Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Szélessávú szondánál a lambda-értéket már nem egy ugrásszerű-en növekvő feszültséggörbe adja meg, hanem egy áramerősség-görbe szinte lineáris emelkedése. Ezáltal a lambda-érték mérése nagyobb mérési tartományban (szélesebb sávban) lehetséges.

na ez nekem kínai......adott 1 1998-as évjárat 1 lambdával 4 vezetékkel.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Be tudnád dobni ide a kütyüd beállításait?

Köszi előre is!

Felhívnám itt is a figyelmet arra, hogy kifejezetten rossz ötlet másolni a másik beállításait gondolkodás nélkül,

ugyanis sok paraméter az autóra hitelesítve kell legyen, típuson belül is elég nagy eltérések vannak. Illetve

átalakító HW verziótól is függnek az értékek. Pont Zsoltiék követték el a közelmúltban ezt a hibát, hogy egy

másik GSi-be átmásolták a saját beállításait, és lényegében semmi nem volt jól beállítva így.

azt honnan tudom,hogy szélessávú-e a lambdaszonda?

tud vki segíteni?

na ez nekem kínai......adott 1 1998-as évjárat 1 lambdával 4 vezetékkel.

Szélessávú jelvezetékén állandó 2...3V körüli értéket lehet mérni.

98-ban még nem volt, úgyhogy az keskenysávú, de lehet titánium is azon belül, ami 0...5V között mocorog.

Opelnél ilyen csak X20XEV motorban volt tudtommal.

Link to comment
Megosztás:

Felhívnám itt is a figyelmet arra, hogy kifejezetten rossz ötlet másolni a másik beállításait gondolkodás nélkül,

ugyanis sok paraméter az autóra hitelesítve kell legyen, típuson belül is elég nagy eltérések vannak. Illetve

átalakító HW verziótól is függnek az értékek. Pont Zsoltiék követték el a közelmúltban ezt a hibát, hogy egy

másik GSi-be átmásolták a saját beállításait, és lényegében semmi nem volt jól beállítva így.

Nem is arra gondoltam, h átmásolom! :rolleyes:

Pölö a hőmérséklet érzékelővel is napokat bíbelődtem, mire jókat mutatott az átalakító! ;)

Csak olyanra, hogy pölö neki mennyi az alapjárati injektornyitási idő, a benzines alapnyitások. Nekem ez sem lett kalibrálva, mert mikor beépítettem csak szesz volt benne. Arra gondoltam, h megpróbálom az asztali géppel valamikor végig ellenőrizni az alap beállításokat. Igaz h menet közbeni log nem lesz, de alapjáratit tudok csinálni...

Link to comment
Megosztás:

Gabinak köszönöm a tegnapi segítséget...kiderült, hogy amikor a kütyünek új tápkábelt húztam a gyújtáskapcsolótól pont azt a fekete kábelt sikerült megtalálnom ami indítózáskor nem ad tápot. Ennek ellenére fura módon 4 napig tökéletesen működött valószínűleg a gyújtáskapcsoló már elég kopott lehet azt is cserélni fogom. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szélessávú jelvezetékén állandó 2...3V körüli értéket lehet mérni.

98-ban még nem volt, úgyhogy az keskenysávú, de lehet titánium is azon belül, ami 0...5V között mocorog.

Opelnél ilyen csak X20XEV motorban volt tudtommal.

ez japóóóóó,mazda.

azasszonyéazautó.. :rolleyes:

lassan sztem cserés lesz a szonda,lévén 250 ezer van benne és még gyári.

Link to comment
Megosztás:

Felhívnám itt is a figyelmet arra, hogy kifejezetten rossz ötlet másolni a másik beállításait gondolkodás nélkül,

ugyanis sok paraméter az autóra hitelesítve kell legyen, típuson belül is elég nagy eltérések vannak. Illetve

átalakító HW verziótól is függnek az értékek. Pont Zsoltiék követték el a közelmúltban ezt a hibát, hogy egy

másik GSi-be átmásolták a saját beállításait, és lényegében semmi nem volt jól beállítva így.

Én mondtam a srácnak hogy nem hiszem hogy jó lesz. Ő erősködött, hogy de azért próbáljuk meg. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem is arra gondoltam, h átmásolom! :rolleyes:

Pölö a hőmérséklet érzékelővel is napokat bíbelődtem, mire jókat mutatott az átalakító! ;)

Csak olyanra, hogy pölö neki mennyi az alapjárati injektornyitási idő, a benzines alapnyitások. Nekem ez sem lett kalibrálva, mert mikor beépítettem csak szesz volt benne. Arra gondoltam, h megpróbálom az asztali géppel valamikor végig ellenőrizni az alap beállításokat. Igaz h menet közbeni log nem lesz, de alapjáratit tudok csinálni...

Jó lenne így is, üzemmeleg alapjárati log, illetve úgy 3 perc 2000 rpm-n tartva. Aztán megmondom, mit kell állítanod még.

