Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Amióta esős idő volt nekem megbolondult a központizár rendszerem (utólagos: a 4 ajtóba utángyári motorokkal, csomagtartó ajtóban eredeti központizár motor van).

Bal első ajtó gombot megnyomva zár minden, de nem nyit vissza semmit! :)

A jobbal meg fordítva: nyit mindent, de nem zár semmit! :)

A 2 hátsó ajtónál el voltak már többször is törve a vezetékek, többször is újrakötöttem már, persze még véső sem volt, csak a kopasz vezetékek... szereztem védőt, kicsit javult a helyzet, de a párát így sem bírja..

Újravezetékezés lesz, új utángyári motorokkal!

Ugye a 93-as gyári kp-záras donor kp-zár mocijai nem jók az enyémhez? :D vagy jók?

(olvastam valamit, hogy a facelift előtti másabb volt... az enyém már faceliftes)

A párazáró fólia rajta van az ajtón?

Link to comment
Megosztás:

A párazáró fólia rajta van az ajtón?

Igen, rajta.

Igaz párszor már megbontottam különféle okokból, de visszaragasztottam szakszerűen. :D

Valahol beázhat, vagy nem tudom...

Ha napon van egy jó délelőttöt, megfigyeltük, hogy elkezd minden jól működni! :)

Mindenesetre átvezetékezem, és akkor nem toldott foldott lesz a vezeték (persze csak amíg megint meg nem adja magát) :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, rajta.

Igaz párszor már megbontottam különféle okokból, de visszaragasztottam szakszerűen. :D

Valahol beázhat, vagy nem tudom...

Ha napon van egy jó délelőttöt, megfigyeltük, hogy elkezd minden jól működni! :)

Mindenesetre átvezetékezem, és akkor nem toldott foldott lesz a vezeték (persze csak amíg megint meg nem adja magát) :)

És az ajtó alján nincs eltőmődve a kivezető nyílás?

Link to comment
Megosztás:

Gyári központid van, vagy valami utólagos? Bár mindegy, mert valszeg a vezérlőjével van valami. Nekem régebben az OFF fiestában ON füstöltek el a motorok, mert beázott a vezérlő és folyamatosan adta a nyitó feszültséget a motoroknak.Azok álltak be úgy, hogy nem lehetett kézzel mozgatni a pöcköket.

Az érintett kábelköteg a bal oldali küszöb burkolat alatt fut.

Utastér világításról egy-két oldallal ezelőtt volt szó......olvass vissza egy kicsit! :)

A riszató a belső világításra van kötve. Azért kapcsol be akkor is amikor már egyszer nyitottál ajtót, mert nem kap jelet a belső világításról. nekem ugyan ez volt a gondom a csomagtérajtóval. kikapcsoltam a ricsajgót. Ajtó kinyit, pakolás nagyba a csomagtartóba, aztán eccer megszólalt. Fél nap volt mire rájöttem, hogy mi a bánatért csinálja. A probléma, pedig az volt, hogy a csomagtérajtó nyitásánál nem kapcsolódott a belső világítás, tehát nem volt kapcsolt test. Megszerkesztettem, azóta jó. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olajkályhás az elektromos topikban... :) - Kell nekem a sok elektromos extra...

Beszereztem egy motoros magasságállítós fényszórószettet, de nem működik a motor. Áramot kap, 8 és 12 volt közötti skálán ingadozik, de a motor nem reagál. A kocsi facelift utáni, de a szett a régebbi verzióból való. Ennek esetleg lehet valami jelentősége?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olajkályhás az elektromos topikban... :) - Kell nekem a sok elektromos extra...

Beszereztem egy motoros magasságállítós fényszórószettet, de nem működik a motor. Áramot kap, 8 és 12 volt közötti skálán ingadozik, de a motor nem reagál. A kocsi facelift utáni, de a szett a régebbi verzióból való. Ennek esetleg lehet valami jelentősége?

Be van kötve rendesen?->Felkapcsoltad a tompítottat? :)

Link to comment
Megosztás:

Amit ki lehet hozni egy egyszerű DID-ből.

Jól értelmezem? A fordulatszámot is méri (RPM 975), és a pillanatnyi fogyasztást is? (gondolom valamiket még kellett rákötni...)

