Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hali! Én is néztem ezt a dolgot, de szerintem a 2 csati az egy. A nagy csati szét van osztva, 20 láb van a kisebbik csatiban, ebbe vannak kötve a féklámpa, helyzetjelző stb. A nagyobbik 21 láb tól levő csatiban van a 2 fényszóró kötve. Kimérni is vezetékszín, multiméter ellenállás, és egy pc táppal próbáltam ki mindent.

ne mán tényleg. Az egy csatlakozó. Az X4-es az kint van a motortérben.

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy csónakban evezünk. Most nézegetem a rajzokat meg gúglizok, hogy mi hogy van. Megvan már minden a négy elektromos ablak bekötéshez, csak egy bökkenő van. A központi zár vezérlő nem a gyári F Astra. Így esélyes, hogy automatában nem fogja felhúzni az ablakokat, mivel (tudtommal) reteszelésre húzza csak fel őket. Legalábbis az F Astra vezérlője tutira, illetve a jobb oldali zár zárás irányában tartva is felhúzza. Bal oldalon meg csak akkor, ha elfordítom a kulcsot vízszintesbe, mert ugye az a retesz. Ennél a távosnál meg második gombnyomásra lenne reteszelés, de mivel más a bal első központi zár bekötése, meg amúgy a kialakítása is, ezért esélyes, hogy nem fog menni. :( Főleg, hogy abban van egy külön érintkező, amivel kapja a jelet, hogy nyisson vagy zárjon a kulccsal. Van egy kis mikrokapcsoló a hengerzár végénél, ami a reteszelést oldja meg, de ez a mostani vezérlőnél máshogy van. Lehet be kell szereznem a két első ajtóba hozzá való zárakat. Ezt guglizom, hogy kép alapján rögzíthető-e F ajtóba a másik kpzár.

Legjobb lenne, ha most lemennék, letépném a bal első kárpitot és kiszerelnék mindent a kocsiból, úgy lenne a biztos. :D Alig találni képet gúglival ezekről.

Amúgy más gond nincs. :D

Namost állj. Az f astrában tudomásom szerint ugyanaz a vezérlő van, mint a vectrában. És vectrában pedig reteszelésre nem húz fel, csak ha elfordítva tartom a kulcsot, a jobb és a baloldalon is. Lévén a villanyablaknak van egy extra mikrokapcsolója a hengerzárnál, mint a központinak is.

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy csónakban evezünk. Most nézegetem a rajzokat meg gúglizok, hogy mi hogy van. Megvan már minden a négy elektromos ablak bekötéshez, csak egy bökkenő van. A központi zár vezérlő nem a gyári F Astra. Így esélyes, hogy automatában nem fogja felhúzni az ablakokat, mivel (tudtommal) reteszelésre húzza csak fel őket. Legalábbis az F Astra vezérlője tutira, illetve a jobb oldali zár zárás irányában tartva is felhúzza. Bal oldalon meg csak akkor, ha elfordítom a kulcsot vízszintesbe, mert ugye az a retesz. Ennél a távosnál meg második gombnyomásra lenne reteszelés, de mivel más a bal első központi zár bekötése, meg amúgy a kialakítása is, ezért esélyes, hogy nem fog menni. :( Főleg, hogy abban van egy külön érintkező, amivel kapja a jelet, hogy nyisson vagy zárjon a kulccsal. Van egy kis mikrokapcsoló a hengerzár végénél, ami a reteszelést oldja meg, de ez a mostani vezérlőnél máshogy van. Lehet be kell szereznem a két első ajtóba hozzá való zárakat. Ezt guglizom, hogy kép alapján rögzíthető-e F ajtóba a másik kpzár.

Legjobb lenne, ha most lemennék, letépném a bal első kárpitot és kiszerelnék mindent a kocsiból, úgy lenne a biztos. :D Alig találni képet gúglival ezekről.

