Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

Ismerősömnek van egy Astrája,múltkor valami ügyes szerelő csinálta a világítást,vagy mit.... Néhány csavart kihagyott a műszerfalból,rosszul tett vissza ilyenek... Viszont a központi kijelző azóta hogy hozzá nyúlt,nem működik. Abszolút semmit nem mutat. Kicseréltem tegnap az izzókat a fűtés vezérlésben,meg a kijelzőben,de semmi.Merre induljak hiba keresésben? Jelzem nem a gyári rádió van benne,de ha jól tudom az időt akkor is mutatnia kellene...

Köszönöm előre is

Link to comment
Megosztás:

5 órája, hanko írta:

Sziasztok

Ismerősömnek van egy Astrája,múltkor valami ügyes szerelő csinálta a világítást,vagy mit.... Néhány csavart kihagyott a műszerfalból,rosszul tett vissza ilyenek... Viszont a központi kijelző azóta hogy hozzá nyúlt,nem működik. Abszolút semmit nem mutat. Kicseréltem tegnap az izzókat a fűtés vezérlésben,meg a kijelzőben,de semmi.Merre induljak hiba keresésben? Jelzem nem a gyári rádió van benne,de ha jól tudom az időt akkor is mutatnia kellene...

Köszönöm előre is

Üdv, először próbálja feltekerni a világítás kapcsoló alatt, potmétert, ami a fényerősségért fellel.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, hanko írta:

Köszönöm. Ha ez nem jönne be?

Utána ki kell venni a kapcsolót a helyéről ha szétszedte a szerelő, akkor lehet összerakáskor a potméter nyelveit nem tette be rendesen a csúszkák közé, ez ha jól tudom már kézbe fogva látszik. Ha ez is jól van akkor viszont kapcsolási rajz alapján lehet keresgélni hol tűnt el a tápellátás. Ott a két lemez között kell bent lennie a nyelvnek. 

2744380-20180118-Ds6INB.jpg

Ha jól láthatóan nincs a helyén, akkor szét kell szedni a kapcsolót, majd rendesen összerakni, de ez főleg először kissé macerás.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Utána ki kell venni a kapcsolót a helyéről ha szétszedte a szerelő, akkor lehet összerakáskor a potméter nyelveit nem tette be rendesen a csúszkák közé, ez ha jól tudom már kézbe fogva látszik. Ha ez is jól van akkor viszont kapcsolási rajz alapján lehet keresgélni hol tűnt el a tápellátás. Ott a két lemez között kell bent lennie a nyelvnek. 

2744380-20180118-Ds6INB.jpg

Ha jól láthatóan nincs a helyén, akkor szét kell szedni a kapcsolót, majd rendesen összerakni, de ez főleg először kissé macerás.

Szia. Várjunk,lehet félre érthetően írtam. A középkonzol kijelzője nem mutat semmit. Ott merre keressem a hibát?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, hanko írta:

Szia. Várjunk,lehet félre érthetően írtam. A középkonzol kijelzője nem mutat semmit. Ott merre keressem a hibát?

A középkonzol kijelzőjének ( és az óraegységnek is) a világítását lehet szabályozni a világítás kapcsolóba épített tekerővel. Mivel azt írtad a szerelő világítást szerelt ezért célszerű ezt megnézni, első körben, csak fel-le tekerni a potmétert, és nézni változik-e gyújtáson, járó motornál a fényerősség az óracsoprotban és a középkijelzőnél. Azt is meg lehet nézni, hogy ide egyáltalán visszakerültek-e az izzók...hátul van két zöld foglalatos izzó.

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, xmacx írta:

sziasztok! oldalsó visszapillantó fűtő-csatiját hogyan kell rádugni a tükörre? a tükröt le lehet pattintani vagy a réseken át egy hosszú csipesszel? köszi!

Ha teljesen befordítod a tükörlapot az üveg felé, még el tovább kell feszíteni egy kicsit  ( én szilókinyomó csövet dugtam ott be) és akkor férsz hozzá a sarukhoz, ekkor még nem pattan le a helyéről. De ilyenkor már szerintem hozzáférni a tükört a motorhoz rögzítő karmokhoz is, akár le is lehet pattintani. Eddíg nem volt elektromos? 

2746469-20180120-c0KGXc.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

A múltkor vettem észre hogy 3/4 állásnál leragad az üzemanyag szintjelző mutatója,teletankoltam hátha megindul,de már lassan 800km-nél tartok és még mindig majdnem telit mutat..

