Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Engine Control Unit - Motor irányító egység

Kis dobozka az anyós lábánál.

Vezérli az üzemanyag befecskendezési idejét, mennyiségét, gyújtást vezérli,stb... Magyarul értelmezi a jeladóktól bejövő információkat és vezérli a beavatkozó elemeket.

mostmár nagyon okosnak érzem magam. :lol:

Köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan csati ami nincs használva. Gondolom a felszereltségtől függően különbözően vannak bekábelezve a kocsik, itt dugták volna össze a kábelköteget egy nem létező másikkal. :lol: Amúgy ez diesel? Nem látom az AC-relét.

Ott figyel a relé és az ecu is. Lehet hogy PDTDI? :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gyíkba vannak ilyen jellegű leírások (igaz ott nagyrészt a ledezésekről szól) de abban megtalálod hogy miket kell szétkapni. A műszeregység az csak egy pár csavar, és négy izzója van a háttérvilágításnak. Le kell venni a kormány mögötti burkolatot. két csavar szemből, és kettő alulról-a két szemben levőhöz hozzáférsz ha eltekered a kormányt. Utána a bajuszkapcsolókat kipattinthatod- két pöcök kétoldalt és felfelé kell kihúzni. Utána két csavar van kétoldalt lent, és egy középen fönt, ami magát a műszeregységet tartja. Innentől már be lehet nyúlni mögé, némi küzdéssel, aztán ha lehúzod a km-spirált már ki tudod fordítani az egységet. Izzók cserél-fordított sorrendben az előző 5 sor, és lőn világosság. A középkonzol az ha jólrémlik akkor 2 csavar alul, és kettő a kispolc gumiszőnyege mögött. A fűtés-venti tekerenytűket lehúzod- a kát szélső simán lejön, a középsőnek a jobb oldalán van egy kis lik. Oda kis csavarhúzóval benyúlsz, és utána tudod lehúzni- Aztán elhúzod a konzol alját óvatosan és akkor elvileg hozzáférsz az égőkhöz. Most így fejből ennyi jött, majd utána nízek :lol:

a középkonzol izzócseréjével este 9-től éjfélig szívtam

a leírtakon felül még 1 csavar a kormánynál fogja a burkolatot

ehhez le kellett szedni a kormányburkolatot is

a izzó még így sem volt hozzáférhető, annyira nem tudtam kifeszíteni a konzolburkolatot

rádió ki - ekkor már több helyem volt

fűtéskapcsoló előtti plexit is le kellett venni

ekkor lehetett nagynehezen csipesszel kihúzni a 2 izzót

összeszerelésnél kiugrott a fémpálca felül a szellőző rostély mögött - újra szét kellett szedni a konzolt

ezután az ablakfűtés középső izzója már nem világított

eután jön a poén : beszéltem egy kasznissal , állítólag 2 perc alatt ki lehet cserélni az égőket

ki kell húzni a hamutartót és benyúlni a csokit lepattintani , és kicserélni az izzókat, visszapattintani és kész

én is kész vagyok de teljesen :lol:

Link to comment
Megosztás:

a középkonzol izzócseréjével este 9-től éjfélig szívtam

a leírtakon felül még 1 csavar a kormánynál fogja a burkolatot

ehhez le kellett szedni a kormányburkolatot is

a izzó még így sem volt hozzáférhető, annyira nem tudtam kifeszíteni a konzolburkolatot

rádió ki - ekkor már több helyem volt

fűtéskapcsoló előtti plexit is le kellett venni

ekkor lehetett nagynehezen csipesszel kihúzni a 2 izzót

összeszerelésnél kiugrott a fémpálca felül a szellőző rostély mögött - újra szét kellett szedni a konzolt

ezután az ablakfűtés középső izzója már nem világított

eután jön a poén : beszéltem egy kasznissal , állítólag 2 perc alatt ki lehet cserélni az égőket

ki kell húzni a hamutartót és benyúlni a csokit lepattintani , és kicserélni az izzókat, visszapattintani és kész

én is kész vagyok de teljesen :lol:

Az a kasznis még csak képen láthatott astrát, ha kiveszed a hamutartót akkor nem lesz nyílás mögötte a konzol belseje felé egyrészt, másrészt ha lenne is nem tudnál ott felnyúlni az izzókhoz. Amúgy is vakon kéne kivenni az izzótartó foglalatot amihez két kéz kell, szóval ne foglalkozz vele, csak úgy lehet kicserélni ahogy te csináltad. Csípem az ilyen szakikat, á nem nagy meló 2 perc az egész!? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az a kasznis még csak képen láthatott astrát, ha kiveszed a hamutartót akkor nem lesz nyílás mögötte a konzol belseje felé egyrészt, másrészt ha lenne is nem tudnál ott felnyúlni az izzókhoz. Amúgy is vakon kéne kivenni az izzótartó foglalatot amihez két kéz kell, szóval ne foglalkozz vele, csak úgy lehet kicserélni ahogy te csináltad. Csípem az ilyen szakikat, á nem nagy meló 2 perc az egész!? :lol:

akkor megnyugodtam. köszi

a hátsó ablakfűtés visszajelző izzóját hogy a rákba kell kicserélni ?

erre nem jöttem rá

Link to comment
Megosztás:

akkor megnyugodtam. köszi

a hátsó ablakfűtés visszajelző izzóját hogy a rákba kell kicserélni ?

erre nem jöttem rá

Hát ez nem a te napod, ugyanott van ahol a tekerőké. :lol: 3db izzó van egy foglalatban.

