Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A régi kijelzős (nincs 3 részre tagolva) Astrába nem lehet külső hőmérőt bekötni? Mintha már olvastam volna valahol, hogy a kijelzőt át lehet programozni, hogy úgy működjön mint ha RDS lenne benne. Akkor ezt is meg lehetne oldani valahogy, nem? :smt017

Mivel egy saját kijelzős magnó van beszerelve, így úgysem mutat semmit középen.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Nem tudja. Nem is lehet átprogramozni. Külön kütyü kéne, amit ha rákötsz, vezérli a kijelzőt, és kiírja rá az általa mért hőmérsékletet.

De ilyet nem ismerek. Viszont egy TID modul 5 körül szokott lenni a bontóban. :(

Mondjuk ehhez be kell kábelozni egy külső hőjeladót is.

Link to comment
Megosztás:

Ja, alighanem arra. Te láttad már működni? Én még nem csináltam meg, de így már valszeg nem is fogom :(

Meg nekem már nem nagyon kell ugyebár... :D

Ha már itt tartunk, fogyimérő modul is kellene majd, de egyelőre még másra mennek el az anyagiak :evil: . Ha aktuális lesz, szólok. Lehet egybekötöm a műszerfalcserével, akkor gondolom újra kell kalibrálni a BC-t is az óracsere miatt...

Link to comment
Megosztás:

És ez a TID teljesen kompatibilis az osztás nélküli kijelzővel? Méretben gondolom nincs probléma, de a csatlakozóknál mi a helyzet? És akkor külön hőmérséklet jeladót kell még hozzá venni? Ha van hozzá +1 jeladó, akkor egy kapcsoló segítségével elvileg váltani is lehetne a külső-belső hőmérséklet között (már ha össze van kötve)?

Link to comment
Megosztás:

A csatija ugyanaz, csak nincsen benne bekábelozva a szonda két vezetéke. A 2-es és 4-es pinre kell kötni a szondát. :(

Kell hozzá venni egy ilyen gyári szondát, bekábelezni, és működni is fog.

Ha két szondát veszel, és egyiket belülre teszed, akkor egy kétkörös alternáló kapcsolóval természetesen be lehet kötni választhatóra. :D

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a gyújtásmodult; nem volt kis meló, mert amit kaptam, teljesen máshogy néz ki, mint az eredeti. Az eredeti egy Alu-öntvényre volt ráöntve, ami a gyújtótrafót is tartja; amit kaptam, az meg csak maga a műanyagházas modul. Levéstem az Alu-öntvényről a régi gyújtómodult, az új modulnak csináltam rá menetes furatokat, és rácsavaroztam az új modult. Adtak hozzá valami pasztát, azt is kentem alá.

És a legszebb az egészben, hogy valószínűleg feleslegesen csináltam az egészet :evil: : van egy kétpólusú csatlakozó a gyújtáselosztó alatt, kicsit hátrébb, egy fémlemez tartja, a műanyag részei már darabokban vannak, az kontakthibás: járó motornál megmozgattam, abban a pillanatban leállt a motor :shock:

Meg tudja mondani vki, mi az a csatlakozó? Egy vastagabb piros, és egy vékonyabb fekete vezeték megy bele.

Link to comment
Megosztás:

A komputertől függetlenül tudsz betenni plusz szondát te is, a szonda vezetékezéséhez nincs köze. :(

Egyébként a fogyimérős modulba be lehetne kötni ilyen hőszondát, nem gond. :D

És a plusz szonda értékét hol jelezné ki?

Esetleg hőmérőt is lehet venni bentre és azt kapcsolgatni sem kell.

Nem mondtam hogy bentre kell, és olyat sem hogy csak bentre.

Másrészt szerintem gagyi az utólagosan berakott hőmérő. Legalábbis amiket én láttam eddig. Amúgy sincs olyan hely ahova el tudnám képzelni. A kijelző meg pont kapóra jön.

Link to comment
Megosztás:

Nemkicsit! :( :D :D De aztán már kb. 5 perc alatt széthullik! :D

Szerencsém volt, a jobb oldalon a lábtérnél volt kiakasztva a bovden, kb. 5 mp-es munka :D . Bár nekem egy kicsit tovább tartott mire rájöttem, hogy az a kis kék feszítő műanyag sz@rt hova akasszam be, de most már minden OK! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.