Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Én megreléztem magamnak a tompítottat így ez a lámpakapcsoló-olvadás nálam már nem focizik.Nem gyári megoldás de működik és nem kell azon parázni mikor olvad meg nekem is a kapcsolóm!

Elméletileg jó a relé nélküli gyári is, akkor szokott megolvadni ha vagy mókolnak valamit vagy valami gond van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Már a múltkor írtam ide ezzel kapcsolatban, akkor sajnos nem tudtuk megoldani a problémámat. Gondoltam megpróbálom most megint összefoglalni, hátha valaki okosabb lett idő közben.
Szóval, szivargyújtó töltő, F astra, c14nz. Működik, de... ha telefont dugok rá, akkor olyan minimális a töltés, hogy max csak lassabban merül a telefon. A szivargyújtót már azelőtt kilöki, hogy az izzana, így max arra jó, hogy megégessem az ujjamat, de nem arra, hogy meggyújtsak vele bármit is (nem mintha dohányos lennék). Ami még fontos lehet, hogy bármit is dugok rá, rohadtul felforrósul, pl tegnap az ülésfűtést használtam és 10 perc után miután kihúztam iszonyatosan felforrósodott a dugasz. Múltkor már kimértem mutiméterrel, megvan benne a 12 V.
Valaki találkozott már ehhez hasonlóval?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már a múltkor írtam ide ezzel kapcsolatban, akkor sajnos nem tudtuk megoldani a problémámat. Gondoltam megpróbálom most megint összefoglalni, hátha valaki okosabb lett idő közben.

Szóval, szivargyújtó töltő, F astra, c14nz. Működik, de... ha telefont dugok rá, akkor olyan minimális a töltés, hogy max csak lassabban merül a telefon. A szivargyújtót már azelőtt kilöki, hogy az izzana, így max arra jó, hogy megégessem az ujjamat, de nem arra, hogy meggyújtsak vele bármit is (nem mintha dohányos lennék). Ami még fontos lehet, hogy bármit is dugok rá, rohadtul felforrósul, pl tegnap az ülésfűtést használtam és 10 perc után miután kihúztam iszonyatosan felforrósodott a dugasz. Múltkor már kimértem mutiméterrel, megvan benne a 12 V.

Valaki találkozott már ehhez hasonlóval?

Szerintem legegyszerűbb ha elmész egy bontóban és kiveszel egy kardánboxból egy másik szivargyujtót és berakod ebbe. Nem hiszem hogy sokat kérnek érte mert kábé senki nem keresi. Valami kontkathibája lehet, de egyszerűbb kicserélni mint keresgélni pontosan mi a baja. Két darabból áll van a műanyag meg a belső fém része. Elméletileg ki lehetne venni bontás nélkül is de nekem nem sikerült, a kardánbox kiszedése után hátulról látni fogod melyik pöcköt merre kell nyomni. Lehet hogy egyszerűen csak a csatlakozó kontakhibás és ezért melegszik. Pontosan annyi feszültséget tudsz mérni rajta mint magán az akkun? 1-2 tized voltal lehet kevesebb de sokkal nem.

1637156-20141027-kmre3t.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Óvatosan az ilyen utólagos szivargyújtós ülésfűtésekkel, mert haverom g astráját majdnem felgyújtotta (mármint nem maga a cucc, hanem a biztitáblának volt annyi)

Ha USB-s telefontöltőt dugok rá, az is felforrósodik, sőt, egyszer volr egy szuivargyújtó elosztóm is, az konkrétan szét is olvadt (akkor még azt hittem, hogy annak a hibája, nem pedig a kocsié).

De köszi, hogy szóltál.

Link to comment
Megosztás:

Ha USB-s telefontöltőt dugok rá, az is felforrósodik, sőt, egyszer volr egy szuivargyújtó elosztóm is, az konkrétan szét is olvadt (akkor még azt hittem, hogy annak a hibája, nem pedig a kocsié).

