Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Paraméterek között CSETICTPARAM első értékét állítsd finoman.

Legalább 6 órája álló motornál az autó környezetében levő hőmérsékletet kell mutassa.

Paraméterlistában felül ott van a verziószám is.

Igazad volt. Megnéztem a logot és a verzió 1.10-es

Itt van két log. Nem túl hosszúak. Sajna. Majd hétvégén tudok hosszabbat csinálni, mert a laptop nem megy hálózati feszültség nélkül és nincs inverterem... :lol:

Lenne még egy olyan kérdésem, hogy az ICT értékeit nem befolyásolja az, hogy járó motornál nézem vagy álló motornál?

Mert gondolom a feszültség kicsit más a két esetben...

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Igazad volt. Megnéztem a logot és a verzió 1.10-es

Itt van két log. Nem túl hosszúak. Sajna. Majd hétvégén tudok hosszabbat csinálni, mert a laptop nem megy hálózati feszültség nélkül és nincs inverterem... :lol:

Lenne még egy olyan kérdésem, hogy az ICT értékeit nem befolyásolja az, hogy járó motornál nézem vagy álló motornál?

Mert gondolom a feszültség kicsit más a két esetben...

No hát nem egyforma a bibink. A te lambda jeled stabil, bár nem jó helyen, az enyém ugrál.

Az ICT param-ra Gábor anno azt tanácsolta nekem hogy a hideg oldal, állómotornál legyen pontos, az indítás miatt.

Link to comment
Megosztás:

No hát nem egyforma a bibink. A te lambda jeled stabil, bár nem jó helyen, az enyém ugrál.

Az ICT param-ra Gábor anno azt tanácsolta nekem hogy a hideg oldal, állómotornál legyen pontos, az indítás miatt.

Nekem az a problémám, hogy túl stabil...nagyjából a max és a min megegyezik...holott a minimumnak kb 100-nál kellene lennie, a maximumnak meg 1000 környékén... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igazad volt. Megnéztem a logot és a verzió 1.10-es

Itt van két log. Nem túl hosszúak. Sajna. Majd hétvégén tudok hosszabbat csinálni, mert a laptop nem megy hálózati feszültség nélkül és nincs inverterem... :lol:

Lenne még egy olyan kérdésem, hogy az ICT értékeit nem befolyásolja az, hogy járó motornál nézem vagy álló motornál?

Mert gondolom a feszültség kicsit más a két esetben...

Hát ez elég rossz jel, lényegében semmi keverékszabályzás nincs most nálad.

Hibakódod nincs az ECU-ban? Érdemes lenne megnézni, mert pl ha egy AGR szelep hibával vészüzemmódba

áll az ECU, akkor is ez a helyzet. Lehet csak ennyi a gond.

ICTPARAM első értékét gyújtáson álló motornál nézd, legalább 6 órája álló motorral.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez elég rossz jel, lényegében semmi keverékszabályzás nincs most nálad.

Hibakódod nincs az ECU-ban? Érdemes lenne megnézni, mert pl ha egy AGR szelep hibával vészüzemmódba

áll az ECU, akkor is ez a helyzet. Lehet csak ennyi a gond.

ICTPARAM első értékét gyújtáson álló motornál nézd, legalább 6 órája álló motorral.

Megfogom nézni a hibakódokat. Remélem a szokásos 0400-as hibát dobja...

Az ICT-t pedig megcsinálom...

Létezhet, hogy a ilyen lambdával is frankón megy a kocsi? Már 1000 fordulattól van egy jó kis nyomatéka...

Link to comment
Megosztás:

Megfogom nézni a hibakódokat. Remélem a szokásos 0400-as hibát dobja...

Az ICT-t pedig megcsinálom...

Létezhet, hogy a ilyen lambdával is frankón megy a kocsi? Már 1000 fordulattól van egy jó kis nyomatéka...

Érdemes lesz megoldani, ha az AGR hiba jön ki.

Így ugyanis lehet hogy jól megy az autó, viszont a fogyasztás biztosan nem idális.

Link to comment
Megosztás:

Eddig mindenki azt mondta, hogy 0400-as hibára nem áll át vészprogramra...

Az EGR meg le is van zárva, azért dobálja...

Az AGR-nek két hibakódja van, mechanikus és elektronikus. Ha jól emlékszem, az elektromos hibára átállhat

vészüzemmódra. De egyszerűen lehet szűrni: ha ki van törölve a hibakód, logolni kell, és ha amíg nem jön vissza

a hibakód, van keverékszabályzás (lambda jó értéken), akkor a hibakód miatt áll át vészprogramra.

Link to comment
Megosztás:

Az AGR-nek két hibakódja van, mechanikus és elektronikus. Ha jól emlékszem, az elektromos hibára átállhat

vészüzemmódra. De egyszerűen lehet szűrni: ha ki van törölve a hibakód, logolni kell, és ha amíg nem jön vissza

a hibakód, van keverékszabályzás (lambda jó értéken), akkor a hibakód miatt áll át vészprogramra.

