Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Kérdésem van:

A "lik" miatt voltam lakatosnál, aszonta cseréljük le az egész küszöböt.

Szerintetek ha a tartosággra utazom:

- cseréltessem le az egészet utángaygira

vagy

- csak annyit amennyit múszály (kb 1/3a)

hátulról a dobban van dugó onnét még le lehetne kezelni belülről felrakás után a végét(de nem az egészet)

Megfelelő merevséget szerintem csak egy új küszöb fog nyújtani és szerintem nem sokkal nagyobb meló lecserélni az egészet mint szabogatni méregetni a passzoló darabokat, sőt meg merem kockáztatni, hogy egyszerűbb az egészet cserélni. Végül is ugyanazokat a munkákat kell elvégezni akármelyik javítást is választod, de akkor meg már miért csak félmegoldást választanál ha ugyanannyi melóba kerül a másik is. Az enyém foltozva lett kb 1,5 éve műszakira felkészítve, de 1 év múlva kb 4x hosszabb területen rohadt ki mint előtte volt. Igaz, szerintem üregvédőzve nem volt javítás után, úgyhogy nekem is csereérett, de majd csak következő műszkihoz lesz megcsinálva mert nincs most erre pénzem, foltozgatni meg már nincs értelme a jelenlegi állapotában.

Link to comment
Megosztás:

Én csináltam csak foltozást is, és amióta üregelőztem nem láttam előjönni rozsdát, igaz feketére festettem a küszöböt.

A küszöb alján meg van több lyuk onnan el lehet érni a teljes belsőt az üregelő csövével.

De szerintem a küszöb csere jobb mint a foltozás, csak annak még nem mertem nekiállni, de még nem is időszerű nálam.

A küszöb végeinél a kerékjáratban lévő lyukon nem lehet áttolni a csövet az egészen, az úgy nem kivitelezhető? Elvileg akkor jutna el mindenhova az anyag ha a cső vízszintesen menne végig az üregben és nagy nyomással porlasztaná be az anyagot 360°-os körben. De nem láttam még élőben ilyet hogyan csinálják viszont az alsó kis lyukak szerintem nem e célból vannak ott.

Link to comment
Megosztás:

A küszöb végeinél a kerékjáratban lévő lyukon nem lehet áttolni a csövet az egészen, az úgy nem kivitelezhető? Elvileg akkor jutna el mindenhova az anyag ha a cső vízszintesen menne végig az üregben és nagy nyomással porlasztaná be az anyagot 360°-os körben. De nem láttam még élőben ilyet hogyan csinálják viszont az alsó kis lyukak szerintem nem e célból vannak ott.

Végig lehet tolni, de amit a boltban vettem cső az csak 60 centi hosszú, onnan nem ér előre, ezért használtam a közbenső két lyukat is. Sőt igazából megfúrtam alulról a belső küszöböt is, ugye egy darabig fut egy perforált lemez a külső-belső küszöb között, gondoltam igy eljut az anyag a választó takarásába is.

Link to comment
Megosztás:

Megfelelő merevséget szerintem csak egy új küszöb fog nyújtani és szerintem nem sokkal nagyobb meló lecserélni az egészet mint szabogatni méregetni a passzoló darabokat, sőt meg merem kockáztatni, hogy egyszerűbb az egészet cserélni. Végül is ugyanazokat a munkákat kell elvégezni akármelyik javítást is választod, de akkor meg már miért csak félmegoldást választanál ha ugyanannyi melóba kerül a másik is. Az enyém foltozva lett kb 1,5 éve műszakira felkészítve, de 1 év múlva kb 4x hosszabb területen rohadt ki mint előtte volt. Igaz, szerintem üregvédőzve nem volt javítás után, úgyhogy nekem is csereérett, de majd csak következő műszkihoz lesz megcsinálva mert nincs most erre pénzem, foltozgatni meg már nincs értelme a jelenlegi állapotában.

