Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szeretnék tőletek tanácsot kérni a következő jelenséghez:

Reggel hideg motorral elindulok az 1.4 8V motoros F Astrával.

Az első megállásnál, pl lámpánál, táblánál (legyen az bármilyen távolságra az indulástól) az alapjáratom hullámzik le-fel kb. 10-15 másodpercig, majd beáll normálisra. A jelenség aznap már többé nem jelentkezik többé, kivéve ha újra teljesen hideg motorral indulok útnak. Az alpjárati motort és a fuvókát megnéztem, megtisztítottam, bár teljesen steril volt. Ennél jobb ötlete eddig egyetlen szerelőnek sem volt. Valaki találkozott már ilyennel. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna infóval segíteni a hiba megtalálásában.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék tőletek tanácsot kérni a következő jelenséghez:

Reggel hideg motorral elindulok az 1.4 8V motoros F Astrával.

Az első megállásnál, pl lámpánál, táblánál (legyen az bármilyen távolságra az indulástól) az alapjáratom hullámzik le-fel kb. 10-15 másodpercig, majd beáll normálisra. A jelenség aznap már többé nem jelentkezik többé, kivéve ha újra teljesen hideg motorral indulok útnak. Az alpjárati motort és a fuvókát megnéztem, megtisztítottam, bár teljesen steril volt. Ennél jobb ötlete eddig egyetlen szerelőnek sem volt. Valaki találkozott már ilyennel. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna infóval segíteni a hiba megtalálásában.

Vákuum rendszert nézd át, szívósoron, injektorfedélnél, fékrásegítőnél lévő csatlakozást, az erről elágazó csövet is nézd meg, ha mérsz egy vákuumot a légszűrőház oldalán található vákuumcsőnél olyan 0,6 bar környékén kell lennie, ha ez alatt van akkor valószínű fals levegő van, vagy ami nálam még gondot okozott az a vezérműtengely kopása volt. (Ezek az adatok Corsa B alapján vannak, F astránál eltérhetnek... kijavítanak ha valamit nem jól írtam :D)

Link to comment
Megosztás:

Vákuum rendszert nézd át, szívósoron, injektorfedélnél, fékrásegítőnél lévő csatlakozást, az erről elágazó csövet is nézd meg, ha mérsz egy vákuumot a légszűrőház oldalán található vákuumcsőnél olyan 0,6 bar környékén kell lennie, ha ez alatt van akkor valószínű fals levegő van, vagy ami nálam még gondot okozott az a vezérműtengely kopása volt. (Ezek az adatok Corsa B alapján vannak, F astránál eltérhetnek... kijavítanak ha valamit nem jól írtam :D)

Köszi, megnézem a csatlakozásokat, de vákuumot sajnos nem tudok mivel mérni. A vezérműtengelyen nem feltételezek jelentősebb kopást, mert nagyon csendes a járása.

Link to comment
Megosztás:

mitől van az hogy köpi a benzint?? ma garázsban járattam és kipufogó végénél a betonon látszik egy foltba és eléggé benzin illata van és miért van az hogy gázadásra nem reagál olyan jól? lenyomom neki hirtelen és letorpan lassan veszi a fordulatot.még annyit hogy hol található a benzintankon a levegőztető? mert eléggé nagy vákuum van a tankban még a tanksapkát is alig tudom le tekerni vagy is érezhető nagyon rajta és gondolom emiatt van az is hogy ha hosszabb ideig megyek pl 70el leáll. 94 1.4 nz ről van szó :)

Link to comment
Megosztás:

mitől van az hogy köpi a benzint?? ma garázsban járattam és kipufogó végénél a betonon látszik egy foltba és eléggé benzin illata van és miért van az hogy gázadásra nem reagál olyan jól? lenyomom neki hirtelen és letorpan lassan veszi a fordulatot.még annyit hogy hol található a benzintankon a levegőztető? mert eléggé nagy vákuum van a tankban még a tanksapkát is alig tudom le tekerni vagy is érezhető nagyon rajta és gondolom emiatt van az is hogy ha hosszabb ideig megyek pl 70el leáll. 94 1.4 nz ről van szó :)

Biztosan elvan dugulva a tankszellőztetó cső. ez azért van mert a jobb első sárvédő alatt lévő aktív szénszűrőd széthullott és a széndarabkák eltömítették a vákuum rendszert. nézd át a motortérben lévő vákumcsöveket is.

Link to comment
Megosztás:

Biztosan elvan dugulva a tankszellőztetó cső. ez azért van mert a jobb első sárvédő alatt lévő aktív szénszűrőd széthullott és a széndarabkák eltömítették a vákuum rendszert. nézd át a motortérben lévő vákumcsöveket is.

