Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne ill lehet hogy gondom, hogy beindítom benzinen az autót és a tank felöl hallom hogy "szörcsög" pár hete 1-2mp-ig most pedig van 5-6mp-ig is aztán csendben van. Még mielőtt a benzint írjátok van benne elég mert a piros feletti fehér vonal alatt van kicsivel. Ill úgy mondom hogy volt már jócskán a pirosba is és akkor nem produkált ilyen gondot. Kapásból arra gondolok hogy lehet a levegőztetője nem jó, mármint nehogy pl összeszívja a tankot mint apám előző Astra Caravanján (huhh majdnem kombit írtam :D ).

Vagy már kezd benne haldokolni a benzinpumpa? Vagy az a baja hogy nagyon nem is megy benzinen? mert 4-500méter múlva már gázon nyomatom.

(Olyan a hangja mint amikor szívószállal iszod az üdítőt és a legvégén már pár mm-er lé van benne de szívod még neki mint állat! :P ) jobb hasonlatot nem tudtam! :D

Ha "szörcsögés" után, leveszed a tanksapit, akkor szisszen egyet? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sürgős segítségre lenne szükségem:

Sikerült ma a kocsit megpakolva betolatnom az udvarba, és a középső dobot elkapta a kapu ütközője, ami a földből kiálló masszív vasdarab.

Nem siklott át a kocsi rajta, hanem vissza is rántotta a kocsit, már azt hittem, nekimentem valami nagynak.

A hangja megváltozott, zörög mint a fene.

A középső dob ver bele a rögzítő füleibe, tehát az egész cumó előrébb csúszott.

Az első rugós csuklópontnál van elmenve a dolog, ott kéne visszarángatni, de ehhez meg kéne lazítani azt a csavaros dolgot, amit nem mertem, mert félek, nem tudnám összerakni.

Most úgy néz ki ott a rés, hogy nem párhuzamos, hanem elöl majdnem nulla, a motor felőli részén pedig több.

Mit tegyek?

Nagyon kéne a kocsi, ma is, meg folyamatosan a héten, jövő héten meg indulok Ausztriába.

Köszönöm

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sürgős segítségre lenne szükségem:

Sikerült ma a kocsit megpakolva betolatnom az udvarba, és a középső dobot elkapta a kapu ütközője, ami a földből kiálló masszív vasdarab.

Nem siklott át a kocsi rajta, hanem vissza is rántotta a kocsit, már azt hittem, nekimentem valami nagynak.

A hangja megváltozott, zörög mint a fene.

A középső dob ver bele a rögzítő füleibe, tehát az egész cumó előrébb csúszott.

Az első rugós csuklópontnál van elmenve a dolog, ott kéne visszarángatni, de ehhez meg kéne lazítani azt a csavaros dolgot, amit nem mertem, mert félek, nem tudnám összerakni.

Most úgy néz ki ott a rés, hogy nem párhuzamos, hanem elöl majdnem nulla, a motor felőli részén pedig több.

Mit tegyek?

Nagyon kéne a kocsi, ma is, meg folyamatosan a héten, jövő héten meg indulok Ausztriába.

Köszönöm

Üdv

Gábor

Szerintetek ferde?

DSC_8590_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mármint ferdébb-e, mint gyárilag.

Új ára elég húzós, bontóból kéne szereznem egyet, ha cserés lesz.

De jókor jött ez...

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek ferde?

http://kepfeltoltes.hu/110617/DSC_8590_www...ltoltes.hu_.jpg

Mármint ferdébb-e, mint gyárilag.

Új ára elég húzós, bontóból kéne szereznem egyet, ha cserés lesz.

De jókor jött ez...

Jaaaaahogyaaa leömlőt is megcsaptad :D Vagy csak a leömlőtől lefelé? :P Azthittem csak a flexi csőnél nyomta el oldalra :D A talp felfekszik a blokkra, vagy rés van alatta? (illetve érzed -e hogy kifúj a talpnál?) :D

Link to comment
Megosztás:

Jaaaaahogyaaa leömlőt is megcsaptad :P Vagy csak a leömlőtől lefelé? :lol: Azthittem csak a flexi csőnél nyomta el oldalra :D A talp felfekszik a blokkra, vagy rés van alatta? (illetve érzed -e hogy kifúj a talpnál?) :D

A leömlő szerencsére jól bírta, ott nincs rés, felfekszik. Nem fúj ki.

