Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Az AC-pumpa még működik? Ha kb. olyan korú az autó, mint az enyém, ráadásul a motorja is olyan, elvileg hallható a gyújtás ráaása után pár mp.-el az AC-relé kattanása. Ha ez már nincs meg, akkor az AC-relé környékén kéne kezdeni, aztán amit Afonya írt :wink:

De abból, amit írtál, akár gyújtáshiba is lehet...

Eszembe jutott még valami: nemrég szívtam én is hasonló dologgal, csak nekem menet közben állt le a motor, de ugyanígy nem volt hibakód. Nézd meg azt a csatit, amin az ECU kapja a tápot: ha olyan az autód, mint nekem, akkor a gyújtáselosztó mögött van egy fémlemezre rögzítve. Nekem az volt kontakthibás.

Link to comment
Megosztás:

Helló istván! Injektoros autóban elektromos üzemanyag szivattyú van, ami feszültséggel műxik, nem a motorról működtetett mechanikus meghajtással, tehát a motor forgásának semmi köze hozzá. Amiről te beszélsz, az vmelyik korábbi autód lehet. :lol: Szerintem ilyen mértékű ismeret ehhez nem lesz elég, bár ha szerencséd van, véletlen ráakadhatsz a hibára, aminek amúgy sok oka lehet. Csak ötletszerűen: üzemanyagszivattyú relé, üzemanyag szivattyú, hall jeladó, gyújtástrafó + jelerősítő, vezérlő elektronika, kontakthiba, befecskendező hiba, satöbbi. :lol:

Kezdd az olcsóval, pl a relé, de ha a hall jeladó rossz, akkor az kb 15 ezer ft. Egyszerű a csere, de ha mégsem az a baj, akkor a végén már sokban lesz a javítás, mire mindent kicsereberélsz. :? A szerelő pedig megoldja kölcsönalkatrésszel. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Helló istván! Injektoros autóban elektromos üzemanyag szivattyú van, ami feszültséggel műxik, nem a motorról működtetett mechanikus meghajtással, tehát a motor forgásának semmi köze hozzá. Amiről te beszélsz, az vmelyik korábbi autód lehet. :lol: Szerintem ilyen mértékű ismeret ehhez nem lesz elég, bár ha szerencséd van, véletlen ráakadhatsz a hibára, aminek amúgy sok oka lehet. Csak ötletszerűen: üzemanyagszivattyú relé, üzemanyag szivattyú, hall jeladó, gyújtástrafó + jelerősítő, vezérlő elektronika, kontakthiba, befecskendező hiba, satöbbi. :lol:

Kezdd az olcsóval, pl a relé, de ha a hall jeladó rossz, akkor az kb 15 ezer ft. Egyszerű a csere, de ha mégsem az a baj, akkor a végén már sokban lesz a javítás, mire mindent kicsereberélsz. :? A szerelő pedig megoldja kölcsönalkatrésszel. :wink:

Meg kell cáfoljalak :!: :!: :!:

Mikor gyújtást teszel, megindul az elektromos üzemanyagszivattyú és csinál 0.8 bar nyomást, ezután lekapcsol (relé kattan). Akkor fog újra bekapcsolni, ha a nyomás újból leesik és főtengelyfordulást érzékel a vezérlő. Másképp nincs benzin. Mármost ha indítózol és leveszed a benzincsövet, akkor mivel a nyomás csökkent és a motor is forgatva van, lesz benzin. Ezeket én mind kipróbáltam!!!

Próbáltam benzint kinyomni a tartályból...levettem a csövet és csak pár másodpercet ment... nem látta a motorfodulatot. Egyszer meg volt valami gyujtásproblémám és nem tudtam kivenni az AC vezérlő relét (nem volt Torx kulcsom a lábtérborításhoz) és levettem a csövet, hogy ameddig indítózok a szikraellenörzés miatt, ne töltse meg a motort benzinnel...na akkor meg nyomta rendesen a benyát.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!!!

Na nekem van egy gondom! 1-éve fel lett ujítva a Generátor!

amikor beszereltük jó volt kb 2-hétig utána elkezdet néha néhe bevilanni a töltés lámpa fordulaton! Elvittük autó elektronikushoz ő azt monta hogy ez természetes mert amikor felesztergálják a forgó rész akkor a ilyen előfordulhat! utána el is mult! Jó volt a töltés meg minden okés!

egyszer csak elkezte hogy nem müködik a fordulatszámmérő!

utána egyszer jó egyszer nem! de Mostmár nem is tölt!!! semmit! ha beinditom már (reggel alig indult alig tekerte szerencse hogy könnyen indul!) akkor világit a töltés lámpa és a biztosíték táblánál kattog valmi szerintem valmi rellé! Nem tudjátok megmondani hogy mit nézzek hogy mi a baja???

Elöre is köszike!!!!!!!

Bizok bennetek!