Amúgy más gond nincs. :D

Az automata ablakfelhúzás dolog nekem is meg van célozva!

Nekem egy Ebay-en vásárolt "Univerzális" távirányító modul van bekötve a központi zárhoz és az nekem alapból tudja az ablakfelhúzást. Itt azért nem a gyári vezérlőt használom mert ha jól tudom ott addig kell tartani a kulcsot amíg fel nem megy az ablak. Ez a vezérlő pedig lezáráskor egy 30 másodperces "testet" ad ki ami tökéletesen elég arra hogy az ablak felmenjen.

A kábelkorbács ami a két ajtót összeköti meg a betápot fogadja már lassan kész. Utána pedig az ajtókárpitot fogom kicsit megvariálni.

Azt valaki tudja hogy hogyan tudom az elektromos ablakemelő csatijából kiszerelni az érintkezőt?? Mivel van egy pár gyári kábelkorbácsom (elektromos ablak + kp zár + el tükör) így ami kijön eredeti (csak kp zár) abból egy eret kiszerelek ami a központi zár csatijából megy az X31-be és behúznám a komfortvezérlésnek.

Gyanítom hogy egy hengeres kiszedőszerszámmal lehet kitolni, de nem vagyok benne biztos.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Namost állj. Az f astrában tudomásom szerint ugyanaz a vezérlő van, mint a vectrában. És vectrában pedig reteszelésre nem húz fel, csak ha elfordítva tartom a kulcsot, a jobb és a baloldalon is. Lévén a villanyablaknak van egy extra mikrokapcsolója a hengerzárnál, mint a központinak is.

A kpzár vezérlő ötös pontjából induló és a motorok 6-os Z pontjába érkező vezeték az automata felhúzás. Ugyanaz a mikrokapcsoló húzza fel őket, mivel az a "DS", tehát a reteszelés mikrokapcsolója. Jobb oldalon tartani kell, bal oldalon meg elfordítani vízszintesbe a zárat. Amúgy Vörös Petinek is van egy CDX vekije és neki felhúzta reteszelésre. Saját szememmel láttam.

eablak97_4.png

Link to comment
Megosztás:

Az automata ablakfelhúzás dolog nekem is meg van célozva!

Nekem egy Ebay-en vásárolt "Univerzális" távirányító modul van bekötve a központi zárhoz és az nekem alapból tudja az ablakfelhúzást. Itt azért nem a gyári vezérlőt használom mert ha jól tudom ott addig kell tartani a kulcsot amíg fel nem megy az ablak. Ez a vezérlő pedig lezáráskor egy 30 másodperces "testet" ad ki ami tökéletesen elég arra hogy az ablak felmenjen.

A kábelkorbács ami a két ajtót összeköti meg a betápot fogadja már lassan kész. Utána pedig az ajtókárpitot fogom kicsit megvariálni.

Azt valaki tudja hogy hogyan tudom az elektromos ablakemelő csatijából kiszerelni az érintkezőt?? Mivel van egy pár gyári kábelkorbácsom (elektromos ablak + kp zár + el tükör) így ami kijön eredeti (csak kp zár) abból egy eret kiszerelek ami a központi zár csatijából megy az X31-be és behúznám a komfortvezérlésnek.

Gyanítom hogy egy hengeres kiszedőszerszámmal lehet kitolni, de nem vagyok benne biztos.

Köszi

Én azt csak roncsolással tudtam kiszedni. Amúgy hengeres érintkező oldalán három helyen körben tartja bent a helyén, így elég nehéz. Próbálkoztam erősebb, merevebb vékony lemezzel benyomni mind a hármat, de nem sikerült. Aztán szétvágtam egy csatit az egyik tartalék balos kötegéből aztán átraktam.

