Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Lusta voltam fényképezni. :lol:

A lényeg: fúrtam. Logikusan 2 helyen lehet fúrni, oldalt, ahol még a felni van, azaz nem a gumi, vagy legfelül, ahova tuti nem ér el a kerék.

6-os réz csavarokat használtam, 4cm hosszú elég. Vettem hozzá 3cm-es alátéteket, és kissebbeket is, olyan 1.5cm-est, plusz sárgaréz anyákat.

A nagy alátét alá tettem ugyanakkora kivágott bitumen lapot, és minden réteget összekentem kaucsuk-bitumen alvázvédővel, kívül, belül. Nem, hogy vizet, de levegőt sem kap a cucc. :lol:

Reggel néztem, frankón lecsöpög róla a víz. De előre fosok, h a 195 nem nagyon fog rámenni, de végül is, csak a téli sós víz a gázos. :lol:

Miért pont réz csavarok? Nem lesz galvánkorrózió az acél lemez és a réz csavar között? Na majd én csinálok fotókat ha végre beszerzem a dobokat. ;)

Link to comment
Megosztás:

Miért pont réz csavarok? Nem lesz galvánkorrózió az acél lemez és a réz csavar között? Na majd én csinálok fotókat ha végre beszerzem a dobokat. :lol:

Rezet nem eszi a víz annyira. :lol: Amúgy sztem nem ér a kasztnihoz a csavar, telenyomtam alvázvédővel az egészet. :

Link to comment
Megosztás:

Rezet nem eszi a víz annyira. :lol: Amúgy sztem nem ér a kasztnihoz a csavar, telenyomtam alvázvédővel az egészet. :

Én azért biztos ami biztos rozsdamentes csavarokat veszek hozzá. (az se drágább mint a réz)

Ja megint telefonáltak a boltból, hogy még vár rám a müa dob.

Én meg mondtam, hogy szerdán én is vártam, hogy valaki legyen még zárásig a boltban amikor odaértem (16.15-kor) :lol:

Elnézést kértek pillanatnyi személyzeti problémájuk volt :?:

De egyébként mindig 17-ig vannak nyitva - nyugtattak meg

Ja és pénteken szabin leszek így mégis el tudok menni érte végre magam is és el is teszik nekem addig.

Laci4!

Köszi hogy felajánlottad, hogy elhozod nekem a boltból!

Azért ha érdekel, hogyan néz ki és nem elég a fénykép amit majd csinálok akkor összefuthatunk hogy megnézd.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, elég lesz sztem a fénykép :wink:

Bár most a mai nap után másra vadászok. Egész pontosan ha szemben állunk a kocsival, akkor bal oldalon a vezérlés,olajszűrő alatt,mellett lenne egy müanyag burkolóelem. Nah azt sztem xarúl rakták vissza, meg eltörhették, vagy nem tom, de ma este amikor mentem vmi nagyon csúnya hangokat adott.. nah ez a müanyag fáradt el, és darálta vmi szíjtárcsa. ami legalúl vab(főtengely?) és a hosszbordást hajtja.. nem volt időm,lehetőségem ebben a sötét, lucskos időben jobban megszakérteni... :? :evil:

Link to comment
Megosztás:

pár hete murvára nyekereg az ajtóm: odanéztem mert azt hittem csak némi homok meg pormaradvány lesz ott...hát nem csak az volt :? a zsanér el van rozsdálva durván...hülye kérdés de amig nem jutok el a cseréig vajon nem fog leszakadni? :shock: :oops:

xar lenne ragasztószalaggal rögzített ajtóval mászkálni :lol:

Link to comment
Megosztás:

pár hete murvára nyekereg az ajtóm: odanéztem mert azt hittem csak némi homok meg pormaradvány lesz ott...hát nem csak az volt :? a zsanér el van rozsdálva durván...hülye kérdés de amig nem jutok el a cseréig vajon nem fog leszakadni? :shock: :oops:

xar lenne ragasztószalaggal rögzített ajtóval mászkálni :lol:

Az egész zsanér vagy csak a stift, ami bele van nyomva? Mert az valószínűbb és azt öccörűbb serélni.

Link to comment
Megosztás:

Az egész zsanér vagy csak a stift, ami bele van nyomva? Mert az valószínűbb és azt öccörűbb serélni.

nem néztem meg nagyon alaposan, csak rápillantottam, elpityeredtem és indultam dolgozni

de ahogy láttam a zsanérokat tartó csavarok felfogatásánál/csavaroknál is már megjelent az idő vasfoga..... :?

