Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Egy ideje magam is erősen gondolkodom egy ilyen e85 kit beépítésén. Több helyen írják hogy még teljesítménynövekedést is várható. Ez mennyire érezhető?

Nem kell 30lovakra számítani, de jelentősen dinamikusabban fog mozogni tőle, az autó és alulról sokkal jobban fog húzni. e85power.hu oldalon van teljesítmény mérés is, opel16v kolléga Omegáján hozott az etanol ha jól emlékszem 5lóerőt és kis nyomaték pluszt is. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nem kell 30lovakra számítani, de jelentősen dinamikusabban fog mozogni tőle, az autó és alulról sokkal jobban fog húzni. e85power.hu oldalon van teljesítmény mérés is, opel16v kolléga Omegáján hozott az etanol ha jól emlékszem 5lóerőt és kis nyomaték pluszt is. :rolleyes:

Az kb annyi mint amit "csiptuning"-al szoktak ígérni :-). De ez legalább tényleg megéri, ha ennyivel olcsóbb marad az üzemanyag hozzá.

Link to comment
Megosztás:

nem para ez a hidegindítás. nekem mindig pöcc röff....

Gabi !

ez mitől lehet : indítás után felvillan a check pár mp-re. ez nem is érdekes de ma pl 100-ról 170re gyorsítás közben, ahogy magas fordulatot elért megint felvillant. nem tudom már mi volt a hibakód mikor néztük. az alapjáratom ok.

itt a baj:170?????????

ebben az országban???????

biztos csak a sebességre figyelmeztetett a technika. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Opel16V!

Tech1-el megnéztük a verdát és végre megtaláltuk a hibát. :rolleyes: Sajnos rossz híreim vannak számodra, magas alapjáratot a kütyüd csinálja valamiért 0.49V feszültség van az ecu TPS bemenetén (amin alaphelyzetben 0.004V lenne elfogadható) ezért úgy érzékeli az ecu mint ha 1%-ra nyomnám a gázpedált és megemeli az alapjáratot. Később ez emelkedik 2-3%-ra ezzel szinkronban az IAC lépésszám is nő tehát tényleg úgy érzékeli mint ha nyomnám a gázpedált. Folytószelep potit kimértem az rendben van nem ugrásszerűen nő a feszültség tehát nincs kikopva, ha a kütyüt lekötöm a gázpotiról akkor helyreáll az alapjárat (0V, 0%). Lambdaszondát is megmértük az is rendben van 6060-as fordulaton is jó, EGT bőven 300 fok felett van 678 fok és jók az értékek. Maximális sebesség csökkenéséért is a kütyüd a felelős....nem lehet, hogy a proci gyenge vagy a mintavételezés lassú? Nekem úgy tűnik, hogy kb. 5000 fordulat felett kezdődnek a gondok, lambdaérték amit mér már mem stimmel, nem kap elég naftát az injektor nem gyorsul annyira az autó és 150-160 km/h körül van a vége.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég régen írtam már ide. :rolleyes:

Mai tapasztalat:

-3,5 °C-ban, vasárnap óta állt az autó egy helyben, 10 másodperces AC-pumpálás után 2 másodperces tekerésre beindult és mintha benzinnel menne, beállt az alapjárat, szépen ketyegett.

Miután kivakartam a hóból a kocsit elindultam és semmilyen gikszert nem csinált. Csak tette a dolgát. :D

Szereztem egy invertert és holnap csinálok egy LOGot közvetlenül beindítás utántól kb. 50 km-en keresztül.