De köszi, hogy szóltál.

Nekem volt tescós ülésfűtésem, néha telefont is töltök a szivargyujtóról, nem melegszik egyáltalán ott valami kontakthiba miatti ellenállás növekedés lehet. Az tény és való hogy nem fogja valami fixen a dugót simán csak rázkódásra kimozdult és akkor már fázott a seg*em...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem legegyszerűbb ha elmész egy bontóban és kiveszel egy kardánboxból egy másik szivargyujtót és berakod ebbe. Nem hiszem hogy sokat kérnek érte mert kábé senki nem keresi. Valami kontkathibája lehet, de egyszerűbb kicserélni mint keresgélni pontosan mi a baja. Két darabból áll van a műanyag meg a belső fém része. Elméletileg ki lehetne venni bontás nélkül is de nekem nem sikerült, a kardánbox kiszedése után hátulról látni fogod melyik pöcköt merre kell nyomni. Lehet hogy egyszerűen csak a csatlakozó kontakhibás és ezért melegszik. Pontosan annyi feszültséget tudsz mérni rajta mint magán az akkun? 1-2 tized voltal lehet kevesebb de sokkal nem.

1637156-20141027-kmre3t.jpg

Nagyon arra hajlok már, hogy bontós cuccot veszek, remélem hamarosan a munkaidőm is megengedi, hogy eljussak oda. köszönöm a választ.

Kimérésnél 12V-ot mértem (+/- valamennyi, már nem emlékszem pontosan)

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt tescós ülésfűtésem, néha telefont is töltök a szivargyujtóról, nem melegszik egyáltalán ott valami kontakthiba miatti ellenállás növekedés lehet. Az tény és való hogy nem fogja valami fixen a dugót simán csak rázkódásra kimozdult és akkor már fázott a seg*em...

Arra nekem is figyelnem kell, hogy ne mozduljon el, mert akkor leáll az ülésfűtés.

Link to comment
Megosztás:

Az F-es Astrám X aktát produkál. C16NZ motor van benne. Szóval először néha nem indult, (de mikor indult, akkor hidegen is pöccre), most meg a sosem indul állapotba került. A benzin szivattyú jó, a hengerekben van benzin, a gyújtást ellenőriztem kicsavart gyertyákkal. Az akku jó, az önindító jól forgat. Levegő szűrő tiszta. A kipufogóban nincs krumpli :=) Szóval minden együtt a működéshez, de meg se nyeffen. A gyertya nyílásokon benézve látszik a benzin köd. A szomszédom indítózott, én pedig néztem a gyertyákat, amiket kirakosgattam a hűtő tetejére. A 4-est nem tudtam kiszedni, mert be van szorulva a blokkba. Sebaj. És az érdekesség indítózás közben most jött. Az 1-es, majd a 3-as hengerből a gyertya nyíláson keresztül láng csapott ki és pukkant. Csak a 4-esben volt gyertya, szóval csak az gyújthatta be a többit. De hogy? Elvileg gyújtás közben mindkét szelep zárva, szóval üzemszerűen nem lehetne átterjedés. A motor a haldoklás előtt úgy járt, mint a doxaóra. Semmi jelét nem adta, hogy halni készül.

Ui.: a gyújtási időzítés érdekes, ezért a gyújtás modullal fogok próbálkozni. Elvileg van vészhelyzeti üzemmódja, aminél a motorvezérlő nélkül direktben gyújt. Illetve érdekes, hogy semmilyen hibajelzés nem látható.

