Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A mai 0 fok körüli hőmérsékletben, hidegindítás után nekem kb 3 km alatt elérte a 90et, városban... de mikor a nagy mínuszok voltak, akkor ennyi alatt a feléig is alig vánszorgott el.

Érdekes! Akkor nálatok se stimmel valami! A termosztátnak 90-92 fokon kéne tartani a vizet ha -20 ha +30 fok a külső hőmérséklet! Elméletileg így kéne működnie, ha jó a termosztát! Pedig most cseréltem ki mégse így működik! :)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes! Akkor nálatok se stimmel valami! A termosztátnak 90-92 fokon kéne tartani a vizet ha -20 ha +30 fok a külső hőmérséklet! Elméletileg így kéne működnie, ha jó a termosztát! Pedig most cseréltem ki mégse így működik! :D

Akkor nem sok astra működik rendesen, mert nagyjából az enyém is így műkszik. :)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém akármilyen időben felmegy 92-93 celsiusra, és lejjebb nem megy. Maximum annyi különbség van, hogy mínuszokban esetleg kicsit lassabban melegszik fel.

Hát most 87 vagy 93 ezt szerintem megállapítani ezeknek műszereknek skála be osztásainál nem igen lehet tökéletesen szerintem .

Link to comment
Megosztás:

Hát most 87 vagy 93 ezt szerintem megállapítani ezeknek műszereknek skála be osztásainál nem igen lehet tökéletesen szerintem .

Szerintem meg lehet. A benzinmutató valóban nem ér sokat, de a hőfokjelző szerintem egészen pontos. 90 és 95 között sejtheted, hogy ha pont közte áll, akkor 92-93, ha a 90-hez közelebb, akkor 91, ha a 95-höz közelebb, akkor meg 94.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém akármilyen időben felmegy 92-93 celsiusra, és lejjebb nem megy. Maximum annyi különbség van, hogy mínuszokban esetleg kicsit lassabban melegszik fel.

Neked a múltkor ahogy figyeltem, kb. +3 fokban olyan 3-4 kilóméter alatt felment 90-ig. Az enyém is kb. ennyi idő alatt (esetleg kicsit több) melegszik fel.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg lehet. A benzinmutató valóban nem ér sokat, de a hőfokjelző szerintem egészen pontos. 90 és 95 között sejtheted, hogy ha pont közte áll, akkor 92-93, ha a 90-hez közelebb, akkor 91, ha a 95-höz közelebb, akkor meg 94.

Ok . Ebben a formában ahogyan mondod ez igaz .Lehet akkor sokunknak nem tökéletes a termosztátja ? Pedig nem rég cseréltem én sem ,és mégis -15 nél a 90 alig tartja a fűtéssel együtt .

Link to comment
Megosztás:

Mé neked -15 foknál tökéletesen tartja a 90- fokot fűtés mellet menet közben ,mikor a hűtő telibe kapja ezt a hideget ?

Ha igen akkor a tiéd tökéletes ,ellenben sok cartársé meg nem ? Hát nem tudom . :)

A hűtőnek semmi köze a vízhőfokhoz, ha olyan hideg van, hogy autópályán mész közben 3-as fokozaton telibe megy a fűtés. Ilyenkor szerintem alig van nyitva a termosztát, hogy számítana. Ezért a hűtő nyugodtan kaphatja a hideget, csak akkor számít, mikor nyit a termosztát. Egyébként Bécs fele és hazafele is telibe ment enyémben a fűtés, hármas ventifokozaton, autópályán több mint 100km-en keresztül és 90-t mutatott a mutató, mintha oda lenne szögelve.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg lehet. A benzinmutató valóban nem ér sokat, de a hőfokjelző szerintem egészen pontos. 90 és 95 között sejtheted, hogy ha pont közte áll, akkor 92-93, ha a 90-hez közelebb, akkor 91, ha a 95-höz közelebb, akkor meg 94.

Ahoz hogy egy bizonyos értéket kapj kell lennie 4 pontosan kalibrált dolognak :hütőfolyadék , termosztát ,hőfokjeladó, mérőműszer.

Ha valamelyik eltér az értéked más de a motor még a hőfoktartományon belül dolgozik.

Amikor nyit a termosztát egyértelmüen vissza kell hülnie a motornak mert hideg vizet szorit ki a hütőből , viszont ha pl: hegymenet van akkor a nagyobb terhelésnél több hőt ad le a motor tehát melegebb lehet.

