Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

Sikerült beindítani a járgányt. Az nem derült ki, hogy miért nem indult, mert azóta is pöccre indul hidegen melegen.

Végül úgy indult el, hogy padlógázon kellett köszörülni vagy fél percig... Na mindegy, sokáig már úgysem szolgál ez a motor :S

Köszi mindenkinek az ötleteket, meg az infókat!

Link to comment
Megosztás:

Oponel: Lehet nem minden motortípusnál kell levételkor cserélni, de az XE-nél mindenképp, és gondolom az erősebb motoroknál is kell.

Meg az is lehet, hogy a szerelőd természetesnek vette, hogy hf levételkor a csavarokat is cseréli, ezért nem említette.

Általában megadják gyárilag, hogy kell-e vagy sem. Én hf tömítés átégésénél mindenképp cserélném, akármilyen motor is van benne. Hacsak néhány tized mm-t is megnyúlik már nem látja el a funkcióját.

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy elkezdtem se dugókat keresni belefutottam egy durva dologba. Persze lehet, hogy csak én voltam naív. Az x-racing kft-nél (most a neve mindegy is) adtak ajánlatot egy szett zsírúj dugóra minden kellékével együtt. 160K +fa -tól már meg is csinálják nekem.

(Már gyógyulgatok az infarktusból...)

Jó lesz a bontott is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Sikerült beindítani a járgányt. Az nem derült ki, hogy miért nem indult, mert azóta is pöccre indul hidegen melegen.

Végül úgy indult el, hogy padlógázon kellett köszörülni vagy fél percig... Na mindegy, sokáig már úgysem szolgál ez a motor :S

Köszi mindenkinek az ötleteket, meg az infókat!

Mért mi lesz a mocival?mi a baja hogy nem lesz?

Alapjárati mocit nézd meg nem e koszos,vagy esetleg nem e nyiffant ki...

Link to comment
Megosztás:

wookie: Nem feltétlenül. Inkább attól függ milyen szakítószilárdságú csavart tettek be. De persze a legtöbb gyártó nem rak bele erősebb (és drágább) csavart, hogy többször is felhasználható legyen. Az Opel sem.

A saját tapasztalat, hogy 180le felett a gyári csavart el kell felejteni egy XE-nél (azaz +30le). Így nekem külön esztergált csavar lett beletéve, ami az ARP árának töredékéből kijött+ nem kell hf levételkor eldobni, mert nem nyúlik.

Link to comment
Megosztás:

Különben az hogy lehet az hogy a hf és henger között (tömítésből) olaj szivárog?

Az oké hogy a 200000 km-es ből ami már tuti átégett, és kezd összekeveredni a víz és olaj és azért szivároghat olaj is, nade a a 800km-es ből hogyan ???

Nincs is olaj a hf alján!, víz kering , meg az égéstér van azt annyi...?

Azt írta, hogy "hengerfej és a vezértengelyház közé raktam egy igen jóminőségű tömitőpasztát", az egy másik hely és nem a hf.tömítés. ;)

Mondjuk ettől nem jobb a helyzet, mert a szétszed összerak marad, bár ott meg lehet próbálni alapos tisztítás után egy kis pasztát, hátha. (ha nem nyomja ki a kartergáz) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hali:

tesómék corsaja csinálja ezt de az csak hidegmocinál de nem sokáig 1-2perc azt szépen el is hallgat! :)

lehet más szíjat kén ne fel raknod

vagy feszességet állítani mikor kezdi el!

Na most raktam fel egy Gates szíjat a Bosch helyett és ezzel csöndbe van.

Bosch-al röktön nyikorgott...Garival cserés a szíj..:)

Remélem ennyi volt csak...Pedig mindig boscht vettem hozzá mióta megvan...

Köszi a tippeket azért :)

Link to comment
Megosztás:

Azt írta, hogy "hengerfej és a vezértengelyház közé raktam egy igen jóminőségű tömitőpasztát", az egy másik hely és nem a hf.tömítés. ;)

Mondjuk ettől nem jobb a helyzet, mert a szétszed összerak marad, bár ott meg lehet próbálni alapos tisztítás után egy kis pasztát, hátha. (ha nem nyomja ki a kartergáz) :icon1:

Jaaa!! Hát ez/t elnézés....

