Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Egy kis olvasnivaló, érdekességképpen... :rolleyes:

Etanol az autóban

Mitől más a gyári alkoholista?

Sziasztok,

Végig olvastam mind a 131 oldalt, és szombaton kipróbáltam (1.6 X16SZ) az 50-50%-os "keveréket"...

Azóta kb 100 Km-t mentem, semmi hibajelzés, megy szépen. Ma reggel 12 fok volt kint, igaz, a garázsban 20, indult szépen! Majd valamelyik éjjel kint altatom el a gépet, meglátjuk mi lesz!

Amit nem értek: amikor eladják / beszerelik a cuccot, miért nem tesznek említést az üzemanyag pumpáról? Mint a fent említett cikkben is olvasható, más az etanolos pumpa... Ez tényleg így van, (1 ismerősöm a Visteonnál dolgozik, Ő is mondta, hogy arra nem ártana odafigyelni...) de akkor miért nem említi senki??? Az etanolhoz gyártott pumpa úgy van kitalálva, hogy jó erre is, arra is. De a benzines? Mivel "áll a pumpa a benzinben, a forgórészen átmegy az üzemanyag" oxidálhatja a kommutátor kivezetéseket, stb. többek közt ezért is más a gyári alkoholos pumpa.

Viszont astrákba való etanolos pumpát nem láttam sehol, még utalást sem rá!

Mondjuk, ha évente kell cserélni, még akkor is megéri! Most az utolsó fogyim 5.53L /100Km volt, meglesem felesbe mennyi lesz.

Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Gepárd!

Sajnos nem tudtam beugrani pénteken, céges szülinapi rendezvényen voltam, de majd most pénteken megnézem. :rolleyes:

Astrákban Bosch pumpa van....kb. 2 éve kizárólag etanolt tankolok és még eddig semmi probléma nem volt vele.

Bosch eleve jó minőség más fórumokon is azt mondják ezek bírják az etanolt, viszont a noname pumpákra már volt panasz.

Link to comment
Megosztás:

részben OFF, de mindenképpen érdekes és elgondolkodtató, a megoldás meg nem drága

"Csak ha érdekel, hogy milyen állapotban lesznek a tankban lévő elektromos csatlakozók és a szintjelző vezető pályája 50-70-100000Km múlva...

1. Ilyen lesz egy nem FFV kompatibilis Focus elektromos csatlakozója a tankban 500 óra E85 teszt vagyis 15000-20000km után. Itt még vezeti a csatlakozó az áramot rendesen, de háromszor ennyi idő után nem fogja.

http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E...ltoltes.hu_.jpg

2. Ilyenné lehet tenni egyszerű forrasztással és zsugorcsó elhelyezésével a + sarun. Ez ugyanazt az 500 órát futotta le.

http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E...ltoltes.hu_.jpg

3. Ezt csinálja a szintjelző vezető pályájával 500 óra után:

http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E...ltoltes.hu_.jpg"

Link to comment
Megosztás:

részben OFF, de mindenképpen érdekes és elgondolkodtató, a megoldás meg nem drága

"Csak ha érdekel, hogy milyen állapotban lesznek a tankban lévő elektromos csatlakozók és a szintjelző vezető pályája 50-70-100000Km múlva...

1. Ilyen lesz egy nem FFV kompatibilis Focus elektromos csatlakozója a tankban 500 óra E85 teszt vagyis 15000-20000km után. Itt még vezeti a csatlakozó az áramot rendesen, de háromszor ennyi idő után nem fogja.

http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E...ltoltes.hu_.jpg

2. Ilyenné lehet tenni egyszerű forrasztással és zsugorcsó elhelyezésével a + sarun. Ez ugyanazt az 500 órát futotta le.

http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E...ltoltes.hu_.jpg

3. Ezt csinálja a szintjelző vezető pályájával 500 óra után:

http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E...ltoltes.hu_.jpg"

Hát ugye egyrészt eleve forrasztottam a pumpát , tehát ez a gond kilőve, a zsugorcső szerintem nem szigeteli el a csatit, mellette biztos beszivárog. A szintjelző eddíg sem volt a helyzet magaslatán. Még valami? Jáccunk még ilyet légyszi...... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye egyrészt eleve forrasztottam a pumpát , tehát ez a gond kilőve, a zsugorcső szerintem nem szigeteli el a csatit, mellette biztos beszivárog. A szintjelző eddíg sem volt a helyzet magaslatán. Még valami? Jáccunk még ilyet légyszi...... <_<

komolyan, mint egy dedós :rolleyes:

ebben semmi bántás nem volt, nem azért raktam be, de mindegy

Link to comment
Megosztás:

Hello!

X20xev kb 1-2 hónapja felesbe tankolva kajál 8,6-ot omegába, ami nem rossz! Most így 2-3 ezer km után azért már a sok kicsi sokra megy spórolás terén. Kicsit megugrott ez a fogyasztás is fél lityivel, mert a felxicső előt kifújt a kipuff. ÜA szűrő még nem volt cserélve.

Ja fehérvár 215 körül, Bodajkon pedig nem lehet etanolt tankolni.

SZP

Nos most 9 körül evett 50 - 50% arányba az x20xev, és azt kell mondjam, kicsit kiszámolva 100 km/en ha van 50-60 forint külömbség a szesz javára, hát ez nem nagy grátisz. Várom 16V projektjét! Szívesen kipróbálnám majd(tesztelném esetleg).

Másik, hogy Miskolc mellett, a köztudatba levő Szirmabesenyői elágnál van egy szesz kút(AVIA), és ami új, Miskolcot Szirmával összekötő úton ugyenez a cég üzemeltet még egy kutat, és ott is lehet tankolni alkoholt!!!