Módosítva : Chaka
Link to comment
Megosztás:

Az F-es Astrám X aktát produkál. C16NZ motor van benne. Szóval először néha nem indult, (de mikor indult, akkor hidegen is pöccre), most meg a sosem indul állapotba került. A benzin szivattyú jó, a hengerekben van benzin, a gyújtást ellenőriztem kicsavart gyertyákkal. Az akku jó, az önindító jól forgat. Levegő szűrő tiszta. A kipufogóban nincs krumpli :=) Szóval minden együtt a működéshez, de meg se nyeffen. A gyertya nyílásokon benézve látszik a benzin köd. A szomszédom indítózott, én pedig néztem a gyertyákat, amiket kirakosgattam a hűtő tetejére. A 4-est nem tudtam kiszedni, mert be van szorulva a blokkba. Sebaj. És az érdekesség indítózás közben most jött. Az 1-es, majd a 3-as hengerből a gyertya nyíláson keresztül láng csapott ki és pukkant. Csak a 4-esben volt gyertya, szóval csak az gyújthatta be a többit. De hogy? Elvileg gyújtás közben mindkét szelep zárva, szóval üzemszerűen nem lehetne átterjedés. A motor a haldoklás előtt úgy járt, mint a doxaóra. Semmi jelét nem adta, hogy halni készül.

Ui.: a gyújtási időzítés érdekes, ezért a gyújtás modullal fogok próbálkozni. Elvileg van vészhelyzeti üzemmódja, aminél a motorvezérlő nélkül direktben gyújt. Illetve érdekes, hogy semmilyen hibajelzés nem látható.

Gyújtásmodul. De ha döglött hiába van vészhelyzetiben sztem akkor sem fog menni. Hiba azért nincs, mert a gyújtásról nem kap vissza infót az ECU.

Kis segítség:

http://taylor.hu/astra/elektromos/Gyujtasrendszer.pdf

Link to comment
Megosztás:

sziasztok egy kis megerősítésre lenne szükségem:

Az lenne a gondom hogy gyári központi zárhoz szeretnék egy távirányítós vezérlőt hozzácsatlakoztatni.

Ha jól értelmeztem a kapcsolási rajzát a központinak akkor a zárás a Barna-Piros (2) és a nyitás a Barna-Fehér (6).

A vevő a 12Volt ot a Piros (9) , a testet a Barna(11) vezetékeken kapja.

Ha lehet ellenőrizzétek már nekem hogy helyes e.

Előre is köszönöm

Én egy made in e-bay zárvezérlőt szereltem be a bedöglött régi helyére, és ennyire nem volt sima ügy. Mivel a gyári kapcsolásban benne van az is, hogy a zárak követik a vezető oldali zárat. Alapból minden zármotorom vagy haldoklott, vagy halott volt, a vezetékezést az alőző tulaj széthackelte, ezért a huzalozásban az átalakítások nem okoztak akkora lelki törést. Szóval meg lehet csinálni, de az eredeti gyári állapot rovására. Ha csak nem pont olyan a vezérlőd, mint a gyári volt.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Gyújtásmodul. De ha döglött hiába van vészhelyzetiben sztem akkor sem fog menni. Hiba azért nincs, mert a gyújtásról nem kap vissza infót az ECU.

Kis segítség:

http://taylor.hu/astra/elektromos/Gyujtasrendszer.pdf

Köszi szépen a doksit. A gyújtásmodul próba valószínűleg sikeres lesz, mert a gyertyákon látszott az erőteljes ív. Bár ha ész nélkül gyújtogat, de erőteljesen, az nem látszik :=) ... szóval lámpa próba ...

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a doksit. A gyújtásmodul próba valószínűleg sikeres lesz, mert a gyertyákon látszott az erőteljes ív. Bár ha ész nélkül gyújtogat, de erőteljesen, az nem látszik :=) ... szóval lámpa próba ...

Az hogy a hengeren kívül van szikra még nem jelenti azt hogy bent kb 10 bar nyomáson is leadja. Amikor halódott a gyujtótrafóm kimárve jó volt, kitekert gyertyánál volt szikra de mégsem járt a motor ,nekem a pillangószelepnél lőtt vissza néha. De érdekes módon hatalmas előgyujtást adva működött a motor bár közel sem tökéletesen. (ugye az elosztó alatti Y-ont fellazítva az egész alu házat az óramutató járásával megegyező irányba tekertem.)

