Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

napfénytetőt utólag bele lehet tenni Astrába?

van valaki esetleg akinek van tapasztalata ebben?

Gyárit utólag nem, utángyárit meg nagyon nem ajánlott.

Belehet rakni, a gyárit ha valaki nagyon elszánt! Hening Karcsitól hallottam először az ötletet, és hogy ne kelljen nagyon szétbarmolni a kasztnit, járható útnak tartom az ötletét!

A művelet lényege, hogy komplett tetőt cserélsz ablakkal együtt! Ezáltal a beázás, és a rohadás elkerülhető, mert gyári... hátránya, hogy nem kis feladat! A csomagtartósín alatt kell elvágni, az első szélvédőt ki kell venni hozzá 4 ajtósnál a hátsót is, 5 ajtósnál értelem szerűen nem kell! :D És az is egyértelmű, hogy a donor autón is a tetősín alatt kell kivágni.....

Link to comment
Megosztás:

Belehet rakni, a gyárit ha valaki nagyon elszánt! Hening Karcsitól hallottam először az ötletet, és hogy ne kelljen nagyon szétbarmolni a kasztnit, járható útnak tartom az ötletét!

A művelet lényege, hogy komplett tetőt cserélsz ablakkal együtt! Ezáltal a beázás, és a rohadás elkerülhető, mert gyári... hátránya, hogy nem kis feladat! A csomagtartósín alatt kell elvágni, az első szélvédőt ki kell venni hozzá 4 ajtósnál a hátsót is, 5 ajtósnál értelem szerűen nem kell! :D És az is egyértelmű, hogy a donor autón is a tetősín alatt kell kivágni.....

Azért kíváncsi lennék ki ennyire elvetemült tetőablak rajongó hogy ezért tényleg szét is vagdossa az autóját :)

Az ötlet amúgy tetszik :D

Link to comment
Megosztás:

Azért kíváncsi lennék ki ennyire elvetemült tetőablak rajongó hogy ezért tényleg szét is vagdossa az autóját :D

Az ötlet amúgy tetszik :D

Nos igen, pont ezért írtam, hogy nagyon elszántnak kell lennie, és nagyon szeretnie kell a tetőablakot :) Vagyis talán a "nagyon" szó kevés is hozzá.... Elsőre könnyű feladat, mert a tetősín alatt nem látszik, olyan lehet a hegesztés amilyen, a fényezőnek sem kell agyon kittelnie...stb stb. De ha jól meggondoljuk, azt olyanra megcsinálni, hogy a szélvédők passzoljanak, ne tekeredjen, stb stb...Hát!!!! Mielőtt nekiugranék Flexel, előbb kiszámolnám, hogy mennyi az utólagos klíma beszerelés... Lehet hogy árba ugyan ott van! És egy jól feltöltött klíma szerintem kárpótolja az embert a tetőablakért B) :D

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem, ahogy írták is, a kerérjárat felől hozzáférsz, csak a csomagtartó felől nem.

Nem is tudom de az biztos, hogy én a csomitartóban csücsültem és az utolsó képen jelölt lyukon keresztül, és a lámpa helyén keresztül fújtam le a belső oldalon a hegesztését a sárvédő tanklyuklemeznek alapozóval (mivel ahoz kizárt a kerékjáratból hozzáférni ferdehátúnál). A doblemez tankbeöntő részének a belső felét viszont a kerékjáratból (mivel azt csak onnan lehet)

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudom de az biztos, hogy én a csomitartóban csücsültem és az utolsó képen jelölt lyukon keresztül, és a lámpa helyén keresztül fújtam le a belső oldalon a hegesztését a sárvédő tanklyuklemeznek alapozóval (mivel ahoz kizárt a kerékjáratból hozzáférni ferdehátúnál). A doblemez tankbeöntő részének a belső felét viszont a kerékjáratból (mivel azt csak onnan lehet)

Ja hát ugye attól függ mekkorát vágsz, a gyári tanknyílás javítólemez lehet hogy átlóg arra a részre amit már csak bentről érsz el. Én egyenlőre nem nyúlok hozzá, mert kívülről még semmi nem látszik a fényezésen, ha meg hegesztem akkor ugye eleve fényezni kell. Ráér.