Köszi megnézem. :) esetleg a többi panaszra nem tudsz megoldást?

Link to comment
Megosztás:

Köszi megnézem. :) esetleg a többi panaszra nem tudsz megoldást?

mivel ez a vákuumcső rámegy a injektorházra és a fékrásegítőre is a széndarabok vagy a dugulás okozhatja ezt a jelenséget hogy lassul az autó. egyébként hibakód van? vagyis világít a check engine lámpa?

Link to comment
Megosztás:

mivel ez a vákuumcső rámegy a injektorházra és a fékrásegítőre is a széndarabok vagy a dugulás okozhatja ezt a jelenséget hogy lassul az autó. egyébként hibakód van? vagyis világít a check engine lámpa?

Nem világított még sohasem. csak a 3 lámpa ami gyújtásnál kell. de mikor beindítom elis tünk..az olaj lámpakb 3-4ms után. De hnap kivillogtatom hátha jelez valamit.

Link to comment
Megosztás:

mitől van az hogy köpi a benzint?? ma garázsban járattam és kipufogó végénél a betonon látszik egy foltba és eléggé benzin illata van és miért van az hogy gázadásra nem reagál olyan jól? lenyomom neki hirtelen és letorpan lassan veszi a fordulatot.még annyit hogy hol található a benzintankon a levegőztető? mert eléggé nagy vákuum van a tankban még a tanksapkát is alig tudom le tekerni vagy is érezhető nagyon rajta és gondolom emiatt van az is hogy ha hosszabb ideig megyek pl 70el leáll. 94 1.4 nz ről van szó :)

Valaki valami ötlet erre a 2 problémára?

Link to comment
Megosztás:

Valaki valami ötlet erre a 2 problémára?

Szerintem nem benzint köp a kipufogón. Egyszerűen kondenzvíz, ami normális. Hidegen amíg a katalizátor nem működik kerülhet bele egy kis el nem égett vagy rossz hatásfokkal elégetett benzin is ezért a szaga. A torpanás és leállás pedig simán lehet a tankszellőzéstől mint ahogyan előttem is írták.

Próbának tegyél egy univerzális tanksakát ami hagyja szellőzni a tankot. Szerintem a torpanás és leállás meg fog szűnni. Ha mégsem akkor lehet tovább keresni a hibát pl gyújtás irányába

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Szelepfedél nélkül biztonságos a motort üzemeltetni, avagy nem? :D

Tömítés gondot jelenthet, tehát ha leveszem a szelepfedelet, és visszarakom kell cserélni a tömítését?

Úgy tudom ott egy gumi tömítés van, és ha minden igaz vissza lehet rakni rendesen. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Szelepfedél nélkül biztonságos a motort üzemeltetni, avagy nem? :D

Tömítés gondot jelenthet, tehát ha leveszem a szelepfedelet, és visszarakom kell cserélni a tömítését?

Úgy tudom ott egy gumi tömítés van, és ha minden igaz vissza lehet rakni rendesen. :)

Nem fog kipotyogni semmi ha ilyesmire gondolsz esetleg az olaj kijön egy csöppet...a tömítés meg..hát vagy jól fog tömíteni vagy nem, nekem általában nem szokott ha újból viszarakom most pasztáztam mindkét oldalán.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

olyan kérdésem lenne C14nz hogy összevissza jár a motor,gázadásra is bedadog ha megmelegszik akkor meg leáll

megnéztem már mindent az üzemanyag ellátástól a gyújtásig mindent és igazából semmi rendellenes

vettem egy új gyútás elosztó fedelet,új rotorral,és nem igazán oldódik a helyzet

Szerintetek mi lehet?? ha valakinek valami ötlet esetleg még akkor meg köszönném!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a mai napon érdekes dolgot vélten felfedezni. Járó motornál már volt olyan 92-95 fok körül kihúzom a nívó pálcát és jön felfelé pára + pár csepp olaj.... Ez most nagy baj? Hengerfejes a motor?.. Most raktam nem régen össze a vízben még nincs olaj ma ellenőriztem mert temosztátot cseréltem. Egyébként ha meg hengerfejes nem érdekel mert itt pihen még 1 fej a tárolóban. Csak most nincs kedvem még ezzel foglalkozni meg elkölteni rá egy csomó pénzt.. Vagy egyébként ez normális jelenség? Nem az arcomba ömlött az olaj. Várom a válaszokat köszönöm

Hengerfejnek semmi köze a forgattyúsházból jövő kartergázhoz.

Kartergáz minden motornál van,ha kopik akkor több.

