Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez Omega kormány. Nem hiszem hogy ilyet gyárilag tettek Astrába.

Most, hogy mondod, valóban mintha arról szólna ez az oldal, hogy hogyan kell beépíteni az Omega B, vagy Vectra B kormányt Astrába.

Kár, hogy lengyelül van. Jó lenne, ha valaki lefordítaná.

Mint az előbb linkeltem, itt van: http://astra.autokacik.pl/

Bal oldali menüben->Technika->Napraw to sam, majd felülről a 7. pont (Montaż multifunkcyjnej kierownicy)

Bár rengeteg fotó is van hozzá.

Szerintem a kormányban van valami csúszógyűrűs átvitel, meg elektronika. Tartozik hozzá egy kábel a rádióig, és valószinű, hogy csak be kell kötni az eredeti (Pl. cdr500) rádióba. Nagy valószinűséggel ez is I2C buszon komunikál.

Szerintem meg lehetne csinálni!

Link to comment
Megosztás:

És mire akarod rákötni? :D

Szerintem nem igazán kompatibilis, főleg nem a kormányátvezető (ami a duda és a légzsák kábelét is viszi).

Kérded mire kötném rá? cdr500-asra mint itt már többiek is írták.

Mivel eléggé hátratolt üléssel szeretek vezetni, már tényleg unom, hogy a rádió állításához előre kell hajolnom.

A kormányt meg csak fogom. :)

De az átvezetőtöl én is tartok hogy nem lesz kompatibilis.

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy mondod, valóban mintha arról szólna ez az oldal, hogy hogyan kell beépíteni az Omega B, vagy Vectra B kormányt Astrába.

Kár, hogy lengyelül van. Jó lenne, ha valaki lefordítaná.

Mint az előbb linkeltem, itt van: http://astra.autokacik.pl/

Bal oldali menüben->Technika->Napraw to sam, majd felülről a 7. pont (Montaż multifunkcyjnej kierownicy)

Bár rengeteg fotó is van hozzá.

Szerintem a kormányban van valami csúszógyűrűs átvitel, meg elektronika. Tartozik hozzá egy kábel a rádióig, és valószinű, hogy csak be kell kötni az eredeti (Pl. cdr500) rádióba. Nagy valószinűséggel ez is I2C buszon komunikál.

Szerintem meg lehetne csinálni!

Köszi a linket, tényleg tuti oldal.

Bár jó lenne ha nem csak lengyelül lenne meg.

Megnézem a környékbeli bontókat a közeljövőben menyiből is lehetne összehozni.

Link to comment
Megosztás:

Hidd el hogy így van beállítva.

Akkor is hátul van az ülés.

A rádióhoz nem akarok nyulkálni. Ha a rádió állítását a kormányról tudom elvégezni és nem kell elengedni a kormányt szerintem az is biztonságtechnikai szempont.

Helyes. :) Egyet is értek és nem a multikormány ellen vagyok, csak az a fura nekem, hogy ha a kormány tetejét meg tudod érinteni a csuklóddal, akkor miért kell hajlongni a rádióhoz?

Link to comment
Megosztás:

Helyes. :D Egyet is értek és nem a multikormány ellen vagyok, csak az a fura nekem, hogy ha a kormány tetejét meg tudod érinteni a csuklóddal, akkor miért kell hajlongni a rádióhoz?

Pedig előre kell hajolnom hogy a gombokig elérjek.

Nem azt mondom hogy sokat de kell,

és részben ezt szeretném kiküszöbölni a multikormánnyal.

Lehet hogy én nem vagyok szabványos :D :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Hidd el hogy így van beállítva.

Akkor is hátul van az ülés.

A rádióhoz nem akarok nyulkálni. Ha a rádió állítását a kormányról tudom elvégezni és nem kell elengedni a kormányt szerintem az is biztonságtechnikai szempont.

Ha rá kell nézned a kijelzőre mert valamit véletlenül elnyomkodsz...szintén ugrik a biztonság... :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a kormányban van valami csúszógyűrűs átvitel, meg elektronika. Tartozik hozzá egy kábel a rádióig, és valószinű, hogy csak be kell kötni az eredeti (Pl. cdr500) rádióba. Nagy valószinűséggel ez is I2C buszon komunikál.

Szerintem meg lehetne csinálni!

Feltekert fóliakábeles megoldás az átvezetés, és nem i2c, hanem egy db jelvezetéken megy, amire a gombok ellenálláshálón

át más-más feszültséget produkálnak, ebből dekódolja a fejegység a gombnyomást. :)

Link to comment
Megosztás:

Pedig előre kell hajolnom hogy a gombokig elérjek.