Link to comment
Megosztás:

Nos igen, pont ezért írtam, hogy nagyon elszántnak kell lennie, és nagyon szeretnie kell a tetőablakot :D Vagyis talán a "nagyon" szó kevés is hozzá.... Elsőre könnyű feladat, mert a tetősín alatt nem látszik, olyan lehet a hegesztés amilyen, a fényezőnek sem kell agyon kittelnie...stb stb. De ha jól meggondoljuk, azt olyanra megcsinálni, hogy a szélvédők passzoljanak, ne tekeredjen, stb stb...Hát!!!! Mielőtt nekiugranék Flexel, előbb kiszámolnám, hogy mennyi az utólagos klíma beszerelés... Lehet hogy árba ugyan ott van! És egy jól feltöltött klíma szerintem kárpótolja az embert a tetőablakért :D :)

Ólcsóbbnak lehet olcsóbb a klíma, de én pl azért csináltatnám meg, mert tetszik a kinézete... beszéltem karosszériással, egyáltalán nem tartotta bonyolultnak.

Link to comment
Megosztás:

Ólcsóbbnak lehet olcsóbb a klíma, de én pl azért csináltatnám meg, mert tetszik a kinézete... beszéltem karosszériással, egyáltalán nem tartotta bonyolultnak.

hát gondolom vágsz egy lyukat a tetőbe és rácsumizolsz egy darab plexit és már készen is van! :D :D

Link to comment
Megosztás:

Mi tetszett benne Zotya ?

Hogy 1.6-os volt, vagy a napfénytető ?

A napfénytető szerintem nem ér annyit, amennyit várna tőle az ember.

Nem rossz a napfénytető, nagy nyári melegben elég ha "bukóra" kinyitom, nem lesz huzat, és nagyon gyorsan kiszellőzik a kocsi. De el lennék nélküle, biztos nem adnék rá pénzt, ha nem lenne... Sokkal inkább egy klíma! Ettől még ugyan úgy megdöglik az ember a melegben hosszú távon :D

Link to comment
Megosztás:

Nem rossz a napfénytető, nagy nyári melegben elég ha "bukóra" kinyitom, nem lesz huzat, és nagyon gyorsan kiszellőzik a kocsi. De el lennék nélküle, biztos nem adnék rá pénzt, ha nem lenne... Sokkal inkább egy klíma! Ettől még ugyan úgy megdöglik az ember a melegben hosszú távon :D

Az a baj, hogy a klíma nekem főleg akkor tett nagy szolgálatot, amikor Pest határában álltam hosszú sorokban negyedórákat, fél órákat mozdulatlanul, és akkor bizony nem sokra mentem volna tetőablakkal... mondjuk én amúgy is 25°C körül már rosszul vagyok, inkább északi alkat vagyok, a hideget sokkal jobban bírom, mint a meleget.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a klíma nekem főleg akkor tett nagy szolgálatot, amikor Pest határában álltam hosszú sorokban negyedórákat, fél órákat mozdulatlanul, és akkor bizony nem sokra mentem volna tetőablakkal... mondjuk én amúgy is 25°C körül már rosszul vagyok, inkább északi alkat vagyok, a hideget sokkal jobban bírom, mint a meleget.

Nekem mindkét Isuzumba van tetőablak. Viszont ha dugóban állok szart sem ér, csak jol néz ki. Amugy meg a fülem nem szereti a huzatot, igy mindenképpen klima lenne a jó. Kell keresgélnem klimát.. Arra inkább fizetnék mint tetőablakra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most a változatosság kedvéért az első lökhárítóm cseréje a soros. (volt már sok minden :D ) Vettem egy utángyártottat (9600Ft volt). Kérdésem, hogy házilag ezt cserélni mennyire bonyolult? Milyen eszközökre van szükség hozzá, kb mennyi idő alatt van meg, hány emberes munka stb. Vagy inkább vigyem szervizbe és ott csináltassam meg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most a változatosság kedvéért az első lökhárítóm cseréje a soros. (volt már sok minden :D ) Vettem egy utángyártottat (9600Ft volt). Kérdésem, hogy házilag ezt cserélni mennyire bonyolult? Milyen eszközökre van szükség hozzá, kb mennyi idő alatt van meg, hány emberes munka stb. Vagy inkább vigyem szervizbe és ott csináltassam meg?

:D

Fogja 2 csavar.

Én megbontottam az első kerékdobok belső műanyag védőit, és onnan nyultam be a csavarhoz (ami értelemszerűen belül van).

Konkrétan ennyi a meló, 1 emberes! :) Asszem 13-as kulcs fogja. 1-1 darab jobb-bal oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most a változatosság kedvéért az első lökhárítóm cseréje a soros. (volt már sok minden :D ) Vettem egy utángyártottat (9600Ft volt). Kérdésem, hogy házilag ezt cserélni mennyire bonyolult? Milyen eszközökre van szükség hozzá, kb mennyi idő alatt van meg, hány emberes munka stb. Vagy inkább vigyem szervizbe és ott csináltassam meg?

Innen ki tudod válogatni mire van szükséged.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.