Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Heló!

Érdekeset kérdeznék méghozzá kettőt is. Mondjuk általában vagy érdekeset kérdezek, vagy hülyeséget. :lol:

Nézzétek el nekem, szóval az érdekelne hogy Astránál mivel lehetne növelni a "fűtésteljesítményt"? Gondolok itt arra, hogy elég lassan fűt fel.

Esetleg egy újabb évjáratú, vagy egy teljesen új fűtésmotorral jobb lenne? Vagy netán egy másik opel tipus mondjuk egy B Veci-é? :lol:

A másik kérdés, miért van az, hogy a műszerfalon lévő 4 szellőző közül a két középső mindig hideget fúj, miközben a szélsők, meg a szélvédőé is meleg? Kérdeztem Astra tulajodonosokat, és ugytünik mind ilyen. Ezt el kell fogadjam, vagy meg lehet oldani furmányosan? :)

Köszi.

Del.

ui. Jéggé fagytam vaze.

Fűtésteljesítményt? A fűtésmotorral a befújt levegő mennyiséget szabályzod. A radiátor meg a levegő hőmérsékletet. Mennyiség vagy hőfok kell?

Igen majdnem mindenkinek ilyen. Olvass vissza, és keresd meg, hogy ki hogyan rakott szivacsot a beömlők elejére. Légcsatornába vagy mi a neve.Amúgy a középső tekerő nem mindegy hol van. Valahol full hideget nyom, valahol meg langyosat. Ha jól emlékezem, akkor jobbra fenn az üvegnél hideg, és ahogy tekered lefelé, kezd langyosodni. Nekem legalábbis.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok! azt hittem már nem lesz termosztátos kérdésem de csak megkérdezem. kb 2 hónapja lett kicserélve egy Wahlerre, elejébe karton bár lehet kicsi (valaki írhatna egy kb méretet nehogy kicsit vagy túl nagyot tegyek bele) mentem haza elérte a 90'C-t úgy kb 3km-er után aztán megálltam és az ablak meg le volt fagyva de nagyon, max melegre és 3-as fűtésen hagytam kb 2 percig alapjáraton beültem szélvédő már teljesen jó volt de a mutató kb 85-86'C körül volt ez így elfogatható? ármint ahoz képest hogy mondtátok az tök fixen marad ha eléri a 92-őt. Amúgy nekem olyan 94-95körül van ha 90-es tempóval megyek. viszont ha megvan ez a hőmérséklet akkor pl traktor után pár 100méter megtétele 40-es tempóval lemegy akkor 90-92'C-re vagy ez nem gond? Kicsit aggódok ezért kérdezem.

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Hellótok! azt hittem már nem lesz termosztátos kérdésem de csak megkérdezem. kb 2 hónapja lett kicserélve egy Wahlerre, elejébe karton bár lehet kicsi (valaki írhatna egy kb méretet nehogy kicsit vagy túl nagyot tegyek bele) mentem haza elérte a 90'C-t úgy kb 3km-er után aztán megálltam és az ablak meg le volt fagyva de nagyon, max melegre és 3-as fűtésen hagytam kb 2 percig alapjáraton beültem szélvédő már teljesen jó volt de a mutató kb 85-86'C körül volt ez így elfogatható? ármint ahoz képest hogy mondtátok az tök fixen marad ha eléri a 92-őt. Amúgy nekem olyan 94-95körül van ha 90-es tempóval megyek. viszont ha megvan ez a hőmérséklet akkor pl traktor után pár 100méter megtétele 40-es tempóval lemegy akkor 90-92'C-re vagy ez nem gond? Kicsit aggódok ezért kérdezem.

:lol:

Nem gond az enyém is ilyen,nekem is ez a márka ment bele de már soha nem megy fel 95-fokig,csak egy pár honapig ment.Már csak 90-92 fokon üzemel :lol:

Link to comment
Megosztás:

Fűtésteljesítményt? A fűtésmotorral a befújt levegő mennyiséget szabályzod. A radiátor meg a levegő hőmérsékletet. Mennyiség vagy hőfok kell?

