Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Z18xe vel 40-50% körül járok etanollal, de még mindig elsőre indult a fűtetlen garázsból, akár egy hét állás után is.....

Száva utcában jelenleg 224Ft az cucc.

Szintén Z18XE, teljes etanolos cucc, igaz, Hunflex Delux van benne.

Csillaggarász,és 2X indítózás után elkapja, 1-2 perc járatás után indulok is, semmi gond nélkül... :lol:

Amúgy itt kecskeméten, az AGIP-nál, 223Ft az alkohol...

Link to comment
Megosztás:

Én sem hiszem, hogy az etanol a gond, felesben járok vele majdnem egy éve télen-nyáron, van hogy egy hétig áll, de elindul max.4-5 másodperc alatt -14 fokban is.

Lehet félreértettetek. Nekem is elindul pöcc röff még 5mp sem kell hozzá akár -10 akár a fűtött 17fokos garázs ha meleg motorral volt leállítva. Csak ha tök hideg motorral beröffentem fél percre, hogy begurulja a garázsba utána van másnap reggel gond.

Szerintem egyszerűen úgy beköpi a gyertyákat vagy annyi pára csapódik ki a hengerekben ettől a nagyon rövid hideg járatástól, hogy az etanol rögtön oldatba veszi indításkor és egyszerűen nem gyullad be.

Tiszta benzinnel nincs ilyen gondom, bár ott is érzek ilyen hideg beállás után kis rakoncátlanságot.

Most telenyomtan benzinnel és kipróbálom hogy úgy rendesen ill. rendeseben indul-e mint etanolozás előtt.

Link to comment
Megosztás:

Z18xe vel 40-50% körül járok etanollal, de még mindig elsőre indult a fűtetlen garázsból, akár egy hét állás után is. Ott valami más gond lesz. Benzinszűrő?

Száva utcában jelenleg 224Ft az cucc.

Kispetsen az üllői 303 alatt van egy agip kút ( Remízel szemben, a vas Gereben meg az üllői sarkán) ott is van már E85. a kutas nő azt mondta 234 körül adják....

Link to comment
Megosztás:

Mondom még egyszer az alap probléme nem feltétlen az etanol, de ez kihozza. :(

Szerintem ugorj be wesszhez törökbálintra, megnézi neked a vasat :D

Egy jó átalakítóval meg nem éreznél sok hátrányt az etanolból :lol:

Kispetsen az üllői 303 alatt van egy agip kút ( Remízel szemben, a vas Gereben meg az üllői sarkán) ott is van már E85. a kutas nő azt mondta 234 körül adják....

Mikor jössz át a megdumált renovára? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet félreértettetek. Nekem is elindul pöcc röff még 5mp sem kell hozzá akár -10 akár a fűtött 17fokos garázs ha meleg motorral volt leállítva. Csak ha tök hideg motorral beröffentem fél percre, hogy begurulja a garázsba utána van másnap reggel gond.

Szerintem egyszerűen úgy beköpi a gyertyákat vagy annyi pára csapódik ki a hengerekben ettől a nagyon rövid hideg járatástól, hogy az etanol rögtön oldatba veszi indításkor és egyszerűen nem gyullad be.

Tiszta benzinnel nincs ilyen gondom, bár ott is érzek ilyen hideg beállás után kis rakoncátlanságot.

Most telenyomtan benzinnel és kipróbálom hogy úgy rendesen ill. rendeseben indul-e mint etanolozás előtt.

