Novy Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 ha én jol emlékszem, akkor eléggé be van az öntve, már csak a stabilitás miatt is. :huh: a másik dolog, hogy leginkább a hőkioldó szokott megkotlani. ezt sokan irták már, az meg pár 100 Ft
opel16v Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 Így van, ellenállás csere nem igazán járható út, emlékeim szerint valami monoblokkos ellenállásköteg van benne, és a méret alapján nem találsz megfelelő wattszámú ellenállást, ami belefér. De legtöbb esetben csak a hőbiztosíték megy ki, 140Ft :huh:
FPepe Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 Erről a ventifordulatszám ellenállás "pakk"-ról nemtudna valaki feltenni egy képet???Nincskedvem szétbontani az enyémet :huh: Már nemmintha rossz lenne, de szerintem lehet javítani olcsóbban mintha megvennénk(megvennétek) Gondolom valami WATTos méretű hütőbordás ellenállások vannak benne, olyanokat meg néhány száz forintért lehet venni, csak tudni kellene az értékeket(azt meg egy jó szabályzón le lehet mérni). Ha olyan kivitelű hogy szétszerelhető, pl.:nincs beöntve szerintem javítható lenne olcsóbban. Parancsolj (By Laci4):
hening Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 Parancsolj (By Laci4): http://img5.tar.hu/laci4gsi/img/27423371.jpg Mind a kettőn a bal oldalon látható vezeték (közepén egy henger) a hőbizti, általában azt kell cserélni, ahogy Gabi is írta.
erobi82 Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 Mind a kettőn a bal oldalon látható vezeték (közepén egy henger) a hőbizti, általában azt kell cserélni, ahogy Gabi is írta. Jaaa hogy ezen ilyen cementált réteg van.Értem.Hát akkor valóban nyűgösebb lenne a házi tákolás.Köszi a képet!! :huh:
FPepe Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 Lehet, hogy rossz a motorhőmérséklet-jeladóm. Megmértem most az ellenállását, kb. -5fokos motornál produkált 4kOhm ellenállást. Van táblázatom, hogy milyen hőmérséklet mellett hány Ohm-nak kell lennie, e szerint ez most kb. +10fokosnak mutatja a motort :huh: Ez magyarázat lehet arra, miért kell vagy 8-10 fordulat, hogy hidegen beinduljon, és rángat, ha rögtön elindulok vele. Lehet kipróbálom, hogy egy ellenállást teszek a csatiba a jeladó helyett, ami a -5foknak megfelelő 7.5kOhmos lesz.
Novy Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 az szerintem nem lesz jo.... mert -5 be lehet jolesz, de ha változik akkor már nem lesz jo
FPepe Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 az szerintem nem lesz jo.... mert -5 be lehet jolesz, de ha változik akkor már nem lesz jo Jaja, csak próbára gondoltam :huh: Ha az ellenállással érezhetően könnyebben indul hidegen, akkor nézek másik jeladót. Egyébként van multimétered?
FPepe Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 Pepe: átküldenéd nekem ezt a táblázatot? Valamelyik service manualban láttam, lehet bennevan az "Így csináld..."-ban is. Leírom ide, nem hosszú: Hőmérséklet Ellenállás 100C 180Ohm 80C 320Ohm 60C 650Ohm 40C 1,18kOhm 20C 2.45kOhm 0C 5.6kOhm -10C 9.45kOhm -20C 15kOhm
Laci4 Elküldve Január1, 2008 Elküldve Január1, 2008 Mind a kettőn a bal oldalon látható vezeték (közepén egy henger) a hőbizti, általában azt kell cserélni, ahogy Gabi is írta. Csak egy gondolat.. ha ez döglik be, akkor egyik fokozat se megy ugye? (illetve csak a legnagyobb, mert az a full 12volt.. már amennyire emlékszem.) Csakmert hülyét is kapnék, ha anno azért kínlódtam volna vele,mert ez volt a rossz..bár emlékeim szerint méregettem az ellenállásokat.. és az első kettőnél szakadás volt.. Nekem az első 2 fokozat nem ment csak.. a 3-4 igen..