Na pont ez az. Sztem csak azért mondta azt, mert NEKI egyszerűbb. De aztán meg az egészet kívül,belül lekezelni meg jó nagy sz@pás. (ezt meg ugye nem Ő csinálja meg) Megnéztem belülről endoszkoppal nincs szar állapotban a küszöb többi része.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok ez egy elég hülye kérdés lesz....
Ültem egy 1998as kombi f astrában, még klíma sem volt benne. egy tulajos, közel 200e km volt benne nagyon csendes kis jószág volt komolyabb javítást még nem végeztek rajta. vetekedett a volt b vectrám csendességével.
na most nekem van egy 1993as szintén kombim hát egy kategória választja el a két kocsit még úgy is hogy az enyém klímás tehát valamivel több a szigetelés a kocsimban, első futóműben mindent kicseréltem, lengőkarok stabilizátor, toronycsapágy/szilent gátlok motortartóbak stb nincs leültetve a kocsi. és nem szar márkák, lemforder kyb exel G gátlók. stb stb de veszettül zörög az egész autó, lehet valami különbség a régi és az új clasic kasztni között?
mivel van némi lakatos meló a kocsin most üres műszerfalon és balelső ülésen kívül semmi nincs a kocsiban és ugyan úgy hallom a zörgést.tehát nem a kárpit.
Amit még hozzá tennék egyedül a hátsó híd szilent nincs kicserélve, kipufogót ahol hozzá érhet a kasztnihoz lefújtam hátha az érbele valahova semmi kopás meg amúgy is emelőn rángattam és elég jól áll.ja, új középső és hátsódob abban sem zörög semmi. új tank, tanktartópánt alá már gumit tettem hátha az. semmi

Valami ötlet???

Link to comment
Megosztás:

sziasztok ez egy elég hülye kérdés lesz....
Ültem egy 1998as kombi f astrában, még klíma sem volt benne. egy tulajos, közel 200e km volt benne nagyon csendes kis jószág volt komolyabb javítást még nem végeztek rajta. vetekedett a volt b vectrám csendességével.
na most nekem van egy 1993as szintén kombim hát egy kategória választja el a két kocsit még úgy is hogy az enyém klímás tehát valamivel több a szigetelés a kocsimban, első futóműben mindent kicseréltem, lengőkarok stabilizátor, toronycsapágy/szilent gátlok motortartóbak stb nincs leültetve a kocsi. és nem szar márkák, lemforder kyb exel G gátlók. stb stb de veszettül zörög az egész autó, lehet valami különbség a régi és az új clasic kasztni között?
mivel van némi lakatos meló a kocsin most üres műszerfalon és balelső ülésen kívül semmi nincs a kocsiban és ugyan úgy hallom a zörgést.tehát nem a kárpit.
Amit még hozzá tennék egyedül a hátsó híd szilent nincs kicserélve, kipufogót ahol hozzá érhet a kasztnihoz lefújtam hátha az érbele valahova semmi kopás meg amúgy is emelőn rángattam és elég jól áll.ja, új középső és hátsódob abban sem zörög semmi. új tank, tanktartópánt alá már gumit tettem hátha az. semmi

Valami ötlet???

Ez így nehéz lesz. Azt nem tudod megállapítani, hogy honnét, milyen irányból jön a zaj és pontosan mikor jelentkezik és pontosabban milyen zaj (kopogás, kattogás, suhogás, recsegés vagy mihez hasonlítható)?

Link to comment
Megosztás:

Ez így nehéz lesz. Azt nem tudod megállapítani, hogy honnét, milyen irányból jön a zaj és pontosan mikor jelentkezik és pontosabban milyen zaj (kopogás, kattogás, suhogás, recsegés vagy mihez hasonlítható)?

Tipikus pl E kadettes zörgés amikor a kárpitok önnáló életet éltek, kalaptartó mozgott a helyén. és akkor jön elő ha nagyobb ratatákon megyek átt, villamos sin, vagy sok egymást fedő foltok. csatorna fedél ami kicsit lejebb van az út síkjától.az a bajj, nem megfogalmazható, nem éles kopogás mint amikor pl tönkre ment az első lengőkar szilentem. vagy mikor a gátló szilent tönkre ment hátul egyikre sem hasonlít olyan, mintha a bódé fémszerkezete zörögne. tudom ez így kevés, de nincs jellemző fém a fémmel műanyag a fémmel vagy műanyag műanyag érintkező hang.