Link to comment
Megosztás:

Akkor vegyél 4 gagyit 2 rugóért. :lol:

Gagyit még nem láttam igazán jót.

Az óccsó dísztárcsák sokszor nem központosak és nagyobb sebességnél akár a kormányt is rázhatják picit, vagy egyszerűen annyira gyengén kapaszkodnak, hogy az első igazi pesti kátyúnál elhagyod hacsak nem rögzíted -mint ahogy pár autón láttam- a felnihez müanyag kábelkötegelővel :lol:

Más:

Végre megvan a műanyag kerékdob és fel is raktam. És nem kellett fúrni semmit!!!

Egyszerűen levettem a hátsó sárfogót feltettem a dobot majd vissza a sárfogót. A sárfogó 3 csavarjából kettő magát a feltett műanyag dobot is fogja a többi részen a rögzítést pedig a perembe kapaszkodó fülekre bíztam, egy kicsit megtuningolva kétoldalas díszlécragasztószalaggal.

Ha megcibálnám ki lehetne mozdítani a helyéről de szerintem azok a fülek tartanak annyit, és kicsit befeszül maga a dob is a helyére annyira hogy ne legyen vele gond.

Eddíg teszteltem autópályán 160-al és 80-al a kátyús Soroksári úton és más pesti -kötudottan rossz minőségű- rázós utakon is.

Eddíg a helyén maradt a dob, így nem fogok fúrni. Nyáron majd akarok alapos alvázvédőzést, ha akkor találok egy alkalmas helyet egy plusz csavaros rögzítésnek majd akkor megoldom.

Képekben:

http://kep.tar.hu/wzsolt/50188012

Link to comment
Megosztás:

Ez a sárvédőnél csavarozás nem is rossz ötlet. Megvizslatom majd én is. :lol:

De te már feltetted nem? Hol csavaroztál? Réz csavarral raktad vagy akartad felrakni nem?

Ja egy negatívum van azért. Mindkettő bepasszolt a helyére szépen de míg a jobb oldalon lásd képek elöl szépen lelóg annyira, hogy a küszöb végét is teljesen eltakarja míg a bal oldalon (erröl nincs még képem) nem lóg le annyira így kicsit a küszöb végének aljából kilátszik egy kicsi. Majd csinálok arrol is fotót hogy egyértelmű legyen.

Módosítva : wzsolt_1.6_16V
Link to comment
Megosztás:

De te már feltetted nem? Hol csavaroztál? Réz csavarral raktad vagy akartad felrakni nem?

Ja egy negatívum van azért. Mindkettő bepasszolt a helyére szépen de míg a jobb oldalon lásd képek elöl szépen lelóg annyira, hogy a küszöb végét is teljesen eltakarja míg a bal oldalon (erröl nincs még képem) nem lóg le annyira így kicsit a küszöb végének aljából kilátszik egy kicsi. Majd csinálok arrol is fotót hogy egyértelmű legyen.

Nekem is asszimetrikus kicsit a cucc, de kiválóan bevált. Hétvégén fel volt emelve téglára a gép, rápróbáltam a 195-ös pacskerokat is, nem ért bele a műanyagba a gumi. Remélem, h leengedve sem ér majd bele. :lol:

Felcsavaroztam, de sajna fennt. Ha rám hallgatsz, a gátló mellett pár centire fúrsz, minél lejjebb. Értelemszerűen a benya csövekkel vigyázz. Ha jól néztem, ott már nem a gumi van, feltételezve a 15-ös felnit.

Alvázvédőnek a Body930 című anyagot javaslom, 4eFt/5kg, az az egész gépre elég, és nagyon baba kaucsuk-bitumen cucc.

Tudod mire van príma kis műanyag? Ladákra! Hasra estem, annyira precízen követi az íveket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nemrég vettem bontott ülésgarnitúrát,elég jó állapotban.Azonban az anyósülés jobb mint a vezetőülés,keményebb.Szeretném őket megcserélni,a gond csak a háttámla állító tekerőgommbbal van,azt át kellene rakni az ülés másik oldalára.Ahogy néztem,ez hegesztés nélkül aligha lehetséges. Csinált valaki már ilyesmit??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.