Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Van egy f-es astrám ami 1.6 16v ecotec motoros és az a baj vele,hogy olyan mintha csak három henger menne néha.Voltam gyertyacserén és megmérték a hengerekben a kompressziót is és jó volt mind a négy. Ha kihúzatom hosszabb távon akkor egy pár napig nem csinálja.Mi lehet a gond?Az olajat sem eszi.

Link to comment
Megosztás:

Képes rá! Az is fel-le jár a hengertérben és hozzá is érhet a palásthoz (a gyűrűk nem feltétlenül központosítják). + mint tudjuk a dugók "kissé" kúp alakura vannak megmunkállva így a dugó "szoknyája" érintkezik a persely falával.

Normál müködésről beszélek...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!Két hete váltam boldog f astra tulajjá 1993 (14nz),csak van valami ami marhára idegesítő:hidegen kevésbé,de melegen olyan szinten táncol az alapjáratom,hogy szinte inkább aztmondanám,hogy néha kihagy.Most átesett a vásárlás utánni kötelező szervizen és reménykedtem,hogy megszünik a bajság,de sajna semmi változás.(ami cserélve lett:komplett vezérlés vizpumpával,gyertyák gm gyári,alapjárati motor,hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő,az összes szűrő beleértve az benzinszűröt is,elosztofedél+rotor,+folytószelepház takaritás)Az nemtudom mennyiben játszhat,de ha a világitást is rákapcsolom még tovább romlik a helyzet.Ha esetleg van valakinek valami ötlete,tipje,hogy mi az ami okozhatja a problémám roppant hálás lennék.Előre is köszi a válaszotokat!Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!Két hete váltam boldog f astra tulajjá 1993 (14nz),csak van valami ami marhára idegesítő:hidegen kevésbé,de melegen olyan szinten táncol az alapjáratom,hogy szinte inkább aztmondanám,hogy néha kihagy.Most átesett a vásárlás utánni kötelező szervizen és reménykedtem,hogy megszünik a bajság,de sajna semmi változás.(ami cserélve lett:komplett vezérlés vizpumpával,gyertyák gm gyári,alapjárati motor,hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő,az összes szűrő beleértve az benzinszűröt is,elosztofedél+rotor,+folytószelepház takaritás)Az nemtudom mennyiben játszhat,de ha a világitást is rákapcsolom még tovább romlik a helyzet.Ha esetleg van valakinek valami ötlete,tipje,hogy mi az ami okozhatja a problémám roppant hálás lennék.Előre is köszi a válaszotokat!Üdv!

A generátor és a töltés rendben van?

Akksi ok?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!Két hete váltam boldog f astra tulajjá 1993 (14nz),csak van valami ami marhára idegesítő:hidegen kevésbé,de melegen olyan szinten táncol az alapjáratom,hogy szinte inkább aztmondanám,hogy néha kihagy.Most átesett a vásárlás utánni kötelező szervizen és reménykedtem,hogy megszünik a bajság,de sajna semmi változás.(ami cserélve lett:komplett vezérlés vizpumpával,gyertyák gm gyári,alapjárati motor,hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő,az összes szűrő beleértve az benzinszűröt is,elosztofedél+rotor,+folytószelepház takaritás)Az nemtudom mennyiben játszhat,de ha a világitást is rákapcsolom még tovább romlik a helyzet.Ha esetleg van valakinek valami ötlete,tipje,hogy mi az ami okozhatja a problémám roppant hálás lennék.Előre is köszi a válaszotokat!Üdv!

Gyertyák gyertyakábelek?

Link to comment
Megosztás:

ok, akkor motorcsere vagy kénytelen leszek megválni a csodabogártól. :lol:

sajnos nincs sok pénzem arra hogy most újra felújítsam a motort felfúrással és minden egyébben, aztán a lakatolást is megcsináltassam rajta, fényezést, és egyéb apró de idegesítő dolgokat :S

;)

Link to comment
Megosztás:

ok, akkor motorcsere vagy kénytelen leszek megválni a csodabogártól. :lol:

sajnos nincs sok pénzem arra hogy most újra felújítsam a motort felfúrással és minden egyébben, aztán a lakatolást is megcsináltassam rajta, fényezést, és egyéb apró de idegesítő dolgokat :S

;)

Mondjuk ilyen állapotban eladni sem éri meg (bontásra), ha meg valami madarat fogsz az meg nem túl tisztességes.

