wizzards Elküldve Április11, 2006 Megoszt Elküldve Április11, 2006 Nem muszáj rögtön szervízbe menni vele, otthon is sok mindent meg lehet állapítani. Nekem elsőre ez EGR-szelep hibának tűnik, de lehetne akár a lambda is. Ki tudod házilag is olvasni a hibakódot, az alapján már el lehet indulni. Nem tudom, hogy állsz az angollal, de már a képek alapján is meg tudod csinálni: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm A forgalmiból vagy a motorblokkról megnézed a motorkódodat, (a motorszám tartalmazza, gondolom valam X16... kezdetű lesz), ez alapján a fenti oldalon megtalálod a hibakódokat. A biztitáblánál meglesed, melyik fajta diagnosztikai csatlakozód van (10 vagy 16 pólusú), az oldalon megtalálod, melyik lábakat kell összezárnod (pl. egy gemkapoccsal, óvatosan!), aztán ráadod a gyújtást, és figyeled a lámpát a műszerfalon, elvillogja neked a hibakódokat :blink: Kilvastam a hibakódokat és a 0130 valamint a 0170-es kódokat villogta ki! Az egyik elvileg egy bizonyos oxigén érzékelő áramkör, a másik pedig az üzemanyag szabályzó! Én sajnos nem értek hozzá de ezeket a problémákat lehet házilag is orvosolni egy hozzáértő ember bevonásával vagy forduljak a márkaszervízhez? Köszönöm a segítségeteket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április11, 2006 Megoszt Elküldve Április11, 2006 Az első az biztos lambdaszonda hibára utal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április11, 2006 Megoszt Elküldve Április11, 2006 Kilvastam a hibakódokat és a 0130 valamint a 0170-es kódokat villogta ki! Az egyik elvileg egy bizonyos oxigén érzékelő áramkör, a másik pedig az üzemanyag szabályzó! Akkor a második tippem jött be B) :blink: Biztos, hogy 0170 a második? A táblázatban ilyet nem találtam konkrétan, de a lambdára utalhat ez is. Lambdát elvileg Te is tudsz cserélni, csak kell venni a motorodhoz valót (csak gyárit! utángyártottat ne! pl. itt a lap alján hirdetett Csergő boltból), kell hozzá megfelelő méretű kulcs, aztán nem tudom, a tiédben hol található a lambda, de ha a motor alatti részen, akkor akna sem árt. Meg szoktak valami tömítőpasztát alkalmazni az új lambda beszereléséhez, gondolom azt is lehet ott a boltban kapni. Némi szerelési tapasztalattal meg lehet csinálni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitt Elküldve Április11, 2006 Megoszt Elküldve Április11, 2006 (edited) hello nézegettem én is ezt a fokozatosan halványuló fénykapcsolót aki megcsinálta annak simán működött? kiváncsi vagyok hogy hol lehet megtalálni az ajtokapcsolo vezetékeit, és arra, hogy hova lehet jol elrejteni F astrában,vagy hova célszerű bekötni egyáltalán és az opel negatívat kapcsolja az ajtóban vagy pozitívat? jah és a 3055ösnek mekkora hűtést raktatok??? más: a műszerfal középső részének az olalát, ahol a magnó van ha azt leszerelem hozzá lehet férni a magnó hátához???szét fog tőle peregni valami?? :blink: mert rca kábelt akarok rádugni előre is köszi hello Módosítva Április11, 2006 : Pitt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 más: a műszerfal középső részének az olalát, ahol a magnó van ha azt leszerelem hozzá lehet férni a magnó hátához???szét fog tőle peregni valami?? :blink: mert rca kábelt akarok rádugni előre is köszi hello Vedd ki a kesztyűtartót (4 csavar fogja) és akkor könyebben hozzáférsz. Nem kell semmi mást szétberhelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 Kilvastam a hibakódokat és a 0130 valamint a 0170-es kódokat villogta ki! Az egyik elvileg egy bizonyos oxigén érzékelő áramkör, a másik pedig az üzemanyag szabályzó! Én sajnos nem értek hozzá de ezeket a problémákat lehet házilag is orvosolni egy hozzáértő ember bevonásával vagy forduljak a márkaszervízhez? Köszönöm a segítségeteket! Lehet a lambda olyan rossz jeleket adott, hogy már nem tudott utánamenni az üzemanyag szabályozó. Nekem amikor halódott a szondám akkor a lambda hiba mellett dobálta a túl szegény és túl dús keverék hibakódokat is. Szerintem lambda csere !csak gyárira! és lehet a másik hiba sem jön többet elő. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitt Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 kesztyűtartót??? a lenyílót vagy az alatta lévő polcot??