Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

5 órája, klacka987 írta:

Köszi, de megvan a hiba oka.

Olyan mint a simson. Csak rugásra indul. 

Megszorul az önindító, és csak akkor indítja el, ha párszor megkocogtatom kalapáccsal.

Melyik lenne a jobb megoldás: felújítani a mostanit vagy újat beletenni? Használhatóság és gazdaságosság szempontjából nézve.

 

Ha bendixet veszel, KELLE-t vegyél. Dolgoztam a cégnél, Kazahsztánból írta az ügyfél, hogy az összes nyugati márka befagy, egyedül a KELLE használható. :icon13:

kekgif2.gif

2040 Budaörs, Iparos utca 1. 

Tel.: 23 430 000 / E-mail: kelle@kelle.hu

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

17 órája, klacka987 írta:

Köszi, de megvan a hiba oka.

Olyan mint a simson. Csak rugásra indul. 

Megszorul az önindító, és csak akkor indítja el, ha párszor megkocogtatom kalapáccsal.

Melyik lenne a jobb megoldás: felújítani a mostanit vagy újat beletenni? Használhatóság és gazdaságosság szempontjából nézve.

 

Van hogy egy sima takarítástól megjavul... a réz hengert kell megtörölgetni higítós rongyal..ennyire nem kel szétszedni mint a képen van. A behúzotekercs megszorul a kosztól és nem löki ki a fogaskereket és persze nem is kezd el tekerni.

2233653-20160525-vmfl4R.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Van hogy egy sima takarítástól megjavul... a réz hengert kell megtörölgetni higítós rongyal..ennyire nem kel szétszedni mint a képen van. A behúzotekercs megszorul a kosztól és nem löki ki a fogaskereket és persze nem is kezd el tekerni.

2233653-20160525-vmfl4R.jpg

 

 

17 órája, Cosso írta:

Ha bendixet veszel, KELLE-t vegyél. Dolgoztam a cégnél, Kazahsztánból írta az ügyfél, hogy az összes nyugati márka befagy, egyedül a KELLE használható. :icon13:

kekgif2.gif

2040 Budaörs, Iparos utca 1. 

Tel.: 23 430 000 / E-mail: kelle@kelle.hu

 

18 órája, wookie írta:

Nekem csak a perselyek voltak megkopva, azért szorult meg. 1 óra kényelmes tempós szerelés, meg 500ft volt a készlet hozzá.

Köszi mindenkinek.

Mivel ennyire azért nem értek a dologhoz, ezért meghagytam az autóvillamosságisnak. Rábíztam a dolgot, hogy ezt csinálja meg vagy vesz egy újat. Persze hozzátettem neki, hogy úgy gondolkodjon, hogy hosszab távon melyik a gazdaságossab és a célszerűbb. 13-15 ezer fölött szerintem már érdemesebb lenne az új, de ő a szaki, ő látja hogy milyen miután szétszedte. De hozzátettem neki még azt is, hogy mivel pizzafutár (is) vagyok, ezért napi minimum 40 indítózásról van szó, de volt már szerintem 70 körüli is, attól függően, hogy mennyire éhesek az emberek, és mennyire lusták főzni. De ez más tészta.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 23. at 22:45, zotya975 írta:

A törlőmotoron belül van megoldva a sebesség szabályzás, gyors törlésnél a fehér kábelen kell érkeznie a 12Voltnak. Ha jelen van a kapcsoló "gyors" állásában és nem töröl akkor a motor a hibás, ha nincs jelen akkor meg a kapcsoló vagy a kettő között csati-kábel hiba. Kipróbálhatod magánál a motornál is ha az aksiról felhúzol két szálat, a barnára kötöd a negatívot a fehérre a pozitívot, csak ne legyen zárlat a csupasz vezetékvégekkel.

Köszi, Zotya! Alkalomadtán ránézek.

Most a hátsó ablaktörlővel bíbelődöm, tegnap kiszereltem, mert már jóideje (előző tulaj se használta nagyon) nem jó. Közvetlen az akksiról se ment, aztán utánaolvasgattam, hogy ugyebár berohad a tengelye, és hát igen, ránézésre sem szép.