Ilyen kompresszió különbségnél szét kell fűzni a motort sajnos. (ha szerencséd van akkor csak gyűrű törésed van)

Lehet az is, hogy az egyik szelep vagy szelepfészek sérült, ezt a felfordított HF égésterébe töltött folyadékkal (mondjuk benzin) ellenőrizheted. Ha a szelep nem zár jól, akkor a folyadék átjut és eltűnik az érintett égéstérből.

Ha viszont a hengereknél van gond és valami belemart a henger falába is akkor fúrás, túlméretes dugó és gyűrű, hajtókar csapágy, nyugvó és támcsapágy csere (ha a főtengely jó akkor alap méret, de lehet, hogy az olajba fém is került ami megeszi az olajpumpát meg a főtengelyt is, így új pumpa és főtengely köszörülés is kell túlméretes csapágyakkal), blokkot és a HF-et síkba húzni, HF szelepeket becsiszoltatni.

Ez nem kevés pénz és idő, így a bontott motort preferálnám.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ilyen állapotban eladni sem éri meg (bontásra), ha meg valami madarat fogsz az meg nem túl tisztességes.

Ilyen kompresszió különbségnél szét kell fűzni a motort sajnos. (ha szerencséd van akkor csak gyűrű törésed van)

Lehet az is, hogy az egyik szelep vagy szelepfészek sérült, ezt a felfordított HF égésterébe töltött folyadékkal (mondjuk benzin) ellenőrizheted. Ha a szelep nem zár jól, akkor a folyadék átjut és eltűnik az érintett égéstérből.

Ha viszont a hengereknél van gond és valami belemart a henger falába is akkor fúrás, túlméretes dugó és gyűrű, hajtókar csapágy, nyugvó és támcsapágy csere (ha a főtengely jó akkor alap méret, de lehet, hogy az olajba fém is került ami megeszi az olajpumpát meg a főtengelyt is, így új pumpa és főtengely köszörülés is kell túlméretes csapágyakkal), blokkot és a HF-et síkba húzni, HF szelepeket becsiszoltatni.

Ez nem kevés pénz és idő, így a bontott motort preferálnám.

hát így jelen állapotában szerintem 200-250et ér.... :S

madarat nem akarok fogni mert nem akarok senkit sem átb.szni, ha akarja fizesse ki érte a pénzt ha nem akkor bontás vagy hajtom amíg megy aztán ha végképp megáll akkor bontás.

gyűrűk elvileg jók, a szelepek, szelepfészkek jók, a motor már egyszer volt fúrva 2dugattyútörés miatt, így is kétszeres túlméretre kellett fúrni szóval kuka a motor, csak a papírozás nemtudom mennyibe állna meg, ha én egy motorcserét csinálnék az autón :S gondolom annyit nem érne az autó mint a papírozása.....

hajtom amíg megy.

Link to comment
Megosztás:

hát így jelen állapotában szerintem 200-250et ér.... :S

madarat nem akarok fogni mert nem akarok senkit sem átb.szni, ha akarja fizesse ki érte a pénzt ha nem akkor bontás vagy hajtom amíg megy aztán ha végképp megáll akkor bontás.

gyűrűk elvileg jók, a szelepek, szelepfészkek jók, a motor már egyszer volt fúrva 2dugattyútörés miatt, így is kétszeres túlméretre kellett fúrni szóval kuka a motor, csak a papírozás nemtudom mennyibe állna meg, ha én egy motorcserét csinálnék az autón :S gondolom annyit nem érne az autó mint a papírozása.....

hajtom amíg megy.

ha ugyan az a tipusú motor kerül bele akkor forgalmi csere (6000 Ft) és annyi, legalábbis én így tudom, de javítson ki valaki ha tévedek.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák gyertyakábelek?

