Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

T BA3!

A Castrol Edge 5W-30 az alábbi

-ágazati:

ACEA A3/B3-07, A3/B4-07, C3-08; API SM/CF

-gyártóművi:

BMW LL04; MB 229.51; Porsche A40; Renault RN0700/0710; VW 502 00/505 00

jóváhagyásokkal rendelkezik.

Ilyen követelményű autókba használható.

GM követelmények teljesítésére nem vizsgálták.

A BP a GM követelményt a Castrol Edge 0W-30-as olajával is teljesíti.

Eme gépjármű fejlesztése már megtörtént.

A gépjárműbe használható olajoké is.

Felesleges és elkerülhető kockázatot vállalsz fel.

:D :D :D :P

Link to comment
Megosztás:

...

Felesleges és elkerülhető kockázatot vállalsz fel.

Minden tiszteletem a tiéd, de az ilyen teleshopos, PR-os "nesze semmi fogd meg jól" frázis helyett tudnál valami konkrétummal előállni. Úgy tűnik a viszkozitási értékek figyelembevételével a GM minősítés hiánya garanciaidőn túli autó esetén még senkit nem riasztott el.

Link to comment
Megosztás:

Minden tiszteletem a tiéd, de az ilyen teleshopos, PR-os "nesze semmi fogd meg jól" frázis helyett tudnál valami konkrétummal előállni. Úgy tűnik a viszkozitási értékek figyelembevételével a GM minősítés hiánya garanciaidőn túli autó esetén még senkit nem riasztott el.

Nem akarom mantec-et védeni (nincs rászorulva), de saját tapasztalatból szeretnék hozzátenni valamit a GM minősítéshez:

Talán emlékeztek páran, hogy tavaly év elején volt egy motorgenerálom, a dugattyútetőre felrakódott koksz felizzása miatt. Az ezt megelőző időben 10W40-es, MoS2-adalékos, GM minősítés nélküli Fuchs olajat használtam már jó ideje. A motor kb. 3 deci olajat csipegetett / 1000 km. A felrakódásban biztosan közrejátszott a hajtás nélküli sok hideg városi üzem is, de abban is biztos vagyok, hogy a nem megfelelő összetételű (+szilárd adalék) olaj is szépen lassan, menet közben észrevétlenül megtette a hatását...

Bár már beszéltünk róla régebben, hogy a minősítések körül is sok a kavarás, meg marketing, meg sok minden a pénzről is szól, de azért én még (naivan) feltételezem, hogy pl. a GM minősítés mögött van valódi tartalom, az ilyen olajban tényleg vannak olyan összetevők, amik például csökkentik a koksz/koromképződést, és valóban figyelembe vették velük az adott motorok karakterisztikáját.

A kiemelt olajtopikban azért választék is van bőven, nem kell nagyítóval keresni a minősített olajokat.

Az meg, hogy pl. bármelyik szerelő vagy szerviz, mit ajánl, az aztán tényleg csak az ő üzleti érdeke, és sokszor semmi köze a műszaki elvárásokhoz.

Mindenesetre én az afférom óta GM-LL..-t öntök bele, és nem spekulálok azon, hogy pl. Castrol Magnatec 10W40-et tegyek bele ócsóé, mer' az úgyis jó mindenbe...

Link to comment
Megosztás:

Nem akarom mantec-et védeni (nincs rászorulva), de saját tapasztalatból szeretnék hozzátenni valamit a GM minősítéshez:

Talán emlékeztek páran, hogy tavaly év elején volt egy motorgenerálom, a dugattyútetőre felrakódott koksz felizzása miatt. Az ezt megelőző időben 10W40-es, MoS2-adalékos, GM minősítés nélküli Fuchs olajat használtam már jó ideje. A motor kb. 3 deci olajat csipegetett / 1000 km. A felrakódásban biztosan közrejátszott a hajtás nélküli sok hideg városi üzem is, de abban is biztos vagyok, hogy a nem megfelelő összetételű (+szilárd adalék) olaj is szépen lassan, menet közben észrevétlenül megtette a hatását...