Gondoltam rá, hogy szétszedem és megpróbálom kitisztítani-bezsírozni, hátha még nincs leégve a motor. Ha bontóból veszek működőt, ki tudja az meddig bírja. Csinált már valaki ilyesmit? Azt olvastam valahol a neten, hogy a szegecseket kell lefúrni, akkor szét lehet szedni, és kipucolható a tengely.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, szabolala írta:

Köszi, Zotya! Alkalomadtán ránézek.

Most a hátsó ablaktörlővel bíbelődöm, tegnap kiszereltem, mert már jóideje (előző tulaj se használta nagyon) nem jó. Közvetlen az akksiról se ment, aztán utánaolvasgattam, hogy ugyebár berohad a tengelye, és hát igen, ránézésre sem szép.

Gondoltam rá, hogy szétszedem és megpróbálom kitisztítani-bezsírozni, hátha még nincs leégve a motor. Ha bontóból veszek működőt, ki tudja az meddig bírja. Csinált már valaki ilyesmit? Azt olvastam valahol a neten, hogy a szegecseket kell lefúrni, akkor szét lehet szedni, és kipucolható a tengely.

Igen, szét lehet fúrni aztán önmetsző csavarral össze lehet rakni, nagyon be tud rohadni amit szétszedtem azon állandóan leolvadt a bizti miatta.

Link to comment
Megosztás:

 

17 órája, zotya975 írta:

Igen, szét lehet fúrni aztán önmetsző csavarral össze lehet rakni, nagyon be tud rohadni amit szétszedtem azon állandóan leolvadt a bizti miatta.

Na, szétszedtem, kiderült hogy a villanymotor kuka, teljesen szét vannak égve a csatlakozói a burkolaton belül. Szóval mindenképp kell szerezzek bontóból egyet, de arra gondoltam hogy ha már szétszedtem, kitisztítom-bezsírozom ezt, és akkor csak a motort kell átszerelni majd a másikról. 

Hogy jön ki a tengely? Létezik hogy ennyire be van rohadva? Nekem nem mozdul sehogyse kifele, pedig adtam neki satun müa. kalapáccsal, meg kapja a wd40et keményen. :D

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 25. at 17:58, szabolala írta:

Köszi, Zotya! Alkalomadtán ránézek.

Most a hátsó ablaktörlővel bíbelődöm, tegnap kiszereltem, mert már jóideje (előző tulaj se használta nagyon) nem jó. Közvetlen az akksiról se ment, aztán utánaolvasgattam, hogy ugyebár berohad a tengelye, és hát igen, ránézésre sem szép.

Gondoltam rá, hogy szétszedem és megpróbálom kitisztítani-bezsírozni, hátha még nincs leégve a motor. Ha bontóból veszek működőt, ki tudja az meddig bírja. Csinált már valaki ilyesmit? Azt olvastam valahol a neten, hogy a szegecseket kell lefúrni, akkor szét lehet szedni, és kipucolható a tengely.

Szia szabolala!

Én most vagyok túl ezen a műveleten.Az "eredeti" ami az autóban volt(Astra F C14NZ ferdehátú) motorja menetszakadásos.Tettem bele egy másik motort,az pedig lefüstölt.Tette ezt azért,mert az előzőekben valaki bele rakott egy sima kerámia tárcsakondenzátort,aminek az értéke sem volt olyan aminek kellett volna lenni.Eredetileg ott egy 470 nF,100V-os (zöld téglalap alakú) kondi van.Most  még egy motorcsere után,és a megfeleő kondenzátorral,szénkefék cseréjével tökéletes.Mechanikailag a következőképpen jártam el.Azokat a szegecseket vétek lefúrni.Szépen és óvatosan le lehet feszegetni a takaró-lemezt,egy csavarhúzóval,késpengével úgy,hogy sem a szegecsek,sem a lemez alatt lévő tömítés nem sérül,és vissza lehet rakni.Ezután,(attól függően mennyire van berohadva) több órás csavarlazítós befújással,áztani kell.Majd a végén a tengely roncsolását mellőzve kiütögetni a helyéről.Tisztítás után,csiszolást,polírozást és zsírozást követően lehet összerakni.Mehet vissza a tömítés,majd a lemez,és szépen vissza lehet szegecselni.A szegecsek nem mennek tönkre használat közben,így a lefúrást csak többszöri szétszedés után látom esedékesnek.Akkor viszont,át kel fúrni,menetet fúrni bele,és csavarokkal lehet rögzíteni a lemezt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Borzol írta:

Szia szabolala!