Nagyon egyszerűen kiderül,hogy normális vagy nem: melegen 5000 fölé megpörgeted üresben,ha jön a kék a kipufogóból,akkor kopottak a dugók-gyűrűk-henger tök mind1 mert amúgy sem érdemes ilyenkor már foglalkozni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

olyan kérdésem lenne C14nz hogy összevissza jár a motor,gázadásra is bedadog ha megmelegszik akkor meg leáll

megnéztem már mindent az üzemanyag ellátástól a gyújtásig mindent és igazából semmi rendellenes

vettem egy új gyútás elosztó fedelet,új rotorral,és nem igazán oldódik a helyzet

Szerintetek mi lehet?? ha valakinek valami ötlet esetleg még akkor meg köszönném!!

Gyujtás környékén lesz pedig valami.....trafó vagy gyujtásmodul a trafó alatt.

Link to comment
Megosztás:

Gyujtás környékén lesz pedig valami.....trafó vagy gyujtásmodul a trafó alatt.

én is erre gyanakodok,mert csuma korom mindegyik gyertya,pedig mindegyik gyertya jó

egyenként kivettem,és megnéztem van-e szikra

és még is úgí mutatkozik mintha egyik henger nem menne!!

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék tőletek tanácsot kérni a következő jelenséghez:

Reggel hideg motorral elindulok az 1.4 8V motoros F Astrával.

Az első megállásnál, pl lámpánál, táblánál (legyen az bármilyen távolságra az indulástól) az alapjáratom hullámzik le-fel kb. 10-15 másodpercig, majd beáll normálisra. A jelenség aznap már többé nem jelentkezik többé, kivéve ha újra teljesen hideg motorral indulok útnak. Az alpjárati motort és a fuvókát megnéztem, megtisztítottam, bár teljesen steril volt. Ennél jobb ötlete eddig egyetlen szerelőnek sem volt. Valaki találkozott már ilyennel. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna infóval segíteni a hiba megtalálásában.

Ilyet nekem is szokott, külső és motorhőmérséklettől függetlenül. Kicsit zavaró, de semmi problémát nem okozott eddig, szerintem azóta csinálja, mióta nálam van. Viszont nekem teljesen véletlenszerűen, van hogy hónapokig semmi, aztán egyszer csak jön.

Link to comment
Megosztás:

én is erre gyanakodok,mert csuma korom mindegyik gyertya,pedig mindegyik gyertya jó

egyenként kivettem,és megnéztem van-e szikra

és még is úgí mutatkozik mintha egyik henger nem menne!!

Ezt könnyen ki lehet szűrni járó motornál le kell húzni egyenként a gyertyapipákat ha nem változik a motor járása/hangja, akkor az a henger nem jár. Kisebb áramütés, csipkedés előfodulhat.

Ilyet nekem is szokott, külső és motorhőmérséklettől függetlenül. Kicsit zavaró, de semmi problémát nem okozott eddig, szerintem azóta csinálja, mióta nálam van. Viszont nekem teljesen véletlenszerűen, van hogy hónapokig semmi, aztán egyszer csak jön.

Alapjárati mocit is cseréltem hátha megjavul, de még így is előjön néha sokszor 3000-en pörög a motor pár másodpercig általában hidegen. Nem tudom az okát ezért elfogadható hibának tutiláltam és együttélek vele.

Link to comment
Megosztás:

hallom hogy nem megy az 1 ik henger de már a 12 gyertyát rakom bele,és semmi

ugyan az mindig,már a kábeleket is megnéztem egyenként és szerintem jók

szar hangja van,én már arra is gondoltam,hogy valami megrepedt a motorba,vagy hengerfejes

Szterintetek! mit tudodk csinálni még vele??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis infóra lenne szükségem egy X14XE motorkódú motor tuningolási lehetőségeiről. Hogyan lehet ennek a motornak a teljesítményét növelni egy kicsit? A motorban most lesznek kitakarítva az injektorok, új gyertyákat kapott(NGK), új benzinszűrő, és fel lett rá rakva egy direkt szűrő (K&N). Az lenne a kérdésem, hogy a motorvezérlő át programozásával kicsalható-e belőle pár plusz ló? Vagy legalább annyi, hogy legyen értelme a direkt szűrőnek? Vagy esetleg az üzemanyag nyomás emelése? Nem szeretnék 150Le-t, mert az nem túl olcsó, csak a jelenlegi alkatrészekkel egy kis többletet, ha lehet. Nem foglalkoztam még a témával sokat, ezért a sok kérdés, bocsánat érte!:)

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

hallom hogy nem megy az 1 ik henger de már a 12 gyertyát rakom bele,és semmi

ugyan az mindig,már a kábeleket is megnéztem egyenként és szerintem jók

szar hangja van,én már arra is gondoltam,hogy valami megrepedt a motorba,vagy hengerfejes

Szterintetek! mit tudodk csinálni még vele??