Aham, akkor lehet valami alapgond, ami benzinnel nem olyan feltűnő, csak etanollal. Végülis nekem is nehezebben indul etanollal, csak mivel most éppen( kopp-kopp) más problémám nincs, ez még elviselhető. Sőt én már észre sem veszem, de lehet belüne valaki egy sima benzines után, aztán kérdezné, hogy mi ez a torpanás hidegen. Nekem már fel sem tűnik. Várom már a jóidőt, meg a kütyüt.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén megtörtént a lambdaszonda áthelyezés, ma csináltam logot róla:

http://data.hu/get/2212210/C14SElamdaathelyezes.log.html

Sajnos úgy érzem továbbra sem javult a helyzet, erőtlennek érzem, ötödikben nem megy 145-nél többet alig akar gyorsulni, negyedikben nagy sokára eléri a 165-öt. Fura módon 110-ig minden ok, de pályán hosszú távon nem tudja tartani a 130-at szépen fokozatosan egyre több gázt kell nyomni hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Aham, akkor lehet valami alapgond, ami benzinnel nem olyan feltűnő, csak etanollal. Végülis nekem is nehezebben indul etanollal, csak mivel most éppen( kopp-kopp) más problémám nincs, ez még elviselhető. Sőt én már észre sem veszem, de lehet belüne valaki egy sima benzines után, aztán kérdezné, hogy mi ez a torpanás hidegen. Nekem már fel sem tűnik. Várom már a jóidőt, meg a kütyüt.

ac pumpa gyanus lehet...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ugorj be wesszhez törökbálintra, megnézi neked a vasat :lol:

Márciusban lesz csak rá időm addig kísérletképp új gyertyákat adok a vasnak.

Egy jó átalakítóval meg nem éreznél sok hátrányt az etanolból :lol:

20% al -mert most kb csak annyi sikerült- nem kellene hogy gonban legyen agyári elekrtonika sem, de félek tőle más lesz a gond így az sem segítene rajta, mert mint írtam ha üzemmelegen állítom le akkor akármenyire lehülhet pöcc röff... az indulás.

Link to comment
Megosztás:

a jövőhéten megint :D :lol: elfelejtettem :D

oks, szólj ha tudsz jönni :lol:

Nekem akármilyen idő van csak másodikra indul mindig a taliga. Úgy látom kell majd az az AC relé működtető áramkör. :(

Játszottál már a first értékekkel? :D

pl 1,06,10 vagy 1,10,15 vagy 1,10,25 esetleg 1,15,15? :D

Persze lehet hogy majd tényleg kell az a plusz modul neked. Jövő hét utáni héten adok neked egyet

tesztelni, meg akkor SW-t is frissítünk nálad :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén megtörtént a lambdaszonda áthelyezés, ma csináltam logot róla:

Sajnos úgy érzem továbbra sem javult a helyzet, erőtlennek érzem, ötödikben nem megy 145-nél többet alig akar gyorsulni, negyedikben nagy sokára eléri a 165-öt. Fura módon 110-ig minden ok, de pályán hosszú távon nem tudja tartani a 130-at szépen fokozatosan egyre több gázt kell nyomni hozzá.

Na itt már mindjárt kicsit jobbak a lambda értékek, de még mindig kicsit gyengusz.

Viszont lehet hogy már egy kis paraméterezéssel jó lesz.

CSETLAM=175,50 Ezzel is csinálj légyszi egy logot.

CSETLAMWIN=94,90

CSETLAMTYPE=0

Ezeket is állítsd be légyszi.

Akkor jó, ha a pillanatnyi dúsítás (első százalék) 12-24% között változik, és többet van 20% alatt (üzemmelegen). LAM=175,50-nél az első

175-ös paramétert még növelheted, ha még mindig maxon (26-28%) fut. Az a baj most nálad, hogy végig maxon megy a lambda miatt a

dúsítás, és így nem is csodálom hogy nem megy jól, túl van dúsítva, a fogyid is sok lesz így. Esetleg még a lambdát takarhatod a menet és

venti széltől, talán még egy kicsit jobb lesz.

Másik, hogy még mindig gond a túlhűtött motor. Menet közben végig 70-80 fokos motorral mész, ami nem jó, eco mód esélytelen így.

Ki kéne takarni a hűtő egy részét ideiglenesen, nézd meg úgy visszahül-e.