Én most vagyok túl ezen a műveleten.Az "eredeti" ami az autóban volt(Astra F C14NZ ferdehátú) motorja menetszakadásos.Tettem bele egy másik motort,az pedig lefüstölt.Tette ezt azért,mert az előzőekben valaki bele rakott egy sima kerámia tárcsakondenzátort,aminek az értéke sem volt olyan aminek kellett volna lenni.Eredetileg ott egy 470 nF,100V-os (zöld téglalap alakú) kondi van.Most  még egy motorcsere után,és a megfeleő kondenzátorral,szénkefék cseréjével tökéletes.Mechanikailag a következőképpen jártam el.Azokat a szegecseket vétek lefúrni.Szépen és óvatosan le lehet feszegetni a takaró-lemezt,egy csavarhúzóval,késpengével úgy,hogy sem a szegecsek,sem a lemez alatt lévő tömítés nem sérül,és vissza lehet rakni.Ezután,(attól függően mennyire van berohadva) több órás csavarlazítós befújással,áztani kell.Majd a végén a tengely roncsolását mellőzve kiütögetni a helyéről.Tisztítás után,csiszolást,polírozást és zsírozást követően lehet összerakni.Mehet vissza a tömítés,majd a lemez,és szépen vissza lehet szegecselni.A szegecsek nem mennek tönkre használat közben,így a lefúrást csak többszöri szétszedés után látom esedékesnek.Akkor viszont,át kel fúrni,menetet fúrni bele,és csavarokkal lehet rögzíteni a lemezt.

Köszi!

A szegecseknek már lőttek, de sebaj, majd csavarozgatok. A tengely már kapott egy fél flakon wd40et, belül szép barna trutyi folydogál, de tengelyirányban nem igazán mozdul. Forogni forog, legalábbis nagyobb erőhatásra (satuban). Most egész éjjel ázott, meglátom mire jutok vele. Felülről gondolom nem fogja semmi, vagy legalábbis nem látok a tövénél seeger-gyűrűt, ha meg van, nem tudom hogy férhetnék hozzá, mert ugye ott elég mélyen ülne. Köszi a tippeket! :)

Link to comment
Megosztás:

11 órája, wookie írta:

Nekem miért nincsenek ilyen problémáim?

Igen, szét lehet fúrni aztán önmetsző csavarral össze lehet rakni, nagyon be tud rohadni amit szétszedtem azon állandóan leolvadt a bizti miatta.

Mert félig kész autót vettél amiből mindent kispóroltak a gyárban amit csak lehet.:-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, Borzol írta:

 valaki bele rakott egy sima kerámia tárcsakondenzátort,aminek az értéke sem volt olyan aminek kellett volna lenni.Eredetileg ott egy 470 nF,100V-os (zöld téglalap alakú) kondi van.

Annak igazából csak zavarszűrő szerepe van, a kefe szikrázását hivatott kioltani.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, hening írta:

Mai szerzeményem:

 

 

Természetesem a relé is meg van.

Ám melyik kábelt is kell elvágni az eredeti kötegben, fekete-sárga???

Hát vagy azt vagy a kéket. A kék 1.5-ös a fekete sárga 0.75-ös nem tudom ezt miért van...ezzel a szakaszos törlés sűrűségét lehet szabályozni gondolom.

Link to comment
Megosztás:

29 perce, zotya975 írta:

Hát vagy azt vagy a kéket. A kék 1.5-ös a fekete sárga 0.75-ös nem tudom ezt miért van...ezzel a szakaszos törlés sűrűségét lehet szabályozni gondolom.

Van két fekete-sárga, az egyiket kell elcsípni. Már utána is jártam, melyiket.

Link to comment
Megosztás:

11 perce, individor írta:

üdv!

gyújtáskapcsoló betét rajzot tud valaki? nem akarom szétszedni hátha nem tudom összerakni

olyan hibám van hogy egyre rosszabbul kapcsolta az önindítót, utána meg egyáltanán nem is indított

kicseréltük a betétet pár hónapig jó volt aztán ismét nem mindig indított, ma meg végképp nem is indít

a betétet kiszedve csavarhúzóval elforgatva gyönyörűen indít szóval a betét villamos része jó az a kis pöcök lehet elkopva ami forgatja (már betét közepén is látszik hogy van kicsi kopás) komplett gyújtáskapcsolót nem szeretnék cserélni szóval inkább elrejtek egy nyomógombot így kiváltanám a kulcsos önindítózást

az érdekelne (ezért kellene a kapcsolási rajz) hogy melyik kettőt érinti össze indításkor

annyit kimértem hogy a piros a +12 állandó a 2 vastag fekete gyújtáskor kap áramot a vékonyabb fekete pedig az önindító szál

melyik vastag feketétől kell áramot vennem ? van sima 1 szálas vastag meg egy duplaszálas vastag, vagy teljesen mindegy?

köszi!