Üdv!IAmint irtam új gyertyák,elosztofedél+rotor,de a kábel az nem lett cserélve,lehet hogy az szívat?A tőltést pedig ezzel a "mezei" multiméterrel mértem.A fals levegő szerintem kizárható,mert majd 1 doboz sprayt elfújtam ,de semmi.Valakinek valami ötlet?Köszönöm az eddigi válaszokat!Üdv.

Link to comment
Megosztás:

ha ugyan az a tipusú motor kerül bele akkor forgalmi csere (6000 Ft) és annyi, legalábbis én így tudom, de javítson ki valaki ha tévedek.

Üdv!Tipus azonos motor,majd motorszám "kisavaz"majd kpm vizsga és kapsz egy új motorszámot.Én igy tudom,de olvass utánna biztos hogy találsz valami okosságot :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!IAmint irtam új gyertyák,elosztofedél+rotor,de a kábel az nem lett cserélve,lehet hogy az szívat?A tőltést pedig ezzel a "mezei" multiméterrel mértem.A fals levegő szerintem kizárható,mert majd 1 doboz sprayt elfújtam ,de semmi.Valakinek valami ötlet?Köszönöm az eddigi válaszokat!Üdv.

Töltést mérhetsz "mezei" multiméterrel is, az mindegy, csak jól mutasson :lol: Járó motor mellett terheld le a rendszert (távolsági fényszóró, fűtés max., hátsó szélvédő fűtés, stb amit csak tudsz kapcsolj be) és mérj egy akksi feszt! Mit mutat?

Próbaképp érdemes lehet konnektorról feltölteni maxra az aksit, majd figyelni változik-e valami.

Alapjárat motor cserekor a környéke ki lett pucolva alaposan?

Gyertyakábeleket mérhetsz multiméterrel, 2-6kohm környékén kellene lenniük, hosszal arányosan különböznek. A kábelek csatlakozóin keress oxidot, nekem az egyik full rozsdás volt, hiába a gumi ház.

Szervós a kocsi? Mert a rossz szivattyú, kormánymű, vagy a dugult csőrendszer is rángathatja a motort.

A generátor és szervó ékszíját könnyen le tudod szedni (C14NZ-nél is ez a kettő van egyen, ugye?), így ezt a kettőt gyorsan ki is próbálhatod..

Kipufogórendszer rendben van? Nem folytja a motort?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Tipus azonos motor,majd motorszám "kisavaz"majd kpm vizsga és kapsz egy új motorszámot.Én igy tudom,de olvass utánna biztos hogy találsz valami okosságot :lol:

Beszélsz marhaságokat!!!

tipusazonos motorról kell egy számla,(nemkötelező)

származási papir (lényeg, hogy forgalomból végleg kivont autóból legyen)

6000Ft az új forgalmi-ért,

4000Ft új törzskönyvért

oszt csókolom örül az új mocinak

Ép múlthéten volt egy ilyen akciónk.

Link to comment
Megosztás:

Töltést mérhetsz "mezei" multiméterrel is, az mindegy, csak jól mutasson :lol: Járó motor mellett terheld le a rendszert (távolsági fényszóró, fűtés max., hátsó szélvédő fűtés, stb amit csak tudsz kapcsolj be) és mérj egy akksi feszt! Mit mutat?

Próbaképp érdemes lehet konnektorról feltölteni maxra az aksit, majd figyelni változik-e valami.

Alapjárat motor cserekor a környéke ki lett pucolva alaposan?

Gyertyakábeleket mérhetsz multiméterrel, 2-6kohm környékén kellene lenniük, hosszal arányosan különböznek. A kábelek csatlakozóin keress oxidot, nekem az egyik full rozsdás volt, hiába a gumi ház.