Igen majdnem mindenkinek ilyen. Olvass vissza, és keresd meg, hogy ki hogyan rakott szivacsot a beömlők elejére. Légcsatornába vagy mi a neve.Amúgy a középső tekerő nem mindegy hol van. Valahol full hideget nyom, valahol meg langyosat. Ha jól emlékezem, akkor jobbra fenn az üvegnél hideg, és ahogy tekered lefelé, kezd langyosodni. Nekem legalábbis.

Így van. Viszont, ha esetleg el van tömődve már a fűtőradiátorod, akkor lehet, hogy nem melegíti a hűtőfolyadék és ezért csak hideget tudsz áramoltatni. Egy hűtőrendszer átmosást is lehet, hogy érdemes lenne megpróbálni (bár most az időjárás nem igazán kellemes hozzá -ezeket még tél előtt illik átnézni :lol: ).

Esetleg még bovden kiakadás is lehet, vagyis nem tudod áttolni a lamellát és mindig hidegen marad.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok! azt hittem már nem lesz termosztátos kérdésem de csak megkérdezem. kb 2 hónapja lett kicserélve egy Wahlerre, elejébe karton bár lehet kicsi (valaki írhatna egy kb méretet nehogy kicsit vagy túl nagyot tegyek bele) mentem haza elérte a 90'C-t úgy kb 3km-er után aztán megálltam és az ablak meg le volt fagyva de nagyon, max melegre és 3-as fűtésen hagytam kb 2 percig alapjáraton beültem szélvédő már teljesen jó volt de a mutató kb 85-86'C körül volt ez így elfogatható? ármint ahoz képest hogy mondtátok az tök fixen marad ha eléri a 92-őt. Amúgy nekem olyan 94-95körül van ha 90-es tempóval megyek. viszont ha megvan ez a hőmérséklet akkor pl traktor után pár 100méter megtétele 40-es tempóval lemegy akkor 90-92'C-re vagy ez nem gond? Kicsit aggódok ezért kérdezem.

:lol:

Teljesen jó. Ha belegondolsz, a fűtőradiátor ugyanúgy hőt von el a motortól, mint a kocsi elejében levő hűtő. Alapjáraton egyszerűen nem termel annyi hőt a motor, hogy ez a nagy hűtőfelület a mínuszokban is ugyanolyan meleg maradjon.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen jó. Ha belegondolsz, a fűtőradiátor ugyanúgy hőt von el a motortól, mint a kocsi elejében levő hűtő. Alapjáraton egyszerűen nem termel annyi hőt a motor, hogy ez a nagy hűtőfelület a mínuszokban is ugyanolyan meleg maradjon.

Nem véletlenül az egyik taktika nyáron motortúlmelegedéskor ráadni a fűtést :lol:

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Érdekeset kérdeznék méghozzá kettőt is. Mondjuk általában vagy érdekeset kérdezek, vagy hülyeséget. :lol:

Nézzétek el nekem, szóval az érdekelne hogy Astránál mivel lehetne növelni a "fűtésteljesítményt"? Gondolok itt arra, hogy elég lassan fűt fel.

Esetleg egy újabb évjáratú, vagy egy teljesen új fűtésmotorral jobb lenne? Vagy netán egy másik opel tipus mondjuk egy B Veci-é? :lol:

A másik kérdés, miért van az, hogy a műszerfalon lévő 4 szellőző közül a két középső mindig hideget fúj, miközben a szélsők, meg a szélvédőé is meleg? Kérdeztem Astra tulajodonosokat, és ugytünik mind ilyen. Ezt el kell fogadjam, vagy meg lehet oldani furmányosan? :D

Köszi.

Del.

ui. Jéggé fagytam vaze.