SZP

Link to comment
Megosztás:

mit játszunk?

ez nem játék :rolleyes:

Komolyra fordítva a szót, ezek szerintem mind olyan probémák, amik benzinnel használva, vagy üzemanyagtól függetlenül is előjönnek. Meg lenetne nézni az én gyári AC-mat sose látott etanolt, mégis szét volt korrodálva az egész. Itt arról lehet szó, hogy mondjuk nem bírja 20 évig a pumpa csak 8 évig. nem hiszem hogy nagyságrendekkel lecsökkenteni a működési idejét. Az meg, hogy hány óra hány kilóméternek felel meg, szerintem hülyeség, mert ha áll a kocsi a pumpa akkor is etanolban ázik.

Link to comment
Megosztás:

Komolyra fordítva a szót, ezek szerintem mind olyan probémák, amik benzinnel használva, vagy üzemanyagtól függetlenül is előjönnek. Meg lenetne nézni az én gyári AC-mat sose látott etanolt, mégis szét volt korrodálva az egész. Itt arról lehet szó, hogy mondjuk nem bírja 20 évig a pumpa csak 8 évig. nem hiszem hogy nagyságrendekkel lecsökkenteni a működési idejét. Az meg, hogy hány óra hány kilóméternek felel meg, szerintem hülyeség, mert ha áll a kocsi a pumpa akkor is etanolban ázik.

nem az a fő gond, hogy ázik

hanem hogy áram folyik át rajta

ezért van működési órában számolva

én azt mondom, hogy ha valakinek nem forrasztott, akkor időben és pénzben sem olyan komoly dolog, hogy ne csinálja meg

ezzel is kevesebb gondja lesz

Link to comment
Megosztás:

Nos most 9 körül evett 50 - 50% arányba az x20xev, és azt kell mondjam, kicsit kiszámolva 100 km/en ha van 50-60 forint külömbség a szesz javára, hát ez nem nagy grátisz. Várom 16V projektjét! Szívesen kipróbálnám majd(tesztelném esetleg).

Másik, hogy Miskolc mellett, a köztudatba levő Szirmabesenyői elágnál van egy szesz kút(AVIA), és ami új, Miskolcot Szirmával összekötő úton ugyenez a cég üzemeltet még egy kutat, és ott is lehet tankolni alkoholt!!!

SZP

Hát nem tom, nekem ha 60 Ft-t számolok csak 100km en (mondjuk nekem vhogy más jött ki, kb 100 píz/ 100 km) akkor az eddigi óvatosan megtett 16000km alatt spóroltam egy keveset... (és most alig használom, me szegénység van ...)

De ha neked a sok kicsi nem számít... akko bocs

Link to comment
Megosztás:

Azért ne gondolja senki, hogy az én fajta kütyümmel nem lesz többletfogyasztás... :D

Normál üzemben kb 20% többletfogyasztással lehet számolni, eco módban ezt le lehet

majd vinni a tervek szerint 10-15% közé is. persze ezzel még sokat kell tesztelni,

ez még a jövő <_<

az meg hogy valakinek most hunflexxel csak 10% többletfogyija van, nem azt jelenti,

hogy frankón spórolós a kütyü, hanem azt, hogy szegény keverékkel közlekedik. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Azért ne gondolja senki, hogy az én fajta kütyümmel nem lesz többletfogyasztás... :D

Hát vmivel kompenzálni kell a gyengébb anyagot...

az meg hogy valakinek most hunflexxel csak 10% többletfogyija van, nem azt jelenti,

hogy frankón spórolós a kütyü, hanem azt, hogy szegény keverékkel közlekedik. :rolleyes:

Biza... A spór itt az ár, nem a mennyiség... <_<

Link to comment
Megosztás:

ha a tűrés széle nem jó neki, miért nincs kisebb tűrés?

A sánta is jár, de mégsem 100as.. nem?... kb ugyanaz... Ha van engine checked akkor is megy, tehát?... és nem tudod (mert nem nézed folyamatosan terhelésnél is) hogy mennyire szegényít be.. egy idő után lehet káros is... Lehet nem...

Tűrés meg kell, mert nem egyforma az üzemanyag-minőség a föld különböző országai között... ahol kakibb a nyál, hamarabb is halnak a motorok (pl Mo...)

Link to comment
Megosztás:

Szombaton megállt a kocsim....Vagyis leállítottam,és nem indult be többet.Egyből gondoltam hogy benzin szürő lehe a gond,pedig 1 éves tankom van és kb 1000km mentem el etanollal.....Úgyhogy aki etanollal jár,az tényleg cseréljen benzin szűrőt,mert úgy járhat mint Én.

Viszont amíg nem oldodik meg rendesen a hideg indítás,az alul gyenge,felül szegény keverékkel üzemelő motor,addig benzinnel fogok járni.Nekem nem éri meg tankonként azt a 3-400forintot,a vele járó szívás :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szombaton megállt a kocsim....Vagyis leállítottam,és nem indult be többet.Egyből gondoltam hogy benzin szürő lehe a gond,pedig 1 éves tankom van és kb 1000km mentem el etanollal.....Úgyhogy aki etanollal jár,az tényleg cseréljen benzin szűrőt,mert úgy járhat mint Én.

Nem valószínű, hogy a benya szűrő miatt állt meg a géped... (de lehetséges persze attól még), de nekem több ezer km-t ment a gépem etanollal, mire kicseréltem a benyaszűrőt... jó pár oldallal előbbre tettem is fel képet, hogy nézett ki, de attól még ment az autó... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.