Érdemes szétnézni itt: http://www.eelkevisser.nl

Elég vállalkozószellemű lehet a srác... Jó sokmindent mókolt a TID/DID-ekkel. :)

Futó Gabi is ilyen bct csinált...

Link to comment
Megosztás:

A tompítottról kapja a tápot a motor. :)

Kipróbáltam, de nem állít semmit.

Felhívtam a szerelőt, neki egyértelmű volt, hogy a tompítottal lehet csak használni.

Vasárnap jobban megvizsgáljuk azt a mocit.

Csak az volt a srác egyik elgondolása, hogy az is lehet a gond, hogy többféle motor és kapcsoló típus van, amik nem kompatibilisek egymással...

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam, de nem állít semmit.

Felhívtam a szerelőt, neki egyértelmű volt, hogy a tompítottal lehet csak használni.

Vasárnap jobban megvizsgáljuk azt a mocit.

Csak az volt a srác egyik elgondolása, hogy az is lehet a gond, hogy többféle motor és kapcsoló típus van, amik nem kompatibilisek egymással...

Ezt én is hallottam már, de nekem szerencsére nem volt ilyen gondom az utólagos beszerelésnél.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam, de nem állít semmit.

Felhívtam a szerelőt, neki egyértelmű volt, hogy a tompítottal lehet csak használni.

Vasárnap jobban megvizsgáljuk azt a mocit.

Csak az volt a srác egyik elgondolása, hogy az is lehet a gond, hogy többféle motor és kapcsoló típus van, amik nem kompatibilisek egymással...

3 madzagnak kell rámenni! Fix +12V, test, vezérlőjel (8-12V)

Gondolom azért nem megy, mert nincs fix 12V rajtuk.

Nekem az egyik eredeti, a másik fiatalabb. Csak a dobozolás és a sebességükben van különbség....

Link to comment
Megosztás:

A tompítottról kapja a tápot a motor. :)

Kipróbáltam, de nem állít semmit.

Felhívtam a szerelőt, neki egyértelmű volt, hogy a tompítottal lehet csak használni.

Vasárnap jobban megvizsgáljuk azt a mocit.

Csak az volt a srác egyik elgondolása, hogy az is lehet a gond, hogy többféle motor és kapcsoló típus van, amik nem kompatibilisek egymással...

Hogyan műkszik ez? Minnél feljebb tekered a gombot annál messzebb hord a fényszoró ugye? Tökmindegy hogy milyen állásban van a kapcsoló, meg a lámpa amikor összedugom a rendszert? Ha megszűnik a táp visszamegy a legalsó pozícióba? :)

Link to comment
Megosztás:

Hogyan műkszik ez? Minnél feljebb tekered a gombot annál messzebb hord a fényszoró ugye? Tökmindegy hogy milyen állásban van a kapcsoló, meg a lámpa amikor összedugom a rendszert? Ha megszűnik a táp visszamegy a legalsó pozícióba? :)

A kapcsoló tekerése során ellenállások közt kapcsolgat, amik feszültségosztó szerepet töltenek be. A különbörő feszültségszintekhez különböző motorpozíció társul. :)

Link to comment
Megosztás:

A kapcsoló tekerése során ellenállások közt kapcsolgat, amik feszültségosztó szerepet töltenek be. A különbörő feszültségszintekhez különböző motorpozíció társul. :)

Aha, és mi van akkor, ha a lámpa felső pozíciójában, és a kapcsoló alsó pozíciójában dugom össze a csatikat? Ha ilyenkor a kapcsolót felfele tekerem akkor nem tudja állítani a lámpát, hiszen már felső végállásban van. Nem kell szinkronizálni őket összedugáskor? :) Vagy nem ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Aha, és mi van akkor, ha a lámpa felső pozíciójában, és a kapcsoló alsó pozíciójában dugom össze a csatikat? Ha ilyenkor a kapcsolót felfele tekerem akkor nem tudja állítani a lámpát, hiszen már felső végállásban van. Nem kell szinkronizálni őket összedugáskor? :) Vagy nem ilyen?

Nem, amikor bekapcsolod automatikusan a megfelelő pozícióba áll be. Ha kihúzod a kapcsolót és ráadod a villanyt lemegy alsó pozícióba, mert nincs vezérlőjel :)

Link to comment
Megosztás:

Aha, és mi van akkor, ha a lámpa felső pozíciójában, és a kapcsoló alsó pozíciójában dugom össze a csatikat? Ha ilyenkor a kapcsolót felfele tekerem akkor nem tudja állítani a lámpát, hiszen már felső végállásban van. Nem kell szinkronizálni őket összedugáskor? :) Vagy nem ilyen?