Link to comment
Megosztás:

ez mitől lehet : indítás után felvillan a check pár mp-re. ez nem is érdekes de ma pl 100-ról 170re gyorsítás közben, ahogy magas fordulatot elért megint felvillant. nem tudom már mi volt a hibakód mikor néztük. az alapjáratom ok.

majd megnézzük ha megoldottam az USB problémád, szerintem elfogy az injektorod hamar etanollal, és magas fordulaton ezért

kicsit szegényebb a keverék, mint kellene. valszeg erre lesz majd egy szegény keverék hibakód. kiolvassuk, megnézzük, logolunk. :lol:

Egyébként a lambdaszondámról nincs még hír? :rolleyes: :D

Még nem szólt wessz... hétfőn megyek Egomba délután. Hívd fel, aztán szólj hogy mi van :D

Tech1-el megnéztük a verdát és végre megtaláltuk a hibát. :P Sajnos rossz híreim vannak számodra, magas alapjáratot a kütyüd csinálja valamiért 0.49V feszültség van az ecu TPS bemenetén (amin alaphelyzetben 0.004V lenne elfogadható) ezért úgy érzékeli az ecu mint ha 1%-ra nyomnám a gázpedált és megemeli az alapjáratot. Később ez emelkedik 2-3%-ra ezzel szinkronban az IAC lépésszám is nő tehát tényleg úgy érzékeli mint ha nyomnám a gázpedált. Folytószelep potit kimértem az rendben van nem ugrásszerűen nő a feszültség tehát nincs kikopva, ha a kütyüt lekötöm a gázpotiról akkor helyreáll az alapjárat (0V, 0%). Lambdaszondát is megmértük az is rendben van 6060-as fordulaton is jó, EGT bőven 300 fok felett van 678 fok és jók az értékek. Maximális sebesség csökkenéséért is a kütyüd a felelős....nem lehet, hogy a proci gyenge vagy a mintavételezés lassú? Nekem úgy tűnik, hogy kb. 5000 fordulat felett kezdődnek a gondok, lambdaérték amit mér már mem stimmel, nem kap elég naftát az injektor nem gyorsul annyira az autó és 150-160 km/h körül van a vége.

A TPS jelen 0,4-0,6V az alaphelyzeti feszültség gyárilag, szóval az jó amit mértetek. 4-4,4V kell legyen max helyzetben.

Viszont ha az átalakító TPS mérővezetéke eltávolításra-visszarakásra érezhetően változtat a helyzeten, akkor meg kellene

nézned egy ellenállás értéket a kütyüben (először túl kicsi volt a bemeneti ellenállása, de ez cserélve lett, viszont lehet

hogy akkor nálad kimaradt ez a csere). Ha a vezeték oldalról lecsavarozod az előlapot, ki tudod húzni a panelt, és a két

oldalon látsz 4 végfokot kiállni a nyákból, másik oldalon hiányzik ugyanonnan másik 4db. Na a hiányzó végfokok közül

a két középső között van egy db kis ellenállás, arra mi van írva, megnéznéd? Illetve ha mérsz a lekötött TPS jelvezetéken

egy ellenállást földhöz, az is jó nekem. Ha 10K környékét mérsz, az nem jó, ha 100K felettit, az a jó. Amennyiben rossz

ellenállás van fent, küldök le másikat, át tudod cserélni?

Lambdát gondolom álló helyzetben mértétek, akkor jó volt az átalakító szerint is. A rossz értékek menet közben jöttek.

Mivel lambda értékek nagyon rosszak menet közben, nem jó a szabályzás a logod szerint, ezért lehet a sebesség csökkenés is.

Link to comment
Megosztás:

Ma megcsináltam a kütyüt kivehetőre (ATX tápegység csatival) de a gázpotira nem lett bekötve, alapjárat így jó és már megy 182-öt. :rolleyes: Kimértem az ellenállást sajna 10K van benne, kitudom cserélni nem okoz problémát van spéci páka, vákumcsipesz és precizíós hőlégfúvó is, sőt akár biztosítékot is küldhetnél nem szeretek "patkolni". :D Lambdát csak állóhelyzetben tudtuk mérni nem lehetett elvinni a műszert tesztkörre, viszont van egy AFR mérőm. Lallertől vettem régen, beszereltem és tényleg nem ok a lambda....padlógázas gyorsításkor és egy helyben állva alapjáraton viszont jó. Ha megkapom a fizut akkor áthelyezük a lambdaszondát remélem az segíteni fog.

Link to comment
Megosztás:

Holnap illetve ma reggel rácsöröghetek szerinted? Nem akarom hétvégén zaklatni ha nem dolgozik.