Link to comment
Megosztás:

Az hogy a hengeren kívül van szikra még nem jelenti azt hogy bent kb 10 bar nyomáson is leadja. Amikor halódott a gyujtótrafóm kimárve jó volt, kitekert gyertyánál volt szikra de mégsem járt a motor ,nekem a pillangószelepnél lőtt vissza néha. De érdekes módon hatalmas előgyujtást adva működött a motor bár közel sem tökéletesen. (ugye az elosztó alatti Y-ont fellazítva az egész alu házat az óramutató járásával megegyező irányba tekertem.)

Hmm, szóval a két gyanúsított a trafó és a gyújtás modul. Az elosztó fedél jó. Próbálok itt helyben kunyerálni egy trafót, mert azt könnyebb kiszerelni. Ha sikerül, és megjavul, akkor tarfó, ha nem, akkor folytatom a kunyerálást gyújtás modul irányban :=)

Link to comment
Megosztás:

Jeladó tekire vagy gyújtásmodulra tippelnék elsőkörben. Vészüzemmód nincs, csak diagnosztikai, ha az A-B kapcsokat összekötöd a diagcsatiban. Akkor csak fordulatszámfüggő az előgyuszi, illetve 1500-as fordulatig fixen 10fok, ehhez lehet beállítani az alapelőgyújtást.
Ha jól teleküldte a kipufogót benzinnel, akkor nem kizárt a lángcsóva :D

Az F-es Astrám X aktát produkál. C16NZ motor van benne. Szóval először néha nem indult, (de mikor indult, akkor hidegen is pöccre), most meg a sosem indul állapotba került. A benzin szivattyú jó, a hengerekben van benzin, a gyújtást ellenőriztem kicsavart gyertyákkal. Az akku jó, az önindító jól forgat. Levegő szűrő tiszta. A kipufogóban nincs krumpli :=) Szóval minden együtt a működéshez, de meg se nyeffen. A gyertya nyílásokon benézve látszik a benzin köd. A szomszédom indítózott, én pedig néztem a gyertyákat, amiket kirakosgattam a hűtő tetejére. A 4-est nem tudtam kiszedni, mert be van szorulva a blokkba. Sebaj. És az érdekesség indítózás közben most jött. Az 1-es, majd a 3-as hengerből a gyertya nyíláson keresztül láng csapott ki és pukkant. Csak a 4-esben volt gyertya, szóval csak az gyújthatta be a többit. De hogy? Elvileg gyújtás közben mindkét szelep zárva, szóval üzemszerűen nem lehetne átterjedés. A motor a haldoklás előtt úgy járt, mint a doxaóra. Semmi jelét nem adta, hogy halni készül.

Ui.: a gyújtási időzítés érdekes, ezért a gyújtás modullal fogok próbálkozni. Elvileg van vészhelyzeti üzemmódja, aminél a motorvezérlő nélkül direktben gyújt. Illetve érdekes, hogy semmilyen hibajelzés nem látható.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon arra hajlok már, hogy bontós cuccot veszek, remélem hamarosan a munkaidőm is megengedi, hogy eljussak oda. köszönöm a választ.

Kimérésnél 12V-ot mértem (+/- valamennyi, már nem emlékszem pontosan)

Terhelés nélkül, üresen nem is fogsz mást mérni, csak az akkufeszültséget. A kontakthiba vagy egyéb olyan dolog, ami megnövekedett fajlagos ellenállást produkál egy berendezésnél csak úgy észlelhető műszerrel, hogy rajta van a terhelés. Ugyanis ohm törvényét alapul véve, a feszültség akkor esik le, ha nagy az áram, de nagy az ellenállás is. Ha kicsi az ellenállás, tehát jó a kontakt és nincs kötéshiba stb., akkor a feszültség szinte nem is esik le pl a szivargyújtónál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.