Szervós a kocsi? Mert a rossz szivattyú, kormánymű, vagy a dugult csőrendszer is rángathatja a motort.

A generátor és szervó ékszíját könnyen le tudod szedni (C14NZ-nél is ez a kettő van egyen, ugye?), így ezt a kettőt gyorsan ki is próbálhatod..

Kipufogórendszer rendben van? Nem folytja a motort?

Üdv!Most értem haza ,de holnap megcsinálom ezt a terheléses probát amit javasoltál+rákukkantok a gyertya kábelekre is.Az autó nem szervós(még).Amugy hideg motornál teljessen rendben van az alapjárat,csak melegen kezd el szarakodni amikor lentebb engedi az alapjárati fordulatot.Az egész folytó szelepházat kitakaritottam teljessen.A kipuff. rendszer rendben.

Amúgy meg tudná valaki mondani,hogy a corsa szervós kormánymű be aplikálható-e f astrába?Válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Most értem haza ,de holnap megcsinálom ezt a terheléses probát amit javasoltál+rákukkantok a gyertya kábelekre is.Az autó nem szervós(még).Amugy hideg motornál teljessen rendben van az alapjárat,csak melegen kezd el szarakodni amikor lentebb engedi az alapjárati fordulatot.Az egész folytó szelepházat kitakaritottam teljessen.A kipuff. rendszer rendben.

Amúgy meg tudná valaki mondani,hogy a corsa szervós kormánymű be aplikálható-e f astrába?Válaszokat előre is köszi.

Csak F Astráé építhető be (talán még A Vekié), de ha minimális szívással akarod megúszni, akkor egy ugyanolyan motorú donorautóból teszed át a szervó cuccokat, mint a Tiéd, generátorostul, főtengelytárcsástul.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Most értem haza ,de holnap megcsinálom ezt a terheléses probát amit javasoltál+rákukkantok a gyertya kábelekre is.Az autó nem szervós(még).Amugy hideg motornál teljessen rendben van az alapjárat,csak melegen kezd el szarakodni amikor lentebb engedi az alapjárati fordulatot.Az egész folytó szelepházat kitakaritottam teljessen.A kipuff. rendszer rendben.

Amúgy meg tudná valaki mondani,hogy a corsa szervós kormánymű be aplikálható-e f astrába?Válaszokat előre is köszi.

Astra, Vectra kormányműve ugyanaz (legalábbis ez a korosztály amiről beszélünk), lehet különbség az öntvény mintázatában, de a csavarhelyek, tengelyek egybe esnek. Sok problémától kíméled meg magad, ha ugyanolyan motorkódú kocsit találsz, mint a tied én szivattyúból eddig 4 félét láttam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Astra, Vectra kormányműve ugyanaz (legalábbis ez a korosztály amiről beszélünk), lehet különbség az öntvény mintázatában, de a csavarhelyek, tengelyek egybe esnek. Sok problémától kíméled meg magad, ha ugyanolyan motorkódú kocsit találsz, mint a tied én szivattyúból eddig 4 félét láttam :lol:

Köszi az infot elszomorodtam,de majd akkor megprobálok astráét vadászni.A corsa generátorja sem megy fel astrára?Bocsi ,hogy ezen kattogok csak cimbimnél van egy corsa és ezeket ajándékba megkapnám ha használható lenne. ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot elszomorodtam,de majd akkor megprobálok astráét vadászni.A corsa generátorja sem megy fel astrára?Bocsi ,hogy ezen kattogok csak cimbimnél van egy corsa és ezeket ajándékba megkapnám ha használható lenne. :lol:

Mi a motorkódja a Corsának, meg milyen évjárat?

Link to comment
Megosztás:

Egy kombi de mot.számot nem tudok se évjáratot,de holnap elmegyek és begyűjtöm ezeket az infókat.Lehet rá esély,hogy használható valami?

Lehet szerencséd, de nagy reményeket ne fűzz hozzá :lol: Szerintem max. a kormánymű lesz jó!

Inkább az utastérben vannak univerzális dolgok ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.