Link to comment
Megosztás:

A kpzár vezérlő ötös pontjából induló és a motorok 6-os Z pontjába érkező vezeték az automata felhúzás. Ugyanaz a mikrokapcsoló húzza fel őket, mivel az a "DS", tehát a reteszelés mikrokapcsolója. Jobb oldalon tartani kell, bal oldalon meg elfordítani vízszintesbe a zárat. Amúgy Vörös Petinek is van egy CDX vekije és neki felhúzta reteszelésre. Saját szememmel láttam.

Na ez érdekes. Ez a rajz mikori évjárat? És az említett cdx veci?

Lementem és megnéztem az enyémet, íme:

Itt a központizár vezérlő egy 92-es veciből, a villanyablak meg egy 89-esből van. Mindent komplett tettem át, egy az egyben a donorautóból. Ezek szerint ebből is többféle van.

Link to comment
Megosztás:

Na ez érdekes. Ez a rajz mikori évjárat? És az említett cdx veci?

Lementem és megnéztem az enyémet, íme:

Itt a központizár vezérlő egy 92-es veciből, a villanyablak meg egy 89-esből van. Mindent komplett tettem át, egy az egyben a donorautóból. Ezek szerint ebből is többféle van.

Megnéztem a 92-es rajzot és azon tényleg nincs a kpzártól vezeték a komforthoz, hanem csak a hengerzárnál lévő két mikrokapcsoló üzemelteti ezt a funkciót. Viszont a 95-ös rajzban már ott van az az 5-ös lábú kivezetés, mint F Astrában is.

Az említett CDX Veci az már széria végi gyártású. Ha jól emlékszem, 95-ös.

Anúgy F-ben ez a 97-es rajz. A korábbi rajzokban sincs még benne ez, konkrétan csak ebben az évjáratos rajzban van benne a komfortos négy elektromos ablak rajza.

Lehet próbaképp visszarakom a sima kulcsos vezérlőt egy próba erejéig, úgyis megvan még.

Link to comment
Megosztás:

Viszont elkészültek az ajtóátvezetőkhöz a pinek:

kabelkorbacsok.jpg

Arra gondoltam még, hogy úgyis maradt még 13 érintkezőm és belepakolom őket még tartalékban a csatlakozókba és ugyanezt megcsinálom az ajtókötegek 30pin-es csatijaival is, mivel abból is van tartalék még. Főleg azért gondoltam erre, mert ha megkapja a típusidegen kpzárakat (ha jó lesz F-be), akkor ahhoz több vezeték kell (7 helyett 8). Igaz, a vezetőoldaliban maradt még 4 hely, az utasoldaliban 11, tehát kevés is a 13. Viszont a tartalék balos ajtókötegben van még 17 tartalék és a 2 nagy érintkező.

Link to comment
Megosztás:

Viszont elkészültek az ajtóátvezetőkhöz a pinek:

Arra gondoltam még, hogy úgyis maradt még 13 érintkezőm és belepakolom őket még tartalékban a csatlakozókba és ugyanezt megcsinálom az ajtókötegek 30pin-es csatijaival is, mivel abból is van tartalék még. Főleg azért gondoltam erre, mert ha megkapja a típusidegen kpzárakat (ha jó lesz F-be), akkor ahhoz több vezeték kell (7 helyett 8). Igaz, a vezetőoldaliban maradt még 4 hely, az utasoldaliban 11, tehát kevés is a 13. Viszont a tartalék balos ajtókötegben van még 17 tartalék és a 2 nagy érintkező.

Minek a pinje nagyobb? Az ablakemelőnek van a legnagyobb áramfelvétele nem?

Link to comment
Megosztás:

Korábban írtátok, hogy a Gyári antenna kábel gyárilag toldva van a vezető oldalon, hogy kell ezt elképzelni? Egy apa és anya csatlakozó van és összedugva? Meg nagyságrendileg hol található ez a toldás?

Igen, csatlakozóval. Nagyságrendileg pontosan a bal oldalon a belső küszöbburkolat mögött. Négy csavar fogja.

