Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Szasz!

Van egy F Astrám. Tudnál segíteni 1 dologban?

Ha esik hó, ropog a fékem és nem akar fogni.

Mi lehet a baja?

köszike, csá!

:smartass:

Olvastam én is... :D Simán válaszoltam volna, hogy sok benne a fékolaj. Ki kell engedni belőle annyit, amíg a visszajelző lámpa a műszerfalon nem jelzi, hogy elég lesz. Nah akkor kell elindulni nagy gázzal :D

Link to comment
Megosztás:

Én csináltam ilyet. Szopás volt :D Mélytorokkal.

Amúgy vettem olyan lökőst, nem vágdostam. De az elektronika volt a durva, mert semmi nem volt hozzá kiépítve.

Köszönöm az infót, én is ettől a részétől félek (elektronika)...

Na de most már nagyon összekeveredtem elektronika szinten. Volt aki szerint a "vakdugó" mögött van a csatija a kapcsolónak,és a biztitábláig ki van építve "csak" onnan kell tovább húzni... Hallottam ezt is, amit Te mondtál, hogy semmi nincs meg...

Na most akkor mi van? :P

2002.06. havi Astra Classic, "fapados felszereltséggel"

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót, én is ettől a részétől félek (elektronika)...

Na de most már nagyon összekeveredtem elektronika szinten. Volt aki szerint a "vakdugó" mögött van a csatija a kapcsolónak,és a biztitábláig ki van építve "csak" onnan kell tovább húzni... Hallottam ezt is, amit Te mondtál, hogy semmi nincs meg...

Na most akkor mi van? :P

2002.06. havi Astra Classic, "fapados felszereltséggel"

Köszönöm!

Akkor erősen sanszos, hogy semmi sincs benne. A klasszikokat eléggé visszabutították (sajnos).

Ha facelift utáni fullosakat gyártottak volna classic néven, akkor biztos olyat vettem volna...

Link to comment
Megosztás:

Akkor erősen sanszos, hogy semmi sincs benne. A klasszikokat eléggé visszabutították (sajnos).

Ha facelift utáni fullosakat gyártottak volna classic néven, akkor biztos olyat vettem volna...

Ezért van az, hogy ilyen szempontból a legjobb széria a 96/97-es évjárat. Nekem még az ülésfűtés vezetékei is megvannak, meg az elektromos ablakok és tükrök is ajtókig. :D Meg talán a BC is benne van, mert anno a fűtéskonzol alatt futó vastag kötegben találtam egy raklap visszahajtott, leszigetelt vezetéket. A szintjelzők csatijai pl a helyükön vannak, oldalindex is. :D

Link to comment
Megosztás:

Ezért van az, hogy ilyen szempontból a legjobb széria a 96/97-es évjárat. Nekem még az ülésfűtés vezetékei is megvannak, meg az elektromos ablakok és tükrök is ajtókig. :D Meg talán a BC is benne van, mert anno a fűtéskonzol alatt futó vastag kötegben találtam egy raklap visszahajtott, leszigetelt vezetéket. A szintjelzők csatijai pl a helyükön vannak, oldalindex is. :D

Egyértelmű, hogy 96 a legjobb évjárat. :D

Nekem olyan felemás volt a belső köteg. Volt benne alapból is pár dolog, a többi meg simán kiépíthető volt.

Ami most nincs benne, az meg nem is kell :D Na jó az ülésfűtés kivételével. :blink: :D

Link to comment
Megosztás:

Egyértelmű, hogy 96 a legjobb évjárat. :D

Nekem olyan felemás volt a belső köteg. Volt benne alapból is pár dolog, a többi meg simán kiépíthető volt.

Ami most nincs benne, az meg nem is kell :D Na jó az ülésfűtés kivételével. :blink: :D

Nálam az utolsó lenne az oldalindexek üzembe helyezése. Rondának tartom. :D

Link to comment
Megosztás:

Ezért van az, hogy ilyen szempontból a legjobb széria a 96/97-es évjárat. Nekem még az ülésfűtés vezetékei is megvannak, meg az elektromos ablakok és tükrök is ajtókig. :D Meg talán a BC is benne van, mert anno a fűtéskonzol alatt futó vastag kötegben találtam egy raklap visszahajtott, leszigetelt vezetéket. A szintjelzők csatijai pl a helyükön vannak, oldalindex is. :D

Azért ez nem olyan általános, mert pl az enyémben meg nincsenek benne ezek. :)

Viszont, ha valahol megtalálom az xe caravan kábelkötegét, akkor reszkethet a klasszik. :D Ki nem dobtam, de nem találtam meg ma....

