Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

F Astrában hogyan tudom a középső részen - ezt hívják középső konzolnak? - levő égőket kicserélni? A ventillátor, légbefúvás irányválasztójának stb. a háttérmegvilágítása égett ki, de nem tudom, hogyan tudnám kiszerelni és ez a szervízkönyben sincs benne...

tud valaki segíteni?

ui: próbáltam visszakeresni, de a kapott részinformációk alapján nem sikerült hozzáférjek az égőkhöz :)

pedig a keresőben találtam meg :D

én egyébbként a teljes konzol kiszedése nélkül szoktam cserélni, nem vészes művelet

Csőváz!

Úgy látom, hogy itt csak a műszerfalról szól a fáma. A középkonzolhoz is a műszerfal burkolatok bontásával kell hozzákezdeni. Mikor ezekkel megvagy, akkor a középkonzol szellőzőit is ki kell venni, mert alattuk vannak a konzolt rögzítő csavarok. A szellőzőrostélyokat a két végüknél (vízszintesen nézve) lapos végű kis csavarhúzóval lehet kipattintani. Utána a középkonzol alján van két csavar (nincsenek rejtve). Ha még nem bontották meg, akkor jó eséllyel van még egy csavar a műszerfaltakaró alatt a gyújtáskapcsolónál. Mindezek után a rádió kivétele nélkül kiemelhető a középkonzol. A fűtéskapcsoló mögötti részen van 3 izzó + a belsőkeringtető kapcsolójában van egy. Mindet ki tudod cserélni hátulról. Ha már kibontottad a középkonzolt, akkor javaslom, hogy cseréld ki a szivargyújtó világítás izzóját is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F Astrában hogyan tudom a középső részen - ezt hívják középső konzolnak? - levő égőket kicserélni? A ventillátor, légbefúvás irányválasztójának stb. a háttérmegvilágítása égett ki, de nem tudom, hogyan tudnám kiszerelni és ez a szervízkönyben sincs benne...

tud valaki segíteni?

ui: próbáltam visszakeresni, de a kapott részinformációk alapján nem sikerült hozzáférjek az égőkhöz :)

Visit My Website

Visit My Website

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F Astrában hogyan tudom a középső részen - ezt hívják középső konzolnak? - levő égőket kicserélni? A ventillátor, légbefúvás irányválasztójának stb. a háttérmegvilágítása égett ki, de nem tudom, hogyan tudnám kiszerelni és ez a szervízkönyben sincs benne...

tud valaki segíteni?

ui: próbáltam visszakeresni, de a kapott részinformációk alapján nem sikerült hozzáférjek az égőkhöz :D

Eléggé szét kell kapni...nemrég cseréltem...kell hozzá 4 rizsszemizzó 12 voltos...vedd meg mielőtt szétszeded :D

Le kell venni a kormányburkolatot (5 csavar fogja), és a kilóméteróra burkolatát is (4 csavar).

A többi a képekről kiderül...

képanyag a hátsó ablakfűtés visszajelző izzójának cseréjéhez

képanyag a szellőztető berendezés megvilágításának cseréjéhez

sok sikert :) ...én két óra alatt végeztem vele :D

Link to comment
Megosztás:

Olyan hogy hőmérséklet szabályzó relé, nincs.

Az ellenállásblokk a szellőztető motor felett és a pollenszűrő alatt van,

arra mennek a szellőztető egységbe menő kábelek.

Lehet, hogy krónikusan beázik a polenszürő felöl és az a gond. Nem szokott párásodni tulzott mértékben a szélvédő?

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy krónikusan beázik a polenszürő felöl és az a gond. Nem szokott párásodni tulzott mértékben a szélvédő?

nos de igen szokott!

de amikor kicseréltem azt a porcelán ellenállást,és ráadtam a fűtést 1 és 2 es fokozaton ugy forrósodott,hogy iszonyat!

de3-on megy rendesen!

viszont már 1-2-n nem is megy!

Link to comment
Megosztás:

melegedés üzemi körülmény ennél az alkatrésznél. De ha túl forró lesz, az nem jó.

de még kissé a műanyag is megolvadt,amibe be van ott pakolva.

amikor fűtött még 1-2-esen ha kb 5percig ment folyamatosan akkor rendesen szagított az utastérben.

rohadtul idegel,mert 3on nagyon fúj.

de 3on mehet akármeddig,annál nem szagít.

Link to comment
Megosztás:

Mert az utolsó fokozat direktben megy a ventillátor motorra, nem az ellenállásokon keresztül.

Ha ennyire melegedett, akkor biztos hogy a motor hibás, menetzárlatos. Csere.

Gabi esetleg a csapágy ?? és túlterhelés ?? csak kérdem :) bár ebből adódóan menetzárlatos lessz előbb utóbb! :D

Link to comment
Megosztás:

Mivel utolsó fokozatban pörög rendesen, ezt kizárnám.

