Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

1 perc, aholy írta:

 

201008 a kütyü, a program 120309a

 

Windowst win 7el is, meg 8.1el is probaltam

XP alatt működik rendesen. Nekem is csak az OP-com miatt van XP a Win10 mellett. :D Bár azt ki akarom már próbálni, hogy win10ben, virtuális XP-vel is használható-e az OP-Com. De egyelőre üzemképes autóm sincs.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, daykiller írta:

XP alatt működik rendesen. Nekem is csak az OP-com miatt van XP a Win10 mellett. :D Bár azt ki akarom már próbálni, hogy win10ben, virtuális XP-vel is használható-e az OP-Com. De egyelőre üzemképes autóm sincs.

Autó van hozzá 2is :-)

 xp-t nemtudom lehet e varázsolni erre a laposra, a 7sem igazán jó rajta.

Majd keritek egy öreg laptopot, ami csak erre lessz használva.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 29. at 14:09, aholy írta:

Autó van hozzá 2is :-)

 xp-t nemtudom lehet e varázsolni erre a laposra, a 7sem igazán jó rajta.

Majd keritek egy öreg laptopot, ami csak erre lessz használva.

Pedig azzal vinnie kéne az 1.4-et, max hülyeségeket mutatna. Bp fele ha jársz megnézhetjük.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, Bundee írta:

Pedig azzal vinnie kéne az 1.4-et, max hülyeségeket mutatna. Bp fele ha jársz megnézhetjük.

Hát pedig nemmegy, nemsokára megjön egy egyszerűbb lapos, azon xp-van, azzal majd letesztelem megint. 

Mostanában nemjárok a nagyfalu közelében kicsikocsival, de köszi a lehetőséget.

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

12 perce, pszilaj írta:

Érdekes, hogy apám c14NZ-én az OPcom mindenféle hülyeséget írt. Az enyémen meg ment minden rendesen...

 

Valószínűleg kétféle (vagy több) leírófájl létezik, évjárat vagy verzió függően, amivel a progi az adatfolyamból kihámozza a skálázott értékeket. Ugyanígy járt Tiu mester is, illetve Wookie SE-jével én is, egy "C16SEOLD.xxx" nevű fájlt keresett az Opcom ami persze nem volt meg, más évjárattal meg 46V-volt a battery fesz, meg ilyesmi ökörségek jöttek ki.

Link to comment
Megosztás:

Na teszteltem xp-s lapossal, ugyan az.

Initializing ecu... wait 2 second

No response 

És ez pörög körbe.

 

Ugye nekem 10pines csatlakozóm van, ezért vettem az opcomhoz egy átalakító kábelt. Nem tudom ennek van e jelentősége.

A check pilács villog gyorsan, az opcomon a sárga és a piros led világít, a zöld pedig vibrál.

Nem folyamatosan világít, de nem is villog. 

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

38 perce, aholy írta:

Na teszteltem xp-s lapossal, ugyan az.

Initializing ecu... wait 2 second

No response 

És ez pörög körbe.

 

Ugye nekem 10pines csatlakozóm van, ezért vettem az opcomhoz egy átalakító kábelt. Nem tudom ennek van e jelentősége.

A check pilács villog gyorsan, az opcomon a sárga és a piros led világít, a zöld pedig vibrál.

Nem folyamatosan világít, de nem is villog. 

A beállításokba az önteszt lefut rendesen? (Kiírja a verziót és vmi sorozatszám félét). Nekem akkor csinálja ezt mikor nem jó driver van feltelepítve. Nem tudom Astra-n, hogy van bekötve a diag csati (gondolom ugyan úgy), nekem átalakítóval a #7 pin-re csatlakozik a motorhoz. Nem lehet, hogy rosszra próbál csatlakozni? Persze a más autóhoz jó, akkor nem is szóltam. :blush:

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Razor01 írta:

A beállításokba az önteszt lefut rendesen? (Kiírja a verziót és vmi sorozatszám félét). Nekem akkor csinálja ezt mikor nem jó driver van feltelepítve. Nem tudom Astra-n, hogy van bekötve a diag csati (gondolom ugyan úgy), nekem átalakítóval a #7 pin-re csatlakozik a motorhoz. Nem lehet, hogy rosszra próbál csatlakozni? Persze a más autóhoz jó, akkor nem is szóltam. :blush:

Lefut a teszt is, meg a 7es pint írja indulásnál.

Aztán lehet tényleg user error van a háttérben :-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, aholy írta:

...

Ugye nekem 10pines csatlakozóm van, ezért vettem az opcomhoz egy átalakító kábelt. Nem tudom ennek van e jelentősége.

A check pilács villog gyorsan, az opcomon a sárga és a piros led világít, a zöld pedig vibrál.