Gabinak köszönöm a tegnapi segítséget...kiderült, hogy amikor a kütyünek új tápkábelt húztam a gyújtáskapcsolótól pont azt a fekete kábelt sikerült megtalálnom ami indítózáskor nem ad tápot. Ennek ellenére fura módon 4 napig tökéletesen működött valószínűleg a gyújtáskapcsoló már elég kopott lehet azt is cserélni fogom. :D

Örülök hogy csak ennyi probléma volt. Már azt hittem, megvan az első elromlott átalakító :D Remélem még jópár évig nem lesz azért ilyen :D

Szélessávő lambdaszondáknak 5 vezetéke van. Ha jól tudom, akkor a VW/Audi 1.8T motorokban van ilyen gyárilag.

Van 4 vezetékes szélessávú szonda is, főleg japánoknál. 2004 óta a legtöbb vw-ben már szélessávú van, azok tényleg 5/6 vezetékesek.

Link to comment
Megosztás:

Na ma megvolt a nagy beállítási és ellenőrzési munka...

Hát sok minden eltért a régi(SW frissítés előtti) beállításoktól. Pölö nem volt bekapcsolva az ECO mód, ezért nem csodálkozom, hogy autópályán 9 lityit tudtam kihozni belőle... :rolleyes:

Az INJPARAM értékek is sokkal nagyobbra voltak véve mint régebben. A régi logok alapján amit úgy véltem, azokat vissza állítgattam. Újra kalibráltam a hőszenzort, a gázpedálpoti értékeit. Kicsire vettem a melegindítási dúsítást, valamint vissza vettem a TABLE1 első négy értékéből.

Érzetre picit javult a kocsi, de az üa.szivattyú szerintem is haldoklik. Ez látszik már az alapjárati injektornyitási időkből. Viszont melegen sokkal jobban indul. Sőt a hidegjárása is kúltúráltabb lett.

Gábor, küldök egy hosszú logot emilben. Ebben csak a bemelegedési szakasz és egy kb 10-20 másodperces 3000 körüli fordulatszámos járatás van. Itt már láttam 1,13-os lambdát is... ;) Szóval nem tudja a szivattyú kiszolgálni a motort rendesen.

Régi alapjárati log:

[LAM]510/620mV 240/780mV 330/920mV 1.00/0.98 L1T20 [iNJ]941 5.3ms 2%/15%/23% C0% [ANA]F2I93T0

[LAM]490/600mV 210/780mV 280/920mV 1.00/0.99 L1T20 [iNJ]958 5.3ms 2%/15%/23% C0% [ANA]F2I96T0

[LAM]470/580mV 170/780mV 240/920mV 1.00/0.99 L1T20 [iNJ]946 5.4ms 2%/15%/23% C0% [ANA]F2I92T0

mostani log:

[LAM]450/590mV 120/790mV 200/980mV 1.01/0.99 L1T19 [iNJ]937 7.2ms 2%/21%/29% C5% [ANA]F2I100T0

[LAM]440/570mV 100/790mV 170/980mV 1.01/0.99 L1T19 [iNJ]943 7.4ms 2%/20%/29% C5% [ANA]F2I100T0

[LAM]440/570mV 100/790mV 170/980mV 1.01/0.99 L1T19 [iNJ]970 7.3ms 4%/20%/29% C6% [ANA]F2I100T0

[LAM]390/510mV 100/690mV 170/860mV 1.02/1.00 L1T19 [iNJ]944 7.3ms 2%/20%/29% C5% [ANA]F2I100T0

Két ms-mal emelkedett az injektornyitási idő alapjáraton... :D

Arra gondoltam, hogy amíg nem tudom kicserélni a szivattyút(kicsit drága most a zsebemnek :D ), addig visszaállok benzinre és a kütyüt átteszem 0-ás üzemmódba. Remélem benzinnel kevésbé lesz érzékelhető a szivattyúhiba.

Link to comment
Megosztás:

Szélessávú jelvezetékén állandó 2...3V körüli értéket lehet mérni.

98-ban még nem volt, úgyhogy az keskenysávú, de lehet titánium is azon belül, ami 0...5V között mocorog.

Opelnél ilyen csak X20XEV motorban volt tudtommal.

Akkor az én 96-os x20xev motoromnak milyen szondája lehet? Lehet, hogy ez még nem szélessávú ha az csak 98-tól volt?

Unixtrade szerint 4 vezetékes kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az én 96-os x20xev motoromnak milyen szondája lehet? Lehet, hogy ez még nem szélessávú ha az csak 98-tól volt?

Unixtrade szerint 4 vezetékes kell hozzá.

Már egyszer mondtam hogy a tiedben titánium van, és az nem szélessávú, hanem keskenysávú!

bent a kütyü

jobban megy már most, igaz kell cserélni egy lambdát meg az agr is lezárt.

tehát még van mit szögelni! :rolleyes:

email ment ;)

Link to comment
Megosztás:

Fél éve nyüstölöm a kütyüt de nem hogy jobb lenne egyre siralmasabb a verda...mostani átlagom 11.5 és ebben van 300 km vidék is. Sport mód alapból kikapcsolva 90km/ó-nál felesleges... miss daisy hozzám képes fittipaldi volt már, és még is szarul eszik szarul megy.