A cső, ami a katalizátortól jön előre a rugós izéhez, szerintem az vándorolt előrefelé jó 2 centit.

Ennél fogva a középső dob belever a saját felfogatójába.

Jó lenne biztosra menni...

Félek leszedni, mert a katalizátornál sem új csavarok tartják...

Így meg stabilan 1500as fordulaton belever terheletlenül.

Mindjárt megyek vele egy kört, aztán meglátom.

Nem látok rajta repedést (a csövön).

Gondolom az is segítette, hogy melegen kapta az ívet.

Szóval a képen azt kéne kianalizálni, hogy a rugós izé alatt nincs-e ferdén a cső.

Most meglazítottam a középső dob előtt a csavart, megigazítottam az illesztésnél, visszahúztam, és így nincs rossz hangja, csak ne verne bele ...

Milyen hosszúak a csavarok, amik a rugón átmennek? Össze lehet velük húzni könnyen a rugót, vagy trükközni kell?

És a katalizátor hogy van a csőhöz rögzítve?

Menet van vágva egyikbe, vagy átmenőcsavar?

Jövő héten újra költözhetek le az aknába :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Ez a fura hogy nem. Mert ha netán igen akkor tuti a dugulásra gondolnék, de lassan levéve vagy gyorsan akkor se semmi szisszenés. :D

Nekem is csinálja néha, nem jelent sztem semmi rosszat, kis levegő lehet a csőben, amit az AC kidolgoz magából, azt hallod sztem.

A leömlő szerencsére jól bírta, ott nincs rés, felfekszik. Nem fúj ki.

A cső, ami a katalizátortól jön előre a rugós izéhez, szerintem az vándorolt előrefelé jó 2 centit.

Ennél fogva a középső dob belever a saját felfogatójába.

Jó lenne biztosra menni...

Sztem csak vissza kéne húzni a csövet hátrafelé az eredeti helyzetébe. Itt a leömlőnél ez a csatlakozás rugalmas, úgyhogy sztem szépen helyre is menne.

Link to comment
Megosztás:

Sztem csak vissza kéne húzni a csövet hátrafelé az eredeti helyzetébe. Itt a leömlőnél ez a csatlakozás rugalmas, úgyhogy sztem szépen helyre is menne.

Én is erre gondolok :D A katalizátornál meg elvileg menetes az egyik fele, de az úgyis kiszakad belőle, átmenő csavarral hibátlanul össze lehet húzni :D

Link to comment
Megosztás:

Sztem csak vissza kéne húzni a csövet hátrafelé az eredeti helyzetébe. Itt a leömlőnél ez a csatlakozás rugalmas, úgyhogy sztem szépen helyre is menne.

Szerintem annál nagyobbat kapott, mint amit ez a rugalmas csatlakozás elbírt.

De megpróbálom majd.

Ha kiveszem a rugókat összefeszítő csavart, vissza fogom tudni rakni?

A legegyszerűbb megmérni lenne, mennyinek kell lennie a cső két vége közötti távolságnak ...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem annál nagyobbat kapott, mint amit ez a rugalmas csatlakozás elbírt.

De megpróbálom majd.

Ha kiveszem a rugókat összefeszítő csavart, vissza fogom tudni rakni?

A legegyszerűbb megmérni lenne, mennyinek kell lennie a cső két vége közötti távolságnak ...

Vissza, hacsak bele nem szakítod. Én ránéznék a hátsó dob felfüggesztésre is, mert lehet elöbrecsúszot vagy kihúzta a középdob csövét a dob-ból. Az meg máris feszit, annyit a középdobtól egész a leömlőig, hogy csörömpöljön.

Link to comment
Megosztás:

Vissza, hacsak bele nem szakítod. Én ránéznék a hátsó dob felfüggesztésre is, mert lehet elöbrecsúszot vagy kihúzta a középdob csövét a dob-ból. Az meg máris feszit, annyit a középdobtól egész a leömlőig, hogy csörömpöljön.

Beleszakadni szerintem nem fog, előbb már meglazítottam, és visszahúztam.

Legalábbis remélem.