hening Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 Csak egy gondolat.. ha ez döglik be, akkor egyik fokozat se megy ugye? (illetve csak a legnagyobb, mert az a full 12volt.. már amennyire emlékszem.) Csakmert hülyét is kapnék, ha anno azért kínlódtam volna vele,mert ez volt a rossz..bár emlékeim szerint méregettem az ellenállásokat.. és az első kettőnél szakadás volt.. Nekem az első 2 fokozat nem ment csak.. a 3-4 igen.. Nos, mivel az enyémnek eddig semmi baja nem volt, így én csak az itt látott képek alapján azt tudom mondani, hogy ha az megy tönkre, akkor nem megy a venti egyik fokozatban sem. Megnéztem a kapcsolási rajzot, és azon a motorral egy egységet képeznek az előtét ellenállások, nem látni külön hőbiztit.
gergolabs Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 Csak egy gondolat.. ha ez döglik be, akkor egyik fokozat se megy ugye? (illetve csak a legnagyobb, mert az a full 12volt.. már amennyire emlékszem.) Csakmert hülyét is kapnék, ha anno azért kínlódtam volna vele,mert ez volt a rossz..bár emlékeim szerint méregettem az ellenállásokat.. és az első kettőnél szakadás volt.. Nekem az első 2 fokozat nem ment csak.. a 3-4 igen.. Peace! Nekem is az 1-2-es ment ki a többi jó volt, mondjuk én az egészet kicseréltem.
Novy Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 Jaja, csak próbára gondoltam :huh: Ha az ellenállással érezhetően könnyebben indul hidegen, akkor nézek másik jeladót. Egyébként van multimétered? ja okké igy már ártem. igen van miért?
FPepe Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 ja okké igy már ártem. igen van miért? Nincs kedved megmérni a tiédben a hőgomba ellenállását teljesen hideg mocinál?
Balfék Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 Valamelyik service manualban láttam, lehet bennevan az "Így csináld..."-ban is. Leírom ide, nem hosszú: Hőmérséklet Ellenállás 100C 180Ohm 80C 320Ohm 60C 650Ohm 40C 1,18kOhm 20C 2.45kOhm 0C 5.6kOhm -10C 9.45kOhm -20C 15kOhm Ez minden tipusnál ugyanaz?
Novy Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 Nincs kedved megmérni a tiédben a hőgomba ellenállását teljesen hideg mocinál? hát most olvasom csak és igy már nincs, de holnap megmérhetem, csa meséld el mit hogy kell, nem találkoztam még azzal.
hening Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 hát most olvasom csak és igy már nincs, de holnap megmérhetem, csa meséld el mit hogy kell, nem találkoztam még azzal. A szívócsonk hátsó felén, egy kék és egy barna vezeték megy rá.
opel16v Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 Ez minden tipusnál ugyanaz? nem. venti témához: ha kimegy a hőbizti vagy az ellenállás, attól még max fokozatban megy a venti :huh:
Novy Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 mert az direktbe van kötve, de azt szinte sose használom, orkános erejű :huh: hening és hogy kell ? lehuzzam a vezetékeket és mérjek rá a sarukra??
FPepe Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 mert az direktbe van kötve, de azt szinte sose használom, orkános erejű :huh: hening és hogy kell ? lehuzzam a vezetékeket és mérjek rá a sarukra?? Lehúzod a csatit, és rámérsz a gomba érintkezőire Ohmmérő 20k állásban, de teljesen hideg motornál kéne.
Novy Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 Lehúzod a csatit, és rámérsz a gomba érintkezőire Ohmmérő 20k állásban, de teljesen hideg motornál kéne. oke ha nem felejtem el megoldom neked valahogy 8kor leállitoma kocsit az délre tökre kihulik.
hening Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 mert az direktbe van kötve, de azt szinte sose használom, orkános erejű :lol: hening és hogy kell ? lehuzzam a vezetékeket és mérjek rá a sarukra?? A betekert jeladó két lábára mérj rá. De nem én mondtam, hogy csináldd, FPepe kért meg rá, nem? Neki kell az adat. :huh:
FPepe Elküldve Január2, 2008 Elküldve Január2, 2008 oke ha nem felejtem el megoldom neked valahogy 8kor leállitoma kocsit az délre tökre kihulik. Hát az nem biztos, jobb lenne egy éjszakát várni, és reggel mérni.
Recommended Posts