Amúgy nézegetem a képeim....és rájöttem...a hengerfej tömítésnél is megy olaj...hogy nem esett le!!

Há hogy a fenébe kapnának a szelepek meg a többiek olajat ha nem a hengerfejen keresztül!!

hf_olaj__raml_si_pont_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na most raktam fel egy Gates szíjat a Bosch helyett és ezzel csöndbe van.

Bosch-al röktön nyikorgott...Garival cserés a szíj.. :)

Remélem ennyi volt csak...Pedig mindig boscht vettem hozzá mióta megvan...

Köszi a tippeket azért :)

Nah ez jó hír ezek szerint ennyi külömbség van a 2 szíj között!!

érdekes de ez van az a léyneg hogy csöndbe van;)

nincs mit ezér van ez az oldal:)

Link to comment
Megosztás:

Mért mi lesz a mocival?mi a baja hogy nem lesz?

Alapjárati mocit nézd meg nem e koszos,vagy esetleg nem e nyiffant ki...

Nagyon eszi az olajat. Ezt úgy kell érteni, hogy kb 1L/500Km.

Erre nekem egy Opel-ekre szakosodott szerelő azt mondta, hogy ennyi már nem megy el szelepszár szimmeringek mellett, tehát jó esély van rá, hogy a motor olyan mértékben kopott, hogy nem célszerű felújtani.

Ezért vagy csere, vagy az egész autó megy a levesbe. Mondjuk ez azért lenne kár, mert 1 hónapja műszakizott, és sokat nem használjuk, 2-3 ezret megy évente.

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy elkezdtem se dugókat keresni belefutottam egy durva dologba. Persze lehet, hogy csak én voltam naív. Az x-racing kft-nél (most a neve mindegy is) adtak ajánlatot egy szett zsírúj dugóra minden kellékével együtt. 160K +fa -tól már meg is csinálják nekem.

(Már gyógyulgatok az infarktusból...)

Jó lesz a bontott is.

Van itt egy mérettáblázat dugattyúkról: http://www.ms-motor-service.de/ximages/PDF_Kataloge/ko_opel_web.pdf

A dugattyútetőn levő könnyítés mélységét írja 1,1 mm-rel mélyebbnek, persze átmérőt ennél a méretnél nem ír. :angry: (17 és 18 tétel) Mondjuk egyformának mutatja az SZ és SZR-ét is, lehet változott már azóta.

Ebből kiindulva ha jó a mostani motorod, nem biztos, hogy "alig használt, nem dohányzó, első és orvos tulajdonos" C16SE dugattyúját kellene keresned. :) Amit természetesen kíméltek is. :icon6:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon eszi az olajat. Ezt úgy kell érteni, hogy kb 1L/500Km.

Erre nekem egy Opel-ekre szakosodott szerelő azt mondta, hogy ennyi már nem megy el szelepszár szimmeringek mellett, tehát jó esély van rá, hogy a motor olyan mértékben kopott, hogy nem célszerű felújtani.

Ezért vagy csere, vagy az egész autó megy a levesbe. Mondjuk ez azért lenne kár, mert 1 hónapja műszakizott, és sokat nem használjuk, 2-3 ezret megy évente.

Én azért még megpróbálnám a sajátomon a lehúzógyűrű és a szelep szimering cserét mielőtt elásom a motort. Egyik sem eget rengető összeg és munka.Mondjuk én nem vagyok opelra szakosodott szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon eszi az olajat. Ezt úgy kell érteni, hogy kb 1L/500Km.

A szerelő bölcsen szólt.