Bár már beszéltünk róla régebben, hogy a minősítések körül is sok a kavarás, meg marketing, meg sok minden a pénzről is szól, de azért én még (naivan) feltételezem, hogy pl. a GM minősítés mögött van valódi tartalom, az ilyen olajban tényleg vannak olyan összetevők, amik például csökkentik a koksz/koromképződést, és valóban figyelembe vették velük az adott motorok karakterisztikáját.

A kiemelt olajtopikban azért választék is van bőven, nem kell nagyítóval keresni a minősített olajokat.

Az meg, hogy pl. bármelyik szerelő vagy szerviz, mit ajánl, az aztán tényleg csak az ő üzleti érdeke, és sokszor semmi köze a műszaki elvárásokhoz.

Mindenesetre én az afférom óta GM-LL..-t öntök bele, és nem spekulálok azon, hogy pl. Castrol Magnatec 10W40-et tegyek bele ócsóé, mer' az úgyis jó mindenbe...

Eszem ágában sincs Mantecbe belekötni, csak végre valami konkrétum is elhangozhatna a minősítés megléte mellett.

Ha az olajra fogod, akkor biztos nem a GM-LL ... minősítésen buktál, hanem a 10W40-en. Fuchs gyári töltés is volt de nem 10W40.

A kérdés az, hogy pl. két 5W30 v. bármely más azonos viszkozitású olaj közül miért kéne a GM-LL... minősítésűt választani. Mi a különbség? Az egyik gyártó fizetett érte a GM-nek a másik meg inkább a BMW-nek?

Link to comment
Megosztás:

Tegye fel a kezét aki kicserélné az 5w-30as EDGE-t az 5w-40es Magnatec-re, csak azért hogy rá legyen pecsételve a GM jóváhagyás... :D

Már majdnem érted! :D

Inkább így: 5W30-as EDGE-t 5W30-as GM olajra.

Csak a jóváhagyásban van különbség? Mi az a bizonyos "Felesleges és elkerülhető kockázat"?

Link to comment
Megosztás:

Eszem ágában sincs Mantecbe belekötni, csak végre valami konkrétum is elhangozhatna a minősítés megléte mellett.

Ha az olajra fogod, akkor biztos nem a GM-LL ... minősítésen buktál, hanem a 10W40-en. Fuchs gyári töltés is volt de nem 10W40.

A kérdés az, hogy pl. két 5W30 v. bármely más azonos viszkozitású olaj közül miért kéne a GM-LL... minősítésűt választani. Mi a különbség? Az egyik gyártó fizetett érte a GM-nek a másik meg inkább a BMW-nek?

Megfordítanám a kérdést: miért ne GM-LL..-t töltsünk bele? Írtam fentebb, hogy ha az ember el meri hinni, hogy a minősítettekben tényleg megvannak az Opelmotor-specifikus összetevők, akkor mi kellhet még? Nem drágább, nem (sokkal) macerásabb a beszerzése, nem rosszabb, mint a nem minősített, akkor minek nyakaskodni? A legtöbb alkatrészre / folyadékokra általában a gyárit szoktuk itt a fórumon javasolni, miért kavar ez az olaj-kérdés mégis mindig vihart?

Ettől függetlenül engem is érdekelnének a konkrét különbségek, de ez nem kutatható ki egyszerűen, ezek olajgyártói (bennfentes) információk, meg nem is biztos, hogy a tényektől sokkal okosabbak lennénk.

A lefizetős mende-mondák persze nem növelik a bizalmat a minősítés értékét illetően.

(Különben a saját esetemben a kokszképződés szerintem elsősorban a MoS2-adalékolásnak volt köszönhető.)

Link to comment
Megosztás:

Már majdnem érted! :D

Inkább így: 5W30-as EDGE-t 5W30-as GM olajra.

Csak a jóváhagyásban van különbség? Mi az a bizonyos "Felesleges és elkerülhető kockázat"?