A klímás nem. :)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok! azt hittem már nem lesz termosztátos kérdésem de csak megkérdezem. kb 2 hónapja lett kicserélve egy Wahlerre, elejébe karton bár lehet kicsi (valaki írhatna egy kb méretet nehogy kicsit vagy túl nagyot tegyek bele) mentem haza elérte a 90'C-t úgy kb 3km-er után aztán megálltam és az ablak meg le volt fagyva de nagyon, max melegre és 3-as fűtésen hagytam kb 2 percig alapjáraton beültem szélvédő már teljesen jó volt de a mutató kb 85-86'C körül volt ez így elfogatható? ármint ahoz képest hogy mondtátok az tök fixen marad ha eléri a 92-őt. Amúgy nekem olyan 94-95körül van ha 90-es tempóval megyek. viszont ha megvan ez a hőmérséklet akkor pl traktor után pár 100méter megtétele 40-es tempóval lemegy akkor 90-92'C-re vagy ez nem gond? Kicsit aggódok ezért kérdezem.

:lol:

Sohasem marad tök fix. Mindig mozog fel-le a mutató, ahogy a menetszél hűti, vagy éppen nem hűti dugóban, 1500-as fordulattal mész, vagy 5500-al, stb.....stb. Ez nyáron sokkal jobban látszik, de ha figyelsz akkor látni télen is, csak nincsenek akkora "kilengések".

Középsőbefúvó hidegcsatorna-dugó:

138716-20101217-cwV9Fj.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én isvalószínűleg a rossz termosztátosok körébe tartozom. A nyári veges 7,5 ös fogasztáom felment... A motorhőt városi tempóbában max 3 ban is alig bírom kikergetni a kék zónából(no persze nem padlóval), szóval attól tartok csrélni kell. Milyen típust válasszak? Inkább ráköltök, csak legyen megbízható. Gates-t néztem, bár duplaannyiba kerül mint a többi. Itt többfélét olvastam wahlerről. Szóval ki milyet ajánl? Érdems rákölteni a gatesre? Csak mert keménynek néz ki ez a tél és a lábujjaim nem szeretik a hideget, meg a kézujjaim sem, és addig amíg nem éri el motor a kék zóna plusz kicsit addig nem szoktam fűteni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én isvalószínűleg a rossz termosztátosok körébe tartozom. A nyári veges 7,5 ös fogasztáom felment... A motorhőt városi tempóbában max 3 ban is alig bírom kikergetni a kék zónából(no persze nem padlóval), szóval attól tartok csrélni kell. Milyen típust válasszak? Inkább ráköltök, csak legyen megbízható. Gates-t néztem, bár duplaannyiba kerül mint a többi. Itt többfélét olvastam wahlerről. Szóval ki milyet ajánl? Érdems rákölteni a gatesre? Csak mert keménynek néz ki ez a tél és a lábujjaim nem szeretik a hideget, meg a kézujjaim sem, és addig amíg nem éri el motor a kék zóna plusz kicsit addig nem szoktam fűteni...

Szerintem jó a Gates, de a Wahler is ajánlott márka, amelyiket be tudod szerezni. Mennyi km van a vezérműszíjban kb? Csak mert Neked is a vezérlés alatt van a termosztát, lehet, hogy azt a szíjat már nem érdemes visszarakni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én isvalószínűleg a rossz termosztátosok körébe tartozom. A nyári veges 7,5 ös fogasztáom felment... A motorhőt városi tempóbában max 3 ban is alig bírom kikergetni a kék zónából(no persze nem padlóval), szóval attól tartok csrélni kell. Milyen típust válasszak? Inkább ráköltök, csak legyen megbízható. Gates-t néztem, bár duplaannyiba kerül mint a többi. Itt többfélét olvastam wahlerről. Szóval ki milyet ajánl? Érdems rákölteni a gatesre? Csak mert keménynek néz ki ez a tél és a lábujjaim nem szeretik a hideget, meg a kézujjaim sem, és addig amíg nem éri el motor a kék zóna plusz kicsit addig nem szoktam fűteni...

Termosztátot sokfélét vehetsz de amivel érdemes foglalkozni az Wahler, Gates, Meyle, Swag/Febi. Figyelj, hogy a tömítés is legyen a csomagban.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem jó a Gates, de a Wahler is ajánlott márka, amelyiket be tudod szerezni. Mennyi km van a vezérműszíjban kb? Csak mert Neked is a vezérlés alatt van a termosztát, lehet, hogy azt a szíjat már nem érdemes visszarakni.