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 kesztyűtartót??? a lenyílót vagy az alatta lévő polcot??? :blink: B) Ebben az esetben mindkettőt. Így már 8 csavar lesz. :D De 5 perc alatt ki és be lehet szerelni, míg a másik verziót én nem próbálnám ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 Sztem a kijelző (DID/TID) felől megközelítve egyszerűbb lenne a dolog... :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 Sztem a kijelző (DID/TID) felől megközelítve egyszerűbb lenne a dolog... :blink: Amennyiben nőgyógyász kezed van. B) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 Amennyiben nőgyógyász kezed van. B) :D Ehh, lehet pályát kéne módosítanom? :blink: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitt Elküldve Április12, 2006 Megoszt Elküldve Április12, 2006 hát majd hamarosan megnézem én is, mert én ugy láttam, hogy oldalrol egy nagy fedőlap burkolja az egészet és azt gondolom (lehet naivan) ha azt leszedem akkor ott közel lessz:D na majd meglátom jah és a halványodó belsővilágítással azóta se foglalkozott senki???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Megvan a ford.számmérős km órám,268 ezer van rajta.Ezt szeretném visszaállítani,de nem igazán tudom ,hogyan.Szétszedtem,de a mutató nem jön le,erőltetni,szétcseszni nem akarom,de anélkül nem férek hozzá a mérő részhez!Ötletek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Megvan a ford.számmérős km órám,268 ezer van rajta.Ezt szeretném visszaállítani,de nem igazán tudom ,hogyan.Szétszedtem,de a mutató nem jön le,erőltetni,szétcseszni nem akarom,de anélkül nem férek hozzá a mérő részhez!Ötletek? Mutatót jobb hogy nem sikerült leszedned, mert nehéz visszarakni úgy, hogy utána jól mutasson. A számokat két csavarhúzóval szétfeszítve, át lehet pattintani óvatosan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Mutatót jobb hogy nem sikerült leszedned, mert nehéz visszarakni úgy, hogy utána jól mutasson. A számokat két csavarhúzóval szétfeszítve, át lehet pattintani óvatosan. Köszi!Megpróbálom.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Sajnos nincs szerencsém a km órával,nem műkszik a fordszámmérő,vszínű nincs vezetékelve.A csatin az 1 ,8,11 ,láb üres.Gondolom ezek vmelyike a fordszám vezetéke.Honnan kell elvezetékelni hova???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Na rákerestem,és Futó mester írta már egyszer,hogy a Hall jeladó egyik vezetéke lesz az.Remélem a biztosítéktáblán is megvan a fordszámjel,onnan már be tudom kötni.Most megyek,próbálok venni olyan spéci tűzősaru szerűséget,amilyen a gyári csati van,de nem hiszem hogy kapok.Addig Gabi csak benéz,és megmondja a tutit! B) :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Na rákerestem,és Futó mester írta már egyszer,hogy a Hall jeladó egyik vezetéke lesz az.Remélem a biztosítéktáblán is megvan a fordszámjel,onnan már be tudom kötni... Biztitáblán?? :blink: Ott nemhiszem... Esetleg ha nem akarod a motortérből hozni, az ECU valamelyik lábán is meg kéne lennie. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Biztitáblán?? :blink: Ott nemhiszem... Esetleg ha nem akarod a motortérből hozni, az ECU valamelyik lábán is meg kéne lennie. :D Oké,de azt hogy csináljam?Próbálgassam hogy melyik? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Nálad az ECU C2 jelű lába a forszámjel :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Nálad az ECU C2 jelű lába a forszámjel :blink: Köszi,ránézek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Igen, C2-re kell kötni, de lehet hogy nincs is ott neked még semmilyen vezeték. Remélhetőleg meg van számozva a csati. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabot Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 jah és a halványodó belsővilágítással azóta se foglalkozott senki???? Én csináltam magamnak. Igaz a Corsa-ba, de az mindegy. Nálad a késleltetés vagy a halványodás a lényeg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Én csináltam magamnak. Igaz a Corsa-ba, de az mindegy. Nálad a késleltetés vagy a halványodás a lényeg? klubbtárs, ha nagyon unatkozik valamikor nem lenne kedve egy leírást csinálni rola? :blink: mehetne a magazin oldalra, képekkel meg minden Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Április13, 2006 Megoszt Elküldve Április13, 2006 Ez engem is érdekelne...jön a nyár és újítani csinosítgatni kell... :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts