Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

az van ha másnem nagyitól.

de idom gumicső, na meg meleg az nincs hogy kint turkáljak a garázsba.

Nyugi én is hőlégfúvóval melengettem a gumicsöveket, hogy rá tudja húzni a csőidomra, na meg később már az ujjaimat is. Gumicsövet a Karcsival hozattam a bontóból idom meg maradt az építkezésből ezért fele réz, fele meg vas. B)

Link to comment
Megosztás:

Nyugi én is hőlégfúvóval melengettem a gumicsöveket, hogy rá tudja húzni a csőidomra, na meg később már az ujjaimat is. Gumicsövet a Karcsival hozattam a bontóból idom meg maradt az építkezésből ezért fele réz, fele meg vas. :lol:

..és a tanulság: Először épitkezz és majd utána jöhet a "bödön-projekt"! B) ;) :blush: :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok...

van egy 97'-es 1.4-es Astra F kocsink, amiben ugyebár nincs fordulatszám-mérő...

viszont én szeretnék bele rakni 1et...

az lenne a kérdésem, hogy ezt hogyan lehet megoldani? hova kell a vezetékeket kötögetni? B)

Az anyósülésnél le kell szedni a küszöbburkolatot, ott van alatta egy csati, amiből 7 vagy 6 vezeték megy tovább a műszeregységhez...ha egy zöld vezeték ott van a bemeneti oldalon de a kimenetin nincs, akkor ezt a zöld vezetéket kell elvinni a műszeregységig és ott a szélesebb csatlakozó 8-as pinjére rátenni.

Link to comment
Megosztás:

Az anyósülésnél le kell szedni a küszöbburkolatot, ott van alatta egy csati, amiből 7 vagy 6 vezeték megy tovább a műszeregységhez...ha egy zöld vezeték ott van a bemeneti oldalon de a kimenetin nincs, akkor ezt a zöld vezetéket kell elvinni a műszeregységig és ott a szélesebb csatlakozó 8-as pinjére rátenni.

Te vagy az én emberem B)

nagyon szépen köszönöm ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet és BUÉK

kérdés: inditásnál miért kell megvárni mig az AIRBAG lámpa ki nem alszik? egyáltalán meg kell várni. mikor megvettem az autót az ürge azt mondta várjam meg mindig (autószerelő volt), de mostanában nem várom meg és különbséget nem vettem észre.

előre is köszi aki tud nyilatkozni e témában.

Link to comment
Megosztás:

kérdés: inditásnál miért kell megvárni mig az AIRBAG lámpa ki nem alszik? egyáltalán meg kell várni. mikor megvettem az autót az ürge azt mondta várjam meg mindig (autószerelő volt), de mostanában nem várom meg és különbséget nem vettem észre.

Szerintem nem kell, de nálam például addig világít amíg teker az AC. Azt meg éppen nem baj ha megvárja az ember. De nem történik semmi sem ha nem.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet és BUÉK

kérdés: inditásnál miért kell megvárni mig az AIRBAG lámpa ki nem alszik? egyáltalán meg kell várni. mikor megvettem az autót az ürge azt mondta várjam meg mindig (autószerelő volt), de mostanában nem várom meg és különbséget nem vettem észre.

előre is köszi aki tud nyilatkozni e témában.

Nekem is ezt tanácsolták. Nekem mondjuk nem airbag felirat villan fel, hanem egy piros lámpa, ami egy ember formát jelez és öv van előtte. Ha nem várom meg, picivel nehezebben indul el, többet pörget az önindító. Tehát kulcs berak és azonnal indítok is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem kell, de nálam például addig világít amíg teker az AC. Azt meg éppen nem baj ha megvárja az ember. De nem történik semmi sem ha nem.

Nekem is ezt tanácsolták. Nekem mondjuk nem airbag felirat villan fel, hanem egy piros lámpa, ami egy ember formát jelez és öv van előtte. Ha nem várom meg, picivel nehezebben indul el, többet pörget az önindító. Tehát kulcs berak és azonnal indítok is.

én is erről a lámpáról beszéltem csak nem tudtam volna ilyen jól leirni mint te.

bitte dánke:mindig tanul valamit az ember...

akkor inkább visszaállok, és megvárom míg kialszok.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet és BUÉK

kérdés: inditásnál miért kell megvárni mig az AIRBAG lámpa ki nem alszik? egyáltalán meg kell várni. mikor megvettem az autót az ürge azt mondta várjam meg mindig (autószerelő volt), de mostanában nem várom meg és különbséget nem vettem észre.

előre is köszi aki tud nyilatkozni e témában.