Mikor leállítom akkor szépen lemegy nullára,majd gyújtás ráadásakor ugyanúgy felkúszik majdnem a teli szintig,holott már majdnem üres a tank..

Hol kezdjem a hiba feltárást???   Tankban a szintjelzőt vagy az óracsoportban a műszert érdemes először ellenőrizni??

Isuzu dízel.

Köszi.

Üdv.Z

Link to comment
Megosztás:

51 perce, zolpat írta:

Üdv.

A múltkor vettem észre hogy 3/4 állásnál leragad az üzemanyag szintjelző mutatója,teletankoltam hátha megindul,de már lassan 800km-nél tartok és még mindig majdnem telit mutat..

Mikor leállítom akkor szépen lemegy nullára,majd gyújtás ráadásakor ugyanúgy felkúszik majdnem a teli szintig,holott már majdnem üres a tank..

Hol kezdjem a hiba feltárást???   Tankban a szintjelzőt vagy az óracsoportban a műszert érdemes először ellenőrizni??

Isuzu dízel.

Köszi.

Üdv.Z

Hát, először nézz alája, nincs-e összehorpadva a tank. Indulj el a legrosszabbtól...:-)

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 20. at 17:27, zotya975 írta:

Ha teljesen befordítod a tükörlapot az üveg felé, még el tovább kell feszíteni egy kicsit  ( én szilókinyomó csövet dugtam ott be) és akkor férsz hozzá a sarukhoz, ekkor még nem pattan le a helyéről. De ilyenkor már szerintem hozzáférni a tükört a motorhoz rögzítő karmokhoz is, akár le is lehet pattintani. Eddíg nem volt elektromos? 

 

de, de elektromos volt, csak még sosem cseréltem

köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Végre eljutottam odáig, hogy berakjam a világítós napellenzőket. Mire fejembe jutott, hogy tavaly próbáltam, és egy gyengén világít a négyből (szép feketés, utolsó stádium). Vékony szofita, meg se próbálom keresni a boltokban, a google se ad rá képet: 12V 1,2W szofita, 5mm vastag... ledezzem be? Nem akarom, de ha nincs más út...

Szerk.: 5050 SMD LED szalagom van, ha már. Lakás korszerűsítésből maradt meg pár szakasz.

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Róóóbi írta:

Végre eljutottam odáig, hogy berakjam a világítós napellenzőket. Mire fejembe jutott, hogy tavaly próbáltam, és egy gyengén világít a négyből (szép feketés, utolsó stádium). Vékony szofita, meg se próbálom keresni a boltokban, a google se ad rá képet: 12V 1,2W szofita, 5mm vastag... ledezzem be? Nem akarom, de ha nincs más út...

Szerk.: 5050 SMD LED szalagom van, ha már. Lakás korszerűsítésből maradt meg pár szakasz.

Alap....de szerintem fordítva tettem be őket. azt mondják ha felcsukom a tetőkárpitnak be kéne csuknia a kis ajtót:

2755815-20180131-88VTnK.jpg

De szerintem nem kötöttem vissza a tápját a legutóbbi tetőkárpit csere óta.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

Alap....de szerintem fordítva tettem be őket. azt mondják ha felcsukom a tetőkárpitnak be kéne csuknia a kis ajtót:

Szerintem is fordítva van. Most szedtem szét őket, ellenkezőleg voltak az ajtócskák.

Kell valami extra ellenállat neki, vagy valami mással variálni? Mert akkor vágok 4X3 modult azt beforrasztom holnap.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Róóóbi írta:

Nem tudom,ennek lenne-e baja így. Mármint a levágott szakasznak. Amúgy tévedtem, 5630-as SMD. Nyilván rögzítem valamivel meg szigetelem zsugorcsővel a réz sarukat, ki nem vágok semmit ha nem muszáj.

 

Szerintem nem, én melegragasztó pisztollyal szoktam pluszban rögíztani a szalagot. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Róóóbi írta:

Minden Astra zárpöcke kúpos, madzagozhatod te azt... 

Amúgy nincs baj az immoval, amíg be nem sz@rik.

 

Mindjáá forrasztom.

Ha kp-záras akkor ki lehet nyitni madzaggal, mert a zármotor fellöki, nem kell sokat húzni. 

Jó lesz az..de ha jól látom akkor én mégiscsak fordítva szereltem be. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.