Nyugodtan :rolleyes: Ha felveszi, nem zavarod :P

Ma megcsináltam a kütyüt kivehetőre (ATX tápegység csatival) de a gázpotira nem lett bekötve, alapjárat így jó és már megy 182-öt. :D Kimértem az ellenállást sajna 10K van benne, kitudom cserélni nem okoz problémát van spéci páka, vákumcsipesz és precizíós hőlégfúvó is, sőt akár biztosítékot is küldhetnél nem szeretek "patkolni". :lol: Lambdát csak állóhelyzetben tudtuk mérni nem lehetett elvinni a műszert tesztkörre, viszont van egy AFR mérőm. Lallertől vettem régen, beszereltem és tényleg nem ok a lambda....padlógázas gyorsításkor és egy helyben állva alapjáraton viszont jó. Ha megkapom a fizut akkor áthelyezük a lambdaszondát remélem az segíteni fog.

Ok, sima pákával és egy csipesszel egyszerűen tudod cserélni. Hétfőn küldöm postán a cuccot és a leírást hozzá,

és ezer bocsánat, ez az átalakító akkor valahogy kimaradt az ellenállás cseréből. biztit is küldök.

Remélem így már meg lesz oldva minden gond, ha a lambda átkerül fentebbre, gyári hely közelébe.

Link to comment
Megosztás:

Ok, sima pákával és egy csipesszel egyszerűen tudod cserélni. Hétfőn küldöm postán a cuccot és a leírást hozzá,

és ezer bocsánat, ez az átalakító akkor valahogy kimaradt az ellenállás cseréből. biztit is küldök.

Remélem így már meg lesz oldva minden gond, ha a lambda átkerül fentebbre, gyári hely közelébe.

Emléxel,hogy még amikor nálad voltunk még ott mondtam,hogy Udi lesz a pro-tester? :rolleyes:

Nálam kezd beállni a cucc,ma direkt kint hagytam,-4-ben első pöccre indult,nem kéregetett.

Még a meleg oldali log hiányzik a sport üzemmód miatt és valamiért megugrott a fogyim...de én ezt a nagyon hidegnek tudom be,most olyan 12l küröl lehet a városi rövidtávozós.

Link to comment
Megosztás:

Emléxel,hogy még amikor nálad voltunk még ott mondtam,hogy Udi lesz a pro-tester? :P

Nálam kezd beállni a cucc,ma direkt kint hagytam,-4-ben első pöccre indult,nem kéregetett.

Még a meleg oldali log hiányzik a sport üzemmód miatt és valamiért megugrott a fogyim...de én ezt a nagyon hidegnek tudom be,most olyan 12l küröl lehet a városi rövidtávozós.

Jaja, de inkább most jöjjön ki minden, mint később :rolleyes: Udinál mondjuk most a nem gyári konfig is kevert

a dolgokon, de remélem a lambda áthelyezés és az ellenállás csere már megold mindent :lol:

Ha sokat mész rövidtávot, akkor az a fogyi nem is olyan irreális :D rövidtávokkal ebben a hidegben a

+30%-kal lehet számolni sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Közben mentem egy kört a hóesésben....lassan mentem így jó volt a lambda végig, tehát tényleg fentebb kell rakni hiába fűtött a szonda. :D

Béta teszter már sokszor voltam...hamarosan jönnek a hosszú utak 3-4 órás logok, de előtte a lambdát áthelyezem.

Ha minden beállt akkor jöhet a mérés (Flextek, Hunflex, E85Power). :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jaja, de inkább most jöjjön ki minden, mint később :D Udinál mondjuk most a nem gyári konfig is kevert

a dolgokon, de remélem a lambda áthelyezés és az ellenállás csere már megold mindent :lol:

Ha sokat mész rövidtávot, akkor az a fogyi nem is olyan irreális :P rövidtávokkal ebben a hidegben a

+30%-kal lehet számolni sajnos.

