Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Jégfehér ledes már / lesz minden az Astrában, műszeregység is. Engem nem, de asszonyt zavarja a fényerő, s ugye a gyárival elég kevés amit lehet halványítani. Hogyan lehet megoldani, hogy még jobban tudja halványítani? Mit kell csinálni a gyári lámpakapcsolóban?

Köszi.

a gyári szabályzóval sorba tegyél ellenállás, hogy mekkora kell az ugye függ hogy hány LED van, meg az eredeti szabályzó ellenállásától

Az milyen? Szembe fut egy orsozlán? :D Nekem meg túl halvány a sima mezei piros led, kéne kezdeni vele valamit.

Ugye LED-et áramgenerátorral lenne ildomos hajtani. Hány LEDed van és hogy van kötve?

Mondjuk vmi ilyennel:

http://www.ebay.com/itm/4-6-1W-LED-Drive-Power-LED-Constant-Current-Built-in-Power-Supply-12V-HFUS-/171017347882

Ez még jobb:

http://www.ebay.com/itm/S1-E-LM2596S-DC-DC-Constant-Current-and-Voltage-Adjustable-Module-LED-Driver-/271525227936

Ezen minden szútyok állítható (kimenti: U,I)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt tudja e valaki, hogy az útjeladó kimenetén (műszeregység nagy csatin 3-as pont, kék piros vezeték) milyen jelet kellene mérnem? Feszt, mekkorát, vagy ellenállást, vagy mit?

Van egy VDO Dayton cd3300-as fejegységem, ami tudja a sebfüggő hangerőszabályzást, és nekem ez a vezeték benne is van gyárilag a kötegben, kimértem, nem is szakadt, de mégsem tudom bekalibrálni a rádiót, mert nem érzékel jelet.

Link to comment
Megosztás:

a gyári szabályzóval sorba tegyél ellenállás, hogy mekkora kell az ugye függ hogy hány LED van, meg az eredeti szabályzó ellenállásától

Ugye LED-et áramgenerátorral lenne ildomos hajtani. Hány LEDed van és hogy van kötve?

Mondjuk vmi ilyennel:

http://www.ebay.com/itm/4-6-1W-LED-Drive-Power-LED-Constant-Current-Built-in-Power-Supply-12V-HFUS-/171017347882

Ez még jobb:

http://www.ebay.com/itm/S1-E-LM2596S-DC-DC-Constant-Current-and-Voltage-Adjustable-Module-LED-Driver-/271525227936

Ezen minden szútyok állítható (kimenti: U,I)

4 darab led van csak a gyári izzóhelyen és ha jól emlékszem 750ohmos ellenállás van mellettük.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Egy kérdésem lenne : Az mitől van hogy , menet közben nagyon - nagyon halványan ,de világít a műszerfalon a töltésjelző lámpa , ha a fütőventilátort kapcsolom minél feljebb akkor egyre jobban ,és ha az ablakfűtést is rákapcsolom , akkor még erősebben világit , ( nappal nem venni észre csak sötétben ) ! Az akksi egy éves, töltés van rendesen (kimértük) , öninditó is jó! A múltkor kipróbáltam hogy ráindítottam a járó motorra , akkor elaludt , egy ídőre aztán megint elkezdett nagyon haloványan világítani !

Mi lehet a baj??? az autó egy 94-es Astra 1.7d

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt tudja e valaki, hogy az útjeladó kimenetén (műszeregység nagy csatin 3-as pont, kék piros vezeték) milyen jelet kellene mérnem? Feszt, mekkorát, vagy ellenállást, vagy mit?

Van egy VDO Dayton cd3300-as fejegységem, ami tudja a sebfüggő hangerőszabályzást, és nekem ez a vezeték benne is van gyárilag a kötegben, kimértem, nem is szakadt, de mégsem tudom bekalibrálni a rádiót, mert nem érzékel jelet.

Max oszciloszkóppal tudod megmérni, x impulzus/másodpercz...

Ezt a Dayton-t, nem ismerem, a "gyári" fejegységen az off/3 fokozatot lehet csak állítani, hogy mennyire legyen sebesség-érzékeny.

Link to comment
Megosztás:

Max oszciloszkóppal tudod megmérni, x impulzus/másodpercz...

Ezt a Dayton-t, nem ismerem, a "gyári" fejegységen az off/3 fokozatot lehet csak állítani, hogy mennyire legyen sebesség-érzékeny.

A vdo csinálta a gyári philips fejeket is, ezek kb az egyetlen olyan aftermarket fejek, amik ugyanazt tudják mint a gyáriak. Ennél is úgy van, off 1-2-3-4. De csak akkor jön elő, ha be van kalibrálva a sebesség, amit 50-nél hosszan nyomvatartott speed gombbal lehet megtenni. Na ott meg azt írja hogy no signal. Vagy not connected.

Négyszögjelet kéne kapjak?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg 0-5V négyszögjelnek kéne lennie. Amikor betettem a hőmérős órát megnéztem (mert valamiért annak is kell), de már nem emlékszem rá.

A vdo csinálta a gyári philips fejeket is, ezek kb az egyetlen olyan aftermarket fejek, amik ugyanazt tudják mint a gyáriak. Ennél is úgy van, off 1-2-3-4. De csak akkor jön elő, ha be van kalibrálva a sebesség, amit 50-nél hosszan nyomvatartott speed gombbal lehet megtenni. Na ott meg azt írja hogy no signal. Vagy not connected.