Nem azt mondom hogy sokat de kell,

és részben ezt szeretném kiküszöbölni a multikormánnyal.

Lehet hogy én nem vagyok szabványos :D :)

Szerintem amit a srácok belinkeltek Pioneer, és Blau kiegészítővel jobban jársz. utánépíteni "sufniban" szerintem nem biztos hogy jó megoldás, engem személyszerint nem vonz a multikormány, de nem mondom hogy rossz dolog de én amit a srácok ajánlottak azt választanám :D

Link to comment
Megosztás:

Jó persze, ide is és oda is le kell nézni :) , de hát le szoktam pillantani a műszercsoportra is és azért a tükröt is használom :D .

Persze a Blau és stb. vezérlő is jó dolog. De ugye ahhoz megfelelő fejegység is kell.

Majd meglátom anyagilag melyik hogy érint.

Lehet hogy Vektrából Omegábol átépítve sufnituning, de szeretek "barkácsolni" az autón.

Utólag építettem már be, ködlámpát, elektromos tükröt,központizárat, riasztót, hátsó villágító kapaszkodót, Omegából pedig térképlámpás belsőtérvilágítást, műszercsoportot is kicseréltem. Elektromos ablakemelő is kerül bele, csak legyen egy kicsit jobb idő. És Gábor bc-je is érdekel.

Ne értse senki se félre nem dicsekedem, de szeretem magam csinálni a dolgokat, mint ebben a közösségben szerintem majdnem mindenki.

Link to comment
Megosztás:

Jó persze, ide is és oda is le kell nézni :D , de hát le szoktam pillantani a műszercsoportra is és azért a tükröt is használom :P .

Persze a Blau és stb. vezérlő is jó dolog. De ugye ahhoz megfelelő fejegység is kell.

Majd meglátom anyagilag melyik hogy érint.

Nemtudom az árakat, de lehet mire belevarrod a multikormányt , anyagilag lehet ottleszel mintha vennél egy ilyen fejegységet :D

Én is szeretek barkácsolgatni a kocsin nemmondom :D Nekem meg centrál javítás lessz az anyós felöli megsem mozdul nemtom mi a sz@r van vele :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy Vektrából Omegábol átépítve sufnituning, de szeretek "barkácsolni" az autón.

Meg kell nézni, az átvezető mennyiben tér el... illetve találsz-e ilyen omega kormányt egyáltalán,

mert nem találkoztam még ilyennel, pedig sok bontott omegához volt már közöm :)

Link to comment
Megosztás:

Bosch generátorban milyen csapágy van? Száma kéne nekem, meg köszönném.

Mörfi, még nem tudom, majd ha az a baj, és szétszedtem, utána megmondom (nekem is Bosch van). De ez akkor lesz, ha kicsit melegebb lesz kint :)

Ha megvannak valakinek, most jól jönne.

Link to comment
Megosztás:

Ha megvannak valakinek, most jól jönne.

Délután meg tudom nézni, ha nem felejtem el... :) Megvettem a csapágyakat, aztán inkább az egész generátort kicseréltem, tehát a csapágyak ottan pihennek a garázsban. De gondolom az sem mindegy melyik boschról van szó, ugyanis erőteljesen kérték a generátor számát csapágyvásárláskor... Jól tévedek? Az enyém 55A-s.

Link to comment
Megosztás:

Délután meg tudom nézni, ha nem felejtem el... :) Megvettem a csapágyakat, aztán inkább az egész generátort kicseréltem, tehát a csapágyak ottan pihennek a garázsban. De gondolom az sem mindegy melyik boschról van szó, ugyanis erőteljesen kérték a generátor számát csapágyvásárláskor... Jól tévedek? Az enyém 55A-s.

Nekem ezek vannak rajta:

0 123 110 005

14V 70A

90 389 247

Link to comment
Megosztás:

Srácok, a középső konzolon lévő kijelzőnek és a belsővilágításnak van valami elektromos, biztosítékos köze egymáshoz? Csakmert a kijelző nem mutat semmit és a belső világításom sem működik. :) Mi lehet a gond? Egyébként minden megy. Legalábbis eddig nem vettem észre hogy más ne menne.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, a középső konzolon lévő kijelzőnek és a belsővilágításnak van valami elektromos, biztosítékos köze egymáshoz? Csakmert a kijelző nem mutat semmit és a belső világításom sem működik. :) Mi lehet a gond? Egyébként minden megy. Legalábbis eddig nem vettem észre hogy más ne menne.

Köszönöm, közben utánnajártam... A 24es biztosíték működteti mindezt. Ez nekem ki volt csapódva. Bár nemértem miért... 20A-es kell bele, én most tettem egy 15öset, kíváncsi leszek ezis elszáll-e. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.