Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

Az elakadásjelzőmben kiéget a rizsszem izzó a nagyobb baj hogy összeroppant mikor kiakartam szedni... mondjuk utolag kiderült nem is lehet kiszedni.... Ha valaki tudná lehet kapni kompletten ilyen kapcsolot és mennyiért azt megköszönném

Én tavaly vettem kb 3e ft, sztem bármalyik autósboltban. Hozzáteszem nekem nem az égő szállt el, hanem nem maradt benn a gomb és állandóan ment az elakadásjelző, vettem egyet és kicseréltem. Persze nem hagyott nyugodni a dolog, így szétszedtem. Annyi baja volt összesen, hogy az akasztó lemez vége le volt görbülve, így nem tudta rögzíteni benyomott állásban. Tehát van 1 ilyen kapcsolóm fölösbe, ha kell a tied lehet, ha errefelé jársz.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly vettem kb 3e ft, sztem bármalyik autósboltban. Hozzáteszem nekem nem az égő szállt el, hanem nem maradt benn a gomb és állandóan ment az elakadásjelző, vettem egyet és kicseréltem. Persze nem hagyott nyugodni a dolog, így szétszedtem. Annyi baja volt összesen, hogy az akasztó lemez vége le volt görbülve, így nem tudta rögzíteni benyomott állásban. Tehát van 1 ilyen kapcsolóm fölösbe, ha kell a tied lehet, ha errefelé jársz.

Köszönöm az ajánlatot, de olcsob ha megveszem mint ha arrajárok :lol:

Link to comment
Megosztás:

a forrasztást nem nézte senki??

Nem lehet forrasztani azért mert egy barna színű csőben van az izzó és egyben van ki öntve a tartó részével én azzal próbálkoztam, hogy be vágtam az izzó aljánál a műanyagot de sajna erősen be van forrasztva. Véleményem szerint nem lehet csak az izzót cserélni. Mondjuk most is működik tökéletesen csak nem világit :lol: Amúgy a középkonzol izzó cserém is majdnem katasztrófába torkollott a nyár végén mivel lusta voltam és csak az előlapot feszítettem ki (mikor a bovdeneket ki kötöttem (kb 2éve) akkor simán tudtam cserélni)na az egyik izzót sikerült össze roppantanom. Tehát javaslom mindnekinek, hogy rendesen szedje szét inkább szánja rá az időt mint genyoznia keljen :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet forrasztani azért mert egy barna színű csőben van az izzó és egyben van ki öntve a tartó részével én azzal próbálkoztam, hogy be vágtam az izzó aljánál a műanyagot de sajna erősen be van forrasztva. Véleményem szerint nem lehet csak az izzót cserélni. Mondjuk most is működik tökéletesen csak nem világit :lol: Amúgy a középkonzol izzó cserém is majdnem katasztrófába torkollott a nyár végén mivel lusta voltam és csak az előlapot feszítettem ki (mikor a bovdeneket ki kötöttem (kb 2éve) akkor simán tudtam cserélni)na az egyik izzót sikerült össze roppantanom. Tehát javaslom mindnekinek, hogy rendesen szedje szét inkább szánja rá az időt mint genyoznia keljen :P

Lassan teljes sötétség lesz a műszerfalam, de még mindig nem szántam időt az izzócserékre :lol: Egyszer megláttam izzót az autósboltban, vettem vagy 4-et, majd mikor elakadtam a bowdeneknél, akkor rájöttem, hogy nem is annyira hiányzik az a világítás ;) Azóta már ki van égve vagy 10 :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lassan teljes sötétség lesz a műszerfalam, de még mindig nem szántam időt az izzócserékre :lol: Egyszer megláttam izzót az autósboltban, vettem vagy 4-et, majd mikor elakadtam a bowdeneknél, akkor rájöttem, hogy nem is annyira hiányzik az a világítás ;) Azóta már ki van égve vagy 10 :lol:

Nincs benne 10 :hiya:

Pedig egyszerű maximum 3óra hossza de akkor nagyon körültekintő voltál. és le is fényképeztem milyen szerszámok kellenek hozzá pilla meg keresem :lol:

Megleltem

http://dzsolo.xfree.hu/79634

ez a genyázos a legutolsó szerelés volt :P

Link to comment
Megosztás:

Nincs benne 10 ;)

Pedig egyszerű maximum 3óra hossza de akkor nagyon körültekintő voltál. és le is fényképeztem milyen szerszámok kellenek hozzá pilla meg keresem :lol:

Megleltem

http://dzsolo.xfree.hu/79634

ez a genyázos a legutolsó szerelés volt :lol:

Nincs 10? Szóval nem világít a középkonzolomon már semmi. Fokozatosan megadta magát a hamutartó, a fűtés tekerői, minden. Elsötétült már a világításkapcsolóm is és a műszerek számlapjának világítása is már egy foltban sötét. :lol: Na majd ha nagyon ráérek, nekilátok. Mi lehet? Maximum lenyitott műszerfallal járok egy darabig, és bowdeneket húzogatok, ha melegem lenne :P

Link to comment
Megosztás:

Nincs 10? Szóval nem világít a középkonzolomon már semmi. Fokozatosan megadta magát a hamutartó, a fűtés tekerői, minden. Elsötétült már a világításkapcsolóm is és a műszerek számlapjának világítása is már egy foltban sötét. :lol: Na majd ha nagyon ráérek, nekilátok. Mi lehet? Maximum lenyitott műszerfallal járok egy darabig, és bowdeneket húzogatok, ha melegem lenne :lol:

Töltésed rendben van?Nem tölt túl egy kicsit?