Link to comment
Megosztás:

Tipikus pl E kadettes zörgés amikor a kárpitok önnáló életet éltek, kalaptartó mozgott a helyén. és akkor jön elő ha nagyobb ratatákon megyek átt, villamos sin, vagy sok egymást fedő foltok. csatorna fedél ami kicsit lejebb van az út síkjától.az a bajj, nem megfogalmazható, nem éles kopogás mint amikor pl tönkre ment az első lengőkar szilentem. vagy mikor a gátló szilent tönkre ment hátul egyikre sem hasonlít olyan, mintha a bódé fémszerkezete zörögne. tudom ez így kevés, de nincs jellemző fém a fémmel műanyag a fémmel vagy műanyag műanyag érintkező hang.

Nem tudom milyen az az "E kadettes zörgés", soha nem volt kadettom. :D

Ha úthibákra jelentkezik a zaj akkor én továbbra is a futómű körül nézelődnék (szilentek, gömbfejek) még akkor is ha azt írod minden fel lett újítva. Itt is van olyan akinek 1 éven belül tönkre mentek a szilentek.

A bódé alapvetően teljesen egybe van hegesztve az nem zöröghet önmagában csak ha hozzá ér valami. A belső burkolatokat csavarok és patentek tartják. Ha hiányoznak vagy már elfáradtak akkor zöröghetnek a burkolatok is. Az ajtók lógását is meg lehetne nézni, csukott állapotban nem-e lötyög valamelyik, beleértve a csomagtérajtót meg a motorháztetőt is. Nézd meg, hogy az ütköző gumibakok megvannak-e és a helyén vannak-e. Esetleg motortartó vagy váltótartó bakok lehetnek még? A karosszériával kapcsolatban más ötletem egyelőre nincs.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen az az "E kadettes zörgés", soha nem volt kadettom. :D

Ha úthibákra jelentkezik a zaj akkor én továbbra is a futómű körül nézelődnék (szilentek, gömbfejek) még akkor is ha azt írod minden fel lett újítva. Itt is van olyan akinek 1 éven belül tönkre mentek a szilentek.

A bódé alapvetően teljesen egybe van hegesztve az nem zöröghet önmagában csak ha hozzá ér valami. A belső burkolatokat csavarok és patentek tartják. Ha hiányoznak vagy már elfáradtak akkor zöröghetnek a burkolatok is. Az ajtók lógását is meg lehetne nézni, csukott állapotban nem-e lötyög valamelyik, beleértve a csomagtérajtót meg a motorháztetőt is. Nézd meg, hogy az ütköző gumibakok megvannak-e és a helyén vannak-e. Esetleg motortartó vagy váltótartó bakok lehetnek még? A karosszériával kapcsolatban más ötletem egyelőre nincs.

Szilenteket áttnéztem, most kicserélem a hátsó hídét is. amúgy nincs még 2500km az új szilentek és gátlókban illetőleg a motortartókat, tavasszal cseréltem kb 10.000van bennük csomagtér fedelet is cseréltem mert összetörtek, abba vettem új gumitávtartókat is. perverz hülyemódon mindent kicseréltem/cserélek a kocsin. most hogy küszöbözöm, észre vettem kicsit az ajtók lógtak azokat orvosolom minden kárpit új patental van/ lesz feltéve aztán kiderűl.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megjöttek a hátsó sárvédő betéteim. Hét végén lesz megint dolog.

Szabad tudni, honnan vetted? Nekem Cromaxos van, és nincsenek rajta olyan merevítő mélyedések, és ennél sokkal kevésbé néz ki odavalónak :). De occsó volt. Meg szét kell majd melegíteni, mert bepróbáltam és sehol nem "feküdt" fel rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Szabad tudni, honnan vetted? Nekem Cromaxos van, és nincsenek rajta olyan merevítő mélyedések, és ennél sokkal kevésbé néz ki odavalónak :). De occsó volt. Meg szét kell majd melegíteni, mert bepróbáltam és sehol nem "feküdt" fel rendesen.

szintén zenész. De egy kis melegítés helyre tette. Nem olyan vészes, hogy ujat kéne venni.