Tegyek be helyére újat? :D

Szimpla 8as csavar? M8*30 vagy M8*40 lesz érzésem (és unixautó) szerint, de ők valami speciális csavart ajánlanak :D

A hátsó dobot a kísérletezgetés idejére teljesen lelazítottam, szerintem nem játszott bele a játékba.

M8*63, és nem sima csavar. 733 Ft darabja :D

Egyik már kijött, a másik most megakadt, befújtam nyakig csavarlazítóval, remélem nem fog beletörni :P

Szeretnék betenni új tömítést.

Acél gyűrűt kell betenni, vagy ilyen drótból szőtt akármit? (most drótos van).

Link to comment
Megosztás:

Felesleges új csavar ha nem szakad a régi. De tüzkarikát nem árt cserélni a leömlő csatlakozásnál, hamár bontva van.

Ha szét tudod szedni a katalizátor környékén valahol és a leömlőnél (rügóknál), akkor lehet érzéssel húzni (nyitni) a cső ívén ha valahova betudod akasztani.

Link to comment
Megosztás:

Beleszakadni szerintem nem fog, előbb már meglazítottam, és visszahúztam.

Legalábbis remélem.

Tegyek be helyére újat? :D

Szimpla 8as csavar? M8*30 vagy M8*40 lesz érzésem (és unixautó) szerint, de ők valami speciális csavart ajánlanak :D

A hátsó dobot a kísérletezgetés idejére teljesen lelazítottam, szerintem nem játszott bele a játékba.

M8*63, és nem sima csavar. 733 Ft darabja :D

Egyik már kijött, a másik most megakadt, befújtam nyakig csavarlazítóval, remélem nem fog beletörni :P

Szeretnék betenni új tömítést.

Acél gyűrűt kell betenni, vagy ilyen drótból szőtt akármit? (most drótos van).

Szőtt, és gondolom a lambda felőli csavar szorul.

A csavart pedig oda-vissza finoman mert leszedi a menetet (mikor meg akad ráhúzol egy nyolcadot-negyedet,befújod, majd vissza tekered, hogy bevigye a lét, megint kitekered mig akad, ráhúzol majd vissza......., és kifog érni.

Link to comment
Megosztás:

Szőtt, és gondolom a lambda felőli csavar szorul.

A csavart pedig oda-vissza finoman mert leszedi a menetet (mikor meg akad ráhúzol egy nyolcadot-negyedet,befújod, majd vissza tekered, hogy bevigye a lét, megint kitekered mig akad, ráhúzol majd vissza......., és kifog érni.

DSC_8596_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

:P :lol:

Egyébként talált.

A csavar elrágta a menetét, cserés.

A ki-betekerés is megvolt anélkül, hogy elolvastam volna, de csak azért mert rossz irányba tekertem egy darabon :D

Csak kapjak holnap csavart meg tömítést :D

Hétfőn reggel menni kéne vele, addig tudom nélkülözni.

Köszönöm a segítséget, még tuti lesznek gondok :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy furcsa problémával fordulok hozzátok, szval C14NZ motoros Astrám menet közben gázelvételnél megáll, álló helyzetben ha pörgetem a motort és visszaengedem a gázt akkor szépen beáll az alapjárat, nem rángat, nem esik vissza a fordulat, menet közben viszont pl visszakapcsolásnál a fordulat leesik 500-ra vagy meg is áll viszont utána minden gond nélkül beindul, néha kigyullad a motorhibát jelző sárga lámpa villám jellel a közepén, jah és néha észrevettem hogy a motorfordulat pillanatokra megemelkedik 2000-re vagy felé de ez csak pár pillanat és utána normálisan megy. Mi lehet a gond?....üzemanyag szűrő vagy lambdaszonda hiba, a fogyasztása nem nőtt meg, és nem is mondható lustának,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy furcsa problémával fordulok hozzátok, szval C14NZ motoros Astrám menet közben gázelvételnél megáll, álló helyzetben ha pörgetem a motort és visszaengedem a gázt akkor szépen beáll az alapjárat, nem rángat, nem esik vissza a fordulat, menet közben viszont pl visszakapcsolásnál a fordulat leesik 500-ra vagy meg is áll viszont utána minden gond nélkül beindul, néha kigyullad a motorhibát jelző sárga lámpa villám jellel a közepén, jah és néha észrevettem hogy a motorfordulat pillanatokra megemelkedik 2000-re vagy felé de ez csak pár pillanat és utána normálisan megy. Mi lehet a gond?....üzemanyag szűrő vagy lambdaszonda hiba, a fogyasztása nem nőtt meg, és nem is mondható lustának,

Ilyet nekem is csinált... nekem nem állt meg hanem majdnem, nagyon a végén járt amikor visszaállt az alapjáratra.

