Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Vonóhorgom az van, de nincs fordulatszámmérős órám sajna :) Az enyém W=1102 számú óra.

A fordlatszámmérő nélküli óra visszajelzői is ugyanilyenek. ;) A csatlakozó bekötése is.

A nagyobb gond akkor a vonóhorog. Így ha nagyon kell, a megoldás egy visszajelző beépítése lehet valahova.

(A világításkapcsolónál levő visszajelzőt azért nem szeretem, mert bár tettem bele LED-et, a 4 küllős kormány bal alsó küllője pont takarja :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Akkor az autó működik és használható, csak a műszeregység és a visszajelzők egy része nem üzemel, ill. pár visszajelző felvillan. Jól értelmezem?

Nem tudom nekem sem válszolt arra, hogy a kocsi elindul-e. :lol:

Az enyém ilyen, ahogy itt leírtam. Igaz, ez akkor működhet, ha nincs vonóhorog. :P

Ennek a szitázása még mindig csak terv. :)

Nem egyszerű ekkora szitát készíteni. Mivel húzod le, gyu######állal? ;)

Jé, kimoderálta a gyufa-szálat. ;)

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek az mitől van, hogy ha kiszállok az autóból, jár a motor, és hozzáérek a kasznihoz akkor "megcsíp" egy kicsit ;) :lol: Lehet valami zárlatos?

Meg egy másik kérdés, Nem tudom másnál hogy van, de nálam nincs tompított visszajelző :) Lehet ezt valahogy egyszerűen pótolni, vagy bonyolult a dolog?

Minek visszajelezni a tompítottat? Sztem kb. ugyanakkora erőfeszítésbe telik ránézni a kapcsolóra, mint a visszajelzőre lenne, ha lenne.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, de nekem is tetszik az ötlet. Hogy csináltad Tiu? :lol:

Benne van a leírásban. ;)

Fényképem most arról nincs, de kb. egy 30 cm-es vezeték kell az összekötéshez plusz az érintkező.

Ahányszor szétszedted, biztos előtted van :) , de ha jól emlékszem, a kormányoszlopon levő váltókapcsolót még ki sem kell venni a forrasztáshoz, pont az a vezeték van kifele.

Nekem egyszerűbb a műszerfalra pillantani, mint a kormány mellé-alá. Főleg, hogy a takarás miatt, még fejmozdulat is szükséges, de kinek a pap, kinek a ... ;) :P

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom nekem sem válszolt arra, hogy a kocsi elindul-e. :lol:

Nem egyszerű ekkora szitát készíteni. Mivel húzod le, gyu######állal? ;)

Jé, kimoderálta a gyufa-szálat. :)

Az előző órából kiveszem a fóliát, akkor talán jobban hozzáférni :P , de a gyufa sem rossz.

Lehet, hogy azért, mert kötőjellel kell írni? ;) :P

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a bizti táblámat nem ellenőriztem így gondoltam először a vének tanácsait kérem ki.

Okos kisfiú...cukrot neki..süvegcukrot,hogy arra üljön! ®Hofi

Inkább kérdezel,mert még arra is lusta vagy,hogy a biztiket megnézd...jaaaa és helyesírni sem tudsz még mindig! :)

Persze annyira fontos volt,hogy azóta se irtál a fórumra. ;)

Hihetetlen micsoda fazonok keverednek ide mostanság! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja és a lényeg hogy a gondom-bajom megoldodott :)

10A

Szuper. :lol: Konkrétan melyik 10amperes volt?

Király! Engem is copatott már bizti, kiment, nem volt belső világításom, a töltésjelző viszont parázslott. Hazáig helyzetjelzővel mentem, és vártam mikor áll le a motor. Az is 10Amperes volt. ;)

Emlékszel még melyik volt?

Link to comment
Megosztás:

lehet valahogy növelni a fényszórók fényességét? pl. valami ellenállással v. valamivel?

Ellenállással növelni? :lol: Meg mondjuk meg van adva hogy az izzó mennyi vellanyt visel el. Ha valahogy megemeled akkor mondjuk sokkal fényesebb lesz, arra a pár másodpercre amíg el nem durran :) ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Szuper. :lol: Konkrétan melyik 10amperes volt?

Emlékszel még melyik volt?

Most pontosan nem, de valami belső világítás, meg talán rádió. Amikor raktam vissza a műszeregységet akkor mehetett ki, csak nem vettem észre azonnal, csak este.

lehet valahogy növelni a fényszórók fényességét? pl. valami ellenállással v. valamivel?

Ellenállással semmiképpen, csk úgy hogy nagyobb fényerejű izzót veszel bele. Pölö Tunsgram Megalight +90%, vagy valami hasonló.

Link to comment
Megosztás:

bocsi nem ellenállásra, hanem relézésre gondoltam:)

Relézni akor szokták amikor valaki vált mondjuk 100Wattos izzóra, és védeni akarja a kapcsolót. De ez meg hamar tönkreteheti a foncsort. A legegyszerűbb a +-os izzók beszerzése, ugyanakkora áramfelvétel mellett nagyobb a fényerejük.

Link to comment
Megosztás:

Relézni akor szokták amikor valaki vált mondjuk 100Wattos izzóra, és védeni akarja a kapcsolót. De ez meg hamar tönkreteheti a foncsort. A legegyszerűbb a +-os izzók beszerzése, ugyanakkora áramfelvétel mellett nagyobb a fényerejük.

Értem a csere biztos egyszerűbb művelet szerintem is:)mert, pl amíg eljut az áram, feszültség az aksitól az izzókig veszít nem? ezért gondoltam valami ilyesmit. Alapba akkora izzót rakhatunk be amekkorát elbír a kapcsoló igaz.!? Vagy bekötöm úgy, hogy legalább a refim jobb legyen, hogy a tompított is világítson mikor feltolom a refit:D

Link to comment
Megosztás:

Értem a csere biztos egyszerűbb művelet szerintem is:)mert, pl amíg eljut az áram, feszültség az aksitól az izzókig veszít nem? ezért gondoltam valami ilyesmit. Alapba akkora izzót rakhatunk be amekkorát elbír a kapcsoló igaz.!?

Nem hiszem, hogy számotevő veszteség lenne azon a max. 2.3 méter kábelen. A kapcsolónak kell bírnia, meg ugye a foncsornak.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy számotevő veszteség lenne azon a max. 2.3 méter kábelen. A kapcsolónak kell bírnia, meg ugye a foncsornak.

majd lemérem hétvégén mennyit veszt a feszből mire az izzókig elér, valahogy gyanús nekem. A nagyobb izzó szabályos amúgy? a kék-ruhások nem csesztetnének érte?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.