Stabilizáltam az utólagos hőjeladó feszültségét, már nem töltés függvényében mér. Azt értem el vele, hogy kevesebb a hideg járatásom. De tök mindegy mert melegen is siralmas.

Link to comment
Megosztás:

Fél éve nyüstölöm a kütyüt de nem hogy jobb lenne egyre siralmasabb a verda...mostani átlagom 11.5 és ebben van 300 km vidék is. Sport mód alapból kikapcsolva 90km/ó-nál felesleges... miss daisy hozzám képes fittipaldi volt már, és még is szarul eszik szarul megy.

Stabilizáltam az utólagos hőjeladó feszültségét, már nem töltés függvényében mér. Azt értem el vele, hogy kevesebb a hideg járatásom. De tök mindegy mert melegen is siralmas.

Nem lehet, hogy kezd fáradni a benzinszűrőd? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

7-es módban megy, a szonda beáll fix 450mV-ra, amikor beraktuk a kütyüt logoltunk Tomi laptopjával.

Biztos hogy nem fordítva lett bekötve az átalakító lambda vezetéke? Fehér kábel a szonda jelkábelre

megy (katalizátor előttire, hengerfej utánira), narancs a motorvezérlő felé? Azért gyanús a dolog, mert

a motorvezérlő fix 450mV-ra rakja a lambda bemenetét, ha nincs rajta a lambda. Meg az is gyanús

hogy állandó fesz van, még rossz szondánál is kellene változnia állandóan. Úgyhogy nézzétek át még

egyszer a bekötést.

Fél éve nyüstölöm a kütyüt de nem hogy jobb lenne egyre siralmasabb a verda...mostani átlagom 11.5 és ebben van 300 km vidék is. Sport mód alapból kikapcsolva 90km/ó-nál felesleges... miss daisy hozzám képes fittipaldi volt már, és még is szarul eszik szarul megy.

Stabilizáltam az utólagos hőjeladó feszültségét, már nem töltés függvényében mér. Azt értem el vele, hogy kevesebb a hideg járatásom. De tök mindegy mert melegen is siralmas.

Logot tudnál küldeni? Üzemmeleg motornál miután a lambdaszabályzás elindul, legyen benne 2-3 perc alapjárat, és 2-3 perc 2000rpm.

Meg esetleg nem jársz valamikor a közeljövőben a főváros felé? SW frissítés sem ártana. Sport módot meg nyugodtan kapcsold vissza,

attól csak akkor nő a fogyasztás, ha padlón mész. Viszont így amikor kell a padló néha, akkor "butább" az autó.

Link to comment
Megosztás:

Ami még mostanság felmerült sokakban, és lehet fogyasztásnövekedés oka is: némelyik kutakra többen

panaszkodnak (jellemzően magánkutakról van szó), hogy ott tankolva szarabbul indul az autó, és többet

is fogyaszt... nem akarok semelyik kút gyanúsítgatásába belemenni, de lehet hogy néhol kap egy kis

vizet is az etanol. Javaslatom az, hogy akinek többet fogyaszt érzésre az autója, az próbából kétszer vagy

háromszor tankoljon Agip kúton, ha lehetősége van rá. Aztán mérjen úgy fogyasztást.

Link to comment
Megosztás:

Logot tudnál küldeni? Üzemmeleg motornál miután a lambdaszabályzás elindul, legyen benne 2-3 perc alapjárat, és 2-3 perc 2000rpm.

Meg esetleg nem jársz valamikor a közeljövőben a főváros felé? SW frissítés sem ártana. Sport módot meg nyugodtan kapcsold vissza,

attól csak akkor nő a fogyasztás, ha padlón mész. Viszont így amikor kell a padló néha, akkor "butább" az autó.

Csak hétvégente járok a város felé. A logot meg majd küldöm:)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy nem fordítva lett bekötve az átalakító lambda vezetéke? Fehér kábel a szonda jelkábelre

megy (katalizátor előttire, hengerfej utánira), narancs a motorvezérlő felé? Azért gyanús a dolog, mert

a motorvezérlő fix 450mV-ra rakja a lambda bemenetét, ha nincs rajta a lambda. Meg az is gyanús

hogy állandó fesz van, még rossz szondánál is kellene változnia állandóan. Úgyhogy nézzétek át még

egyszer a bekötést.

Tesztkör után megnéztük és jól van bekötve, mi is erre gondoltunk azonnal. Nem lehet, hogy te cserélted fel a panelon a két színt? :rolleyes:

Sleepy!

Benyával is sok a fogyid? Rossz EGR is tud fogyit növelni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Tesztkör után megnéztük és jól van bekötve, mi is erre gondoltunk azonnal. Nem lehet, hogy te cserélted fel a panelon a két színt? :rolleyes:

Sleepy!

Benyával is sok a fogyid? Rossz EGR is tud fogyit növelni. :D

Meg a rossz autó is tud fogyit növelni.. ;) Mint nálam! :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.