Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ez a doboz nem folytás, hanem szétnyújtja kicsit a nyomatékgörbe csúcsát,

azaz nagyobb fordulatszám tartományban "bikás" a motor. :lol:

Hát akkor az!! Mondtam hogy nem értek igazán hozzá!!!

Bár én mióta leszedtem és a helyére felraktam a Power-Cap-et, azóta én csak folytásnak nevezem!!!!!!! :) :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Renzso!

Azért már Neked kellene fizetni... :lol:

Future!

Ha lenne egy előtte-utána fékpados mérésed, akkor megmutatnám,

miről beszélek. A mentális lóerők csalókák tudnak lenni. :)

A nyomatékcsúcs kicsit feljebb tolódott, az alsó tartományban pedig

ellaposodott a karakterisztika. Nagyjából ezt okozza ez a "kupak".

Nagyjából 3500-re szokták hangolni a gyári tuning kupakokat, e felett

"érezhető" a nyomatéktöbblet.

Link to comment
Megosztás:

Future!

Ha lenne egy előtte-utána fékpados mérésed, akkor megmutatnám,

miről beszélek.

Sajna nem volt! De nem si kételkedek abban amit mondsz, hisz itt te vagy a szaki nem én!!! :lol:

A mentális lóerők csalókák tudnak lenni. :D

Tudom!! :)

A nyomatékcsúcs kicsit feljebb tolódott, az alsó tartományban pedig

ellaposodott a karakterisztika. Nagyjából ezt okozza ez a "kupak".

Nagyjából 3500-re szokták hangolni a gyári tuning kupakokat, e felett

"érezhető" a nyomatéktöbblet.

És ez mennyit változik esetleg ha még chip-es, sportveztengelyes a masina???? (nyitot kipuff-al, kat+ középdob nélkül) :?:

Link to comment
Megosztás:

Én is csak a sufnisok közül származom... :) 8)

Bárhogy tuningolod, mindenképpen felfele tolódik a nyomaték-karakterisztika.

Ha raksz bele nagytengelyt, kipuffrendszert és rövid szívósort,

és ehhez hozzáparaméterezed a chipet, akkor nagyjából ezek történnek:

- Alapjáratot meg kell emelni

- Mivel benyanyomást is emelni kell, fogyasztásod drasztikusan nő

- Szívócső hangolásától függően alsó fordulaton eltűnik a nyomaték

- Hirtelen (hangolt fordszámon) tér magához a motor

- És innen kezdve szinte egyenes a nyomatékgörbe, extra "kanos" :lol:

Szal optimális esetben 3500 alatt halott a moci, felette pedig mint akit

egy mozdony rúgott seggbe... :D 7-8000-ig simán frankó lehet, ha okosan

van kivitelezve a technika.

Link to comment
Megosztás:

Szal optimális esetben 3500 alatt halott a moci, felette pedig mint akit

egy mozdony rúgott seggbe... :lol: 7-8000-ig simán frankó lehet, ha okosan

van kivitelezve a technika.

Akkor ennek örülök,mert a leírtak alapján az enyém "okosan" van kivitelezve!! 3500-től tényleg mintha egy mozdony rúgna seggbe!!! :)

Köszi Opel16v!

Link to comment
Megosztás:

Sonique Gsi16v!!

Téged kérdeznélek elsősorban mert ugylátom lambdaszonda ügyben elég nagy a jártasságod!! Persze a többiek véleménye is érdekel!!!!

Most volt egy Tech1-es műszeres kutakodás a gépembe és az lamdaszonda hibát írt ki nekem!!(bár nincs benne kati és lehet hogy azért,nem??)

Mik a tünetek ha lamdaszonda szar egy kocsiban?

Okoz-e valami hibát ha nem cserélem ki esetleg?

Megmondom neked miért nem bízok annyira ebben az eredményben : havernak a Tigrájában gyulladt ki a check-lámpa, akkor vizsgákatra vitte és kiderítették neki, hogy a lamdaszonda a szar. Kicserélte és után ugyanúgy szar volt a szekér! (ez egy sima utcai Tigra, semmilyen tuninggal)

Válaszaitokat kiváncsian várom.

Üdv, Future. :)

Link to comment
Megosztás:

Sonique Gsi16v!!

Téged kérdeznélek elsősorban mert ugylátom lambdaszonda ügyben elég nagy a jártasságod!! Persze a többiek véleménye is érdekel!!!!

Most volt egy Tech1-es műszeres kutakodás a gépembe és az lamdaszonda hibát írt ki nekem!!(bár nincs benne kati és lehet hogy azért,nem??)

Mik a tünetek ha lamdaszonda szar egy kocsiban?

Okoz-e valami hibát ha nem cserélem ki esetleg?