Értem én enélkül is, csak mióta az eddig megköpködött Magnatec is megkapta a Dexos2-t azóta jó ezzel példálozni :D

Link to comment
Megosztás:

Megfordítanám a kérdést: miért ne GM-LL..-t töltsünk bele? Írtam fentebb, hogy ha az ember el meri hinni, hogy a minősítettekben tényleg megvannak az Opelmotor-specifikus összetevők, akkor mi kellhet még? Nem drágább, nem (sokkal) macerásabb a beszerzése, nem rosszabb, mint a nem minősített, akkor minek nyakaskodni? A legtöbb alkatrészre / folyadékokra általában a gyárit szoktuk itt a fórumon javasolni, miért kavar ez az olaj-kérdés mégis mindig vihart?

Ettől függetlenül engem is érdekelnének a konkrét különbségek, de ez nem kutatható ki egyszerűen, ezek olajgyártói (bennfentes) információk, meg nem is biztos, hogy a tényektől sokkal okosabbak lennénk.

A lefizetős mende-mondák persze nem növelik a bizalmat a minősítés értékét illetően.

(Különben a saját esetemben a kokszképződés szerintem elsősorban a MoS2-adalékolásnak volt köszönhető.)

Kapott egy flakont ingyen, ennyi.

Öntse ki csak politikai okokból? :D

Link to comment
Megosztás:

Mármint ki kapott mit? :D

Ugye abból indultunk ki, hogy BA3 kollega kapott ajándékba egy 5w30-as EDGE olajat, és beletöltheti-e...

Innen a szokásos lépésekkel eljutottunk oda, hogy ne töltse bele, bár azt ismét senki nem tudja érdemben igazolni semmivel hogy miért ne :D

(még ha egy teszkós olajról lenne szó akkor rendben van, de így... :D )

PS: én szivesen átveszem ócsóért :P

Link to comment
Megosztás:

Ugye abból indultunk ki, hogy BA3 kollega kapott ajándékba egy 5w30-as EDGE olajat, és beletöltheti-e...

Innen a szokásos lépésekkel eljutottunk oda, hogy ne töltse bele, bár azt ismét senki nem tudja érdemben igazolni semmivel hogy miért ne :D

(még ha egy teszkós olajról lenne szó akkor rendben van, de így... :D )

PS: én szivesen átveszem ócsóért :D

Bocs', a vitaindító kérdésen már átsiklottam... :P

Konkrétan BA3 cartárs helyében egy 10 ezres ciklust le mernék futni ezzel az olajjal, a minősítés hiánya ellenére is.

Én a direkt olajkeresőkre / olajválasztókra értettem azt, hogy GM-LL...-t, dexos2-t keressenek, ebben az esetben látom értelmetlennek, hogy valaki szándékosan nem minősített olajat választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D

Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként...

Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D

Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként...

Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva)

a motorkód alapján kérd a GYÁRI szűrőt...hogy hol?...szinte bárhol, de a hentesnél azért ne próbálkozz :D

Link to comment
Megosztás:

Motoszám alapjàn vegyél szűrőt,ami nem azonos a motor kóddal. Mert valóban két fajta van.

Sziasztok!

"Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D

Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként...

Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"Örömmel" olvasom hogy milyen kisebb perpatvart sikerült akaratomon kívül okoznom a Castrol Edge 5W-30 -as kérdésemmel :D

Akkor a vélemények alapján beletöltöm, hisz a szervizkönyv is a 0W30/40 és 5W30/40 négyes valamelyikét írja alternatívaként...

Még egy fontos kérdésem lenne: idén én venném az olajszűrőt is az autóhoz, állítólag két féle méret van az Astrákhoz. Szerintetek melyik való az enyémbe, hol és milyent érdemes vennem? (Astra Classic II. Z14XEP, 2008-nyarán újonnan vásárolva)

19MA9234-ig a nagyobb átmérőjű, rövidebb

19MA9235-től a kisebb átmérőjű, hosszabb

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.