Négyszögjelet kéne kapjak?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Egy kérdésem lenne : Az mitől van hogy , menet közben nagyon - nagyon halványan ,de világít a műszerfalon a töltésjelző lámpa , ha a fütőventilátort kapcsolom minél feljebb akkor egyre jobban ,és ha az ablakfűtést is rákapcsolom , akkor még erősebben világit , ( nappal nem venni észre csak sötétben ) ! Az akksi egy éves, töltés van rendesen (kimértük) , öninditó is jó! A múltkor kipróbáltam hogy ráindítottam a járó motorra , akkor elaludt , egy ídőre aztán megint elkezdett nagyon haloványan világítani !

Mi lehet a baj??? az autó egy 94-es Astra 1.7d

Üdv, kezdetnek átnézheted az akku-generátor-test közötti kontaktokat, csavarkötéseket például. Nagy testcsavar a zárhídon, blokkon...stb...stb.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Egy kérdésem lenne : Az mitől van hogy , menet közben nagyon - nagyon halványan ,de világít a műszerfalon a töltésjelző lámpa , ha a fütőventilátort kapcsolom minél feljebb akkor egyre jobban ,és ha az ablakfűtést is rákapcsolom , akkor még erősebben világit , ( nappal nem venni észre csak sötétben ) ! Az akksi egy éves, töltés van rendesen (kimértük) , öninditó is jó! A múltkor kipróbáltam hogy ráindítottam a járó motorra , akkor elaludt , egy ídőre aztán megint elkezdett nagyon haloványan világítani !

Mi lehet a baj??? az autó egy 94-es Astra 1.7d

töltésed van-é? sztem generátorod
Link to comment
Megosztás:

Üdv, kezdetnek átnézheted az akku-generátor-test közötti kontaktokat, csavarkötéseket például. Nagy testcsavar a zárhídon, blokkon...stb...stb.

Át fogom ezeket nézni , úgy is szét van most bombázva ( műszakira megy) ! (remélem nem kötnek bele a nagy fékekbe )

Köszi a tippet !

Link to comment
Megosztás:

Udv mindenkinek! Generator problemam lenne. Ott kezdodott minden hogy kezdett mar csapagyas lenni ma nekialltam kicsereltem mind a kettot. Osszeraktam szepen visszaraktam az autoba is DE itt kezdodik a problemam bekotottem mind a harom vezeteket a helyere inditanam az autot de nem indul el. Gyujtas van onindito teker hallani hogy a motor in indulna de mihelyst elemgedem a kulcsot megall. Mi lehet a problema ? Annyit eszrevettem hogy gyujtason a feszito csavarnal levo test kabel szikrazik kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Osszesem 3 vezetek megy ra egy pozitiv a generator hatulraja mellette egy vekony kek feher csikos vezetek ennek nemtudom mi a szerepe a 3 kabel pedig a feszito csavarjan van ez lesz a test ha ezt bekotom nem indul a kocsi es gyujtason hozzaerintve a generatorhoz szikrazik.

Esetleg valahol a generatoron belol osszerhet valami es zarlat lehet ?

Link to comment
Megosztás:

Osszesem 3 vezetek megy ra egy pozitiv a generator hatulraja mellette egy vekony kek feher csikos vezetek ennek nemtudom mi a szerepe a 3 kabel pedig a feszito csavarjan van ez lesz a test ha ezt bekotom nem indul a kocsi es gyujtason hozzaerintve a generatorhoz szikrazik.

Esetleg valahol a generatoron belol osszerhet valami es zarlat lehet ?

Ha jól tudom csúszógyűrűről "szedi " az áramot két bronzkefe. Lehet hogy tengelyig kopott már és ott zár össze, vagy a diódahídnál van zárlat. Szétt kell szedni hátha szemre is látszik a hiba oka.

Link to comment
Megosztás:

Osszesem 3 vezetek megy ra egy pozitiv a generator hatulraja mellette egy vekony kek feher csikos vezetek ennek nemtudom mi a szerepe a 3 kabel pedig a feszito csavarjan van ez lesz a test ha ezt bekotom nem indul a kocsi es gyujtason hozzaerintve a generatorhoz szikrazik.

Esetleg valahol a generatoron belol osszerhet valami es zarlat lehet ?

töltés visszajelzőre megy

Jól rajtad Te össze azt a generátort? Milyen fajta? delco,bosch?

Annak nem szabadna szikrázna gyújtáson, mérj rá feszmérővel ha van a házon feszkó, akkor vmit elkötöttél

Link to comment
Megosztás:

Bocsi hogy beleszólok, pusztá kiváncsiságból érdekelne hogy angel eye-ért megbüntethet a rendőr? Olvasok neten mindenfélét, hogy ha van benne E jel akkor nem. De nemtudom mi az igaz.

Én most rendeltem egy hátsó lámpát (nem ledeset),http://kepfeltoltes.hu/view/140809/Tec_www.kepfeltoltes.hu_.jpg azt mondja az eladó, hogy van benne E jel. E jel ide vagy oda, mivel nem gyári, ezért büntethet a rendőr?

Az enyémbe is tuning lámpa van elől, én így vettem, a szerelő aki vizsgáztatta az autót ö is kételkedett

hogy jó lesz, de a vizsgán a vizsgabiztos is azt mondta mivel benne van az E jelölés ezért a lámpa megfelel.

Link to comment
Megosztás:

Át fogom ezeket nézni , úgy is szét van most bombázva ( műszakira megy) ! (remélem nem kötnek bele a nagy fékekbe )

Köszi a tippet !

Mérj feszültséget a generátor fém háza és a motorblokk között járó motornál és felkapcsolt világítással. Ha egy-két tized voltnál többet mérsz, a testkábelt szereld le, mindkét végét oxidmentesítve szereld vissza.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.