Megmondom neked miért nem bízok annyira ebben az eredményben : havernak a Tigrájában gyulladt ki a check-lámpa, akkor vizsgákatra vitte és kiderítették neki, hogy a lamdaszonda a szar. Kicserélte és után ugyanúgy szar volt a szekér! (ez egy sima utcai Tigra, semmilyen tuninggal)

Válaszaitokat kiváncsian várom.

Üdv, Future. :)

tünetek csak annyi hogy olyan 1-1,5 l-el többet eszik a kocsi ha szar a lambda szonda .. hogy kat van e alatta vagy sem az tök mind1 mivel elötte van és nem utána ...........

legegyszerübb egy oszcilosszkoppal meg nezni

ott nagyon szépen lehet látni ha szar a szonda ..

egyébként azért lambda szonda ugye mert a mért adatok alapjan allapitja meg a benzin levegö keverékét aminek ...

Link to comment
Megosztás:

Szia Sonique Gsi 16v!

tünetek csak annyi hogy olyan 1-1,5 l-el többet eszik a kocsi ha szar a lambda szonda
Ezt még idáig nem vettem észre, de mostanában a kipuffból sokkal büdib szag jön ki. Ez nem lehet egy tünet?? (vagy esetleg a benzin változot mostanában??)

Vagy esetleg azért büdösebb,mert több benyát kap és ettől töményebb is lesz a szaga??

egyébként azért lambda szonda ugye mert a mért adatok alapjan allapitja meg a benzin levegö keverékét aminek ...

Aminek?? Aminek mi??

Szóval ha cserélem a lamdaszondát, akkor kevesebb benyát kap majd a gép, ugye. Tehát akkor ez, (tudatlan hétköznapi emberként kérdezem) befolyásolja az autó teljesítményét is esetleg???

Link to comment
Megosztás:

..azt elfelejtettem irni h. ha elromlik a szonda elvileg beáll a vezérlő elektronika egy középértékre, de elromolhat ugy is h. rossz adatokat szolgáltat, ez kissé felboritja a benzin levegő keverék arányt, ezért lehet büdös, ha esetleg most nem tudod rögtön cserélni, átmeneti megoldásként jó az is ha inkább széthúzod a csatlakozóját.

Többletfogyi mindenképp, teljesitménycsökkenés valószinű..

Nekem új életre kelt a csere után.

Link to comment
Megosztás:

..amikor cseréltem, én is megszivtam mert rossz lambdaszondát szerváltam.

(pedig nagyon boldog voltam h. féláron szereztem)

..igy csere után nekem is maradt a hiba. Kurvára nem mindegy h. milyet teszel bele, nehogy elhidd az alkatrészkereskedőnek h. csak egy féle (pl. 4 vezetékes) lambdaszonda létezik.

Az univerzálisat meg jobb inkább elfelejteni.

Link to comment
Megosztás:

..na jó, de most má foglalkozzunk kicsit az én problémámmal is..

..mi az istenért hullámzik az alapjáratom? (C20NE)

Már mindent kicseréltem, a főtengely fordulatszám jeladót, a gyertyákat, origi hővédős kábeleket vettem drága pénzért, légszűrőt, injektort tisztitottunk meg alapjárati motort cserélgettünk, pillangószelepházat takaritottunk, olajatcseréltünk, adalékoltunk, kinyaltuk a seggét is a kis mocikának, de minden hiába..

Valaki aki tapasztalt már hasonlót, irjon valami okosat!!!

Link to comment
Megosztás:

Tibcsi!

Nem sziv fallsot, azt már kb. 10szer megnéztük(ték), meg a légcsövek is cserélve lettek azóta. ..ugyanugy csinálja.

Új légtömegmérőt is beleraktunk, nem változott.

..makacs egy rohadék hiba, egyik szerviz sem tud mit csinálni vele, engem viszont nagyon bosszant.. :evil:

Gondoltam valakinek volt hasonló hiba, és van valami apróság amit esetleg én még nem néztem meg..

Link to comment
Megosztás:

Tibcsi!

Nem sziv fallsot, azt már kb. 10szer megnéztük(ték), meg a légcsövek is cserélve lettek azóta. ..ugyanugy csinálja.

Új légtömegmérőt is beleraktunk, nem változott.

..makacs egy rohadék hiba, egyik szerviz sem tud mit csinálni vele, engem viszont nagyon bosszant.. :evil:

Gondoltam valakinek volt hasonló hiba, és van valami apróság amit esetleg én még nem néztem meg..

fojtócsappantyú potenciométer?

Legalábbis nálam van ilyen és ha ez kontaktos lenne vagy ilyesmi, akkor erre is gyanakodnék, mert ha nem zudja pontos helyzetét, akkor babrálgathatja....remélem nem írtam túl nagy hülyeséget... :oops:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.