Tavaly év elején lett cserélve. azóta 20000-t ment. Csere kell?

Link to comment
Megosztás:

Tavaly év elején lett cserélve. azóta 20000-t ment. Csere kell?

Hát akkor most jó vagy sem? Ha nem melegedik a motor akkor rossz, tehát cserélni kell. Ehhez viszont le kell bontani a vezérlést de ha az is cserés akkor a vezérlés árának ez csak töredéke ugyhogy ez az összeg amugy sem oszt vagy szoroz sokat a végösszegen.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor most jó vagy sem? Ha nem melegedik a motor akkor rossz, tehát cserélni kell. Ehhez viszont le kell bontani a vezérlést de ha az is cserés akkor a vezérlés árának ez csak töredéke ugyhogy ez az összeg amugy sem oszt vagy szoroz sokat a végösszegen.

Bocsi, a vezérműszíjat kérdezte FPepe, abban van 20000km. Azt kell-e cserélni?(+görgő+vízpumpa) Gates szíj.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, a vezérműszíjat kérdezte FPepe, abban van 20000km. Azt kell-e cserélni?(+görgő+vízpumpa) Gates szíj.

Tudod az úgy müködik, hogy nem illik 2x ugyanazt a szíjat feltenni. Fel lehet de rizikós, ezért nem is gondoltam, hogy a szíjra érted. Ezesetben elnézésed kérem. Pl. én úgy tartom helyesnek, hogy minden 2-ik vezérlés cserénél cserés a vízpumpa, ellenben minden vezérlésnél cserés a termosztát mert ha idôközben elhal akkor megint a vezérlés bontódik és minimum új szíjat követel ami plussz kiadás.

Link to comment
Megosztás:

Tudod az úgy müködik, hogy nem illik 2x ugyanazt a szíjat feltenni. Fel lehet de rizikós, ezért nem is gondoltam, hogy a szíjra érted. Ezesetben elnézésed kérem. Pl. én úgy tartom helyesnek, hogy minden 2-ik vezérlés cserénél cserés a vízpumpa, ellenben minden vezérlésnél cserés a termosztát mert ha idôközben elhal akkor megint a vezérlés bontódik és minimum új szíjat követel ami plussz kiadás.

Ez szerintem nem túl pontos megfogalmazás :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, a vezérműszíjat kérdezte FPepe, abban van 20000km. Azt kell-e cserélni?(+görgő+vízpumpa) Gates szíj.

Elég nagy hiba, ha nem lett cserélve 20000km-rel ezelőtt... bár pont én beszélek, mert enyémben gyári van és már a harmadik vezérléscserét éli meg 20 ezer kilométer múlva, ha kibírja addig.

Ez szerintem nem túl pontos megfogalmazás :lol:

Nekem is a második cserénél lett cserélve. Picit eresztett már, de semmi baja nem volt. Gyári volt az is. :) Előző tulaj nem sz?rakodott. :lol:

Normálisan elôírt periódusokról beszélek, nem extrém esetekrôl :D

Gyári alkatrészek esetén tartható, amit írtál.

Link to comment
Megosztás:

Elég nagy hiba, ha nem lett cserélve 20000km-rel ezelőtt... bár pont én beszélek, mert enyémben gyári van és már a harmadik vezérléscserét éli meg 20 ezer kilométer múlva, ha kibírja addig.

Nekem is a második cserénél lett cserélve. Picit eresztett már, de semmi baja nem volt. Gyári volt az is. :lol: Előző tulaj nem sz?rakodott. :lol:

Gyári alkatrészek esetén tartható, amit írtál.

Valóban, a termosztát nem lett cseélve 20000km-rel ezelőtt. Megfelelő tehát az, ha a 60000-km-ként cserélendő és 20000 -et futott vezérműszíj+vízpumpa + feszítőgörgőből kicserélem a szíjat a termosztát mellett?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.