Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

Ma vettem 4 ezer forintért 5l castrol magnatec 10w-40 A3/B4 motorolajat. Az autóm 94-es sima 1,4 literes. Megfelelő hozzá ez az olaj, vagy kénytelen leszek túladni rajta?

Előre is köszi a segítséget!

Papíron jó, de ha visszaolvasol pár oldalt, akkor látod a véleményeket, tapasztalatokat a castrolról :)

Link to comment
Megosztás:

Papíron jó, de ha visszaolvasol pár oldalt, akkor látod a véleményeket, tapasztalatokat a castrolról :)

Köszi a gyors választ! Igazából ahány ember annyi felé oszlanak meg erről a vélemények. A GM olajnál csak jobb lehet. Engem ez az A3/B4 kód zavart meg, mert nem tudom, hogy mit jelent. Mindenesetre akkor az elkövetkezendő egy évig ez marad, aztán meglátjuk, hogyan szerepelt.

Még egyszer köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.Van problémám a szekérrel, tünetek a következők:kevés víz fogyik/kb1deci/hó/,elszált egy vízcső/cserélve/ tiszta vízzel kimosva a rendszer és tiszta vízzel nem /csapvíz felöntve/. Mai napi észrevétel hazajötem munkábol és nem volt víz a kiegyenlítő tartályba majd letekerve a sapkát fele víz viszajött a tartályba,felöntöttem és beindítottam még egy kis vizet kért és beált a szint.A víz szine sárgás és egy picifehér hab a tetején. Az olajbeöntő sapka minta kapucsínó és mintha járás közben vizet köpne.

Az én diagnózisom erre a hibára hengerfejtömítés vagy a hengerfej hibája tömítés átszakadt és v.henger beledolgozik a vízbe. Megerősítés várok vagy ha más a hiba akkor a lehetséges okot.

Link to comment
Megosztás:

Vegyél nyugodtan GM olajat, ha megnézed mindenhol 19 40 182 a cikkszáma. Mivel a flakonon nincs viszkozitási jelzés, mindenki annak sorolja be amit éppen gondol. A lényeg a kézi váltó olaj.

Tudtommal 80W90 kell a váltóba. :)

Igen, így is szokták ajánlani. :D

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal 80W90 kell a váltóba. :)

Véletlenül? :D Véletlenek nincsenek. :lol:

Ne kezd megint ezt egyszer már megbeszéltük.... :D

Üdv mindenkinek.Van problémám a szekérrel, tünetek a következők:kevés víz fogyik/kb1deci/hó/,elszált egy vízcső/cserélve/ tiszta vízzel kimosva a rendszer és tiszta vízzel nem /csapvíz felöntve/. Mai napi észrevétel hazajötem munkábol és nem volt víz a kiegyenlítő tartályba majd letekerve a sapkát fele víz viszajött a tartályba,felöntöttem és beindítottam még egy kis vizet kért és beált a szint.A víz szine sárgás és egy picifehér hab a tetején. Az olajbeöntő sapka minta kapucsínó és mintha járás közben vizet köpne.

Az én diagnózisom erre a hibára hengerfejtömítés vagy a hengerfej hibája tömítés átszakadt és v.henger beledolgozik a vízbe. Megerősítés várok vagy ha más a hiba akkor a lehetséges okot.

Hát ugye a tiszta víz nem jó, mert a vízpumpát kenni kell, erre való a hűtőfolyadék, de kis időre tökmindegy. Elképzelhető hogy HF-es a moci, a motor beledolgozik a vízkörbe ilyenkor betonkemények a csövek (el is durrannak néha) ugye attól függöen hol égett átt, vagy szakadt átt a tömítés, vagy maga a hengerefej. Olaj-vízjáratok találkoztak, olaj-égéstér, vagy víz-égéstér. Sárgás-fehéres habot a kartergáz szokott produkálni, ez megint a HF-esség mellett szól. Szóval nagyon gyanús. :D Ha szerencséd van akkor csak a HF-tömítés, egy leszedéssel, síkolással új tömítéssel megúszod. De szerintem ez a leszedéskor úgyis látszani fog, ha sikerül egyben megtekinteni a tömítést, és nem marad fele a blokkon, és fele a HF-en levételkor. A HF-et meg lehet vinni nyomáspróbára pölö.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segítséget kérnék!Valaki árulja már el legyen szíves ,hogy hol találom az alapjárati motort a blokkon.Sajnos a gugli sem dobott ki jó képet.Illetve amit kidobott olyan nekem nincs.1.6 16V X16XEL a kód.Előre is köszi!

Szerintem ott, ahol a piros nyíl mutatja...de nem biztos hogy jól tudom...

alapj_rati_motor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ott, ahol a piros nyíl mutatja...de nem biztos hogy jól tudom...

Köszi! Csak azt nem tudom pontosan mit keressek,mert amit a gugli kidobott,olyan alakú cuccot nem láttam.

Úgy is dobott ki képet,hogy fojtószelep. ugyan az a kettő?

A fojtószelep az más. Úgy is nevezik, hogy pillangószelep. Ez a szívótorokban van.

Az alapjárati meg ilyen:

L_ptet_motor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

L_ptet_motor_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az utolsó képben nem vagyok biztos, hogy jó...

Link to comment
Megosztás:

hello!

a hengerfejem alól jön egy picit az olaj, vettem felső tömítés készletet, a hengerfejtömítésen 79mm-es a lyuk, de ha jól tudom akkor 77mm-es a c14nz furata, ez lehet probléma? vagy az még jó bele, vagy ennyi kell is?

köszi!