Nem folyamatosan világít, de nem is villog. 

A jó átalakító kábel bekötése elvileg ez:

16 pin -> 10 pin
4-5 -> A
16  -> F
7    -> G

15  -> K

Itt van erről leírás: http://pinoutguide.com/CarElectronics/opel_10pin_diag_pinout.shtml

Valamikor találtam ilyen leírást is, lehet az E pin is érdekes egyes vezérlőknél:

Pin

Description

A

Ground (-)

B

Diag Engine

C

Diag Automatic transmission

D

Diag MID/DID (Boardcomputer)

E

MUL (C16NZ)

F

+12V

G

Bidirect dataline

H

Diag DWA

J

Diag ETC (Tractioncontrol)

K

Diag ABS-2E/-2EH

Link to comment
Megosztás:

Én meg úgy tudom, hogy 10 érintkezős csatlakozónál a G láb a minden. Régebbi kapcsolási rajzokon is arra van kötve majdnem minden eszköz, ami képes valami kommunikációra, csak ugye mindegyik más protokollos, így tudta kiszűrni a Tech, hogy melyikkel kommunikál. 16pin-nél ezek már külön érintkezőn vannak. Az ABS, az ECU, az automata váltó, a MID.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! F kombi astrám van. Mindkét oldali tolatólámpa egy csapásra megtagadta a további világítást. Izzócsere, semmi. Nem találtam külön hozzá tartozó biztosítékot, de egyébként végignéztem az összeset, mind jó. Minden más világításra köteles dolog teszi a dolgát. Volna bármi tippetek, hogy mit csináljak? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Drummerviktor írta:

Sziasztok! F kombi astrám van. Mindkét oldali tolatólámpa egy csapásra megtagadta a további világítást. Izzócsere, semmi. Nem találtam külön hozzá tartozó biztosítékot, de egyébként végignéztem az összeset, mind jó. Minden más világításra köteles dolog teszi a dolgát. Volna bármi tippetek, hogy mit csináljak? Előre is köszönöm!

Talán a tolatólámpa kapcsolója mehetett tönkre. A váltba van betekerve.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Drummerviktor írta:

Sziasztok! F kombi astrám van. Mindkét oldali tolatólámpa egy csapásra megtagadta a további világítást. Izzócsere, semmi. Nem találtam külön hozzá tartozó biztosítékot, de egyébként végignéztem az összeset, mind jó. Minden más világításra köteles dolog teszi a dolgát. Volna bármi tippetek, hogy mit csináljak? Előre is köszönöm!

A váltó hűtő felőli oldalára megy egy csatlakozó. Az kapcsolja a tolatólámpákat. Vagy a csati rossz vagy a kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Tiu írta:

A jó átalakító kábel bekötése elvileg ez:

16 pin -> 10 pin
4-5 -> A
16  -> F
7    -> G

15  -> K

 

Itt van erről leírás: http://pinoutguide.com/CarElectronics/opel_10pin_diag_pinout.shtml

Valamikor találtam ilyen leírást is, lehet az E pin is érdekes egyes vezérlőknél:

Pin

 

Description

 

A

 

Ground (-)

 

B

 

Diag Engine

 

C

 

Diag Automatic transmission

 

D

 

Diag MID/DID (Boardcomputer)

 

E

 

MUL (C16NZ)

 

F

 

+12V

 

G

 

Bidirect dataline

 

H

 

Diag DWA

 

J

 

Diag ETC (Tractioncontrol)

 

K

 

Diag ABS-2E/-2EH

 

Köszi!

Úgy nézem nekem fel vannak csereberélve a dolgok, majd utánajárok.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, aholy írta:

Köszi!

Úgy nézem nekem fel vannak csereberélve a dolgok, majd utánajárok.

A K - 15 láb az opcomon belül ossze van kötve a 7-es lábbal, azt az átkötést vedd ki! Az L-line lenne, de jelen esetben csak bezavar.

Tiu: az E lábnak csak C16NZ-nél van jelentősége, az maga a check lámpa, illetve ott jön a 160baudos adatfolyam ha 10kohmmal kötöd ossze az A - B-t.

Link to comment
Megosztás:

üdv!

egy x14xe motorhoz keresek gyertyakábel szettet, a bárdinál van némi kedvezményem(plusz itt van helyben az elosztó) tőlük melyik típust érdemes megvenni?

a szerelő szerint ezt kellene kicserélni ahhoz hogy a gáz üzembe ne durrogjon vissza a légszűrő felé, eddig egy gyertyacsere mindig megoldotta a gondot, de most már sajna nem

szóval úgy néz ki elkerülhetetlenné vált a gyertyakábel szett csere, még a gyári van benne, csak az a kérdés melyiket lenne érdemes választani a sok közül

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.