Régebben, mikor tudtam menetközbeni logot csinálni, akkor derült ki lambda lustasága, mert a log szerint, kb 10 perc után állt be a stabil lambda-szabályzás. Ez júliusban volt. A 0400-as hibát pedig több mint egy éve produkálja, mióta lezártam a szelepet...

Link to comment
Megosztás:

Régebben, mikor tudtam menetközbeni logot csinálni, akkor derült ki lambda lustasága, mert a log szerint, kb 10 perc után állt be a stabil lambda-szabályzás. Ez júliusban volt. A 0400-as hibát pedig több mint egy éve produkálja, mióta lezártam a szelepet...

Lehet hogy azóta van már más hibakód is, ennek kell utánajárni :lol: De esélyes a szonda halála is, nem zárom ki.

Link to comment
Megosztás:

Nem tom,valszeg én vagyok túl hisztis,de jó lenne egyszer úgy tesztelni,hogy bent ülsz és megyünk pár kört! :lol:

inkább biztos :lol:

közben jelzem, hogy nálam úgy tűnik, normalizálódott a helyzet, miután fel kellett tennem az 5,5 éves akksit tölteni egy hajnali lemerülés után. Utána egyből fentebb volt a mutató. :) Érdekes ez.

Link to comment
Megosztás:

Régebben, mikor tudtam menetközbeni logot csinálni, akkor derült ki lambda lustasága, mert a log szerint, kb 10 perc után állt be a stabil lambda-szabályzás. Ez júliusban volt. A 0400-as hibát pedig több mint egy éve produkálja, mióta lezártam a szelepet...

Lehet hogy azóta van már más hibakód is, ennek kell utánajárni :) De esélyes a szonda halála is, nem zárom ki.

Na sikerült a hétvégén monitorozni a kocsit, igaz hogy csak egyhelyben, de ez is valami.

Az ICT hidegoldali értékén kicsit változtatnom kellett, mert 0°C-ban 10°C-osnak látta a kütyü. Ezt orvosoltam, és rögtön javult a hidegindítás... :lol:

Viszont ami elszomorított, hogy csaknem 10 percig kellett 2000-es fordulaton morgatni, mire beindult a lambda-szabályzás. Legalábbis a kütyü szerint.

A jó hír az, hogy nem vészprogamon megy. :lol:

Gábor! ITT a log.

Ugye jól gondolom, hogy lambda csere?

Link to comment
Megosztás:

még két kemény érv az E85 mellett

- fixre vehető, hogy durván felmegy a benzinár

- ha Kína tényleg így akarja ellátni árammal az összes települését a környezetszennyezés csúnyán meg fog ugrani

Csak az a baj, hogy eddíg is követte az etanol a benzinárát, kábé 100forintal volt mindíg alatta. :lol:

Most tankoltam 269-ért. :lol:

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Gábor! ITT a log.

Ugye jól gondolom, hogy lambda csere?

Amikor már megy, akkor viszonylag jó még... ahogy érzed. Amúgy csak 50-60 fokos motortól reális a stabil lambdaszabályzott állapot.

még két kemény érv az E85 mellett

- fixre vehető, hogy durván felmegy a benzinár

- ha Kína tényleg így akarja ellátni árammal az összes települését a környezetszennyezés csúnyán meg fog ugrani

Majd lassan többen is belátják, amit már két éve ugatok :)

A gáz ára lesz a következő, ami szépen elindul felfelé, mert míg Európa éveken át a különböző áramlatokon vitázott,

Kína leopciózta azokat a készleteket, amit a Gazprom még nem... így lényegében nem is sok értelme van már az áramlatoknak.

A kínai gázvezeték nemrég készült el...

Csak az a baj, hogy eddíg is követte az etanol a benzinárát, kábé 100forintal volt mindíg alatta. :lol:

Most tankoltam 269-ért. :lol:

Nem fix összeg a különbség, hanem százalékos. A "megengedett" különbség 34-35%, a nagyobb különbségnek (mint ami most is van, átlag 38-39%)

meg örülni kell addig is, míg mol bácsi nem megy panasszal az illetékesekhez.

Link to comment
Megosztás:

Amikor már megy, akkor viszonylag jó még... ahogy érzed. Amúgy csak 50-60 fokos motortól reális a stabil lambdaszabályzott állapot.

De nem durva, hogy 2000-es fordulaton 645 másodperc, azaz több mint 10 perc kell, hogy elinduljon? Addig simán megyek 10-20 km-t :lol:

Ami városban gyakorlatilag azt jelenti, hogy szabályozatlanul megy csak... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia Gabi,

Megjavult a kocsi, most már megy,mint az állat :lol: Próbáltam egy logot a2-es eco móddal, látsz valamit a logokban?

Köszi :lol:

http://addat.hu/317f83e8/LOG.ZIP.html

Én megpróbáltam az ECO1-et bekapcsolni, de mikor átlépett az ECO-módba, az injektornyitási idők még inkább növekedtek, mint csökentek volna... :D

Vagy ennek úgy kell működnie? Vagy nem ilyen egyértelmű?

Szerk: Ha nem baj, én is belelestem a logba...Hát neked a lambda-minimum szinte ki sem jön a zöld tartományból...az enyém meg szinte sose megy bele... :)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.