P1090025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amit bekarikáztam abban van a 3 izzó a két végén illetve a közepén amit most keresel.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nem a te napod, ugyanott van ahol a tekerőké. :lol: 3db izzó van egy foglalatban.

http://kepfeltoltes.hu/090321/P1090025_www...ltoltes.hu_.jpg

Amit bekarikáztam abban van a 3 izzó a két végén illetve a közepén amit most keresel.

tehát a kapcsolóktól kapja a tápot ?

mert ott láttam két sarut , ami nem volt vezeték

lehet hogy lehúzódott szerelés közben ?

Link to comment
Megosztás:

tehát a kapcsolóktól kapja a tápot ?

mert ott láttam két sarut , ami nem volt vezeték

lehet hogy lehúzódott szerelés közben ?

Nem, a kapcsoló amit látsz az a belső keringtetésé, annak az izzója kapja a tápot a tekerők/hátsóablakfűtés visszajelzőjéről. Középen látod a két fület, az egész meg onnan kapja a tápot. De képpel ne idézz, szólnak érte a modik. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem, a kapcsoló amit látsz az a belső keringtetésé, annak az izzója kapja a tápot a tekerők/hátsóablakfűtés visszajelzőjéről. Középen látod a két fület, az egész meg onnan kapja a tápot. De képpel ne idézz, szólnak érte a modik. :lol:

szeritnem az U alakú alkatrészről beszélt a kasznis ,amit állítólag ki lehet venni

tehát ennek a középső izzója világítja meg a középső tekerőgombot , ill az ablakfűtést

az én kapcsoló egységem amúgy más , mert klímás az autóm , a klima/keringtető kapcsolók saját csokiról kapják a feszkót

ezt az U alaku cucchoz hogyan lehet hozzáférni ?

Link to comment
Megosztás:

szeritnem az U alakú alkatrészről beszélt a kasznis ,amit állítólag ki lehet venni

tehát ennek a középső izzója világítja meg a középső tekerőgombot , ill az ablakfűtést

az én kapcsoló egységem amúgy más , mert klímás az autóm , a klima/keringtető kapcsolók saját csokiról kapják a feszkót

ezt az U alaku cucchoz hogyan lehet hozzáférni ?

Ugyanúgy ahogy leírtad, a középkonzol összes csavarja kiteker, ez egészet előre kell húzni amennyire a bowdenek engedik, aztán van egy nagy fekete/barna csati azt kell lehúzni a kocsi orra fele, alatta van ez a 3 izzós foglalat. De te is itt cserélted az izzókat nem?

Link to comment
Megosztás:

Ugyanúgy ahogy leírtad, a középkonzol összes csavarja kiteker, ez egészet előre kell húzni amennyire a bowdenek engedik, aztán van egy nagy fekete/barna csati azt kell lehúzni a kocsi orra fele, alatta van ez a 3 izzós foglalat. De te is itt cserélted az izzókat nem?

elölről húztam ki két izzót , de a középső az egy "csőben " van , ezzel nem boldogultam

Link to comment
Megosztás:

Igen abban a csőben csúszik egy fényvezető plexi, az izzó mindíg világít, csak amikor kihúzod a gombot akkor "hozza" előre a fényt.

ok

azt sajnálom , hogy ki akartam húzni az izzót a keringtető kapcsolóból is :lol:

persze ez nem foglaltban van , hanem be van forrasztva -beszívtam

már csak azon agyalok , hogy be tudok forrasztani egy másik izzót , vagy vegyek kapcsolót ?

Link to comment
Megosztás:

ok

azt sajnálom , hogy ki akartam húzni az izzót a keringtető kapcsolóból is :lol:

persze ez nem foglaltban van , hanem be van forrasztva -beszívtam

már csak azon agyalok , hogy be tudok forrasztani egy másik izzót , vagy vegyek kapcsolót ?

Be van forrasztva? Nekünk nincs csak simán be van dugva, de nagyon erősen kel fogni vmi csipesszel, vagy csőrős fogóval, hogy ki lehessen húzni. Nem hiszem hogy forrasztva lenne, a rizsszem izzót nem is nagyon lehet, nem futja be az ón a lábait.

Link to comment
Megosztás:

Be van forrasztva? Nekünk nincs csak simán be van dugva, de nagyon erősen kel fogni vmi csipesszel, vagy csőrős fogóval, hogy ki lehessen húzni. Nem hiszem hogy forrasztva lenne, a rizsszem izzót nem is nagyon lehet, nem futja be az ón a lábait.

a klíma és a keringtető kapcsolóban is egy hosszú lábú izzó van forrasztással szerelt

az enyém így néz ki

csak nem azért mert svájci az autó ?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, az enyém Magyar. Nekem csak simán be van dugva az izzó egy foglalatba, ugyanúgy ahogy a másik 3 felette.

Nekem is azt mondták, hogy abban nem lehet izzót cserélni csak magát a kapcsolót. Ellenben ha ki tudnám pattintani akkor lenne egy rizsszem izzóm s kicserélném. Hogy jön ki a gomb?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.