Link to comment
Megosztás:

LAM]610/540mV 540/680mV 500/580mV 0.98/1.00 L1T40 [iNJ]4511 8.1ms 42%/25%/26% C85% [ANA]F1I81T97

[LAM]630/560mV 610/650mV 550/580mV 0.98/0.99 L1T39 [iNJ]4761 8.1ms 42%/25%/26% C89% [ANA]F1I83T96

[LAM]630/550mV 610/660mV 550/560mV 0.98/1.00 L1T39 [iNJ]5000 8.3ms 42%/26%/26% C96% [ANA]F1I82T96

[LAM]610/540mV 590/630mV 530/560mV 0.98/1.00 L1T38 [iNJ]5217 8.4ms 38%/26%/26% C98% [ANA]F1I82T97

[LAM]590/540mV 580/610mV 540/550mV 0.99/1.00 L1T37 [iNJ]5405 8.6ms 32%/26%/26% C100% [ANA]F1I84T97

[LAM]570/520mV 550/590mV 510/540mV 0.99/1.00 L1T37 [iNJ]5607 8.7ms 28%/26%/26% C102% [ANA]F1I84T100

Ez de kemény lehetett...102% :lol:

Link to comment
Megosztás:

Játszottál már a first értékekkel? :lol:

pl 1,06,10 vagy 1,10,15 vagy 1,10,25 esetleg 1,15,15? :D

Persze lehet hogy majd tényleg kell az a plusz modul neked. Jövő hét utáni héten adok neked egyet

tesztelni, meg akkor SW-t is frissítünk nálad :D

1,08,08on van. De -20ban is másodjára indul meg 0fokban is másodjára indul. Szóval nem hiszem hogy a first értékkel baj lenne. A COLD meg most 16.

De ha azt mondod hogy firstel valamit talán tudok segíteni az induláson, délután állítok rajta kicsit feljebb és kedden kiderül. :lol:

Addig viszont nem állok neki az AC működtető áramkör beszerelésének amíg ilyen hideg van. :(

Link to comment
Megosztás:

Ebben benne voltak a múltkori nagy hidegek is?

Igen benne vannak.

A hétvégén egész jól ment a verda! Miután beállítgattam a dolgokat, amiket mondtál, sokkal dinamikusabb lett. Csak kb-ra tudok fogyit mondani, mert Pilisnél akartam tankolni "olcsón", de el volt fogyva a pia. Szal mentem kb 500 km-t amikor elkezdett világítani a sárga lámpa és Kenderesnél muszáj voltam 10 liter benzint belenyomni, hogy hazaérjek Debrecenbe. A régi tapasztalatok azt mutatják h sárga lámpánál kb 40-43 lityi megy bele, azaz 8-8,6 literesre jött ki a hosszú út. És ebben volt vagy 40 km taposós budapesti forgatag, meg beül-indít-félpercjárás-utána taposás. :lol:

De miután belenyomtam a benzint, a menetdinamika semmit sem változott... :lol:

Link to comment
Megosztás:

1,08,08on van. De -20ban is másodjára indul meg 0fokban is másodjára indul. Szóval nem hiszem hogy a first értékkel baj lenne. A COLD meg most 16.

De ha azt mondod hogy firstel valamit talán tudok segíteni az induláson, délután állítok rajta kicsit feljebb és kedden kiderül. :lol:

Addig viszont nem állok neki az AC működtető áramkör beszerelésének amíg ilyen hideg van. :lol:

nekem most is pöc röff.

-5 fokban.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót, holnap kipróbálom és logolok. :D

Ok, várom :D

Ez de kemény lehetett...102% :D

Te mikor akarsz megjelenni nálam SW frissítésen? :lol:

1,08,08on van. De -20ban is másodjára indul meg 0fokban is másodjára indul. Szóval nem hiszem hogy a first értékkel baj lenne. A COLD meg most 16.

De ha azt mondod hogy firstel valamit talán tudok segíteni az induláson, délután állítok rajta kicsit feljebb és kedden kiderül. :lol:

Addig viszont nem állok neki az AC működtető áramkör beszerelésének amíg ilyen hideg van. :(

Próbáld meg, talán elég lesz :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.