Ahogy Tápi is irta, nem kell megvárni ám körülbelül épp addig világit amig az AC felnyomja a benzint. Tehát ajánlott. B)

Szerintem nem kell, de nálam például addig világít amíg teker az AC. Azt meg éppen nem baj ha megvárja az ember. De nem történik semmi sem ha nem.
Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kivettem az akksit a kocsiból, és behoztam a lakásban. Ilyenkor egy héten max. egyszer megyek vele, akkor is rövid távot, gondolom jobban érzi magát a melegben, mint a -10 fokban, és csak 2 perc visszarakni. Melózni is csak jövő héten kezdek, ha kezdek a gázbalhé miatt. B) Szóval nem kell percre késznek lenni kocsinak. Amúgy a hétvégén kicsit rátöltöttem olyan töltövel ami kilyelzi az akku %-át. 75-ről indult, és felment 100-ra 5 óra alatt, de a zöld lámpics nem jött vissza a kémlelőbe. Ilyenkor mi van? A kocsit gond nélkül indítja, bár kicsit lassabban forog.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kivettem az akksit a kocsiból, és behoztam a lakásban. Ilyenkor egy héten max. egyszer megyek vele, akkor is rövid távot, gondolom jobban érzi magát a melegben, mint a -10 fokban, és csak 2 perc visszarakni. Melózni is csak jövő héten kezdek, ha kezdek a gázbalhé miatt. B) Szóval nem kell percre késznek lenni kocsinak. Amúgy a hétvégén kicsit rátöltöttem olyan töltövel ami kilyelzi az akku %-át. 75-ről indult, és felment 100-ra 5 óra alatt, de a zöld lámpics nem jött vissza a kémlelőbe. Ilyenkor mi van? A kocsit gond nélkül indítja, bár kicsit lassabban forog.

Nem tudom milyen idős az akkud, de nekem hasonló jelenség eredeti Opel akkuval 5 éves kora után fordult elő. 6 évesen még működőképesen (nyáron) cseréltem ki egy ugyancsak gyári Opel akkura. Azzal ment el tőlem 9 éves korában az autó.

Szóval szerintem ha nem jön vissza a zöld jelzés az már intő jel, hogy nincs meg a kellő kapacitása.

A töltődön levő jelzés nem az akkumulátor kapacitását jelzi, hanem az akkuban uralkodó feszültség szintet.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen idős az akkud, de nekem hasonló jelenség eredeti Opel akkuval 5 éves kora után fordult elő. 6 évesen még működőképesen (nyáron) cseréltem ki egy ugyancsak gyári Opel akkura. Azzal ment el tőlem 9 éves korában az autó.

Szóval szerintem ha nem jön vissza a zöld jelzés az már intő jel, hogy nincs meg a kellő kapacitása.

A töltődön levő jelzés nem az akkumulátor kapacitását jelzi, hanem az akkuban uralkodó feszültség szintet.

Kösz, ha kicsit megdöntöm, akkor viszajön a zöld, de vizszintesen eltűnik. A másik irányban meg fehér van, ezt még nem láttam eddig. Szóval akkor előbb utobb akku csere. Vagy szereljem be megdöntve? B) Nem tudom mennyi idős, egy darab bötü nincs rajta. Szándékomban áll majd nagyobbat venni, van vmi szabály, hogy max. hány Ah-rás kerülhet bele a kocsiba?

Link to comment
Megosztás:

Kösz, ha kicsit megdöntöm, akkor viszajön a zöld, de vizszintesen eltűnik. A másik irányban meg fehér van, ezt még nem láttam eddig. Szóval akkor előbb utobb akku csere. Vagy szereljem be megdöntve? B) Nem tudom mennyi idős, egy darab bötü nincs rajta. Szándékomban áll majd nagyobbat venni, van vmi szabály, hogy max. hány Ah-rás kerülhet bele a kocsiba?

Ez gyanús, mintha elment volna a savszint belőle. Lehet, hogy csak a nagy hideg miatt. Ha nem dögledezik, akkor várd ki a melegebb időt vele, és akkor meglátod majd, hogy hogyan viselkedik. Mindenestre tartsd állandóan jól töltött állapotban ezekben a hidegekben!

Ha nincs extra elektromos kütyü a kocsidban, akkor nem érdemes 56 Ah-nál nagyobbat bele tenni.

Link to comment
Megosztás:

Ez gyanús, mintha elment volna a savszint belőle. Lehet, hogy csak a nagy hideg miatt. Ha nem dögledezik, akkor várd ki a melegebb időt vele, és akkor meglátod majd, hogy hogyan viselkedik. Mindenestre tartsd állandóan jól töltött állapotban ezekben a hidegekben!