Én arra gondoltam hogy ugye legnagyobb fordulaton már nincs előtét s ha kicsit szorul a csapágy nehezebben forog akkor az áramfelvétele is nagyobb ha nagyobb az áram felvétel jobban is melegszik ami előbb utóbb menetzárlathoz vezet! Jó pesze ez nem 3F motor de gyakorlatból mondtam! :)

De egyszerű meg kell mérni az áramfelvételt minden fokozatban és összehasonlítani egy jó motoréval akkor 100% lehet tudni mi baja!

Link to comment
Megosztás:

Ja, áramfelvételt kéne mérni. Vagy tekercs ellenállást.

És ezeket összehasonlítani egy jóval, De szerintem könnyebb kicserélni

és kipróbálni :D

Na jó nemszóltam inkább semmit :D Mindenki másképp csinálj én inkább mérek... Aprópó motorellenálást nem nagyon tudsz magában mérni mert ennek induktív ellenállása van mintsem Ohmikus! :)

Link to comment
Megosztás:

úgy kb mennyit kóstál 1 ilyen fűtőmotor?

és az ellenállás??

Ha menetzárlatos ahogy Gabi írta, akkor szigetelési ellenáls tudsz mérni test és a tekercsvég közt ennek giga ohm nagyságnak kell legyen bár íratlan szabály nálunk a 200 megohm az már megfelelő!

Link to comment
Megosztás:

... Aprópó motorellenálást nem nagyon tudsz magában mérni mert ennek induktív ellenállása van mintsem Ohmikus! :)

Azért azt ne felejtsük el, hogy itt egyenáramról van szó, úgyhogy itt az ohmikus rész döntőbb sztem. Ha menetzárlatos a motor, azt egy érzékenyebb ohmmérővel is ki lehet mutatni. Viszont az áramfelvétel mérése pontosabb képet adna.

Link to comment
Megosztás:

Azért azt ne felejtsük el, hogy itt egyenáramról van szó, úgyhogy itt az ohmikus rész döntőbb sztem. Ha menetzárlatos a motor, azt egy érzékenyebb ohmmérővel is ki lehet mutatni. Viszont az áramfelvétel mérése pontosabb képet adna.

Pepe egyenáram ez igaz de a fizika itt is ugyanaz csak nincs 0 átmenet mint váltónál ha jóltudom a ventilátor is kommutátoros megoldás és annak meg teljesen mindegy hogy váltó 12 ről vagy egyen 12 ról megy ! Induktivitás és ohmikus itt is ugyanaz! Jó bevallom nem vagyok villamos mérnök de ehhez talán nem is kell annak lenni :D Mondjuk egy motor kördiagrammot már fejből bizti nemtudnék feldobni :D :)

Link to comment
Megosztás:

Pepe egyenáram ez igaz de a fizika itt is ugyanaz csak nincs 0 átmenet mint váltónál ha jóltudom a ventilátor is kommutátoros megoldás és annak meg teljesen mindegy hogy váltó 12 ről vagy egyen 12 ról megy ! Induktivitás és ohmikus itt is ugyanaz! Jó bevallom nem vagyok villamos mérnök de ehhez talán nem is kell annak lenni :D Mondjuk egy motor kördiagrammot már fejből bizti nemtudnék feldobni :D :)

Ebben igazad van, de egy álló motornál tudsz ellenállást mérni igaz? A menetzárlat pedig eléggé ohmikus dolog sztem :D Egyébként ahogy olvasom, te kevered a szigetelési ellenállással. A menetzárlat azt jelenti, hogy a tekercs menetei között keletkezik átvezetés, nem a tekercs és a test között. Ellenállásmérővel mérve sztem pár ohm lehet a motor ellenállása, ha néhány tizeddel is kevesebb, már lehet gyanakodni menetzárlatra. Ehhez persze ismerni kellene egy jó motor ellenállását.

Link to comment
Megosztás:

Ebben igazad van, de egy álló motornál tudsz ellenállást mérni igaz? A menetzárlat pedig eléggé ohmikus dolog sztem :) Egyébként ahogy olvasom, te kevered a szigetelési ellenállással. A menetzárlat azt jelenti, hogy a tekercs menetei között keletkezik átvezetés, nem a tekercs és a test között. Ellenállásmérővel mérve sztem pár ohm lehet a motor ellenállása, ha néhány tizeddel is kevesebb, már lehet gyanakodni menetzárlatra. Ehhez persze ismerni kellene egy jó motor ellenállását.

Hát nemigazán figyelsz én szig ellenálásról írtam test és a tekercsvégek között az nem egyenlő az ohmikussal, azt írtam hogy ezeknek induktív az ellenálása nade sztem ne vitatkozzunk sztem biztos mérsz annyi motort naponta mint én váltót egyent stb :D de a motor tekercsek közt 1 ohmocskát sem fogsz látni! :D

Én személyszerint mindenap ezzel dolgozom, ez a munkám nade lehet éntudom rosszul de akkor nálunk mindenki rosszultudja?? :D

Na részemről ennyi! :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.