebességkorlátozás. A tőkéket meg szétszedve lehet tisztítani, leírás a Gyík-ben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.