Oké a kábeleket hogyan nézted meg? Igazából ki kell mérni multiméterrel ha jól rémlik 3-20Kohmig jók. Végülis lehet mechanikai probléma is, gyűrű vagy szeleptörés is és azért nem megy a henger. Kompressziót is lehetne méretni.

Link to comment
Megosztás:

Rakd vissza a gyári légszűrőházat,azzal rögtön visszakapsz 2-3 lovat.

Ha nincsenek komolyabb tengelyeid 270 foknál is nagyobbak és hozzá igazított ecu 7000- 7500 környéki tiltással,akkor teljesen felesleges ezzel a többet szív többet fúj-jobban megy népi bölcsességgel foglalkozni. Általában csak rontani lehet vele tök gyári motornál.

Esetleg a katalizátor darab csővel történő helyettesítése tud hozni pár lovat és ez még pluszban jön ki,mert a katit 10k-ért megveszik.

Meg 100-as 99-es benzinnel járni,azokra több előgyújtást tud húzni a kopogásérzékelős ecu. Az is pár % teljesítménynövekedés. Kis pénzen. Benzinnyomás emeléssel is lehet próbálkozni,de csak óvatosan,mert hidegindítást követő 1-2 percben lambda-jel nélkül vakon nyomja az ecu az anyagot,ha több jut be adott injektor nyitás idővel,akkor rángat,dadog míg be nem melegszik a lambda szonda.

Inkább egy jó chip tuning,de hardver módosítás nélkül sokat ne várj tőle,talán kati nélküli rendszer 98-as benzinhez írt programmal közelebb lesz 100le-höz,mint a 90hez.

Viszont nem egész tíz le okozta lelkesedés az kb. a második út után elmúlik.

Komolyabban belenyúlsz dbilas, lexmaul cuccokkal (tengelyek 264-270fok,szívósor,hozzá írt chip) fel lehet menni olyan 110-120 le környékére. Anélkül,hogy lényegesen döglöttebb lenne a motor 3000 fordulat alatt. Új áron ezek a cuccok olyan 250-300eft-ba kerülnek. Talán havassyék olcsóbban esztergálnak neked ilyen tengelyeket meg a szívósort is le lehet másolni vagy használtan e-bayezni ezeket a cuccokat,de 200eft alatt nem nagyon lehet megúszni.

Ha jól sikerül a tuning akkor akár egy 1.6 16V astrát is le tudsz majd nyomni nagy küzdelemmel.

Olvass bele a tuning-teljesítmény tuning topikba,ott sok infót lehet szerezni mivel mennyit lehet hozni valójában.

Link to comment
Megosztás:

Oké a kábeleket hogyan nézted meg? Igazából ki kell mérni multiméterrel ha jól rémlik 3-20Kohmig jók. Végülis lehet mechanikai probléma is, gyűrű vagy szeleptörés is és azért nem megy a henger. Kompressziót is lehetne méretni.

igen tudom hát csak át néztem de el kell vinni kiméretni mindegyiket mást nem tudok

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis infóra lenne szükségem egy X14XE motorkódú motor tuningolási lehetőségeiről. Hogyan lehet ennek a motornak a teljesítményét növelni egy kicsit? A motorban most lesznek kitakarítva az injektorok, új gyertyákat kapott(NGK), új benzinszűrő, és fel lett rá rakva egy direkt szűrő (K&N). Az lenne a kérdésem, hogy a motorvezérlő át programozásával kicsalható-e belőle pár plusz ló? Vagy legalább annyi, hogy legyen értelme a direkt szűrőnek? Vagy esetleg az üzemanyag nyomás emelése? Nem szeretnék 150Le-t, mert az nem túl olcsó, csak a jelenlegi alkatrészekkel egy kis többletet, ha lehet. Nem foglalkoztam még a témával sokat, ezért a sok kérdés, bocsánat érte! :)

Köszönöm a válaszokat!

Gyári légszűrőház... Csak azért, mert a sport légszűrőt úgy sem tudod úgy elhelyezni, hogy a torló levegő nyomja be a naftát az égéstérbe, így a sportlégszűrővel, amit bedobsz a motortérbe nem hogy teljesítmény növekedést érnél el, de még inkább csökken is.

Többit leírták... Esetleg nagyobb átmérőjű kerék a magasabb végsebességhez, vagy kisebb átmérőjű kerék a jobb gyorsuláshoz... Aztán tuningolni lehet még a hátsó ülések, műanyag kárpitok, és minden felesleges cucc kiszerelésével, hiszen a kocsi tömege csökken... Más olcsó tuningot sajnos nem ismerek...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.