Opel blokkok gyárilag olyan jól össze vannak rakva,hogy olajat akkor kezdi el csak enni ha korábban mondjuk nem egyszer-kétszer főzték meg hanem beragadt termosztáttal mászkáltak vele néhány ezer km-t,meg longlájf olajcsere periódussal járnak ami kb. vezérműszíj csereperiódusnak felel meg,amit még bármilyen hihetetlen ki szoktak bírni szerencsétlenek ha néha utánaöntögetnek. Szerelő havernál voltam,amikor hoztak hozzá egy nagyon csumpi x16sz caravánt olajcserére,az ember emlékezett rá,hogy évente kell csak azt nem számolta,hogy naponta 60km-re jár vele dolgozni,ami úgy 30ekm/év alsó hangon,de 1.5éve volt olajcserén gondolta még belefér egy kis csúszás. :D Friss olaj is rögtön fekete lett,de nem füstölt láthatóan és egész kulturáltan, zajmentesen járt. :icon11:

Egy szó mint száz,ami 1tank benzin/liter olajjal jár,azt vagy úgy kell szeretni és öntögetni,vagy másik motort kell bele akasztani. Valamit érő gyűrű meg csapágygarnitúra kb. 25ropi,de azt úgy parasztba belerakva más bajok forrása lesz. Teljesség igénye nélkül: (nagyobb kompresszió miatt a szelepek felől alapjáraton leszívja az olajat az ugyancsak szarrákopott lötyögő szelepvezetők mellett és lámpától elindulva betakarja a mögöttünk jövőket,vállas hengerfal eltöri az új gyűrűket,gyűrűvel együtt megkopott dugó új gyűrűkkel elkezd billegni,előbb utóbb eltöri a gyűrűk közti gátat,csapágyak oválisra kopott főtengelyen ütni fognak,jó dízel hangja lesz. Ha mindent normálisra összeraknak és nem csak hiszed meg reménykedsz benne,hogy jó lesz az nagyon jó,mert növeli a GDP-t,mivel jó sok munkát ad a gépműhelynek,szerelőnek és akár 100ekm-t is elmegy viszont a végösszeg meg fogja közelíteni egy jó f-astra árát.

Link to comment
Megosztás:

A szerelő bölcsen szólt.

Opel blokkok gyárilag olyan jól össze vannak rakva,hogy olajat akkor kezdi el csak enni ha korábban mondjuk nem egyszer-kétszer főzték meg hanem beragadt termosztáttal mászkáltak vele néhány ezer km-t,meg longlájf olajcsere periódussal járnak ami kb. vezérműszíj csereperiódusnak felel meg,amit még bármilyen hihetetlen ki szoktak bírni szerencsétlenek ha néha utánaöntögetnek. Szerelő havernál voltam,amikor hoztak hozzá egy nagyon csumpi x16sz caravánt olajcserére,az ember emlékezett rá,hogy évente kell csak azt nem számolta,hogy naponta 60km-re jár vele dolgozni,ami úgy 30ekm/év alsó hangon,de 1.5éve volt olajcserén gondolta még belefér egy kis csúszás. :D Friss olaj is rögtön fekete lett,de nem füstölt láthatóan és egész kulturáltan, zajmentesen járt. :icon11:

Egy szó mint száz,ami 1tank benzin/liter olajjal jár,azt vagy úgy kell szeretni és öntögetni,vagy másik motort kell bele akasztani. Valamit érő gyűrű meg csapágygarnitúra kb. 25ropi,de azt úgy parasztba belerakva más bajok forrása lesz. Teljesség igénye nélkül: (nagyobb kompresszió miatt a szelepek felől alapjáraton leszívja az olajat az ugyancsak szarrákopott lötyögő szelepvezetők mellett és lámpától elindulva betakarja a mögöttünk jövőket,vállas hengerfal eltöri az új gyűrűket,gyűrűvel együtt megkopott dugó új gyűrűkkel elkezd billegni,előbb utóbb eltöri a gyűrűk közti gátat,csapágyak oválisra kopott főtengelyen ütni fognak,jó dízel hangja lesz. Ha mindent normálisra összeraknak és nem csak hiszed meg reménykedsz benne,hogy jó lesz az nagyon jó,mert növeli a GDP-t,mivel jó sok munkát ad a gépműhelynek,szerelőnek és akár 100ekm-t is elmegy viszont a végösszeg meg fogja közelíteni egy jó f-astra árát.