A 6 milis piroson jön a táp az akkutól, és a 2.5 milis fekete-piroson megy tovább az indító motorhoz. A képen bal oldalt van.http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0100.jpg

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Bundee írta:

Annak igazából csak zavarszűrő szerepe van, a kefe szikrázását hivatott kioltani.

Ez így igaz!Ha viszont egy gyenge vacak van ott akkor nem birja azt az áramerősséget,feszültséget amik ott vannak az ablaktörlő indításakor,üzemeltetése közben.Az eredeti egy vastag kerámia lap két oldlán a fegyverzettel és 100 V ra méretezett(nem véletlenül).Ami az enyémbe volt betéve egy öt mm átmérőjű tárcsakondi,ami max.10-15 V- ig jó ugyan,de nem ekkora áramerősségre.El is füstölt a motor,mert a kondin keresztül testre zárta a + pólust.Ugyanis az a szénkefe kapja a pozitív feszt.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, szabolala írta:

Köszi!

A szegecseknek már lőttek, de sebaj, majd csavarozgatok. A tengely már kapott egy fél flakon wd40et, belül szép barna trutyi folydogál, de tengelyirányban nem igazán mozdul. Forogni forog, legalábbis nagyobb erőhatásra (satuban). Most egész éjjel ázott, meglátom mire jutok vele. Felülről gondolom nem fogja semmi, vagy legalábbis nem látok a tövénél seeger-gyűrűt, ha meg van, nem tudom hogy férhetnék hozzá, mert ugye ott elég mélyen ülne. Köszi a tippeket! :)

Csavarokkal a későbbi "generálozás" könnyebb lesz.Ami a tengelyt illeti,nincs rögzítve semmivel,így satuban,határozott ütéssel a tengelyvégre ki kell hogy jöjjön a forgásház felé.Főleg ha már elforog tengelyirányban.Persze ha könnyebben fog forogni,akkor könnyebb lesz kiütni is.A menetre a tengelyvégen azért nagyon vigyázz.Jó munkához idő kell.A rosszhoz mégtöbb,mert ujra kell csinálni.Sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Borzol írta:

Csavarokkal a későbbi "generálozás" könnyebb lesz.Ami a tengelyt illeti,nincs rögzítve semmivel,így satuban,határozott ütéssel a tengelyvégre ki kell hogy jöjjön a forgásház felé.Főleg ha már elforog tengelyirányban.Persze ha könnyebben fog forogni,akkor könnyebb lesz kiütni is.A menetre a tengelyvégen azért nagyon vigyázz.Jó munkához idő kell.A rosszhoz mégtöbb,mert ujra kell csinálni.Sok sikert.

No, akkor az enyém nagyon be lehet rohadva, mert már két napja próbálom kiütni a tengelyt. Egy pár mm-t jön, aztán onnan nem akaródzik tovább. Az az érdekes, hogy ha ütöm a hajtásház felé, akkor ott a pár milli után meg is szorul, tehát ott már nem forog. Most azt próbálom hogy a fogaskerék alatt fújtam be védét, és úgy hagytam (eddig főleg a menetes külső vég felől fujkodtam). 

Na de akkor ezek szerint a türelem remélhetőleg tengelyt terem, úgyhogy nem adom fel. :D Amúgy műanyagvégű kalapáccsal ütöm, eddig nem bántotta a menetet. 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, hening írta:

Van két fekete-sárga, az egyiket kell elcsípni. Már utána is jártam, melyiket.

Na, megtörtént a beszerelés. Viszont az omega relével kiveri a biztosítékot. Aki megcsinálta, annak mi volt a relé száma? Lehet az a baj, vagy a relé a rossz. Az enyém GM 90 564 340.

szerk.:

Közben rájöttem, hogy nem jó számú relé volt. Érdekes viszont, hogy egy másik omegában uazon a helyen a jó darab volt. Úgy hogy öröm és bódottá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.