Ha nincs extra elektromos kütyü a kocsidban, akkor nem érdemes 56 Ah-nál nagyobbat bele tenni.

Csak ugye ez gondozásmenetes, nem lehet utánnatölteni. B) Nem dögledezik indított még rátöltés előtt is, csak lassabban tekert. Aztán gondoltam rátöltök, nehogy előjöjjön az a nem-indulás, és amíg kerregetek addíg leszíja. Bár utoljára betlehemezéskor volt. Kopp-kopp. :blush: Nincs semmi extra, csak az első ablakemelő, de ilyenkor nem használom. Pont ezért gondoltam nagyobb kapacitású akkut, mert ilyenkor télen nem nagyon használom, max. egy héten egyszer a tecsó, meg a Pezo-ba járni mindegyik 10km-en bellül van, nem tudom egyáltalán visszatölti-e amit leveszek induláskor. Alapjáraton is tölt, vagy csak bizonyos fordulatszám felett tudja leadni a generátor a szükséges áramot? Más.: Nekem még mindíg csak víz, illetve szintelen lötty van a bödön alján, pedig vártam, hogy olajos-habos legyen, mint a képeiden a tied. ;)

Link to comment
Megosztás:

Kösz, ha kicsit megdöntöm, akkor viszajön a zöld, de vizszintesen eltűnik. A másik irányban meg fehér van, ezt még nem láttam eddig. Szóval akkor előbb utobb akku csere. Vagy szereljem be megdöntve? B) Nem tudom mennyi idős, egy darab bötü nincs rajta. Szándékomban áll majd nagyobbat venni, van vmi szabály, hogy max. hány Ah-rás kerülhet bele a kocsiba?

A visszajelző csak egy cellát mér, és ha jól rémlik sűrűség alapján működik.

Link to comment
Megosztás:

Csak ugye ez gondozásmenetes, nem lehet utánnatölteni. B) Nem dögledezik indított még rátöltés előtt is, csak lassabban tekert. Aztán gondoltam rátöltök, nehogy előjöjjön az a nem-indulás, és amíg kerregetek addíg leszíja. Bár utoljára betlehemezéskor volt. Kopp-kopp. :blush: Nincs semmi extra, csak az első ablakemelő, de ilyenkor nem használom. Pont ezért gondoltam nagyobb kapacitású akkut, mert ilyenkor télen nem nagyon használom, max. egy héten egyszer a tecsó, meg a Pezo-ba járni mindegyik 10km-en bellül van, nem tudom egyáltalán visszatölti-e amit leveszek induláskor. Alapjáraton is tölt, vagy csak bizonyos fordulatszám felett tudja leadni a generátor a szükséges áramot? Más.: Nekem még mindíg csak víz, illetve szintelen lötty van a bödön alján, pedig vártam, hogy olajos-habos legyen, mint a képeiden a tied. ;)

A generátor előnye a dinamóval szemben, hogy már alapjáraton is képes töltő FESZÜLTSÉGET produkálni. Az, hogy tölt-e valójában az attól függ, hogy mekkora a bekapcsolt fogyasztók terhelése. Tipikusan, ha csak a gyújtással terheled, már bizonyos töltést is ad alapjáraton. alapjárat feletti fordulaton már tölt, sőt kimondottan kis fordulaton is eléri a max töltő kapacitást a generátor.

Más: gondolom mert nálad csak a főágba van bekötve..... ott nincs igazán szívás, illetve kis fordulatnál a főágban nincs nagy áramlás.

Link to comment
Megosztás:

A visszajelző csak egy cellát mér, és ha jól rémlik sűrűség alapján működik.

Vhol volt róla egy kép, egy kis csőben löki fel a gáz ződ golót a kémlelőig.

A generátor előnye a dinamóval szemben, hogy már alapjáraton is képes töltő FESZÜLTSÉGET produkálni. Az, hogy tölt-e valójában az attól függ, hogy mekkora a bekapcsolt fogyasztók terhelése. Tipikusan, ha csak a gyújtással terheled, már bizonyos töltést is ad alapjáraton. alapjárat feletti fordulaton már tölt, sőt kimondottan kis fordulaton is eléri a max töltő kapacitást a generátor.

Más: gondolom mert nálad csak a főágba van bekötve..... ott nincs igazán szívás, illetve kis fordulatnál a főágban nincs nagy áramlás.

Neeeem, én is bekötöttem a pillangó szelep alá is. De ott elég pici lik van az injektornál. Klikk, ott jön a vékony cső az injektor felé.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.