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Véleményeket szeretnék kérni! Van egy opel astra f caravanom. Kijött a tipikus betegsége, hogy a rugótányér fölött kirohadt a lemez. Szerintetek mi lenne ekkor ha mondjuk saválló lemezből csináltatnám ezt meg???

Szerintem ha rápakolnak mondjuk 5-ös vastagságú anyagból egy U profilt, akkor az kibírja, míg nyüstölöd! :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Véleményeket szeretnék kérni! Van egy opel astra f caravanom. Kijött a tipikus betegsége, hogy a rugótányér fölött kirohadt a lemez. Szerintetek mi lenne ekkor ha mondjuk saválló lemezből csináltatnám ezt meg???

Eleve nem saválló anyagból készült az önhordó karosszéria az Astránál és ezt összehozva egy saválló anyaggal nem hiszem, hogy jó eredményt fog kihozni. Meg kell csinálni rendesen, alvázvédőzni, stb. és akkor nem lesz probléma.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Véleményeket szeretnék kérni! Van egy opel astra f caravanom. Kijött a tipikus betegsége, hogy a rugótányér fölött kirohadt a lemez. Szerintetek mi lenne ekkor ha mondjuk saválló lemezből csináltatnám ezt meg???

Sima 4-es lemezzel foltoztam csak, mert ez volt itthon.

865052-20130117-2GwlvN.jpg

865051-20130117-ZQXDFZ.jpg

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémával kezdtem el küzdeni hogy ha kicsit hangosabban szól a zene rezeg,búg az ajtókárpit vagy mögötte valami. Milyen tippetek van mi adhatja ki ezt a hangot? Én arra gondoltam hogy kéne venni valami rezgéselnyelő szivacsot vagy fóliát és telibenyomni az egész ajtót. Szerintetek?

válaszokat előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémával kezdtem el küzdeni hogy ha kicsit hangosabban szól a zene rezeg,búg az ajtókárpit vagy mögötte valami. Milyen tippetek van mi adhatja ki ezt a hangot? Én arra gondoltam hogy kéne venni valami rezgéselnyelő szivacsot vagy fóliát és telibenyomni az egész ajtót. Szerintetek?

válaszokat előre is köszi

Műanyag patentokkal van részben rögzítve a kárpit az ajtóra, szereléskor néha elveszik egy-kettő vagy eltörik vagy csak elenged. Aztán zörög a kárpit. A vékony fólia-szivacs jó ötlet amúgy is illene ott lenni vminek a pára miatt meg hőszigetel is. Nemrég vettem radiátor mögé tehető hőtükröt majd nyáron belerakom mind a 4 ajtóba meg a tetőkárpit fölé

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémával kezdtem el küzdeni hogy ha kicsit hangosabban szól a zene rezeg,búg az ajtókárpit vagy mögötte valami. Milyen tippetek van mi adhatja ki ezt a hangot? Én arra gondoltam hogy kéne venni valami rezgéselnyelő szivacsot vagy fóliát és telibenyomni az egész ajtót. Szerintetek?

válaszokat előre is köszi

:D túl hangos a zenéd! Vedd visszább :)

Amúgy nekem is rezgett bár nem a zene miatt hanem amikor becsuktam (csaptam finoman) az ajtót és olyan útóhang szerű rúgós rezgés volt még utána...

Sokáig halgattam így használtam de egyszer elszakadt, meg elgurult, (nálam valami) és nekiestem mint marci a csokitortának, és jééé

Az ablaküveg oldal sín amiben csuszott az ablak annak a fém "U" profilja törött le az anyáról, (amit kívülről is látni amikor nyitva az ajtó) és az ficeregett odabennt...