Link to comment
Megosztás:

Töltésed rendben van?Nem tölt túl egy kicsit?

Öööö... passz. Minek mértem volna. 4 éve nyüstölöm a kocsit és mindig tompítottal közlekedek, akksival sem volt gond még. 4 év alatt nem kéne normál esetben tönkremenjenek, mi? :lol:

Mennyi a jó érték? Holnap megmérem, ha nem felejtem el.

Link to comment
Megosztás:

Öööö... passz. Minek mértem volna. 4 éve nyüstölöm a kocsit és mindig tompítottal közlekedek, akksival sem volt gond még. 4 év alatt nem kéne normál esetben tönkremenjenek, mi? :lol:

Mennyi a jó érték? Holnap megmérem, ha nem felejtem el.

13.8V és 14.4V között!

Nekem amikor szar volt a feszszabom 16V-ra is felment és szépen égtek ki az izzóim sorban,ezért kérdem mennyi az annyi!

Link to comment
Megosztás:

13.8V és 14.4V között!

Nekem amikor szar volt a feszszabom 16V-ra is felment és szépen égtek ki az izzóim sorban,ezért kérdem mennyi az annyi!

Eszembe jutott valami. A hűtővíz-ventillátorom szerintem okozhat gondot... Nem gyári GM, hanem a Diaviások rakták bele a kondi miatt (2 hűtőre 1 nagy venti). Azt mondják ennek jó a hatásfoka. Elég erős is. Csak mint kiderült - mikor bekapcsol leránt kb. 20-25 Ampert! Lehet gond az izzóknak is ez a feszültség ingadozás... városi használatú kocsi, sokszor ki-be kapcsol.

Link to comment
Megosztás:

13.8V és 14.4V között!

Nekem amikor szar volt a feszszabom 16V-ra is felment és szépen égtek ki az izzóim sorban,ezért kérdem mennyi az annyi!

Na, megmértem. Üresjáratban tudtam csak mérni, de 13,9V lekapcsolva minden, 13,8V tompított fénnyel és 13,5V tompítottal és ventillátorral. Szerintem tökéletes.

Ezek szerint túlfesz tenné tönkre. Majd megmérem emelt fordulaton is, ha gondoljátok.

Link to comment
Megosztás:

Tessék levenni aknából és szétszedni.

Keféket,csapágyakat cserélni,brigiben átmosni és ahol kell jól megtömni zsírral és úgy visszarakni.

Megfogod látni mennyivel jobban fog indulni.

Ha nincs hozzá helyed,időd,szerszámod vidd egy autóvillamosági szerelőhöz,majd az rendbeteszi.

Lehetőleg tél előtt,nehogy úgy járj mint én,hogy dec 23.-án adta be a kulcsot.

Tanács megfogadva, utánakérdeztem :lol:

Két szakival beszéltem, azt mondták, a teljesen felújítottra való csere lenne a tuti, amihez járna ugye garancia is, brutto 30-48 e, plsuz 11-16e a munkadíj.

Ezt csak én gondolom nagyon soknak, vagy tényleg sok???

Link to comment
Megosztás:

sokkk

15-20 körül csinálják mifelénk a teljes felújítást.

De bontóban 5-10 között adnak egyet. :lol:

Milyen motorhoz is kell ez? Mert nekem van egy félretett

Valeo, 1.4-1.6 mocikhoz, azt olcsón megkapnád :lol:

1992-es, C16NZ... esetleg beszerelést is vállalsz? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na, megmértem. Üresjáratban tudtam csak mérni, de 13,9V lekapcsolva minden, 13,8V tompított fénnyel és 13,5V tompítottal és ventillátorral. Szerintem tökéletes.

Ezek szerint túlfesz tenné tönkre. Majd megmérem emelt fordulaton is, ha gondoljátok.

Az teljesen jó.

Johnny, az nem úgy van, ha kiégett a töltéslámpád akkor nincs töltésed, mert nincs gerjesztőáram? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tanács megfogadva, utánakérdeztem :lol:

Két szakival beszéltem, azt mondták, a teljesen felújítottra való csere lenne a tuti, amihez járna ugye garancia is, brutto 30-48 e, plsuz 11-16e a munkadíj.

Ezt csak én gondolom nagyon soknak, vagy tényleg sok???

Baromi sok!

Ahogy Gabi mondja max 15-20E,de nem nagy kunszt otthon szétkapni és hőálló zsírral újra összerakni.

Igazából kiszáradnak a siklócsapágyai és tele megy kuplungtárcsa porával,amúgy semmi baja a szerkezetnek.

Ezt kell kitakarítani és újrazsírozni.

Link to comment
Megosztás:

Baromi sok!

Ahogy Gabi mondja max 15-20E,de nem nagy kunszt otthon szétkapni és hőálló zsírral újra összerakni.

Igazából kiszáradnak a siklócsapágyai és tele megy kuplungtárcsa porával,amúgy semmi baja a szerkezetnek.

Ezt kell kitakarítani és újrazsírozni.

Ha már ott jársz, kicserélheted a keféket is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.