Link to comment
Megosztás:

A hűtőnek semmi köze a vízhőfokhoz, ha olyan hideg van, hogy autópályán mész közben 3-as fokozaton telibe megy a fűtés. Ilyenkor szerintem alig van nyitva a termosztát, hogy számítana. Ezért a hűtő nyugodtan kaphatja a hideget, csak akkor számít, mikor nyit a termosztát. Egyébként Bécs fele és hazafele is telibe ment enyémben a fűtés, hármas ventifokozaton, autópályán több mint 100km-en keresztül és 90-t mutatott a mutató, mintha oda lenne szögelve.

Akkor a hűtött ki is vehetnénk nem ?Most írod autópályán ott megint más a helyzet ott nem 50-nel mész a motornak jobban kell dolgoznia tehát jobban termeli a hőt mivel a súrlódás de ezt te is tudod ,de már nagyon el mentünk az átlagos

használatól . Na de mindegy jól mondod .

Link to comment
Megosztás:

Érdekes! Akkor nálatok se stimmel valami! A termosztátnak 90-92 fokon kéne tartani a vizet ha -20 ha +30 fok a külső hőmérséklet! Elméletileg így kéne működnie, ha jó a termosztát! Pedig most cseréltem ki mégse így működik! :)

Miért is nem jó? Mert 90et írtam és nem 92-93at? Írhattam volna azt is... És nekem ott is tartja, persze picit mozog egy minimális tartományban...

Az enyém akármilyen időben felmegy 92-93 celsiusra, és lejjebb nem megy. Maximum annyi különbség van, hogy mínuszokban esetleg kicsit lassabban melegszik fel.

Enyém is felmegy...csak a nagy mínuszokban lassabban...

Link to comment
Megosztás:

Akkor az én kocsim egy sz..., tekintve, hogy felmegy üzemi hőmérsékletre, és azon is üzemel. :D Én nem vitatkozom, nekem mindegy. :) Mindenkinek működjön jól a magáé, aztán kész.

@Peti85: Nekem is ugyanígy működik.

Lenne egy kérdésem ebben a témában. Lehetséges, hogy a vízhőfok jeladó rossz értékeket mutat, mert keveredik a víz az olajjal? (Nem az enyémről van szó most.)

Link to comment
Megosztás:

Akkor a hűtött ki is vehetnénk nem ?Most írod autópályán ott megint más a helyzet ott nem 50-nel mész a motornak jobban kell dolgoznia tehát jobban termeli a hőt mivel a súrlódás de ezt te is tudod ,de már nagyon el mentünk az átlagos

használatól . Na de mindegy jól mondod .

Ki lehet venni, mert ha a termosztát nem nyit, akkor a hűtőnek mindegy a hőmérséklet. Az enyém klímás, tehát elvileg több levegőt fog vissza, amit a motor kap, mert azért az kapja a levegőt valamennyire, de egy jól működő hűtés esetében a kinti hőmérséklettől függetlenül az üzemi hőfokot el kell hogy érje a motor. Persze -80 foknál már más a helyzet, de ugye mindenki tisztában van azzal, hogy mi milyen éghajlati övben vagyunk. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor az én kocsim egy sz..., tekintve, hogy felmegy üzemi hőmérsékletre, és azon is üzemel. :D Én nem vitatkozom, nekem mindegy. :) Mindenkinek működjön jól a magáé, aztán kész.

@Peti85: Nekem is ugyanígy működik.

Lenne egy kérdésem ebben a témában. Lehetséges, hogy a vízhőfok jeladó rossz értékeket mutat, mert keveredik a víz az olajjal? (Nem az enyémről van szó most.)

Szerintem nem .

Link to comment
Megosztás:

A hűtőnek semmi köze a vízhőfokhoz, ha olyan hideg van, hogy autópályán mész közben 3-as fokozaton telibe megy a fűtés. Ilyenkor szerintem alig van nyitva a termosztát, hogy számítana. Ezért a hűtő nyugodtan kaphatja a hideget, csak akkor számít, mikor nyit a termosztát. Egyébként Bécs fele és hazafele is telibe ment enyémben a fűtés, hármas ventifokozaton, autópályán több mint 100km-en keresztül és 90-t mutatott a mutató, mintha oda lenne szögelve.

Na jó, de nam csak a hűtő kapja a hideget, hanem a motor is a pölö -15 fokos levegőt, azért csak befolyásolja valamennyire az üzemi hőfok elérését/megtartását. De szerintem kár ennyit foglalkozni vele, hogy 91 vagy 93 ha jó a termosztát, látszik a nyitás, nincs állandóan nyitva akkor jó, és kész. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.