Link to comment
Megosztás:

Igen, csatlakozóval. Nagyságrendileg pontosan a bal oldalon a belső küszöbburkolat mögött. Négy csavar fogja.

Köszönöm, és esetleg még abban tudsz segíteni hogy ha ez meg van akkor az hogyan jut el a rádióhoz? Esetleg van e rögzítve? tulajdonképen most arra gondoltam hogy ha azt szét tudom ott szedni akkor a rádió felőli kábel toldásra rá szalagozok egy másikat és tulajdonképen behúzom helyére, meg megoldható lenne vagy szét kell szedni ott a lábtért hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Én azt csak roncsolással tudtam kiszedni. Amúgy hengeres érintkező oldalán három helyen körben tartja bent a helyén, így elég nehéz. Próbálkoztam erősebb, merevebb vékony lemezzel benyomni mind a hármat, de nem sikerült. Aztán szétvágtam egy csatit az egyik tartalék balos kötegéből aztán átraktam.

Na kicsit utána néztem és erre jutottam: Nálunk a melóban is használunk hasonló érintkezőket a csatlakozóinkban.

Íme: 5058724.jpg

Mi ezt a pin-t ezzel szedjük ki:

5080502.jpg

Ez egy olyan szerszám ami kívülről egy vékony falú henger és belül van benne egy tüske ami rugó ellenében mozog. Amikor ki akarod szedni az érintkezőt akkor a vezetékkel ellentétes végére tolod a hengert és benyomod. Ekkor a belső tüske kitolja a pin-t miközben a visszaakasztó szárnyakat a henger összenyomva tartja.

Na ennek az otthoni sufni verziója ez :w00t: :

RV%C3%89GH010.jpg

Ez egy 1,5 mm2 -es dupla érvéghüvely. Simán benyomja a visszaakasztókat és vagy egy kis csavarhúzóval kitoljuk vagy a vezetéknél fogva kihúzzuk.

Bocsi ha hosszú lett de így kerek! :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, és esetleg még abban tudsz segíteni hogy ha ez meg van akkor az hogyan jut el a rádióhoz? Esetleg van e rögzítve? tulajdonképen most arra gondoltam hogy ha azt szét tudom ott szedni akkor a rádió felőli kábel toldásra rá szalagozok egy másikat és tulajdonképen behúzom helyére, meg megoldható lenne vagy szét kell szedni ott a lábtért hozzá?

hát ugy behuzni nem fogod tudni, el tudod vezetni mellette az újat
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Nappali menetfényt szeretnék bekötni, a felszerelés már meg volt, ámde nézegettem honnan tudnék gyújtás kapcsoló által kapcsolt tápot szerezni, egy alternatíva a szellőzőmotor, de ahhoz szét kéne szednem a középkonzolt, vagy valahol megcsaponi, csak a biztitáblát nem lehet kivenni :goofy:
Vagy az ablakemelő a másik alternatíva, azonban nekem utólagos ablakemelőm van a gyári ablakemelő bizti nincs is benn, valahogy máshogyan van megoldva. Van egy relé azon állandó 12V ottvan és van egy kapcsoló szá lami kapcsolja a relét, ha más nincs akkor még egy + relével meg tudom oldani, de az macerás, biztos meg lehet egyszerűbben is oldani. Szerintetek honnét vegyek tápot? (kb 1A) vagy hol futnak ezek a kábelek? Ha rá tudnék kötni a gyári ablakemelő bizti kivezetésére, vajon oda be van kötve a táp? Vagy aki szerelt már be menetfényt honnét táplálja meg?

Link to comment
Megosztás:

Ami az injektoroknál van piros/kék vezeték az nem jó Neked? Az megy a benzinpumpához is és a vezeték közel is van a lámpákhoz. Teszel a DRL elé egy lengő biztosítékot és kész. Így sima gyújtáson nincs is DRL, csak ha van fordulatszámjel. ;)

Nálam így van bekötve. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.