Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem muszáj rögtön szervízbe menni vele, otthon is sok mindent meg lehet állapítani. Nekem elsőre ez EGR-szelep hibának tűnik, de lehetne akár a lambda is. Ki tudod házilag is olvasni a hibakódot, az alapján már el lehet indulni. Nem tudom, hogy állsz az angollal, de már a képek alapján is meg tudod csinálni: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

A forgalmiból vagy a motorblokkról megnézed a motorkódodat, (a motorszám tartalmazza, gondolom valam X16... kezdetű lesz), ez alapján a fenti oldalon megtalálod a hibakódokat. A biztitáblánál meglesed, melyik fajta diagnosztikai csatlakozód van (10 vagy 16 pólusú), az oldalon megtalálod, melyik lábakat kell összezárnod (pl. egy gemkapoccsal, óvatosan!), aztán ráadod a gyújtást, és figyeled a lámpát a műszerfalon, elvillogja neked a hibakódokat :blink:

Kilvastam a hibakódokat és a 0130 valamint a 0170-es kódokat villogta ki!

Az egyik elvileg egy bizonyos oxigén érzékelő áramkör, a másik pedig az üzemanyag szabályzó!

Én sajnos nem értek hozzá de ezeket a problémákat lehet házilag is orvosolni egy hozzáértő ember bevonásával vagy forduljak a márkaszervízhez?

Köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Kilvastam a hibakódokat és a 0130 valamint a 0170-es kódokat villogta ki!

Az egyik elvileg egy bizonyos oxigén érzékelő áramkör, a másik pedig az üzemanyag szabályzó!

Akkor a második tippem jött be B) :blink:

Biztos, hogy 0170 a második? A táblázatban ilyet nem találtam konkrétan, de a lambdára utalhat ez is. Lambdát elvileg Te is tudsz cserélni, csak kell venni a motorodhoz valót (csak gyárit! utángyártottat ne! pl. itt a lap alján hirdetett Csergő boltból), kell hozzá megfelelő méretű kulcs, aztán nem tudom, a tiédben hol található a lambda, de ha a motor alatti részen, akkor akna sem árt. Meg szoktak valami tömítőpasztát alkalmazni az új lambda beszereléséhez, gondolom azt is lehet ott a boltban kapni. Némi szerelési tapasztalattal meg lehet csinálni :D

Link to comment
Megosztás:

hello

nézegettem én is ezt a fokozatosan halványuló fénykapcsolót

aki megcsinálta annak simán működött?

kiváncsi vagyok hogy hol lehet megtalálni az ajtokapcsolo vezetékeit, és arra, hogy hova lehet jol elrejteni F astrában,vagy hova célszerű bekötni egyáltalán

és az opel negatívat kapcsolja az ajtóban vagy pozitívat?

jah és a 3055ösnek mekkora hűtést raktatok???

más:

a műszerfal középső részének az olalát, ahol a magnó van ha azt leszerelem hozzá lehet férni a magnó hátához???szét fog tőle peregni valami?? :blink:

mert rca kábelt akarok rádugni

előre is köszi hello

Módosítva : Pitt
Link to comment
Megosztás:

más:

a műszerfal középső részének az olalát, ahol a magnó van ha azt leszerelem hozzá lehet férni a magnó hátához???szét fog tőle peregni valami?? :blink:

mert rca kábelt akarok rádugni

előre is köszi hello

Vedd ki a kesztyűtartót (4 csavar fogja) és akkor könyebben hozzáférsz.

Nem kell semmi mást szétberhelni.

Link to comment
Megosztás:

Kilvastam a hibakódokat és a 0130 valamint a 0170-es kódokat villogta ki!

Az egyik elvileg egy bizonyos oxigén érzékelő áramkör, a másik pedig az üzemanyag szabályzó!

Én sajnos nem értek hozzá de ezeket a problémákat lehet házilag is orvosolni egy hozzáértő ember bevonásával vagy forduljak a márkaszervízhez?

Köszönöm a segítségeteket!

Lehet a lambda olyan rossz jeleket adott, hogy már nem tudott utánamenni az üzemanyag szabályozó.

Nekem amikor halódott a szondám akkor a lambda hiba mellett dobálta a túl szegény és túl dús keverék hibakódokat is.

Szerintem lambda csere !csak gyárira! és lehet a másik hiba sem jön többet elő. :blink:

Link to comment
Megosztás:

hát majd hamarosan megnézem én is, mert én ugy láttam, hogy oldalrol egy nagy fedőlap burkolja az egészet

és azt gondolom (lehet naivan) ha azt leszedem akkor ott közel lessz:D

na majd meglátom

jah és a halványodó belsővilágítással azóta se foglalkozott senki????

Link to comment
Megosztás:

Megvan a ford.számmérős km órám,268 ezer van rajta.Ezt szeretném visszaállítani,de nem igazán tudom ,hogyan.Szétszedtem,de a mutató nem jön le,erőltetni,szétcseszni nem akarom,de anélkül nem férek hozzá a mérő részhez!Ötletek?

Mutatót jobb hogy nem sikerült leszedned, mert nehéz visszarakni úgy, hogy utána jól mutasson.

A számokat két csavarhúzóval szétfeszítve, át lehet pattintani óvatosan.

Link to comment
Megosztás:

Na rákerestem,és Futó mester írta már egyszer,hogy a Hall jeladó egyik vezetéke lesz az.Remélem a biztosítéktáblán is megvan a fordszámjel,onnan már be tudom kötni.Most megyek,próbálok venni olyan spéci tűzősaru szerűséget,amilyen a gyári csati van,de nem hiszem hogy kapok.Addig Gabi csak benéz,és megmondja a tutit! B) :blink:

Link to comment
Megosztás:

Na rákerestem,és Futó mester írta már egyszer,hogy a Hall jeladó egyik vezetéke lesz az.Remélem a biztosítéktáblán is megvan a fordszámjel,onnan már be tudom kötni...

Biztitáblán?? :blink: Ott nemhiszem...

Esetleg ha nem akarod a motortérből hozni, az ECU valamelyik lábán is meg kéne lennie. B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.