Próbáltad kivillogtatni? Hátha segít. Olvass vissza megtalálod a módját hogyan kell. (képpel)

Mit jelent nálad hogy nem lusta? Lepadlózom az enyém és csak nyöszörög. :D

A skacok azt mondják hogy nagyon gyengécske a moci (C14NZ) amiben látok is valami igazságot de ENNYIRE? :D

Itt a vidi az utó-felpörgésről. Szinte az összes havert végigjártam egy "gázfröccsre" és senkinek nem csinált ilyet az autójába a motor.

Vidi: Link

Jól hallható a hangja.

Mondjatok már valami okosat :D

Egy utolsó sz.r rommá hajtott szimó sem csinálja ezt amit ez művel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy furcsa problémával fordulok hozzátok, szval C14NZ motoros Astrám menet közben gázelvételnél megáll, álló helyzetben ha pörgetem a motort és visszaengedem a gázt akkor szépen beáll az alapjárat, nem rángat, nem esik vissza a fordulat, menet közben viszont pl visszakapcsolásnál a fordulat leesik 500-ra vagy meg is áll viszont utána minden gond nélkül beindul, néha kigyullad a motorhibát jelző sárga lámpa villám jellel a közepén, jah és néha észrevettem hogy a motorfordulat pillanatokra megemelkedik 2000-re vagy felé de ez csak pár pillanat és utána normálisan megy. Mi lehet a gond?....üzemanyag szűrő vagy lambdaszonda hiba, a fogyasztása nem nőtt meg, és nem is mondható lustának,

Olyankor szokta ezt csinálni, mikor tönkremegy a sebesség jeladó a műszerfalban.

Link to comment
Megosztás:

Az ECU-nak miért kell tudni róla hogy mennyivel megy az autó?

Magasan tartja a fordulatszámot amíg gurul a kocsi. Pölö ha motorfékkel gurulsz a lámpa fele akkor nekem kábé 1500-as fordulatszámnál tűnik el a motorfék ekkor már "ad gázt" az ECU. Igazából nem a mennyivel megy érdekli hanem csak az, hogy megy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy furcsa problémával fordulok hozzátok, szval C14NZ motoros Astrám menet közben gázelvételnél megáll, álló helyzetben ha pörgetem a motort és visszaengedem a gázt akkor szépen beáll az alapjárat, nem rángat, nem esik vissza a fordulat, menet közben viszont pl visszakapcsolásnál a fordulat leesik 500-ra vagy meg is áll viszont utána minden gond nélkül beindul, néha kigyullad a motorhibát jelző sárga lámpa villám jellel a közepén, jah és néha észrevettem hogy a motorfordulat pillanatokra megemelkedik 2000-re vagy felé de ez csak pár pillanat és utána normálisan megy. Mi lehet a gond?....üzemanyag szűrő vagy lambdaszonda hiba, a fogyasztása nem nőtt meg, és nem is mondható lustának,

hasonló gondom volt c16 nz vel.

Gujtásellenőrzés mindenképp. Nálam gyujtáselektronikát csderáltünk.

természetesen ki kell villogtatni hogy milyen hibakódot dob.

Link to comment
Megosztás:

Magasan tartja a fordulatszámot amíg gurul a kocsi. Pölö ha motorfékkel gurulsz a lámpa fele akkor nekem kábé 1500-as fordulatszámnál tűnik el a motorfék ekkor már "ad gázt" az ECU. Igazából nem a mennyivel megy érdekli hanem csak az, hogy megy.

Mindig tanul valamit az ember.

Milyen megépíthető interface-el lehetne kommunikálni a kocsival és van-e hozzáférhető program (esetleg amit már ügyesen rábírtak a működésre :D )?

csati

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.