A tömítésen a hengerfurat körüli fémgyűrű deformálódik a hengerfej csavarok lehúzásakor és elvileg akkor veszi fel végleges alakját és méretét.

(Az én hengerfejtömítésem is ereszti kifelé az olajat már több, mint két éve. Amíg ezen kívül tünetmentesen teszi a dolgát, addig csak menjen.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekes problémám van. Léci, aki tud írjon lehetséges variációkat a probléma megoldására!

Szóval:

C16NZ Astránkkal néhány kilométert 90 km/h -val megteszünk, majd ha egy körforgalom, kanyar, kereszteződés következik és ki kell nyomnom a kuplungot fékezéshez illetve kisebb sebességbe tevéshez, a motor azonnal leáll a kuplung kinyomásakor. Indításkor azonnal "vissza"indul. Városban szinte soha nem csinálja, 98 %-ban városon kívül nagy sebességről fékezéskor illetve sebbeségváltáskor, mint írtam.

2 hete volt : vezérműszíjszett csere, olaj+szűrő csere, légszűrő csere, pollenszűrő csere,hosszbordás szíj csere, vízpumpa+görgő csere, kilométeróra csere.

Ezeket azért írtam, hogy hátha segít elindulni a megoldás felé, mert a leállás a előbbiek elvégzése után jelentkezett.

A probléma miatt az üzemanyagszűrő és a pollenszűrő közelében levő egyik jeladó lett cserélve. Injektorfej, tömlők átnézve és mégis ugyanúgy csinálja a leállást, nem változott semmit. Nem értek az autókhoz, de szeretnék infót gyűjteni és a szerelőmnek ajánlani.

Várom a tippeket! Mindenkinek előre is köszönöm!

Jan

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekes problémám van. Léci, aki tud írjon lehetséges variációkat a probléma megoldására!

Szóval:

C16NZ Astránkkal néhány kilométert 90 km/h -val megteszünk, majd ha egy körforgalom, kanyar, kereszteződés következik és ki kell nyomnom a kuplungot fékezéshez illetve kisebb sebességbe tevéshez, a motor azonnal leáll a kuplung kinyomásakor. Indításkor azonnal "vissza"indul. Városban szinte soha nem csinálja, 98 %-ban városon kívül nagy sebességről fékezéskor illetve sebbeségváltáskor, mint írtam.

2 hete volt : vezérműszíjszett csere, olaj+szűrő csere, légszűrő csere, pollenszűrő csere,hosszbordás szíj csere, vízpumpa+görgő csere, kilométeróra csere.

Ezeket azért írtam, hogy hátha segít elindulni a megoldás felé, mert a leállás a előbbiek elvégzése után jelentkezett.

A probléma miatt az üzemanyagszűrő és a pollenszűrő közelében levő egyik jeladó lett cserélve. Injektorfej, tömlők átnézve és mégis ugyanúgy csinálja a leállást, nem változott semmit. Nem értek az autókhoz, de szeretnék infót gyűjteni és a szerelőmnek ajánlani.

Várom a tippeket! Mindenkinek előre is köszönöm!

Jan

A kilóméter órát rakd vissza a régit, és nézd meg úgy, hogy leáll-e.

Link to comment
Megosztás:

A tömítésen a hengerfurat körüli fémgyűrű deformálódik a hengerfej csavarok lehúzásakor és elvileg akkor veszi fel végleges alakját és méretét.

(Az én hengerfejtömítésem is ereszti kifelé az olajat már több, mint két éve. Amíg ezen kívül tünetmentesen teszi a dolgát, addig csak menjen.)

köszi!

nem nyúlnék hozzá ha nem idegesítene hogy szivárog az olajam:D, bosszant hogy tiszta ganaj a motor, meg ha valahol hosszabb ideig állok akkor ott marad olajfolt, azseszép:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekes problémám van. Léci, aki tud írjon lehetséges variációkat a probléma megoldására!

Szóval:

C16NZ Astránkkal néhány kilométert 90 km/h -val megteszünk, majd ha egy körforgalom, kanyar, kereszteződés következik és ki kell nyomnom a kuplungot fékezéshez illetve kisebb sebességbe tevéshez, a motor azonnal leáll a kuplung kinyomásakor. Indításkor azonnal "vissza"indul. Városban szinte soha nem csinálja, 98 %-ban városon kívül nagy sebességről fékezéskor illetve sebbeségváltáskor, mint írtam.

2 hete volt : vezérműszíjszett csere, olaj+szűrő csere, légszűrő csere, pollenszűrő csere,hosszbordás szíj csere, vízpumpa+görgő csere, kilométeróra csere.

Ezeket azért írtam, hogy hátha segít elindulni a megoldás felé, mert a leállás a előbbiek elvégzése után jelentkezett.

A probléma miatt az üzemanyagszűrő és a pollenszűrő közelében levő egyik jeladó lett cserélve. Injektorfej, tömlők átnézve és mégis ugyanúgy csinálja a leállást, nem változott semmit. Nem értek az autókhoz, de szeretnék infót gyűjteni és a szerelőmnek ajánlani.

Várom a tippeket! Mindenkinek előre is köszönöm!

Jan

Az enyém is szokta ezt csinálni, de nálam főképp városba, és csak klímával. Mostanában mondjuk nem jelentkezett ez a tünet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.