Mondjuk nem olyan nagy baj ez,ezért vagyunk teszterek,másfelöl nem csak Udinál lehet mókolás a gépsasban,előforduzlhat msánál is,így feltudod készítani a kütyüt erre is majd! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Közben mentem egy kört a hóesésben....lassan mentem így jó volt a lambda végig, tehát tényleg fentebb kell rakni hiába fűtött a szonda. :lol:

Meg most nincs is olyan hideg talán, mint múltkor :rolleyes:

Ha javasolhatom, valahogy úgy legyen, hogy ne érje közvetlen hideg levegő a szondát, így vannak a gyári beépítések is,

amik nem fent vannak a hf közelében. Pl ominál is a motorblokk takarásában van a szonda, mindig meleg levegőt kap.

Gondolom maga a szondatest nagyon ki tud hűlni, ha kívülről hideg levegővel van hűtve.

Reméljük a legjobbakat :P

Mondjuk nem olyan nagy baj ez,ezért vagyunk teszterek,másfelöl nem csak Udinál lehet mókolás a gépsasban,előforduzlhat msánál is,így feltudod készítani a kütyüt erre is majd! :D

A nem gyári konfigokra nem vállalok semmiféle garanciát vagy felelősséget, hogy jól is fog működni.

A beépítő műhelyekbe érkező autók előzetes vizsgálaton esnek át, ha valami nincs rendben, nem mehet

az átalakítás, ill csak saját felelősségre. A saját beépítéses vevők pedig saját bevállalásban építhetik be

az átalakítót. Ebből biztos lesz pár ok nélküli anyázás, de ez van.

Udi esete is azért tanulságos volt, mert eddig nem merült fel olyan, hogy a lambda elégtelen működése

a rossz elhelyezéséből adódik, ami nem gyári. Így bele tudom majd írni a részletes doksiba ezt a lehetőséget

is, mint megvizsgálandó dolog :D

Link to comment
Megosztás:

Gábor!

Van két eléggé hosszú logom! :rolleyes:

Végre addig bírja a laptop, ameddig csak kell...hála az inverternek! :D

Itt a tegnapi és itt a mai...

A dúsítási értékek mennyire vehetőek valósnak?

például ezen a soron:

[LAM]440/580mV 280/600mV 390/770mV 1.01/0.99 L1T18 [iNJ]1872 5.3ms 2%/12%/21% C8% [ANA]F2I85T

Ezt lehet annak venni h összességében 12 %-kal evett többet, mint benzines módban?

Link to comment
Megosztás:

A dúsítási értékek mennyire vehetőek valósnak?

például ezen a soron:

[LAM]440/580mV 280/600mV 390/770mV 1.01/0.99 L1T18 [iNJ]1872 5.3ms 2%/12%/21% C8% [ANA]F2I85T

Ezt lehet annak venni h összességében 12 %-kal evett többet, mint benzines módban?

Köszi a logokat, minden okés, kivéve hogy szerintem talán sport mód jobb lenne, ha a CSETLAMTYPE=1-et visszaállítanád.

A dúsítási értékek: az első a pillanatnyi, ez az eco módban egészen kicsi értékre megy, ez életszerű. A második az átlagos

dúsítás az indítás óta (átlagolva van végig), amit az átalakító dúsított. A harmadik a becsült túlfogyasztás, tehát ezt veheted

összdúsításnak, vagyis kb ennyivel evett többet, mint benzinből evett volna.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a logokat, minden okés, kivéve hogy szerintem talán sport mód jobb lenne, ha a CSETLAMTYPE=1-et visszaállítanád.

A dúsítási értékek: az első a pillanatnyi, ez az eco módban egészen kicsi értékre megy, ez életszerű. A második az átlagos

dúsítás az indítás óta (átlagolva van végig), amit az átalakító dúsított. A harmadik a becsült túlfogyasztás, tehát ezt veheted

összdúsításnak, vagyis kb ennyivel evett többet, mint benzinből evett volna.

a harmadik az a beszerelés óta átlagolt?

Ha visszaállítom, akkor nem fogja bezavarni az ECO módot? Mert a sport módot nem nagyon szoktam használni, illetve ritka...inkább fogyira gyúrok! :rolleyes:

A 20100130-i logban találhatóak nagy ugrások a pillanatnyi dúsításban, és a fordulatszám nem változik... az mitől lehet? Lambda-szonda?

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.