Link to comment
Megosztás:

Múltkor meglett mozgatva picit az autóm hátsó része, a lökhárító, a csomagtér ajtó, és a vonóhorog (nem csattantak belém :lol:, csak festve lett 1-2 dolog, meg kikalapálva az előző tulaj félresikerült tolatása). Azóta az van, hogy amikor indexelek, akkor egy pillanatra felgyullad a vonóhorog visszajelző lámpája a műszerfalon, és csak utána indul az index. Ez mitől lehet? Bemértem a vonóhorog csatlakozóján az érintkezőket, nincs zárlat, viszont kap jelet indexre, fékre, stb. Hol lehet még zárlatos, vagy mi okozhatja még ezt? Különösebb probléma nincs belőle, működik minden elektromos kütyü, az akku se szívódik le, de kiváncsi lennék, hogy miért villan fel a vonóhorog pilácsa.

Valakinek van ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Múltkor meglett mozgatva picit az autóm hátsó része, a lökhárító, a csomagtér ajtó, és a vonóhorog (nem csattantak belém :lol:, csak festve lett 1-2 dolog, meg kikalapálva az előző tulaj félresikerült tolatása). Azóta az van, hogy amikor indexelek, akkor egy pillanatra felgyullad a vonóhorog visszajelző lámpája a műszerfalon, és csak utána indul az index. Ez mitől lehet? Bemértem a vonóhorog csatlakozóján az érintkezőket, nincs zárlat, viszont kap jelet indexre, fékre, stb. Hol lehet még zárlatos, vagy mi okozhatja még ezt? Különösebb probléma nincs belőle, működik minden elektromos kütyü, az akku se szívódik le, de kiváncsi lennék, hogy miért villan fel a vonóhorog pilácsa.

Valakinek van ötlete?

A vonóhorog csatlakozójában lehet a hiba,hiszen akkor kell így működnie az indexnek,ha bedugod az utánfutó csatlakozóját!Javaslom,szedd szét a csatlakozót,mozgasd át,és kösd be újra,vagy ha nem segít ,cseréld ki,nem egy nagy összeg!
Link to comment
Megosztás:

A vonóhorog csatlakozójában lehet a hiba,hiszen akkor kell így működnie az indexnek,ha bedugod az utánfutó csatlakozóját!Javaslom,szedd szét a csatlakozót,mozgasd át,és kösd be újra,vagy ha nem segít ,cseréld ki,nem egy nagy összeg!

Értem. Mondjuk ha nincs belőle probléma, akkor kicserélni tuti nem fogom, nincs értelme (persze ha csak párszáz ft, akkor mindegy). Viszont a csatlakozót akkor majd szétkapom egyszer, hátha elmúlik.

Link to comment
Megosztás:

A vonóhorog visszajelző lámpáját az indexelektronika vazérli, ami egy bizonyos áramerősség hatására kapcsolja be ezt a visszajelzőt; tehát, ha az indexkör (mindegy, hogy a jobb vagy a baloldalt nézzük) normális első, hátsó indexégője + a műszerfalban az indexvisszajelző + egyes autókon az oldalindex áramfelvétele mellé jön mégy egy 21W-os izzó áramfelvétele (utánfutó indexlámpa), akkor kapcsolgatja be az utánfutó visszajelzését. Ebből kiindulva nálad valami plusz terhelés van még az indexkörön (azt nem írtad, hogy mindkét irányba indexeléskor csinálja-e), ami lehet egy időszakos testzárlat, esetleg az utánfutócsatiban, vagy valahol a kábelkötegben összezáródik az indexvezeték valami más lámpa vezetékével. Meg kéne figyelni, hogy ilyenkor nem villog-e valami más lámpa is az index-szel együtt?

Link to comment
Megosztás:

Nem, nem villog semmi más az indexel, mint írtam, minden tökéletesen működik. Csak index kezdetekor egy pillanatra felvillan, és kész. Tehát, a vonóhorog visszajelző lámpa nem villog folyamatosan, mint az index, csak az elején egy kb fél másodpercre felgyullad, aztán elalszik. Viszont közben eszembe jutott, hogy túrkáltam a hátsó lámpáknál is, kivolt szedve az összes izzó, meg a panelek, és az egyik tolatóizzóm hiányzik. Szóval lehet, hogy inkább ott keresendő a hiba. Sőt, közben az is eszembe jutott, hogy a bal hátsó lámpához menő kábelkötegem meg csatlakozóm über xar, kontaktos, alig tudtam bejátszani, hogy működjön (picit megmozgattam, akkor már nem világított egyik izzó sem). Ennek a hibája okozhatja ezt? Illetve, kilehet cserélni ezt a csatlakozósort, ami az izzókat tartalmazó panelre megy? Mert azt amúgyis kikéne cserélnem.