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémával kezdtem el küzdeni hogy ha kicsit hangosabban szól a zene rezeg,búg az ajtókárpit vagy mögötte valami. Milyen tippetek van mi adhatja ki ezt a hangot? Én arra gondoltam hogy kéne venni valami rezgéselnyelő szivacsot vagy fóliát és telibenyomni az egész ajtót. Szerintetek?

válaszokat előre is köszi

Szerintem ne ragassz a felületére semmit... legfeljebb fújd le párszor alvázvédővel, vagy kend ki, mert pár év alatt a szivacs, kikukucskál az ajtódon. Hivatalosan az ablakról lefolyó vízcseppek elvezetésére lett kitalálva, hogy ne álljon meg a víz a felületén, de amint szennyeződés, vagy egyéb kerül rá, megfogja a vizet, és átrothasztja az ajtód. Elvileg kapni olyan alvázvédőt, ami habosodik. Azzal fújd telibe! Az csökkenti a hangokat, védi a lemezt...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne ragassz a felületére semmit... legfeljebb fújd le párszor alvázvédővel, vagy kend ki, mert pár év alatt a szivacs, kikukucskál az ajtódon. Hivatalosan az ablakról lefolyó vízcseppek elvezetésére lett kitalálva, hogy ne álljon meg a víz a felületén, de amint szennyeződés, vagy egyéb kerül rá, megfogja a vizet, és átrothasztja az ajtód. Elvileg kapni olyan alvázvédőt, ami habosodik. Azzal fújd telibe! Az csökkenti a hangokat, védi a lemezt...

Azt másnéven üregelőnek hívják, és az nem az igazi, sem az alvázvédő!

Mert mindkettő "ragad" még az után is hogy rég kiszáradt belőle az oldószer.

És ha valami ragad, és rezeg mozok belül valami (elég csak súrlódnia) és máris eszméletlen hangok fognak kijönni!!!(mindha szét akarna esni, hang) pedig nem mert csak az alvázvédő "cuppog"

Én Zotya975 javaslatát támogatnám, azért is mert amin hőtükör van az elvileg ilyen polyfom on van!

És a polyfom bárhol be szerezhető (strand amin fekszel) és az nem fog kikukucskálni az ablakon!

Hogy hőtükrös....hab az Opelon!

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki még meg tudja előzni a bajt: elöregedett a tetősín alatti illesztésnél a tömítésem és a beszivárgó víz miatt végigrozsdásodott, valószínű még egy év és kilyukad :-( :-(

-kikaparással és friss tömítéssel megelőzhető a hasonlóan öreg gépek esetében.

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki még meg tudja előzni a bajt: elöregedett a tetősín alatti illesztésnél a tömítésem és a beszivárgó víz miatt végigrozsdásodott, valószínű még egy év és kilyukad :-( :-(

-kikaparással és friss tömítéssel megelőzhető a hasonlóan öreg gépek esetében.

Köszi az infót!

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki még meg tudja előzni a bajt: elöregedett a tetősín alatti illesztésnél a tömítésem és a beszivárgó víz miatt végigrozsdásodott, valószínű még egy év és kilyukad :-( :-(

-kikaparással és friss tömítéssel megelőzhető a hasonlóan öreg gépek esetében.

Nekem a hátsó lámpáim kezdtek diszkózni mert pont a foglalatra folyt a víz. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki még meg tudja előzni a bajt: elöregedett a tetősín alatti illesztésnél a tömítésem és a beszivárgó víz miatt végigrozsdásodott, valószínű még egy év és kilyukad :-( :-(

-kikaparással és friss tömítéssel megelőzhető a hasonlóan öreg gépek esetében.

Rendszeresen takarítani kell a tetősin alatti vízelvezető vályút és akkor le tud folyni a víz a lefolyón. Ha pedig áll a trutyi a vályúban, megfogja a vizet, és a korcolt tetőlemez tetején (ahol a tömítés már elöregedett) befolyik a kaszniba!

Nekem már a tömítés elszállt, de mivel tiszta a vályú, ezért lefolyik a víz a földre a csövön át, és nem a kocsiba.

Link to comment
Megosztás:

Rendszeresen takarítani kell a tetősin alatti vízelvezető vályút és akkor le tud folyni a víz a lefolyón. Ha pedig áll a trutyi a vályúban, megfogja a vizet, és a korcolt tetőlemez tetején (ahol a tömítés már elöregedett) befolyik a kaszniba!

Nekem már a tömítés elszállt, de mivel tiszta a vályú, ezért lefolyik a víz a földre a csövön át, és nem a kocsiba.

Nekem tiszta volt, magasnyomással mindig végigmostam viszont az olvadozó hó az beérkezett. Kemény napos meló volt rozsdátlanítás, tetőkárpit felújítás ahol az elöregedett szivacsréteg lekaparása nem egy élmény!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.