Szerelő ismerőshöz vitt múltkor egy nő egy Astrát azzal, hogy kanyarokban felvillan a piros lámpa a műszerfalon. Melyik piros? Megmutatta, az olajnyomás jelző volt az. Haver úgy 1.5L olajat tudott leengedni belőle! Ha kiszámoljuk, hogy a kb. 4L-ből egy átlag 0.5-1L/10e km-es olajfogyasztással számolva hány km alatt lesz 1.5L, az is szép futásteljesítmény.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő ismerőshöz vitt múltkor egy nő egy Astrát azzal, hogy kanyarokban felvillan a piros lámpa a műszerfalon. Melyik piros? Megmutatta, az olajnyomás jelző volt az. Haver úgy 1.5L olajat tudott leengedni belőle! Ha kiszámoljuk, hogy a kb. 4L-ből egy átlag 0.5-1L/10e km-es olajfogyasztással számolva hány km alatt lesz 1.5L, az is szép futásteljesítmény.

Na az én csajom is pont ezt mondta, miután az első hosszabb útjáról hazajött a kocsival :)

Kicsit átvertek vele, de ez van.

Link to comment
Megosztás:

A szerelő bölcsen szólt.

Opel blokkok gyárilag olyan jól össze vannak....................

Szint szóról szóra ezt mondta a szerelő. Nem akarok belefolyni egy soha véget nem érő alkatrész csereberélésbe....

Ha esetleg tud valaki tuti jó X16SZ-t , vagy megbízható beszerzési forrást jelezze :)

Link to comment
Megosztás:

Szint szóról szóra ezt mondta a szerelő. Nem akarok belefolyni egy soha véget nem érő alkatrész csereberélésbe....

Ha esetleg tud valaki tuti jó X16SZ-t , vagy megbízható beszerzési forrást jelezze :)

Elég gyakori motor, előfordult G Astrában és B Vectrában is, egy keveset futott, törött autóból nem lehetetlen jót találni.

Link to comment
Megosztás:

Van itt egy mérettáblázat dugattyúkról: http://www.ms-motor-...ko_opel_web.pdf

A dugattyútetőn levő könnyítés mélységét írja 1,1 mm-rel mélyebbnek, persze átmérőt ennél a méretnél nem ír. :angry: (17 és 18 tétel) Mondjuk egyformának mutatja az SZ és SZR-ét is, lehet változott már azóta.

Ebből kiindulva ha jó a mostani motorod, nem biztos, hogy "alig használt, nem dohányzó, első és orvos tulajdonos" C16SE dugattyúját kellene keresned. :) Amit természetesen kíméltek is. :icon6:

Köszi a linket.

Hát lehet, hogy az lesz a vége, hogy úgy marad minden. Még nem tudom. Pár emberrel még beszélek ez ügyben.

Csak valószínűnek tartom, hogy amúgy is gyűrűzni kéne a dugókat. És ha már annyira szétszedjük, akkor érdemes lenne esetleg cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a linket.

Hát lehet, hogy az lesz a vége, hogy úgy marad minden. Még nem tudom. Pár emberrel még beszélek ez ügyben.

Csak valószínűnek tartom, hogy amúgy is gyűrűzni kéne a dugókat. És ha már annyira szétszedjük, akkor érdemes lenne esetleg cserélni.

Én is inkább cseréltem mindent. Blokk, olajteknő és a szelepfedél maradt eredeti. :D A hengerfej meg fel lett újítva.

Link to comment
Megosztás:

Én is inkább cseréltem mindent. Blokk, olajteknő és a szelepfedél maradt eredeti. :D A hengerfej meg fel lett újítva.

És milyen dugók mentek bele? Másik bontott? Vagy új?

Mert az új ára horror, a bontottra meg azt mondják, hogy mivel másként kopott nem fog passzolni. (legalábbis ha jól értem)...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy x16xle motorkódos f astrám, és indításnál kicsit kormol és az alapjárat is kissé ingadozik.De csak indításnál van ez a probléma. Valakinek valami ötlete? Esetleg az egr szelep?

Koszos alapjárati motor gyanús, nézd meg hátha kokszos!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.