Ja és igen, mindkét irányba indexeléskor csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Nem, nem villog semmi más az indexel, mint írtam, minden tökéletesen működik. Csak index kezdetekor egy pillanatra felvillan, és kész. Tehát, a vonóhorog visszajelző lámpa nem villog folyamatosan, mint az index, csak az elején egy kb fél másodpercre felgyullad, aztán elalszik. Viszont közben eszembe jutott, hogy túrkáltam a hátsó lámpáknál is, kivolt szedve az összes izzó, meg a panelek, és az egyik tolatóizzóm hiányzik. Szóval lehet, hogy inkább ott keresendő a hiba. Sőt, közben az is eszembe jutott, hogy a bal hátsó lámpához menő kábelkötegem meg csatlakozóm über xar, kontaktos, alig tudtam bejátszani, hogy működjön (picit megmozgattam, akkor már nem világított egyik izzó sem). Ennek a hibája okozhatja ezt? Illetve, kilehet cserélni ezt a csatlakozósort, ami az izzókat tartalmazó panelre megy? Mert azt amúgyis kikéne cserélnem.

Ja és igen, mindkét irányba indexeléskor csinálja.

Szerintem ez teljesen tökéletes működést jelez.

Nekem is van és ugyanezt csinálja, amikor rossz volt a csatlakozóm akkor csak az egyik oldalnál (arra az oldalra volt csak jó a futón is a jelzés) jelentkezett ez a villanás. Amióta ki van cserélve azóta, mindkét oldalra való jelzésnél villan. Ha csak egyet villan, ezzel jelzi, hogy működésre kész a rendszer, ha rajta van az utánfutó akkor pedig mindig villog a futó lámpájával együtt.

Gondolom a szerelésnél valami megmozdult és újra van vontakt a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémával küzdök, hogy az ablaktörlőm szakaszos müködtetési állásban nem ott áll meg, ahol kell. Általában hamarabb, ezért előfordul, hogy amolyan DTM figurát mutat, csak sajnos két lapáttal, ami ugye nem néz ki jól, meg akkor rossz, ha pont a fő látómezőmben áll meg. Viszont a lassú, meg a gyors fokozat normális, ill. ha esetleg rosszul áll meg, akkor ezezbe kapcsolva, normalizálódik. Ja, a mosáskori törlés is hasonló a szakaszoshoz. Esetleg valami testhiba?

Erre a régi Off Skoda 120L On alapján gyanakszom. Jó a gyanúm? Mert az csinált hasonlót, mikor az egyik testkábel lepottyant a törlömotorról.

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a szerelésnél valami megmozdult és újra van vontakt a rendszerben.

Áhá :lol: Tehát akkor így a normális. Ennek örülök :lol: Lehet, hogy valóban akkor állt helyre (ezekszerint), amikor meglett bolygatva minden. Utánfutó nálam még nemvolt a kocsihoz kötve, úgyhogy nemtudom, működnek e a dolgok, de műszer szerint igen.

Köszi az infót, akkor nem foglalkozok vele.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem még mindig kontaktos a zendszer valahol, bár ezt csak egy új combo alapján merem mondani. Ott csak akkor vilog ha rá van akasztva a futó, egyébként ügyesen álcázza magát. Az F atsrában még csak most van folyamatba a kiépítése, egy relét kell hozzá szereznem és utánna meglátom.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól ertem a relén átfolyó áram erösségtől fűggően vátozik a felvillanások száma, illetve a relé negyedik lábára kötött izzót is müködteti. Számszerint: 21W = 1,75 A *2= 3,5 A (+5W 0,41A) = 3,91 A utánfutó + 1,75 A. Tehát Kb. 5A felett már mindkét visszajelzőt müködteti, ez alatt csat az egyiket. Ebböl gondolom hogy még mindig van valami bibi mert csak egyet villan, tehát az 'indítási' áramfelvétel "túl magas" ez adódhat egy rossz kontakt (átütéséhez) szükséges energiából is. (De ez már csak kötöszködés a részemről) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincs ilyen tapasznyalatom, de erősen reléhibának tűnik. Mindig csinálja vagy csak nagyon ritkán?
Ha nekem írtad, akkor válszom:

szakaszosnál, meg mosósnál mindig(bár néha, párás időben előfordul, hogy jól működik, legalábbis volt már 1x-2x), ezért nem értem, hogy a lassú, meg agyors miért jó. Mondom skodán nekem akkor csinált ilyet, amikor a motoron lévő és kasztnira közveteln a motor közelében csatlakozó testkábel nem volt igazán testen. Ez valami végálláskapcsolóval volt összefüggésben.

Link to comment
Megosztás:

Ha nekem írtad, akkor válszom:

szakaszosnál, meg mosósnál mindig(bár néha, párás időben előfordul, hogy jól működik, legalábbis volt már 1x-2x), ezért nem értem, hogy a lassú, meg agyors miért jó. Mondom skodán nekem akkor csinált ilyet, amikor a motoron lévő és kasztnira közveteln a motor közelében csatlakozó testkábel nem volt igazán testen. Ez valami végálláskapcsolóval volt összefüggésben.

Szerintem is relé lesz, vagy a a moci szénkefés.

Szedd szét a burkolatot és ha meg áll az ablaktörlő, akkor ütögesd meg a motor házat, ha elindul újra akkor szénkefe vagy moci csere.

Ha ezzel se indul meg akkor tuti hogy relé csere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.