Leírtam. Minden feszültségszinthez tartozik egy motorpozíció. Ha összedugod úgy, ahogy leírtad akkor is a megfelelőbe áll be.

Link to comment
Megosztás:

Leírtam. Minden feszültségszinthez tartozik egy motorpozíció. Ha összedugod úgy, ahogy leírtad akkor is a megfelelőbe áll be.

Oks. Bár még csak kapcsolóm van, azt beraktam, és be is ledeztem. Optikai tuning. :) Amiből kivettem annak az orra törött, mindkét motorállító le volt szakadva a lámpatestről. :) Bár most már bánom, hogy nem hoztam el őket így is.

Link to comment
Megosztás:

Ugy latom sok minden osszefugg a belso vilagitassal, amivel en is szivok meg mindig,

bar nalam nincs kp zar, es nem zavar, hogy a riaszto nem szolal meg ha kinyitom az ajtokat

(egyedul a csomagtarto nyitasra izgul be)...

Szoval leszedtem a bal kuszobot, alatta ket millio zsinor, ket muanyag nemtommi, sok be es ki zsinor, amit nem

eroltettem kinyitni, mert ugy latom a belso vilagitas ket kritikus zsinorja a piros (12V jo), es a szurke

(fold lenne ajtonyitaskor, de nem) nem jon ki a kotegbol, hanem indulocsel utan a vezeto ules fele veszi az

utjat, persze underground. Megis hova mennek ezek? Kozepkonzol, vagy atmegy a tuloldalra, jobb kuszob ala??

Hol van a szurke zsinor vege, hogy megnezzem, van-e meg kapcsolat a belso vilagitas kontaktjaval?

Ahogy felemeltem kicsit az also karpitot, eleg vizes ott minden. Gondolom, hogy meg tel ota ott a viz.

Link to comment
Megosztás:

Ugy latom sok minden osszefugg a belso vilagitassal, amivel en is szivok meg mindig,

bar nalam nincs kp zar, es nem zavar, hogy a riaszto nem szolal meg ha kinyitom az ajtokat

(egyedul a csomagtarto nyitasra izgul be)...

Szoval leszedtem a bal kuszobot, alatta ket millio zsinor, ket muanyag nemtommi, sok be es ki zsinor, amit nem

eroltettem kinyitni, mert ugy latom a belso vilagitas ket kritikus zsinorja a piros (12V jo), es a szurke

(fold lenne ajtonyitaskor, de nem) nem jon ki a kotegbol, hanem indulocsel utan a vezeto ules fele veszi az

utjat, persze underground. Megis hova mennek ezek? Kozepkonzol, vagy atmegy a tuloldalra, jobb kuszob ala??

Hol van a szurke zsinor vege, hogy megnezzem, van-e meg kapcsolat a belso vilagitas kontaktjaval?

Ahogy felemeltem kicsit az also karpitot, eleg vizes ott minden. Gondolom, hogy meg tel ota ott a viz.

A két nagy műanyag mittoménmi azok csatik, az ülés alatt csak a másik oldalra mennek át kábelek, max. a kézifék visszajelző áll meg középen, meg az ülésfűtésé. A szürke vége akár lehet az ajtógombnál is ami a belső világítást kapcsolja, vagy mehet a hátsó kapaszkodós világításhoz, vagy ha nincs a csatijához.A kárpit alatt nekem is csurom víz volt az a szürke szivacsszerű, most kasztnizáskor kiszedtem őket kiszárítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1992-es F Astra (1.7D) indexel kapcsolatban szeretném a segitségeteket kérni.

A jelenség a következő:

Ha kirakom az indexet (mindegy, hogy jobbra vagy balra), akkor a műszerfalon az indexvisszajelző folyamatosan világit (pedig annak villognia kéne), az indexek pedig egyáltalán nem világitanak (se nem villog és nem is ég folyamatosan).

Lehet, hogy már volt itt ilyenről szó ebben a topikban, de nincs időm visszaolvasni, ezért bocsi.

Várom a válaszokat.

Köszönet: astra56

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.