Link to comment
Megosztás:

Szabad tudni, honnan vetted? Nekem Cromaxos van, és nincsenek rajta olyan merevítő mélyedések, és ennél sokkal kevésbé néz ki odavalónak :). De occsó volt. Meg szét kell majd melegíteni, mert bepróbáltam és sehol nem "feküdt" fel rendesen.

http://www.riderauto.hu/

Anno a fehérre is ilyet vettem, teljesen jó volt.

7700+postaköltség

szintén zenész. De egy kis melegítés helyre tette. Nem olyan vészes, hogy ujat kéne venni.

Vettem én is olyat még a Vectrára. Nem illeszkedett pontosan. Nem birkóztam vele, Vookie-nak adtam.

Link to comment
Megosztás:

Szép lett...a belső oldalt mennyire tudtad renoválni, é mivel kezelted?

 

na képzeld ezt mind a lakatos csinálta(ugye nem vettem gépet hozzá még....).....nem is értem.....majd még belenézek a kerékfelöli gumi dugaszokon milyen bent

de még a likakon keresztül le akarom bent fújni Body900-al, kint meg szin kever spray-vel

érdekeset mondot: a küszöb nem fekete, hanem horganyzott lemezból van (klokkreholm) és ez jobb

egyébként cink sprayvel fújta le kinvülről, alul nemrom, kicsit meg is lepett, mert arra számítottam, hogy majd én elszorakotom vele

20at kért

Link to comment
Megosztás:

Ez most hogyan lett javítva? Csak a hibás rész lett végül kivágva és pótolva? Nekem 70e-ért cserélnék a két küszöböt és le is fényeznék. A 20e az ilyen szempontból reális. Fényezés az benne van vagy azt te csinálod?

 

hát nem mondtatok rá semmit, és abban maradtam magammal, hogy jobb az eredeti küszöbb, mint az utángyártott

hát láccik a vágás rajta mondjuk, így utolag lehet hogy az egészet kellet vona cserélni

fényezésre, most nem igen akarok költeni, kevertetek 2K szin spraybe(lesz amilyen lesz) aztán lepingálom

 

Link to comment
Megosztás:

na képzeld ezt mind a lakatos csinálta(ugye nem vettem gépet hozzá még....).....nem is értem.....majd még belenézek a kerékfelöli gumi dugaszokon milyen bent

de még a likakon keresztül le akarom bent fújni Body900-al, kint meg szin kever spray-vel

érdekeset mondot: a küszöb nem fekete, hanem horganyzott lemezból van (klokkreholm) és ez jobb

egyébként cink sprayvel fújta le kinvülről, alul nemrom, kicsit meg is lepett, mert arra számítottam, hogy majd én elszorakotom vele

20at kért

 

A horganyzott lemez biztos jobban bírja, csak nem tudom arra nem-e kell más alapozó mint a sima lemezre?

Link to comment
Megosztás:

A horganyzott lemez biztos jobban bírja, csak nem tudom arra nem-e kell más alapozó mint a sima lemezre?

A horgany ugyanúgy leég a hegesztésnél. Nem hiszem, hogy azért és olyan minőségben horganyozzák, hogy tartósabb legyen, inkább olcsóbb mintha a szokásos matt feketére festenék, ami csak arra szolgál, hogy a raktárban ne korrodálódjon amíg a végfelhasználóhoz nem ér.

Link to comment
Megosztás:

hát nem mondtatok rá semmit, és abban maradtam magammal, hogy jobb az eredeti küszöbb, mint az utángyártott

hát láccik a vágás rajta mondjuk, így utolag lehet hogy az egészet kellet vona cserélni

fényezésre, most nem igen akarok költeni, kevertetek 2K szin spraybe(lesz amilyen lesz) aztán lepingálom

Majd meglátod mi lesz 1-2 év múlva. Azt írtam, hogy az enyém foltozás után rosszabb lett mint volt, de lehet, hogy a tiéd más lesz mivel ki lett vágva a hibás rész és ha üregvédőzte is akkor talán tartósabb lesz. Mondjuk középen a vágást tényleg kiegyenlíthette volna szebben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.